Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi ei taida enää olla kauan hyvinvointivaltio..

Vierailija
27.05.2017 |

Hallitus laittaa pikku hiljaa kaiken alas.. koulutus, sote keskitykset, kaikkien pienituloisten tulojen leikkaukset ym. Samaan aikaan suurituloisten rahanjako hyväveliverkostoissa jatkuu. En ymmärrä miksi täällä halutaan mennä johonkin Amerikan malliin. Rikollisuus, huumeidenkäyttö ja eriarvoisuus lisääntyy kaiken myötä. Ja kansalaisille tuntuu riittävän se, että kunhan "minun työpaikka pysyy ja minun asiat on hyvin niin siitä vaan"..

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää uskoko kaikkea sitä paskaa mitä tällä palstalla suolletaan jenkeistä.

- Kadut eivät ole täynnä kodittomia. Kyllä sielläkin köyhistä pidetään huolta ja on niitä turvaverkkoja myös.

Ghetossakin asuvat paremmin kuin mitä neukkokuutiossa asuva Suomalainen.

- Yliopistot muutamia poikkeustapauksia lukuunottamatta eivät maksa sitä mitä tällä palstalla annetaan ymmärtää. Se menee niin että ulkomaalaisia lukuunottamatta harva siellä maksaa nimellishinnan lukukausimaksuista. Melkein kaikille löytyy avustus, stipendi, tms. Esim jos käy jossain kalifornian osavaltion yliopistossa ja keskiari on yli 3.5 (4.0 max) niin CalGrant kattaa lukukausimaksut.

- B.Sc. paperit amerikkalaista yliopistosta vastaavat käytännössä maisterin tai DI:n papereita suomalaisesta yliopistosta.  Tämä on siis työnantajien mielipide.

- Elintaso kaikissa yhteiskuntaluokissa köyhimpiä lukuunottamatta on jenkeissä parempi. GDP per capita on jenkeissä $52,800 ja suomessa vain $35,900.  Kyllä sen myös huomaakin jos vähän niitten kanssa on ollut tekemisissä että kyllä sitä rahaa löytyy. 

Ainoa oikeasti huono juttu jenkeissä on terveydenhuolto. Rikkaille tosin hoito on sellaista että vastaavanlaisesta on Suomessa turha haaveilla

Annatko esimerkkejä tuosta Amerikan Yhdysvaltojen SuperHoidosta?

Vierailija
102/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano vain, että loisiminen loppuu, joka on näin nettoveronmaksajan kannalta pelkästään positiivinen asia.

Tulee siinä "nettoveronmaksajalle" äitiä ikävä kun kortiston palkkataso putoaa 50% ja yt:t pukkaa päälle....

Ei tule, velkaa ei ole, säästöjä on.

Sun säästöillä ei makseta edes yhtä ohitusleikkausta ilman yhteiskunnan tukea. Puhumattakaan syöpähoidoista.

Ei, mutta maksamallani veroilla maksetaan minun ja sinun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään asua täällä jenkeissä. Ihmiset maksavat itse omilla tienesteillään laskunsa ja niitä joita työnteko ei innosta niin asuvat taivasalla. Heidän lapsilla ei ole puhelimia eikä merkkivaatteita niinkuin Suomessa. Olen vasta täällä tajunnut että suuri osa suomalaisia elää pummeina 

Kaltaisesi ihmiset ovat juuri niitä kaikista pahimpia loisijoita. Tekevät töitä ulkomailla ja niin hehkuttavat sitä kun siellä ei elätetä "loisia", mutta kun työt loppuu, niin johan ajaa routa porsaan kotiin ja kelpaa tulla Suomeen loisimaan ja haukkumaan Suomea. Häpeäisit!

Tunnen monta tapausta ja valtaosa on jatkanut työntekoa Suomessa. Ainoat ketkä ovat tulleet takaisin Suomeen "loisimaan" ovat niitä joilla on ollut niin paljon rahaa ettei työnteko enää ole kiinnostanut. Hieman eri juttu kun joku sossupummi joka loisii tuilla.

