Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOmassujen tiistai***

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sitä ihanaa lopputulosta. Sitä hetkeä, kun koko toimitus on takanapäin ja pieni pörrötukka on nostettu rinnalle :).

Synnytys... sen voisin kyllä jättää kokonaan kokematta. Ja toivoisin, että tällä kertaa synnytys käynnistyisi supistuksilla, eikä niillä vesien menolla. Oli se vähän tyhmää notkua sairaalassa puoli vuorokautta, kun supistuksista ei ollut tietoakaan. Katseltiin Subtv:n hömppäsarjoja ja notkuttiin synnärin kahvilassa....

Pepper tarkentaa

peeveli:

Pepperkö se sanoi joka alkoi oikein odottamaan sitä synnytystä sen ohjelman nähdessään? Mulle taas tuli sellanen olo et " mihin mä itteni olenkaan taas laittanut" ;) Synnytyksestä puheen ollen, olen päättänyt et ens kerralla mä lähden vasta paljon myöhemin sairaalaan. Kärvistelen kotona niin pitkään kuin pystyn. Viimeks puhkasivat kalvot ja se sai aikaan niin järkyt supistukset ja niin tiheeseen tahtiin ettei pahemmin kerinny niiden välillä edes huilaamaan. Tämä tietysti siinä tapauksessa et kaikki menee hyvin.

Peeveli rv 19+4

Vierailija
22/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä myös onnittelut LEMille hyvistä ultrauutisista!!

Mistäköhän ne meillekin päätteli ettei kovin isoa vauvaa ole tulossa??

Missasin eilen sen sikiön kehitysohjelman, mutta sunnuntaina tulee kuulemma uusinta klo. 10.05. Illalla tuli muistaakseni ykköseltä ruotsalainen ohjelma odotuksesta. Siinä raskaana oleva nainen pohti ja haastatteli perhettään ja ystäviään miten raskaus ja lapsen tulo muuttaa elämää. Aika kivaa pohdintaa.

Aika hyytävä vesisade ulkona, mutta toisaalta en toivo enää lisää luntakaan, sulaisivat vaan pikaisesti ja saisi siirtyä jo kesävaatetukseen.

Vointeja!

petraelena 19+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEM, aivan ihania uutisia! Nyt voit todellakin ottaa rennosti loppuodotuksen. Hieno juttu!

PEPPER, äitiysneuvolan asiakkaat pääsevät jonojen ohi hammashoitoon. Itse olen myös hammaslääkärikammoinen neulakammon lisäksi, joten vieläkin olen lykännyt ajan varausta...onneksi mulla on terveet hampaat, ei vieläkään yhtään reikää ;-)

TAPAAMINEN on innostanut kivasti porukkaa mukaan! Eikös eilen ainakin 3 pitkänmatkalaistakin ilmoittautunut tulemaan? PUBU kysyi lasten mukaantulosta. Tottakai ovat tervetulleita! Minäkin ottaisin omani mukaan, jos saisin heidät liimattua puiston nurmikolle tapaamisen ajaksi ja saisin juteltua ja tutustuttua rauhassa teidän kanssa. Voin vaan kuvitella, miten 1- ja 2-vuotiaani kirmaavat eri suuntiin pitkin puistoa ja minä mahani kanssa perässä...jäisitte varmaan yhtä anonyymeiksi minulle kuin mitä nyt olette, joten minäkin jo miehelle ilmoitin vapaapäivästäni ;-) Tapaamiseenhan voi yhdistää vaikka poislähtiessä piipahduksen mammaliikkeeseen...jos vaan kaikki mahdutaan yhtaikaa samaan puotiin. Sanomatalossa on juu se iso " mamma" kahvila, eilen juuri siellä poikien kanssa kävin. Se vois olla sitten vaihtoehto, jos lumet eivät vielä kesäkuussa ole sulaneet (alan jo menettää toivoni, kun lunta vaan tulee koko ajan lisää...)

NIMISTÄ: Jesjes, onneksi tuli taas viime vuoden nimisuosikit ja mikäs se siellä olikaan ykkösenä tytöillä niin suomen- kuin ruotsinkielisillä? No Emma, eli mieheni ikiaikainen suosikki. Itse asiassa mies itse mulle kertoi, että oli kuullut radiosta. Illalla kysyin, että eikös tää nyt ole jo liikaa jopa miehen makuun, niin tämä totesi, että eipä nimi enää hänellekään iske. Niinpä pääsimme yhteisymmärrykseen myös tytönnimestä, jos nyt tyttö sattuis tulemaan. Mies kehui kivaksi ehdotustani, jota olen hänelle kaupannut jonkin aikaa. Vaati näköjään vähän makustelua häneltä :-) Nimitilasto ratkaisi myös pojannimen siltä osin, että " Eeli" -mahavauveli ei tule olemaan Elias, koska sekin oli top5:ssa...Näin orjallisen allerginen olen suosikkinimille.

