Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi ei taida enää olla kauan hyvinvointivaltio..

Vierailija
27.05.2017 |

Hallitus laittaa pikku hiljaa kaiken alas.. koulutus, sote keskitykset, kaikkien pienituloisten tulojen leikkaukset ym. Samaan aikaan suurituloisten rahanjako hyväveliverkostoissa jatkuu. En ymmärrä miksi täällä halutaan mennä johonkin Amerikan malliin. Rikollisuus, huumeidenkäyttö ja eriarvoisuus lisääntyy kaiken myötä. Ja kansalaisille tuntuu riittävän se, että kunhan "minun työpaikka pysyy ja minun asiat on hyvin niin siitä vaan"..

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä olis hyvä säästökohde! Tulorajat/omaisuusrajat mm. Kelaetuuksiin ja julkisten palveluiden käyttämiseen, päivähoitpäivähoitotukiin, elatustukiin, äitiyslomakorvauksiin jne.

Siinäpä makselkoot rikkaat omat lääkkeensä kokonaan ja lääkärit ja lasten hoidot ja koulutukset. Heillähän on varaa siihen, siksi äänestävät kokoomusta, vaikka veroja rikkailta pienemmäksi, mutta etuudet samalla pois, varmasti tulis Suomelle säästöä!

Tajuat varmaan, että ne rikkaat maksavat paitsi omat etuutensa, niin myös sinun ja muiden reppanoiden. Ei tainnut järjenjuoksu tässäkään asiassa riittää ihan loppuun asti. Voidaan kyllä ihan hyvin poistaa niiltä rikkailta kaikki edut ja avustukset, mutta turha itkeä sitten heitä muiden etujen ja avustusten maksajiksi, kuten sinä ja muut reppanat epätoivoisesti teette. Miettikää nyt edes sekunti näitä tyhmyyksiä, joita lauotte tänne.

Eivätkä maksa, tavalliset duunarit maksavat yhteensä enemmän veroja kuin ne rikkaat yhteensä.

Vierailija
142/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys ja minä minä asenne on osasyy siihen, että nykyään menee huonommin kuin ennen. Ammattiliitot eivät suostu mihinkään, maataloustukia ei saa leikata, minulta ei saa leikata ja kaikki minulle periaate ei voi johtaa kuin siihen, että rahat loppuu kaikilta.

Ei ole. Verojen nosto kaikilta tasapuolisesti, on se ratkaisu tähän ongelmaan. Ei tarvitse leikata miltään nimetyiltä ryhmiltä mitään, vaan nostetaan koko Suomen kansan veroja, niin sen rikkaan miljonäärin kuin sen matalapalkkaisen pätkätyöläisenkin. Siinä olisi sekin etu, että verot nousisi yhtälailla suhteessa palkkoihin. Jos nostaisi verotusta esim. 2% niin sillä tulisi jo merkittävät tulot valtiolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa suomeen tulis sota! Ihan vaan siks et koko paska alkais alusta. Enskerralla sitten köyhät eduskuntaan.

Vierailija
144/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaiset politikot pitäisi kieltää. Max 3 kautta ja sitten ulos. Samoja naamoja jotka on olleet 70-80 luvulta lähtien eduskunnassa aina vaan.

Vierailija
145/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä olis hyvä säästökohde! Tulorajat/omaisuusrajat mm. Kelaetuuksiin ja julkisten palveluiden käyttämiseen, päivähoitpäivähoitotukiin, elatustukiin, äitiyslomakorvauksiin jne.

Siinäpä makselkoot rikkaat omat lääkkeensä kokonaan ja lääkärit ja lasten hoidot ja koulutukset. Heillähän on varaa siihen, siksi äänestävät kokoomusta, vaikka veroja rikkailta pienemmäksi, mutta etuudet samalla pois, varmasti tulis Suomelle säästöä!