Kun muutin jenkkeihin asumaan niin huomasin että Suomi näytti niihin verrattuna kehitysmaalta ja kaikki se propanganda siitä miten hyvin asiat suomessa on oli täyttä puppua. Joku varakkaampi paikka (Westend, Kauniainen tms) Suomessa on köyhemmän näköinen kuin keskiluokan naapurusto jenkeissä!! Yliopistossa jossa kävin, oppilailla oli paremmat autot kuin mitä suomalaisilla keskimäärin eikä se edes ollut mikään yläluokan yliopisto. Opetuksen taso oli myös paljon korkeampi kuin mitä suomalaisessa.

Nykyisin minulla on sitten miljoona-omaisuus, olen jättänyt työelämän ja aika menee matkustellen. Olen 35v. Suomeen jos olisin aikoinaan jäänyt niin olisin varmaan syrjäytynyt sossupummi tai parhaimmassa tapauksessa jossain 2-3k/kk paskaduunissa töissä.

Millä sinä miljoonasi tienasit?

Vierailija
104/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano vain, että loisiminen loppuu, joka on näin nettoveronmaksajan kannalta pelkästään positiivinen asia.

Tulee siinä "nettoveronmaksajalle" äitiä ikävä kun kortiston palkkataso putoaa 50% ja yt:t pukkaa päälle....

Onko tarpeeksi? Jos sairastut vaikka syöpään? Syöpähoidot eivät ole halpaa lystiä siinä ei pari kymppitonnia riitä siinä puhutaan lähes miljoonista, vaikeampi en tapausten kanssa sen miljoona lähenee toista. En jaksa uskoa että sinulla sellaisia rahoja on. Sen lisäksi tulee mahdolliset riskit sairastua uudelleen. Mistäs sitten ne rahat revitään.

Niinpä

En ole alkuperäinen mutta vakuutukset meidän perheelle maksavat 6 tonnia ja siihen kuuluu syöpähoidot ja muut. Se on pikkuraha jonka maksan mielelläni koska veroja ei ole. Elälkeistäkään en ole huolissani. Jo nyt on kertynyt varallisuutta sen verran ettei töistä olisi niin väliä, koskaan.

Ei Suomi ainoa onnela maailmassa ole, jos se on onnela kohta enää ollenkaan.

Eiköhän se sinunkin vakuutusyhtiö keksi jonkun keinon välttyä maksamasta mitään miljoonien syöpä- tai muita hoitoja. Joka tapauksessa jos kerran olet miljonääri joka välittää vain itsestään niin olet kuitenkin poikkeus rahan osalta, suurin osa ei pysty itse maksamaan omia ja lasten koulutuksia ja sairaalahoitoja, vaikka kuinka olisi vakuutukset, tai sitten on todella naivi.

Parempi olla elossa ja konkurssissa kuin kuollut. Jenkeissä on olemassa kaikenlaisia kalliita hoitoja joita Suomessa nyt ei edes ole saatavilla. On myös aika lapsellista väittää että vakuutusyhtiö voisi noin vain keksiä jonkun keinon välttyä maksamasta.

Kyllä useimmilla jenkeillä olis varaa maksaa lastensa koulutukset mutta siellä nyt ei pelätä ottaa velkarahaa ja elellä leveästi. Vähän eri menttaliteetti kuin suomessa missä on suuri kehumisen aihe kun asutaan velattomana. Juu, todella hienoa sitten kitua 30m2 koirankopissa lopun elämänsä.

Vierailija
105/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä olis hyvä säästökohde! Tulorajat/omaisuusrajat mm. Kelaetuuksiin ja julkisten palveluiden käyttämiseen, päivähoitpäivähoitotukiin, elatustukiin, äitiyslomakorvauksiin jne.

Siinäpä makselkoot rikkaat omat lääkkeensä kokonaan ja lääkärit ja lasten hoidot ja koulutukset. Heillähän on varaa siihen, siksi äänestävät kokoomusta, vaikka veroja rikkailta pienemmäksi, mutta etuudet samalla pois, varmasti tulis Suomelle säästöä!

Tajuat varmaan, että ne rikkaat maksavat paitsi omat etuutensa, niin myös sinun ja muiden reppanoiden. Ei tainnut järjenjuoksu tässäkään asiassa riittää ihan loppuun asti. Voidaan kyllä ihan hyvin poistaa niiltä rikkailta kaikki edut ja avustukset, mutta turha itkeä sitten heitä muiden etujen ja avustusten maksajiksi, kuten sinä ja muut reppanat epätoivoisesti teette. Miettikää nyt edes sekunti näitä tyhmyyksiä, joita lauotte tänne.