Nyt lepuuttaan, että lonkat kestävät iltaseisoskelun töissä.

Pumpuli 21+6

Vierailija
24/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei iske taas työt ja täällä on niin hyviä keskustelunaiheita, joten täällä taas...

NIMISTÄ: viikonloppuna sattui tosi hauska yhteensattuma. Olimme miehen serkun luona ihastelemassa heidän 6-viikkoista tyttövauvaansa. Selvisi siinä sitten, että he ovat aikoneet antaa tyttärelleen sellainen nimen, jota minä olen haaveillut tyttölapselle, mutta josta mies on ollut tosi kovasti vastaan (hänelle tulee jotain lapsuuden koulumuistoja tästä nimestä). No, nyt voimme ihan suosiolla unohtaa koko nimen, sillä minä en halua, että meillä olisi suvussa kaksi tismalleen samannimistä tyttölasta (sukunimemme on myös sama).

PUMPULI: jaahas, teillä on masuvauvan nimenä " Eeli" . Paljastettakoon sen verran, että tuo on esikoisemme nimi :). Valitettavasti nimi on yleistynyt parin viime vuoden aikana kovasti (pääsi kalenteriinkin). Kun me sitä olimme aikanamme valitsemassa, ei nimi ollut vielä noin suosittu. Ihana nimi silti ja sopii hyvin pojallemme :).

Pepper taas jaarittelee

Vierailija
25/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivä on kulunu perhekerhossa ja laiskotellessa. Onneks huomennakin on vapaata ( siis jos eivät hälytä töihin), jos vaikka sais jotain kotihommiakin tehtyä. Illalla ois tytön jumppa ja ite haaveilin meneväni taas uimaan. Ulkona alkaa vaan muuttumaan keli niin hurjaks,et saas nähdä viitsitäänkö lähteä mihinkään. Toivotonta tää hidas kevään tulo.

TAPAAMISESTA. Miekin oisin innostunu saapumaan paikalle. kesäkuun puolenvälin jälkeen pääsisin, kun jään kesälomalle. Jos vaikka sattuis miehellekin sopivasti vapaata, niin vois tulla koko perheen voimin samalla sukuloimaan. Ois jännää saada nimimerkeille kasvot ja nähdä onko mielikuvat pitäneet yhtään paikkaansa.

NIMISTÄ. Pojan nimi miulla oli valmiina jo muksusta saakka ja se onneks kelpas miehellekin. Tytön nimi päätettiin vähän ennen ristiäisiä. Nyt ollaan yhdet nimet neuvolan papruihin laitettu. Päätettiin ne aika pikasesti,mut ollaan onneks aina oltu samoilla linjoilla. Tytön nimi on sellanen jota mietittiin jo esikoiselle ja pojan nimeäkin oon jo pitempään harkinnu.

UIKKAREISTA. Miulla on yks mammauikkari, mut se on karsee. Toistaiseksi oon uimahallissa pitäny yksiä vanhoja bikineitä, jotka välillä oli kymmenen kilon laihdutuksen jäljiltä suuret. Ne mahtunee koko kesän.

HAMMASLÄÄKÄRISTÄ. Mie kävin vasta hampaani tarkistuttamassa ja sain ajan melko nopsaan. Varasin ajan miehellekin,kun täällä ainakin pääsee odottaja+isä tai alle 1-vuotiaan vanhemmat jonon ohi. Yks pien reikä on viisaudenhampaassa, mut paikkaavat sen vasta syksyllä. Haluaavat ottaa sitten myös kuvat hampaista.

LEM paljon onnea hyvistä ultrauutisista!

Hipsuhiiri ja Pipana 21+2

Vierailija
26/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea LEMille hyvistä uutisista!

Katzu2: Miulle kerrottiin Pilleristä sillon, kun aikaa varasin, että siellä on tuliterät laitteet. En ees ehtinyt kysyä laitteista mitään, mut uskosin, että niillä näkee ihan hyvin. Tosin voihan Fermedissä olla vaikka uudemmatkin, mut tuo hintaero on miusta aika ratkaseva. Rakenneultraakos itsekin ajattelit?