Tajuat varmaan, että ne rikkaat maksavat paitsi omat etuutensa, niin myös sinun ja muiden reppanoiden. Ei tainnut järjenjuoksu tässäkään asiassa riittää ihan loppuun asti. Voidaan kyllä ihan hyvin poistaa niiltä rikkailta kaikki edut ja avustukset, mutta turha itkeä sitten heitä muiden etujen ja avustusten maksajiksi, kuten sinä ja muut reppanat epätoivoisesti teette. Miettikää nyt edes sekunti näitä tyhmyyksiä, joita lauotte tänne.

Eivätkä maksa, tavalliset duunarit maksavat yhteensä enemmän veroja kuin ne rikkaat yhteensä.

Kova väite Suomesta: ”Parhaiten ansaitseva 10 % maksaa noin 70 %”

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/82799-kova-vaite-suomesta-parhaiten-an…

Vierailija
146/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaiset politikot pitäisi kieltää. Max 3 kautta ja sitten ulos. Samoja naamoja jotka on olleet 70-80 luvulta lähtien eduskunnassa aina vaan.

No Sipilähän nimenomaan ylpeili sillä, että kaikki hänen ministerinsä ovat uusia ja tuovat raikkaita tuulia päätöksentekoon. Siitä on kyllä seurannut noloja juttuja esim. itänaapurin kanssa ja päätösten veivaamisessa edestakaisin. Muutama kokeneempi ministeri olisi ollut hyvä olla joukossa, vaikka toki uutta verta on hyvä olla mukana.

Kovahan näillä on yritys ollut, ehkä jopa parempi kuin edellisillä hallituksilla, joilla ei ollut rohkeutta päättää yhtikäs mitään.

Vierailija
147/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto lisää tuskaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova väite Suomesta: ”Parhaiten ansaitseva 10 % maksaa noin 70 %”

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/82799-kova-vaite-suomesta-parhaiten-an…

Pienennetään niiltä veroprosenttia hieman ja otetaan etuudet pois, veikkaanpa että se verojen maksaminen oli sittenkin se kivempi vaihtoehto.

Vierailija
148/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys ja minä minä asenne on osasyy siihen, että nykyään menee huonommin kuin ennen. Ammattiliitot eivät suostu mihinkään, maataloustukia ei saa leikata, minulta ei saa leikata ja kaikki minulle periaate ei voi johtaa kuin siihen, että rahat loppuu kaikilta.

Ei ole. Verojen nosto kaikilta tasapuolisesti, on se ratkaisu tähän ongelmaan. Ei tarvitse leikata miltään nimetyiltä ryhmiltä mitään, vaan nostetaan koko Suomen kansan veroja, niin sen rikkaan miljonäärin kuin sen matalapalkkaisen pätkätyöläisenkin. Siinä olisi sekin etu, että verot nousisi yhtälailla suhteessa palkkoihin. Jos nostaisi verotusta esim. 2% niin sillä tulisi jo merkittävät tulot valtiolle.

Olen samaa mieltä, verojen nosto on varsin tasapuolinen tapa maksaa yhteiskunnan kuluja ja jopa ehkä lyhentää velkaa. Mutta sitä pidetään nykyisin turhaan peikkona ja persut taisi kirjauttaa hallitusohjelmaan, että tuloveroja ei nosteta tällä hallituskaudella. Edessähän se on joka tapauksessa tällä menolla. Ehkä paras tie olisi sekä nostaa vähän veroja ja tehostaa paljon rahaa vieviä toimintoja.

Tosin mistäänhän ei olla valmiita antamaan,  sellainen itku ja uhkailu alkaa, jos vaikka jonkun syrjäkylän homehtunut terveyskeskus halutaan lakkauttaa ja kaikki 60 kylällä asuvaa mummoa joutuisivat käymään 20 kilometrin päässä hoidossa, niin heti  päätös huippuvauhtia perutaan. Mummuilla on kyllä melkoisen kalliit reseptin uusinnat yhteiskunnalle, mutta tärkeintä on pitää kylä asuttuna hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
149/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään asua täällä jenkeissä. Ihmiset maksavat itse omilla tienesteillään laskunsa ja niitä joita työnteko ei innosta niin asuvat taivasalla. Heidän lapsilla ei ole puhelimia eikä merkkivaatteita niinkuin Suomessa. Olen vasta täällä tajunnut että suuri osa suomalaisia elää pummeina 

Onneksi se ihailemasi jenkkilä on niin turvallinen maa :)

Siellä ei sentään poksahtele pommit rautie- ja lentoasemilla.

(ohis)

Niin, siellä on vaan hullu presidentti ja reilu 15 vuotta sitten itsemurhalentäjä ajoi kaksi isointa pilvenpiirtäjää alas ja tappoi useita ihmisiä. Eiväthän ne nyt toki ole mitään verrattuna pommeihin pikkupaikoissa :)

Nuo itsemurhalentäjät eivät olleet yhdysvaltalaisia, vaan edustavat sitä porukkaa jota haalitaan Eurooppaan.

Vierailija
150/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siperia opettaa, ei se vieteri veny loputtomiin ja pohja on jokaisen säkissä.

Käännän ajatuksesi nyt nurinpäin. Suomi ottaa joka vuosi miljarditolkulla lainaa jotta edes nykyinen "liian pieni" tukien määrä saadaan ylläpidettyä. Pohja tulee tosiaan säkissä jossain vaiheessa vastaan. Ikävä vaan köyhille ja pienituloisille on se että siinä vaiheessa sitä rahaa ei sitten tule enää mistään. Katsokaa vaikka miten kreikassa kävi.

Vierailija
151/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään asua täällä jenkeissä. Ihmiset maksavat itse omilla tienesteillään laskunsa ja niitä joita työnteko ei innosta niin asuvat taivasalla. Heidän lapsilla ei ole puhelimia eikä merkkivaatteita niinkuin Suomessa. Olen vasta täällä tajunnut että suuri osa suomalaisia elää pummeina 

(ohis)

Yhdysvalloissa on kouluampumisia vähän väliä. PALJON enemmän kuin euroopassa terrori-iskuja.

Yhdysvalloissa poliisit ampuvat ihmisiä kadulle huvin vuoksi. Joten enpä kehuisi sitä valtiota ikinä.

Eivät poliisit sielläkään ammu ihmisiä kadulle huvin vuoksi. Jotain rajaa.

Vierailija
152/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verojen nostamisesta puhutaan, vaikka yritysten verotusta on laskettu viime vuosina niin paljon, että siitä tulee miljardeja takkiin.

Vierailija
153/163 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, verojen nosto on varsin tasapuolinen tapa maksaa yhteiskunnan kuluja ja jopa ehkä lyhentää velkaa. Mutta sitä pidetään nykyisin turhaan peikkona ja persut taisi kirjauttaa hallitusohjelmaan, että tuloveroja ei nosteta tällä hallituskaudella. Edessähän se on joka tapauksessa tällä menolla. Ehkä paras tie olisi sekä nostaa vähän veroja ja tehostaa paljon rahaa vieviä toimintoja.

Tosin mistäänhän ei olla valmiita antamaan,  sellainen itku ja uhkailu alkaa, jos vaikka jonkun syrjäkylän homehtunut terveyskeskus halutaan lakkauttaa ja kaikki 60 kylällä asuvaa mummoa joutuisivat käymään 20 kilometrin päässä hoidossa, niin heti  päätös huippuvauhtia perutaan. Mummuilla on kyllä melkoisen kalliit reseptin uusinnat yhteiskunnalle, mutta tärkeintä on pitää kylä asuttuna hinnalla millä hyvänsä.

Kalleimpia yhteiskunnalle on sosiaali- ja terveysalan palvelut, siis jos ihan kylmää rahaa ajatellaan (oikeastihhan eivät ole edes kalliita, vaan satsaus tulevaisuuteen --> hoidetaan asiat hyvin heti alkuunsa, ettei tarvitse kalliilla pestä jälkipyykkiä), joten varoisin tuollaista lausahdusta, niinhän nyt on tehtykkin, "tehostettu paljon rahaa vieviä toimintoja" ja se on juuri se joka kurjistaa Suomen.

Vierailija
154/163 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(ohis)

Niin, siellä on vaan hullu presidentti ja reilu 15 vuotta sitten itsemurhalentäjä ajoi kaksi isointa pilvenpiirtäjää alas ja tappoi useita ihmisiä. Eiväthän ne nyt toki ole mitään verrattuna pommeihin pikkupaikoissa :)

Nuo itsemurhalentäjät eivät olleet yhdysvaltalaisia, vaan edustavat sitä porukkaa jota haalitaan Eurooppaan.

Ei ole minkäänmaalaiset itsemurhalentäjät lentäneet pilvenpiirtäjiä alas Suomessa :)

Vierailija
155/163 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännän ajatuksesi nyt nurinpäin. Suomi ottaa joka vuosi miljarditolkulla lainaa jotta edes nykyinen "liian pieni" tukien määrä saadaan ylläpidettyä. Pohja tulee tosiaan säkissä jossain vaiheessa vastaan. Ikävä vaan köyhille ja pienituloisille on se että siinä vaiheessa sitä rahaa ei sitten tule enää mistään. Katsokaa vaikka miten kreikassa kävi.

Oletko ihan varma, että ne ovat juuri ne viimesijaiset sosiaalietuudet, joihin se lainaraha kuluu?

Vierailija
156/163 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ongelma on kyllä vähän erilainen kuin Etelä-Euroopan. Nimittäin kun euro jossain vaiheessa kosahtaa, pääomat pakenee Välimeren maista Saksaan jolloin nuo maat menevät välittömästi konkurssiin. Jäljellejäävien euromaiden valuutta taas revalvoituu välittömästi. Suomessa tullaan siis näkemään täydellinen vientisektorin hyytyminen ja massatyöttömyys. Ja sitä ei enää millään kikyllä korjata, mutta Saksan liittolaisena Suomea tuskin välitön maksukyvyttömyys uhkaa.

Vierailija
157/163 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliitot ovat suostuneet mm. jo vuosikausia jatkuneeseen nollakorotuslinjaan (joka faktisesti on laskenut ostovoimaa), ansiosidonnaisen tuntuvaan heikennykseen sekä Sipilän kiky-perseilyihin työnantajille tehtävine palkattomine talkootöineen.

Vierailija
158/163 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on todella paljon ongelmia ja rikollisuutta siihen nähden että tuilla ja koulutuksella sitä yritetään kitkeä pois. Sosiaalituet yms. peittävät ongelmia hienosti mutta pian eivät tilastotkaan taivu niiden mukaan. Suomi on malliesimerkkimaa siitä että sosiaaliturva ja koulutus eivät poista ongelmia, peittävät niitä vaan. Suomen maassa asiat pitäisi olla yhtä hyvällä tolalla kuin Piilaaksossa Jenkeissä. Lähtökohdat ihmisillä on suunnilleen samat paitsi että Piilaaksossa elämä maksetaan itse ja Suomessa se maksetaan verovaroilla. Suomesta ei silti tule yhtä paljon menestyjiä eikä kukaan halua Suomeen tulla töihin. Ne suomalaiset jotka pystyvät ja voivat lähtevät sinne Piilaaksoon ja kouluttavat lapsensa siellä koska paremmat palkat ja olot. Suomessa pitäisi olla samoin mutta suomalaiset ovat laiskoja ja ottavat vain sen mitä eteen tuodaan. Sellaista se on täällä pohjoisessa  "korkeakoulutettujen hyvinvointivaltiossa" 

Vierailija
159/163 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliitot ovat suostuneet mm. jo vuosikausia jatkuneeseen nollakorotuslinjaan (joka faktisesti on laskenut ostovoimaa), ansiosidonnaisen tuntuvaan heikennykseen sekä Sipilän kiky-perseilyihin työnantajille tehtävine palkattomine talkootöineen.

Niinpä. Nyt voisi vastavuoroisesti valkosuomalainen luopua ohranasta ja kaartistaan. Tulis 3 mrd. säästöt.

Vierailija
160/163 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa kommunismi on onnistunut hyvin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme