Kaveri vaatii mua maksamaan hoitokissan eläinlääkäri laskun!
Eli joku voi eiliseltä muistaa kun meillä kävi vahinko. 3v lapsi askarteli, kävin nopeasti vessassa ja lapseni oli leikannut hoitokissan viikset. Kissa oli ihan kunnossa, maatiaiskissa joka ei siis käy näyttelyissä eikä sellaiseen tarvi viiksiään ja ne kasvaa takaisin (googletin, kasvaa kyllä). Kaveri siis suuttui mulle ja mun lapselle, sen äiti haki eilen kissan pois ja haukkui mut. Nyt kaveri laittoi viestiä että vei kissan päivystykseen eläinlääkäriin ja vaatii mua maksamaan sen laskun! Se on iso, ei mulla oo repiä tollasia rahoja varsinkin kun on kuun loppu. Eikä mun sitä kuulu maksaa kun kissa oli kunnossa! Eikä se eläinlääkäri voi varmaan viiksiä kasvattaa niin turha käynti. Kaveri vaan ilkeilee nyt mulle. Mutta tunteeko joku lakia voidaanko mua vaatia maksamaan?
Ja tää ei edelleenkään oo provo, en oo aikoihin palstaillut täällä. Ja tapaus oli ihan vahinko!
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Oi kun mä saisin sun ääliö äpärän käsiin... tuntisin kyllä hiekkaa kurkkuun..
idiootti!!! Tietenkin maksat!!!
Sairas kissahullu.
Vierailija kirjoitti:
No niin varmaan :D pitää olla jotenkin vammautunut, sairas tai vanhuuden vaivaama kissa, jos lapsi saa siltä viikset leikattua. Ja idiootti ihminen, jos yrittäisi päästä pälkähästä kun on antanut räkänokka pentunsa vahingoittaa kissaa. Maksa nyt vaan se mielikuvituslasku ja mene muualle trollaamaan.
Sinä et ole varmaan kissoja ennen edes nähnyt? Normaali kissa ei hypi kyllä pitkin seiniä, että ihan helposti pystyy lapsi viikset leikkaamaan. Kyllä pitää olla arka kissa jos ei anna koskea. Meidän kissat ainakin antaa kenenvaan koskea ja lapsetkin saa koskea vaikkei aina niin nätisti vielä kaikki osaa ja antaa pientenkin lasten painaa päätä kisujen turkkiin tai ottaa syliin ym. Sitten jos kissat eivät jaksa olla lasten huomioitavana, ne lähtee pois toiseen paikkaan missä saa olla rauhassa. Yleensä vaan kehrää tyytyväisenä kun lapset hoitaa. Ja ihan on 1v-12v lapsia hoitamassa.
Täällä nyt joku provoaa noita asiattomia vastauksia ihan urakalla. Turhia eläinlääkärikäyntejä ei tarvitse maksaa. Älä nyt vaan ala maksamaan jos joku tuolla lailla väittää. Jos omistaja ei tuon vertaa ymmärrä asioista että turhaan vie kissansa eläinlääkärin tarkastukseen, hän maksaa itse. Aloittajalla ei ole pienintäkään syytä maksaa toisen ylireagoinnista. Ystävyys ehkä menee mutta ei muutenkaan tunnu ystävän käytökseltä tuo kissanomistajan asenne niin että jouti mennäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan maksaisin tarkastuksen osuuden (en rokotusta tosin), koska tuntuisi pahalta kun olen toisen kissalle moista aiheuttanut. Eikä muutaman kympin maksaminen ole minulle ongelma. Mutta jos olet vähävarainen, niin tilanne on vähän hankalampi... Onko ystäväkin köyhä? Onko hän ystävä laisinkaan, vai onko tässä nyt mahdollisuus, että haluaa käyttää sinua vain hyväkseen?
Opiskelijoita ollaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuluja eläinlääkärin lasku sisältää eli miten hän kissaa hoiti?
Tietenkin asensi tekoviikset.
Tuon takia ei ole kiva antaa ilmaista hoitoapua kenenkään lapsille tai eläimille. Siinä joutuu aina vastuuseen ja välit helposti tulehtuu, jos jotain käy.
Tyhmä on eläimen omistajakin, kun antaa hoitoon lapsiperheeseen. Ainahan lasten lähellä sattuu ja tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et todellakaan maksa, paitsi jos sulla on kotivakuutus ja pieni omavastuu, se meinaan korvaa lapsen aiheuttamat vahingot.
Kyllä kissan omistajan on täytynyt tajuta riski kun tuo kissan lapsiperheeseen hoitoon.
On mulla kotivakuutus mutta en tiedä mikä on omavastuu. Ja kaverin kanssa on nyt välit ihan poikki, sillä ei ole lapsia eikä ymmärrä ihan että lapsi tekee vahinkoja eikä tarkoita pahaa. En tiiä menetinkö nyt kaverin, ei ole monia muutenkaan ja stressaa se ja tää raha-asia. Ap
Etpä sinäkään näy tajuava, että jos se sun lapses tekee vahinkoja, niin sun kuuluu ne maksaa. Sä olet valvontavastuussa siitä sun lapsestasi. Eli laki sanoo, että jos jätät lapsesi valvomatta ja tämä tekee vahinkoa, niin sinä maksat. Et sä voi vaa vedota siihen että lapsi teki, joten en maksa.
Eli sovi nyt vaan se kaverin kanssa siitä maksusta. Ei sulla oikein ole muuta mahdollisuutta.
Mutta eihän tässä tapahtunut mitään sellaista vahinkoa. Ei aineellista vahinkoa, ei pysyviä haittoja. Juuri ja juuri minkäänlainen haitta. Jos kaveri päätti viedä kissan tarkastettavaksi lääkäriin, jossa se samalla myös rokotettiin, se oli hänen asiansa.
Mä sanoisin että maksan perustarkastusmaksun kun pystyn, mutta en ainakaan rokotusta. Jos olisin se kissanomistaja, en kyllä pyytäisi maksamaan mitään. Jos pyytää vielä sittenkin, kun on rauhoittunut ja vähän miettinyt asiaa, antaisin kyllä tyypin häipyä elämästäni...
Siis tää viiksiepisodista kertova ketju on ollut täällä jo aikoja sitten, mutta ap väittää että se tapahtui eilen. Hoh hoijaa
Miksi kissa pitää viedä lääkäriin ton asian vuoksi? Ja mikä helvetin viiksirokotus sille on annettu? Mäkin haluun meidän kissalle viiksirokotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Eli joku voi eiliseltä muistaa kun meillä kävi vahinko. 3v lapsi askarteli, kävin nopeasti vessassa ja lapseni oli leikannut hoitokissan viikset. Kissa oli ihan kunnossa, maatiaiskissa joka ei siis käy näyttelyissä eikä sellaiseen tarvi viiksiään ja ne kasvaa takaisin (googletin, kasvaa kyllä). Kaveri siis suuttui mulle ja mun lapselle, sen äiti haki eilen kissan pois ja haukkui mut. Nyt kaveri laittoi viestiä että vei kissan päivystykseen eläinlääkäriin ja vaatii mua maksamaan sen laskun! Se on iso, ei mulla oo repiä tollasia rahoja varsinkin kun on kuun loppu. Eikä mun sitä kuulu maksaa kun kissa oli kunnossa! Eikä se eläinlääkäri voi varmaan viiksiä kasvattaa niin turha käynti. Kaveri vaan ilkeilee nyt mulle. Mutta tunteeko joku lakia voidaanko mua vaatia maksamaan?
Ja tää ei edelleenkään oo provo, en oo aikoihin palstaillut täällä. Ja tapaus oli ihan vahinko!
Hassua miten vajaat kaksi kuukautta sitten täällä oli joku kertomassa siitä miten lapsi saksilla leikkasi kissan viikset. Ihan samalla tavalla kun äippä oli vessassa...
Hassua.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kyllä harvinaisen typerä lapsi. Tunnut itse kans ihan idiootilta.
Ju*alauta jotain rajaa nyt noihin aivopieruihin. Ap on täysin asiallinen!
Niin voit korvata vahingon. Mikähän on kissanviiksien grammahinta? Mitään muuta vahinkoa ei ole tapahtunut. Mikä ihmeen kissa omistaja vie kissan tuollaisesta lääkäriin? Mielestäni se on kiusantekoa.
T. Yhden nartun ja kahden kollin omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kissa pitää viedä lääkäriin ton asian vuoksi? Ja mikä helvetin viiksirokotus sille on annettu? Mäkin haluun meidän kissalle viiksirokotuksen.
Sille asennettiin Hercule Poirot tyyliset tekoviikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin varmaan repinyt tekijältä hiukset päästä jos omalle kissalle olisi tehty noin.
Ai 3v lapselta joka ei tajua mitä teki? En usko tollaseen pahuuteen että pystyisit. Jotain rajaa. En nyt yhtään kaipaa mitään mun lapseen kohdistuvia väkivalta fantasioita. Ap
Miten 3-vuotiaalla on sakset kädessä ilman valvontaa? Voi satuttaa itseäänkin ihan vahingossa.
Eläimet puolestaan tarvitsevat viiksensä (tuntokarvansa) selviytyäkseen ympäristöissä, joissa liikkuvat.
Meiän kissalta putosi yksi viiksikarva eilen. Pitäisikö viedä katti päivystykseen?
Miten ihmeessä jollain lasten askartelusaksilla saa edes viikset poikki, nehän on tosi huonot sakset. Meidän koira ei anna ees viiksiin koskea. Ei voi ku todeta, että hyvä motoriikka ap:n lapsella.
Laskusta sopisin kaverin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua miten vajaat kaksi kuukautta sitten täällä oli joku kertomassa siitä miten lapsi saksilla leikkasi kissan viikset. Ihan samalla tavalla kun äippä oli vessassa...
Hassua.
Siitä en tiedä mitään eikä liity tähän mitenkään. Usko tai ole uskomatta mutta kurja on tilanne! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se rokotus liittyy tuohon viiksivahinkoon?? Et maksa, jos kerta mennyt ihan muiden asioiden takia sinne lääkäriin.
Sitä mäkin ihmettelin että kun ei tollanen voi mulle kuulua, veikö ilkeyttään nyt sitten että saisi mut maksamaan. Enkä pysty repimään tollasta rahaa nyt mistään. Stressiä. Ap
Kannat vastuun. Itket ja maksat. Itte olet äpärän tänne pyöräyttänyt. Stiiiisus...
Että oikein stiisus. Mitäs vei kissan lapsiperheeseen hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin varmaan repinyt tekijältä hiukset päästä jos omalle kissalle olisi tehty noin.
Ai 3v lapselta joka ei tajua mitä teki? En usko tollaseen pahuuteen että pystyisit. Jotain rajaa. En nyt yhtään kaipaa mitään mun lapseen kohdistuvia väkivalta fantasioita. Ap
Miten 3-vuotiaalla on sakset kädessä ilman valvontaa? Voi satuttaa itseäänkin ihan vahingossa.
Eläimet puolestaan tarvitsevat viiksensä (tuntokarvansa) selviytyäkseen ympäristöissä, joissa liikkuvat.
Lasten askartelusakset. Miten lapsella voi olla lasten askartelusakset... Käytetäänhän niitä tarhoissa ja kerhoissa. Eivät ole terävät. Ja lapsi piirsi paperiin kissajuttua kun lähdib minuutiksi tai alle vessaan. Kaksiossa pieni etäisyys vessaan. Ap
Te jotkut ootte ihan tosi ilkeitä ja varsinkin mun lapselle myös. Toivottavasti saitte nyt hyvän mielen kun lyötte lyötyä. Kiitos teille jotka olitte asiallisia. Mä en nyt pysty enempää lukemaan näitä kamalia kommentteja. Ap