Vierailija
106/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan politiikka ja asenne ovat nykyisin sellaista, jossa ei köyhille ja huonompiosaisille paljoa myötätuntoa heru. Kaikkialla on ahneutta, vähättelyä ja ylimielisyyttä, mutta oikeamielisyys ja reiluus ne loistavat poissaololtaan. Ihmiset tuijottelevat vain omaan napaansa, niin että silmä on sokaistunut, kuulo mennyt. Ei haluta kuulla, ei liioin nähdä. Kylläpä me olemme yhteiskunnan luoneet. Yhteiskunnan, jossa veli kääntyy veljeä vastaan, lapset vanhempiaan, ystävä ystäväänsä. Yhteiskunnan, jossa myötätuntoa heikoimmille ei heru, armoa ei köyhä saa. Hänet voidaan surutta syöttää leijonille. Rikkaat huutavat norsunluutorneistaan: katsokaa! Siellä on viattomat kadulla, menneen yhdessä lynkkaamaan heidät. Ei linnutkaan kykene estämään joutumasta verkkoon, vaikka näkevät sitä levitettävän lentoreiteilleen. Näin köyhä ei aina tiedä mitä juonia kohtalokseen taas juonitaan. Vilpillisyys hotkaisee viattomat. Sielussa seitsemän petosta, petollinen on tämän päivän hyväosainen. Lirkuttelee kauniita sanoja, mutta sydämessään hautoo juoniaan. Tarkoitusperänsä rikas verhoaa yhteiseksi eduksi ”isänmaan etu vaatii sitä ja tätä”, näin he sanovat. Mutta tähän halpaan älkööt te menkö. Sillä isänmaata tarvitaan vain silloin, kun hätä uhkaa, silloin kun se uhkaa myös rikkaita. Rauhan aikana köyhä saa pokkuroida, palvella herroja. Niinpä totisesti sanon minä sinulle köyhä: mieti kahdesti mitä puoluetta äänestät, kenen lauluja kuuntelet. Työtätekevä, saa sinä takaisin arvosi ja identiteettisi. Ota oppi onkeesi, seuraa opetuksen valoa, sivistä itseäsi Snellmanin hengessä. Avaa sydämesi ymmärryksellä, niin pystyt vastustamaan niitä salakavalia juonia mitä sinua vastaan alati vehkeillään. Ja ole raitis, sillä ei hullua huhmareilla paranneta. Älä liota aivojasi nesteessä, ne ovat lopulta arvokkainta mitä omistat. Mutta muista kehittää niitä, sillä maailman on katala paikka. Hyvää viikonloppua kaikille työtätekeville, opiskelijoille, työttömille, sairaille ja köyhille. Sydämessämme vielä palaa tuli.

Vierailija
107/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tarpeeksi? Jos sairastut vaikka syöpään? Syöpähoidot eivät ole halpaa lystiä siinä ei pari kymppitonnia riitä siinä puhutaan lähes miljoonista, vaikeampi en tapausten kanssa sen miljoona lähenee toista. En jaksa uskoa että sinulla sellaisia rahoja on. Sen lisäksi tulee mahdolliset riskit sairastua uudelleen. Mistäs sitten ne rahat revitään.

Niinpä

En ole alkuperäinen mutta vakuutukset meidän perheelle maksavat 6 tonnia ja siihen kuuluu syöpähoidot ja muut. Se on pikkuraha jonka maksan mielelläni koska veroja ei ole. Elälkeistäkään en ole huolissani. Jo nyt on kertynyt varallisuutta sen verran ettei töistä olisi niin väliä, koskaan.

Eiköhän se sinunkin vakuutusyhtiö keksi jonkun keinon välttyä maksamasta mitään miljoonien syöpä- tai muita hoitoja. Joka tapauksessa jos kerran olet miljonääri joka välittää vain itsestään niin olet kuitenkin poikkeus rahan osalta, suurin osa ei pysty itse maksamaan omia ja lasten koulutuksia ja sairaalahoitoja, vaikka kuinka olisi vakuutukset, tai sitten on todella naivi.

Parempi olla elossa ja konkurssissa kuin kuollut. Jenkeissä on olemassa kaikenlaisia kalliita hoitoja joita Suomessa nyt ei edes ole saatavilla. On myös aika lapsellista väittää että vakuutusyhtiö voisi noin vain keksiä jonkun keinon välttyä maksamasta.