Lyhyt farkkuhame oli ainakin H&M:n valikoimissa. Muualla en ole nähnyt. Mut tilaamalla varmasti saisi netin kautta jostain ihan mammaliikkeestä.

Horoskoopeista: Miustakin niissä on ainakin osittain oikeeseen osuvia juttuja. Oon ite leijona ja myös siskoni on leijona emmekä välttämättä luonteen puolesta helpoimmasta päästä. Luonne on räiskyvä.

KYSYMYS LIIKKEISTÄ, VAIKKA NIISTÄ ON OLLUT JO PALJON PUHETTA!

Monet tuntuvat tuskailevan, kun liikkeitä ei meinaa tuntua millään. Mutta onko normaalia, että liikkeet näkyvät jo nyt päällepäin? Viime viikolla (rv 17+) alkoi aika kova myllerrys masussa ja mies tuntee jo liikeet kädelle ja kovimmat töytäsyt siis näkyy jo masun päältä. Viime viikosta asti on siis ollut näitä isompia liikkeitä. Miulla istukka on kylläkin takaseinässä ja oon laiha eli rasvaa ei hirveesti oo liikkeitä vaimentamassa. Vastatkaa jotain kokeneemmat.

Tapaaminen kuulostaa kivalta idealta. Täytyy vaan sitten katsoa, miten sinne pääsisin, mut ei vielä ole poissuljettu ajatus ollenkaan.

babyperhonen, rv 18+2

Vierailija
27/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin tossa jo pitkän pätkän kommenteja eri asioihin mutta toi meijän kuopus kävi sammuttamassa koneen. Eikä auttanut muukun mennä leikkimään hänen kanssaan josko nyt sitten yritetään uudestaan ja kun muistais vielä mitä kommentoin.

vakuutusta ei oteta ei ole muillakaan lapsilla muutakun tapaturma vakuutukset eikä ole kyllä ollut tarvettakaan vakuutuksille. koputtaa puuta ettei tulekkaan.

Lemille onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. Mitäs minttumarille sanottiin eilenkö ultrassa? Onko mulla mennyt ihan ohi?

Tapaaminen kiinnostaisi. Täältä nyt ei pitkä matka hesaan olisi mutta toi miehen vuorotyö rajoittaa jonkun verran että pääsenkö mukaan. Lapsia en halua ottaa mukaan. Oon niin huono ajaan autolla varsingin kaupunkien keskustassa niin tulisin junalla.

Pepperille siitepölyistä. Mä olen kanssa heinän siitepölyille allerginen mutta en oo tarvinut raskausaikoina mitään hoitoa tähän vaivaa. Olen pärjännyt ihan hyvin ilman. Hyvä näin, kun zyrtekkiä ja nuita lääkkeitä ei odotusaikana saa syödä. Nenäsumutteet ja silmätipat ovat ainoat mitä voi käyttää ja niistä en kyllä ole itse tykännyt.

Nimistä: Sain mietittyä tossa tytön ja pojan nimet valmiiksi. Miehelle ne tossa toissa iltana kerroin. Tyrmäs tytön nimen kokonaan pojan nimi kävisi. No mulla on ihan poika olo etten taida ruveta nyt sitten edes sitä työn nimeä miettimään.

No torstaina 6.4 olis ultra josko siellä selviäisi kumpi olisi tulossa.

Jotain vielä piti kommentoida mutta nyt ei muistu mieleen. Nyt tarvii mennöä kuoriin perunat kun tytön jumppa loppuu neljältä niin sillä on aina ihan hirvee nälkä niin on sitten ruoka valmiina.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masukirppu 19+5 hei kohta on puoliväli JEEE!!!

Vierailija
28/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea LEM hyvistä uutisista!!!!!!!

Tänään oli sitten odotettu ultra ja kaikki oli hyvin =)!

Alkuun pikkunen nukku niin mytyssä että mittoja oli vaikea otella mutta kyllähän se sitten loppujen lopuksi onnistu, ja haaruksissa kätilö oli näkevinään pikkuruisen vehkeen ja kassit ;) eli näyttäis siltä että toinen pojuliini olis tulossa!

Lääkäri käynnillä tuli sen verran selväksi että alatie synnytyksestä ei keskustella ollenkaan vaan on täysin varmaa että tämä syntyy sektiolla, toisaalta helpotus tietää, mutta tiosaalta alateitse olisin mieluummin synnytänny jos mitään isoja riskejä ei olisi!

Miuku ja pojuliini rv 20+2

Vierailija
29/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan kommentoimaan...

Misdasty:Tervetuloa mukaan!

Miuku81 ja Eria: Onnittelut ultrauutisista!

Pepper: Minä olen siitepölyallergikko, mutta oireet ovat pysyneet raskauksien aikana hyvin kurissa ilman lääkitystä.

Babyperhonen: Liikkeistä kyselit. Minulla on menossa viides raskaus ja liikkeet tuntuvat vaihtelevasti. Välillä tuntuu ettei masussa tapahdu mitään ja välillä vaúva pönkää selkä kaarella niin että ulkopuolinenkin näkee liikkeet. Se on aika yksilöllistä kuinka paljon ja miten varhaisessa vaiheessa liikkeet tuntuvat tai näkyvät ulospäin. Se riippuu istukan paikasta, vatsanpeitteistä ja kohdun herkkyydestä.

Pia74: Synnýtyksen hetkellä et takuulla muista mitään näkemistäsi karmeuksista, olet niin keskittynyt itseesi ja supisteluun. Tsemppiä vaan! Mikäli tuntuu, että asia jää näin etukäteen vaivaamaan keskustele asiasta ja ota selvää voitko päästä esim. pelkopolille juttelemaan asiasta.

Tähtinova: Ekasta raskaudesta vatsa pullahti vasta rv 18 tienoilla, mutta nyt viidennestä se pullahti suurin piirtein plussan mukana...

Tammikukka: Suomessa rakenneultra tehdään yleensä rv 18-20. Vaihtelee kunnittain.

Siinäpä sitä taas vähäksi aikaa. Illanjatkoja!

Opemamma

Vierailija
30/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri en ole tullut kirjoitelleeksi tänne :).

Täällä suunnalla on kai kaikki hyvin. Viikkoja on 21+, liikkeet tuntuu ja masu kasvaa. Rakenneultra näytti, että kaikki osat oli paikoillaan ja lapsiveden määrä normaali.

Tänään neuvolassa mitattiin sf-mitta, joka oli aika hurja ja itseäni huolestuttava...

[b] LEM:[/b] kuinka paljon sinä tai muut huitelette käyrän yläpuolella? Mulla mitta oli 22+1 peräti 25 cm. Parhaimmillaan laskettu aika voisi olla vain noin neljä päivää aikaisempi, eli silläkään ei siis selity...

Neuvolatäti epäili, että raskaus olisi pitemmällä, mutta kun ei voi olla raskaustestien, ultrien ja lämmönmittausten perusteella. Sokerirasitukseen joutunen ja ehkä kontrolliultraan äitipolille. Kolmen viikon päästä neuvolaan, siihen asti kai ootellaan.

Vierailija
31/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto minkä pinon olette saanu aikaiseksi :)

Juu pariin päivään en ole tainnu tänne ehtiä ja täällä jo on tapaamiset suunnilteltu ja kaikkee :).... MIELELLÄNI TULEN MUKAAN TAPAAMISEEN jos vaan satun oleen vapaalla... mulla on yks mamma tapaaminen tampereella heinäkuun alussa, mutta katsotaan, miten aikataulu muotoutuu että jos pääsis sit molempiin.. Meillä täältä susirajalta on kuitenkin jönniin verran matkaa :), mutta halukkuutta löytys..

SUPISTAA SUPISTAA SUPISTAA SUPISTAA... ärsyttää kun öisinkin herää noihin puristuksiin.. onneksi eivät vielä kipeitä ja tuskin saavat mitään aikaiseksi..

Meidän tytön leikkaus siirtyi perjantaiksi, toivottavasti kaikki menee hyvin, olen liian huolissani kaikista komplikaatioista sun muista...

MITEN SITÄ VETTÄ JUODAAN RIITTÄVÄSTI PÄIVÄSSÄ... kysyy ihminen joka juo ehkä lasin päivässä... on niin vaikeeta muistaa juoda tarpeeks...

mitähän kaikkee piti kommentoida *huono muisti ja yhä vaan huononee*

jospas kävisin eilisen pinon kimppuun..

hanneli

Vierailija
32/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tänään saatiin tuo tarkempi laskettu aika niin tuossa laskin et viikkoja silloin kun sf-mitta on mitattu niin on ollut todellisuudessa 19+4 ja silloin tuo mitta oli 20. Eli aikas hurjasti mennään yläkäyrällä, mut mulla ei ilmeisesti voi olla sokereista kyse koska sikiö on kuiteskin pieni.

kysyin muuten et paljonko vauvan asento tässä vaiheessa vaikuttaa tuohon mittaan niin ei vielä ollenkaan kuulemma.

Ihan vasta loppuvaiheessa mutta silloinkaan ei paljoa. Mutta toisaalta varmaan näistäkin on mielipiteitä erilaisia riippuen lääkäristä.

Eli selitystä tuohon mun kohdun kasvuun en saanut mut onpahan ainakin vauvalla tilaa...=)

Minttumarian ultrakuulumisia mäkin odotan niinkuin joku muukin jo mainitsi asiasta.

Mut nyt taas yritän irrottaa takamukseni tästä tuolista... Huono menestys kyllä tänään tuossa asiassa ollut...

LEM rv 21+4

Vierailija
33/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaa vaan tulin kommentoimaan

KARMIINI/EMÄTINTULEHDUKSET: mulla oli ekas raskaudes aina rv 12 lähtein hirveä tulehdus kierre, ja lääkkeenä oli flagyliä ja kaikkea maan ja taivaan väliltä.. todellakin tulehdukset aiheuttaa suppareita jne jne, mutta lääkäreillä on vähän eri mielipiteitä näitte tulehdusten hoitamisesta. Eli yksi lääkäri ei suositellu lääkkeellistä hoitoa ja toinen taas oli sitä mieltä että kaikki tulehdukset pitää hoitaa... Yritäpäs siinä sitten päättää kuka on oikeassa :(... Halusin tämän vaan kerota ihan siltä varalta että jos sulla nuo tulehdukset uusii niin osaat varautua siihen että yksi on toista ja toinen kolmatta mieltä näistä jutuista, joten kannattaa yrittää päättää jo etukäteen se mitä mieltä itse on asioista... Mulla nuo tulehdukset ilmeni hirveenä kutinana ja verestävänä vuotona.. suppareita oli myös rv 18 lähtein (mutta niitä on nyttenkin, joten luulen et mulla on vaan herkästi supistava kohtu). Itse olin sitä mieltä et kaikki tulehdukset veks ennen synnytystä, en halunnu omaan lapseen tartuttaa mitään, samaa mieltä oli myös neuvolalääkäri...

hanneli jälleen...

Vierailija
34/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin meillä taas kiukkupäivä. Hain nuoremman tytön hoidosta, ja siitä asti se on vaan vinkunut ja marissut. Nyt se meinaa kuulemma mennä nukkumaan. Koko ajan pitäisi leikkiä ja leikkiä ja leikkiä. Vanhempi tyttö yritti pyytää sitä pelaamaan jotain lautapeliä, mutta eihän tämä suostu, kun vaan äiti nyt pitää saada leikkimään. Huoh. Nukkukoon sitten. En jaksa enää tapella. Yritän yhtä opiskelutyötä saada tässä vielä illalla valmiiksi, kun tänään on viimeinen palautuspäivä. Hitsit, että se nyt koettelee mun pinnaa tänään. Ja just tänään, kun olis pakko istua tässä koneella tekemässä jotain oikeita töitäkin.

HAMMASLÄÄKÄRISTÄ oli juttua. Meidän kunnassa ennen oli niin, että raskaana olevat pääsi jonojen ohi, mutta tänä vuonna on uusi systeemi. Eli ihan normaaliin jonoon vaan hännille odottelemaan. Mä sitten kävin YTHS:llä. Onneksi opiskelevana olen siihen oikeutettu. Muuten olis jäänyt hampilääkäri käymättä tässä raskaudessa.

LEM:hienoa, että kaikki on hyvin!

LIIKKEISTÄ ja muustakin: on ne niin yksilöllisiä, ja samallakin ihmisellä raskaudesta toiseen erilaisia. Myös kohdun tuntoherkkyys voipi vaikuttaa. Muutenkin noista painonnousuista ja muusta saa kyllä esikoisen odotusaikana olla onnellinen, jos tulee vaan vähäsen painoa ja mahakin kasvaa vain hiukkasen, varsinkin alkuu. Kyllä ne sitten ehtii vielä kasvaa. Jos vauvalla kaikki hyvin, niin sitten ei huolta! Nyt tällä kertaa tuntuu, että on jo kauhean iso maha ja tosiaan niitä supistuksiakin on jo vaikka muille jakaa. Esikoista odottaessa en tuntenut suppareita ennen synnytyksen alkamista. Neuvolassa kerran terkkari vain sanoi, että jahas, nyt supistaa. Mutta mä en tuntenut mitään. Sitten se käski kokeilla mahaa, ja huomasin, että HAA, tämähän kovettuu. Eli oli silloinkin niitä harjoitussupistuksia, mutta ne eivät vaan tuntuneet yhtään miltään.

Jamssa rv20+3

nyt tais tyttö nukahtaa. Kiva juttu, sitten se herää aamulla kuudelta tai viidelta. Voihan kökkö.

Vierailija
35/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut veto ihan pois. Tuo ilma ihan selvästi vaikuttaa mielialaan. Olisin halunnut vaan nukkua, mutta jonkun oli leikittävä pojan kanssa. No, minä nuokuin ja poika toi lelujaan näytille ;) Onneksi oli hyvä päivä. En olisi känkkäränkkää jaksannut.

Oma olo muutoin ihan hyvä paitsi taitaa kai nuo närästykset alkaa tulla riesaksi jo nyt :( Täytyy hommailla jotain närästyslääkettä kaappiin varalle.

Nimistä oli hieman puhetta. Kuten Tammikukalla niin meilläkin on hakusessa sekä suomalaiseen että englantilaiseen suuhun istuva nimi ihan käytännön syistä. Oma lempparini aikanaan onneksi oli sellainen ja mieskin hyväksyi heti sen pojan nimeksi. Nyt pojan nimisiä kavereita alkaa olla aika lailla.... Vieläkin sulattelen miehen nimiehdotusta tytölle, kun se ei ihan suomalaiseen suuhun istuisi, mutta sointuisi kivasti kyllä pojan nimen kanssa...

Nalliralliko sitä hammashoitoa mietti. Täällä Espoossa jouduin ihan normaalisti jonon hännille. Soitin viime viikolla ja odotusaika 2-3kk. Sanoivat, että ennen kesää pääsisi varmaankin tarkastukseen. varasin samalla sitten miehellekin ajan. Ollaan tässä käyty jokunen kerta yksityiselläkin, mutta nyt alkaa olla sen verran tiukka budjetti, että odotellaan.

LEMille onnea hyvistä ultrauutisista. on se ihanaa , kun pääsee nauttimaan raskaudesta eri tavalla eikä tarvitse hermoilla. Meillä ultraan vielä 2 viikkoa eikä malttaisi odottaa.

Vocifer sitä sf-mittaa mietiskeli. Mulla oli ekassa raskaudessa aina yläkäyrän yläpuolella. Kävin sitten sokerirasituksessakin (yöks!), mutta ei mitään. Sitten loppuraskaudesta kävin parin viikon välein ultrassa, jossa tutkailtiin pienokaisen mittoja. iso jätkähän sieltä tuli eli 4460g ja 53,5cm. Meillä eikä miehenkään suvussa ei ole tainnut ihan noin kookkaita vauvoja ollakaan. On tuo jäppinen edelleen iso ja kulkee painon suhteen ihan omissa sfääreissä. Aina tuo iso sf-mitta ei kuitenkaan tarkoita isokokoista vauvaa. Niin ultrassa sanoi lääkäri. Saa nähdä, miten nyt käy...

Nyt syöpöttelemään, kun pää ihan tyhjä ajatuksista (paitsi ruoka-ajatukset sinne mahtuu)

Air + masu 17+4 + poika 12/04

Vierailija
36/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lem ja air, samahan se onko iso beibi kunhan on kunnossa :) Hyvä kuulla, että teillä meni air ison sf-mitan kanssa hyvin.

Toivon mukaan sokerit olis täälläkin kunnossa. Ainakin verenpaineet oli tänään hyvät: 120/52 eikä painoakaan ollut tullut kuin 1,4 kiloa alusta alkaen.

Vierailija
37/37 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän jumpsutti tasaseen 155 krt/min. Verenpaine ok, yläpaine oli noussu edellisestä mut se ei käsittääkseni ole niin paha juttu kuin se alapaine joka oli hyvä. Hb oli laskenut 119 mikä kuitenkin on ihan hyvä sekin. Mulla on aina tässä vaiheessa laskenu lähelle 110 hemppa mut mitään rautaa ei ole tarvinnu napsia. Terkka mittas kyllä sf-mitan mut jätti sen sit merkkaamatta äitiyskorttiin :( Painoa on tullut tähän mennessä 800g, mikä on hyvä juttu. Kuopuksesta tuli painoa 7kg ja siinä sen toivoisin pysyvän nytkin.

Enää kolme yötä ultraan :)

Peeveli rv 19+4