Kyllä useimmilla jenkeillä olis varaa maksaa lastensa koulutukset mutta siellä nyt ei pelätä ottaa velkarahaa ja elellä leveästi. Vähän eri menttaliteetti kuin suomessa missä on suuri kehumisen aihe kun asutaan velattomana. Juu, todella hienoa sitten kitua 30m2 koirankopissa lopun elämänsä.

Sitä varten ne vakuutuslääkärit on niissä vakuutusyhtiöissä että etsivät kaikki mahdolliset porsaanreiät miten vakuutettavan vakuutus ei korvaa kalliita hoitoja. Vakuutusyhtiöt ovat bisnestä ei mitään hyväntekeväisyyttä. Maksat hyvässä uskossa lähes kymppitonnin vuodessa ja kun tarvitset apua niin löytyy joku syy miten olet esim itse aiheuttanut syöpäsi tai sydänsairautesi, tai jättänyt jotain infoa olevinaan kertomatta eikä sinulle näin ollen tarvitse maksaa pennin pyörylää. Tai ainakin korvataan vain vaikkapa 20 % sadan sijaan.

Vierailija
108/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi syöpäkin on tauti johon voi kuolla, vaikka olisi miljardien hoidot käytettävissä, kuten näkyy jo kaikenlaisten filmitähtien ja laulajien kohdalla joilla käytettävissä parhaat resurssit sekä ennaltaehkäisyyn että hoitoon ja kuolevat silti. Joka tapauksessa johonkin kaikki joku päivä kuolee, se onkin sentään täysin tasa-arvoinen kohtalo kaikilla. Rikkaampi voi kuolla huomenna tai halvaantua tai saada parantumattoman rappeuttavan taudin ja köyhempi 50 vuoden päästä (ja ehkä ehtiä rikastumaan sitä ennen). Kaikelta ei rahakaan suojaa vaikka elämää helpottaa.

Vierailija
109/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään asua täällä jenkeissä. Ihmiset maksavat itse omilla tienesteillään laskunsa ja niitä joita työnteko ei innosta niin asuvat taivasalla. Heidän lapsilla ei ole puhelimia eikä merkkivaatteita niinkuin Suomessa. Olen vasta täällä tajunnut että suuri osa suomalaisia elää pummeina 

Kaltaisesi ihmiset ovat juuri niitä kaikista pahimpia loisijoita. Tekevät töitä ulkomailla ja niin hehkuttavat sitä kun siellä ei elätetä "loisia", mutta kun työt loppuu, niin johan ajaa routa porsaan kotiin ja kelpaa tulla Suomeen loisimaan ja haukkumaan Suomea. Häpeäisit!

Tunnen monta tapausta ja valtaosa on jatkanut työntekoa Suomessa. Ainoat ketkä ovat tulleet takaisin Suomeen "loisimaan" ovat niitä joilla on ollut niin paljon rahaa ettei työnteko enää ole kiinnostanut. Hieman eri juttu kun joku sossupummi joka loisii tuilla.

Kun muutin jenkkeihin asumaan niin huomasin että Suomi näytti niihin verrattuna kehitysmaalta ja kaikki se propanganda siitä miten hyvin asiat suomessa on oli täyttä puppua. Joku varakkaampi paikka (Westend, Kauniainen tms) Suomessa on köyhemmän näköinen kuin keskiluokan naapurusto jenkeissä!! Yliopistossa jossa kävin, oppilailla oli paremmat autot kuin mitä suomalaisilla keskimäärin eikä se edes ollut mikään yläluokan yliopisto. Opetuksen taso oli myös paljon korkeampi kuin mitä suomalaisessa.

Nykyisin minulla on sitten miljoona-omaisuus, olen jättänyt työelämän ja aika menee matkustellen. Olen 35v. Suomeen jos olisin aikoinaan jäänyt niin olisin varmaan syrjäytynyt sossupummi tai parhaimmassa tapauksessa jossain 2-3k/kk paskaduunissa töissä.

Millä sinä miljoonasi tienasit?

Valmistuin ja sain työpaikan laitetestaajana yhdestä suuryhtiöstä. Ne sitten sponssasivat työviisumin ja myöhemmin green cardin. Siitä palkasta oli helppoa säästää. Pari työpaikan kaveria tekivät työn ohessa kauppaa osakeoptiolla ja opettivat minuakin. Niistä sitten tuli miljonäärejä ja eipä niitä työpaikalla enää näkynyt sen jälkeen. Toiset työkaverit kertoivat mielenkiintoisia tarinoita siitä miten heistä oli tullut miljonäärejä työsuhdeoptiotten kauttaa ja sitten hävinneet miljoonansa kun it-kupla puhkesi.

Tuosta sitten innostuin opiskelemaan kunnolla osakesijoittamista. Kun olin oppinut niin hakeuduin hedge rahastolle töihin koodariksi. Siihen aikaan oli paljon helpompaa päästä sille alalle kuin nykyisin. Sitten muutamassa vuodessa minulla oli satoja tonneja säästössä ja aloin täysipäiväisesti hoitamaan omaa salkkuani. Salkkussa oli paljon it-osakkeita ja osaa pääomasta käytin algorithmiseen treidaukseen. Aika hyvin on mennyt.

Vierailija
110/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä

Sitä varten ne vakuutuslääkärit on niissä vakuutusyhtiöissä että etsivät kaikki mahdolliset porsaanreiät miten vakuutettavan vakuutus ei korvaa kalliita hoitoja. Vakuutusyhtiöt ovat bisnestä ei mitään hyväntekeväisyyttä. Maksat hyvässä uskossa lähes kymppitonnin vuodessa ja kun tarvitset apua niin löytyy joku syy miten olet esim itse aiheuttanut syöpäsi tai sydänsairautesi, tai jättänyt jotain infoa olevinaan kertomatta eikä sinulle näin ollen tarvitse maksaa pennin pyörylää. Tai ainakin korvataan vain vaikkapa 20 % sadan sijaan.

Ja jos sairaus uusii tai leviää - kuten syöpä hyvin usein tekee - niin ne myöhemmät löydökset eivät välttämättä enää kuulukaan korvauksen piiriin.

Vierailija
111/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201705262200157565_u0.shtml

Kyllähän julkista terveydenhoitoa ollaan ainakin purkamassa. On täysin järjetöntä ajatella että välimatka ei ole este hoitoonpääsylle.

Helppohan se on helsinkiläisen päättää, että muualla supistetaan palveluja, kun itsellä on synnytyssairaaloitakin muutaman kilometrin säteellä toisistaan, eikä tarvitse konkreettisesti kokea sitä, kun lähin synnäri sieltä 50km päästä lopetetaan ja jatkossa matkaa synnärille on 250km. Ja synnytys kuitenkin yleensä on jotenkuten ennakoitavissa, toisin kuin sairauskohtaukset...

Vierailija
112/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus laittaa pikku hiljaa kaiken alas.. koulutus, sote keskitykset, kaikkien pienituloisten tulojen leikkaukset ym. Samaan aikaan suurituloisten rahanjako hyväveliverkostoissa jatkuu. En ymmärrä miksi täällä halutaan mennä johonkin Amerikan malliin. Rikollisuus, huumeidenkäyttö ja eriarvoisuus lisääntyy kaiken myötä. Ja kansalaisille tuntuu riittävän se, että kunhan "minun työpaikka pysyy ja minun asiat on hyvin niin siitä vaan"..

Mun vaimo on suoraan sanonut, että häntä ei kiinnosta mikään muu kuin oma työpaikka ja siitä saatavat tulot sekä lasten vanhempana saatavat sosiaalietuudet. On mukamas tärkeämpiä asioita mietittävänä kuin tämä synkkä tulevaisuudenkuva. En vain ymmärrä miten vaimo ei ymmärrä sitä kuinka tuosta synkästä tulevaisuudenkuvasta on tulossa se vaimonkin "tärkein asia" kunhan asiat tässä etenee ja kukaan ei tee mitään. Nyt jo turvapaikanhakijat tekevät suomalaista työtä ilmaiseksi orjina.

Politiikkaan ja äänestämiseen ja mielenosoittamiseen välinpitämättömästi suhtautuvat ihmiset ansaitsisivat jonkinlaisen tuomion siitä kuinka he ajavat tämän maan surkeaan tilaan, kadotukseen. Sipilän politiikka loppuu jos kansa nousisi kadulle, mutta ei se nouse koska yli puolet kansasta ei ole kiinnostuneita politiikasta tai omasta tulevaisuudestaan.

Vierailija
113/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo on suoraan sanonut, että häntä ei kiinnosta mikään muu kuin oma työpaikka ja siitä saatavat tulot sekä lasten vanhempana saatavat sosiaalietuudet. On mukamas tärkeämpiä asioita mietittävänä kuin tämä synkkä tulevaisuudenkuva. En vain ymmärrä miten vaimo ei ymmärrä sitä kuinka tuosta synkästä tulevaisuudenkuvasta on tulossa se vaimonkin "tärkein asia" kunhan asiat tässä etenee ja kukaan ei tee mitään. Nyt jo turvapaikanhakijat tekevät suomalaista työtä ilmaiseksi orjina.

Politiikkaan ja äänestämiseen ja mielenosoittamiseen välinpitämättömästi suhtautuvat ihmiset ansaitsisivat jonkinlaisen tuomion siitä kuinka he ajavat tämän maan surkeaan tilaan, kadotukseen. Sipilän politiikka loppuu jos kansa nousisi kadulle, mutta ei se nouse koska yli puolet kansasta ei ole kiinnostuneita politiikasta tai omasta tulevaisuudestaan.

Niin, kyllä sekin sitten havahtuu kun napsahtaa omaan nilkkaan, jotkut vaan elävät siinä oman pikku elämänsä harhakuplassa kunnes väistämättä kohtaa todellisuuden. Riittää jo se että työpaikka menee, kun yhä koulutetummat ihmiset laitetaan tekemään hommat puoli-ilmaiseksi, ostovoima heikentyy ja sitä kautta yhä useampi joutuu myös luopumaan töistään. Tuskin niitä etuuksiakaan pitkään maksetaan niille jotka tulevat toimeen ilmankin.

Vierailija
114/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä

Lähipiirissäni kaksi ihmistä tarvitsi tekonivelen polveen. Toinen on työikäinen ja toinen eläkkeellä. Eläkeläinen jonottaa edelleen ja nuorempi toipuu leikkauksesta. Ei sitä terveydenhoitoa riitä kaikille.

Tuohan on ihan järkevää priorisointia, jos se työssäkäyvä vielä pääsee työelämään. Tosiasia on, että  esimerkiksi rintasyöpään on huippuhoitoja on kehitetty esim. Britanniassa missään tapauksessa millään maalla ei ole varaa maksaa kymmeniä tuhansia euroja kuukaudessa siitä uusimmasta hoidosta kaikille potilaille ja ymmärrän että silloin nuori potilas otetaan hoitoon ja yli 80-vuotiaalle annetaan jotain halvempaa tai  jopa vain palleatiivista hoitoa. Siellä ei esim. kaihileikkaukset kuulu julkisen hoidon piiriin ja harvoilla vanhuksilla on rahaa maksaa yksityisestä leikkauksesta ja valtakunnan vanhimmat sokeutuu hyvää vauhtia. Meillähän on hirmuinen kitinä jo niistä vähän yli 100 euron kuluista, jotka joutuu julkisella kaihileikattu itse maksamaan.

Vierailija
115/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän järjestelmässä on se ongelma, että mikään hallitus ei uskalla tehdä oikeita leikkauksia, vaan Sipiläkin on käytännössä jakanut kaikki jostain leikatut rahat johonkin toiseen kohteeseen, kun pelottaa se seuraavissa vaaleissa äänestäminen. Sama juttu oli edellisillä hallituksilla. Nyt sentään jotain yritystä on ollut edes vähentää sitä velkataakan kasvamista, mutta nekin rahat menevät sitten siihen: Suomi ei kulu suomalaisille-projektiin. Kas kummaa, kun joidenkin valtioiden öljyvarat eivät kuitenkaan kuulu kaikille.

Vierailija
116/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta ei sentään leikata, kuten erityisen kalliista ja varsin usein jopa haitallisiksi luonnehdituista yritys- ja maataloustuista. Myös miljardiluokan vuotuiset kustannukset aiheuttava keinotekoinen kaksikielisyys ja vähintään yhtä kalliiksi tuleva "humanitäärinen" siirtolaispolitiikka ovat päättäjiemme erityissuojeluksessa.

Muutoin komppaan paitsi maataloustukien osalta. Maatalous on osa infraa. Jos Suomi jättää maatalouden tukematta, se muuttuu kannattamattomaksi koska on mm.lyhyen kasvukauden takia kallista.

MUTTA jos maatalous ajetaan alas, ajetaan myös osaaminen alas ja tietotaito siten katoaa hyvinkin nopeasti. Tarkoittaa siten että ollaan täysin tuontiruoan varassa. En edes mene ruoan turvallisuuden tarkasteluun, mikä olisi jo topic sinänsä. Tätäkin tärkeämpää on turvallisuus ja omavaraisuus esim. luonnonkatastrofien(vrt.ilmastonmuutos) ja ykkösenä sodan varalta. Nykyisellä maailmanmenolla pitäisin katastrofaalisena maatalouden alasajoa, ajat ovat poliittisesti poikkeuksellisen epävarmat, eikä näköpiirissä ole lähiaikoina parannusta tulossa. Nimenomaan nyt maataloutta ei saa ajaa alas. Kannattavuutta voi yrittää lisätä tuilla ja suomalaisen ruoan suosimisella.

Itse mieluummin panostan suomalaiseen, ja jätän sitten vaikka jotain vähemmän välttämätöntä hankkimatta. Ymmärrän myös etteivät kaikki voi valita, mutta te/me jotka voimme, valitkaamme viisaasti.

Vierailija
117/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma että leikkauksia sun muita voisi tehdä järkevämminkin mutta kyllä miljonääri pääministeri on niin todellisuudesta vieraantunut ettei selkaiseen riitä edes älykkyys hänellä ja kavereillaan. Täytyy siis ensi vaaleissa toivoa että kaikki nykypäättäjät vaihtuu täysin toisiin, turha kuvitella että miljonäärejä äänestämällä tulee itse miljonääriksi. Ne elävät ihan eri todellisuudessa ja ainoa mikä kiinnostaa on menestys kavereitten silmissä. Paskaa osaa kuka tahansa jauhaa jopa tällaiset heput.

Vierailija
118/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201705262200157565_u0.shtml

Kyllähän julkista terveydenhoitoa ollaan ainakin purkamassa. On täysin järjetöntä ajatella että välimatka ei ole este hoitoonpääsylle.

Helppohan se on helsinkiläisen päättää, että muualla supistetaan palveluja, kun itsellä on synnytyssairaaloitakin muutaman kilometrin säteellä toisistaan, eikä tarvitse konkreettisesti kokea sitä, kun lähin synnäri sieltä 50km päästä lopetetaan ja jatkossa matkaa synnärille on 250km. Ja synnytys kuitenkin yleensä on jotenkuten ennakoitavissa, toisin kuin sairauskohtaukset...

Jo nyt synnärille Pohjois- ja Itä-Suomesta voi olla 400km, kun synnytysosastoja on lakkautettu.

Eikä helsinkiläiset äidit tulevaisuudessa ole sen paremmassa asemassa, vaan synnyttämään mennään sinne missä on tilaa. Sanoihan Juhana Vartiainen, että helsinkiläinen äiti voi yhtä hyvin synnyttää Helsingissä tai Oulussa.

Jäin vain miettimään, kuka maksaa matkat. Ja taksissa ja ambulansissa synnyttäminen on jo arkipäivää.

Vierailija
119/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi lakkasi olemasta hyvinvointivaltio 100 velkamiljardia sitten

Verrattuna moneen muuhun maahan niin velkataakka ei Suomella ole hirveän suuri. Ja jos olemme velan kanssa lirissä niin miksi meillä sitten riittää tuhlata sitä rahaa?

Suomella ei tosiaan ole huono tilanne, sillä valtion omaisuus on toistaiseksi suurempi, kuin velka.

Ja jos mistä pitäisi olla huolissaan, on yksityishenkilöiden velka, jota omaisuus ei kata. Erityisesti nuorten kulutusluotot ovat huolestuttavia eli elintasoa pidetään yllä velalla.

Vierailija
120/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyllä todella ikävää, miten yksi oikeistohallitus voikin kurjistaa asioita näin laaja-alaisesti näin lyhyessä ajassa. Tämä taitaa olla oikeistolaisin hallitus Suomen historiassa. Toivottavasti vastaavaa ei enää tapahdu!

No herätys nyt! Leikkausten syynä on valtion velka ja Suomen nopein velkaantumistahti Euroopassa. Ei sille mikään hallitus olisi voinut mitään.

Ihan tiedoksesi, Suomi velkaantuu vieläkin liikaa ja leikkauksia on jatkettava seuraavallakin hallituskaudella riippumatta kuka siellä istuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä