Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi ei taida enää olla kauan hyvinvointivaltio..

Vierailija
27.05.2017 |

Hallitus laittaa pikku hiljaa kaiken alas.. koulutus, sote keskitykset, kaikkien pienituloisten tulojen leikkaukset ym. Samaan aikaan suurituloisten rahanjako hyväveliverkostoissa jatkuu. En ymmärrä miksi täällä halutaan mennä johonkin Amerikan malliin. Rikollisuus, huumeidenkäyttö ja eriarvoisuus lisääntyy kaiken myötä. Ja kansalaisille tuntuu riittävän se, että kunhan "minun työpaikka pysyy ja minun asiat on hyvin niin siitä vaan"..

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään asua täällä jenkeissä. Ihmiset maksavat itse omilla tienesteillään laskunsa ja niitä joita työnteko ei innosta niin asuvat taivasalla. Heidän lapsilla ei ole puhelimia eikä merkkivaatteita niinkuin Suomessa. Olen vasta täällä tajunnut että suuri osa suomalaisia elää pummeina 

Kaltaisesi ihmiset ovat juuri niitä kaikista pahimpia loisijoita. Tekevät töitä ulkomailla ja niin hehkuttavat sitä kun siellä ei elätetä "loisia", mutta kun työt loppuu, niin johan ajaa routa porsaan kotiin ja kelpaa tulla Suomeen loisimaan ja haukkumaan Suomea. Häpeäisit!

Väärin. Miten se on sulta pois, jos joku asuu ulkomailla? Mietipä ihan ajatuksella tätä kysymystä. Häpeäisit.

No tietenkin siten, että maksaa veronsa muualle, mutta sitten tulee tänne nauttimaan muiden veroilla maksetuista eduista, kuten terveydenhuolto.

Vierailija
62/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano vain, että loisiminen loppuu, joka on näin nettoveronmaksajan kannalta pelkästään positiivinen asia.

Tulee siinä "nettoveronmaksajalle" äitiä ikävä kun kortiston palkkataso putoaa 50% ja yt:t pukkaa päälle....

Ei tule, velkaa ei ole, säästöjä on.

Säästöjä? Onko 30 vuoden menoihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi lakkasi olemasta hyvinvointivaltio 100 velkamiljardia sitten

Vierailija
64/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on historiassa riittävän monta kertaa nähty, että kun järjestelmä ei enää kykene vastaamaan enemmistön tarpeisiin ja luottamus siihen riittävästi rakoilee, se vaihdetaan. Donald Trumpit ja Marine Le Penit ovat ensimmäisiä näkyviä oireita siitä kuohunnasta mitä entisissä teollistuneissa maissa pinnan alla porisee.

Eihän kenenkään ole mitään järkeä kannattaa sellaista yhteiskuntajärjestystä josta ei itse koe pääsevänsä osalliseksi ja jolla ei ole tarjota minkäänlaista parempaa huomista, pahimmassa tapauksessa ainoastaan huonompaa.

Vierailija
65/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan lapseni siihen, että maailma on avoin. Suomessa ei ole kohta kenenkään hyvä olla. :( Kunnon opetusta ei saa koulussa, lääkäriin ei pääse, tiet eivät ole kunnossa ja kaikki palvelut ja tuet pitää saada ilmaiseksi!

Jos jokainen ei kanna korttansa kekoon, niin ei tämä yhteiskunta pysy pystyssä.

Meidän perheen tulevaisuus on ulkomailla. Valitettavasti näin...

Vierailija
66/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään asua täällä jenkeissä. Ihmiset maksavat itse omilla tienesteillään laskunsa ja niitä joita työnteko ei innosta niin asuvat taivasalla. Heidän lapsilla ei ole puhelimia eikä merkkivaatteita niinkuin Suomessa. Olen vasta täällä tajunnut että suuri osa suomalaisia elää pummeina 

Onneksi se ihailemasi jenkkilä on niin turvallinen maa :)

Siellä ei sentään poksahtele pommit rautie- ja lentoasemilla.

(ohis)

Niin, siellä on vaan hullu presidentti ja reilu 15 vuotta sitten itsemurhalentäjä ajoi kaksi isointa pilvenpiirtäjää alas ja tappoi useita ihmisiä. Eiväthän ne nyt toki ole mitään verrattuna pommeihin pikkupaikoissa :)

Aika vähissä on sun esimerkit, jos on 15 vuoden takaa kaivettava. Tuo tapaus muuten lisäsi lentoturvallisuutta kaikissa maissa.

Montako esimerkkiä tarvitset? Jenkeissä on kouluampumisia vähän väliä, lapset kulkevat aina koulubusseilla koska yksin ei voi turvattomuuden takia lähettää kävelemään edes 1 km matkaa.

Historia toistaa itseään ja niitä vuosien takaisia asioita ei pidä unohtaa. Pitää myös osata katsoa tulevaisuuteen mitä sinä et näköjään osaa.

Tota noin... tuo 1 km matka yksin taitaa enää olla mahdollista jossain suomalaisissa maaseutupitäjissä, edes Keski-Euroopassa se ei onnistu.

Vierailija
67/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatan lapseni siihen, että maailma on avoin. Suomessa ei ole kohta kenenkään hyvä olla. :( Kunnon opetusta ei saa koulussa, lääkäriin ei pääse, tiet eivät ole kunnossa ja kaikki palvelut ja tuet pitää saada ilmaiseksi!

Olet harhainen jos luulet asioiden olevan muualla sen paremmin.

Valitettavasti kaikesta huolimatta Suomi taitaa olla niitä parhaita maita maailmassa. Ja se jos jokin kertoo tästä ajasta jotain.

Vierailija
68/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(ohis)

Niin, siellä on vaan hullu presidentti ja reilu 15 vuotta sitten itsemurhalentäjä ajoi kaksi isointa pilvenpiirtäjää alas ja tappoi useita ihmisiä. Eiväthän ne nyt toki ole mitään verrattuna pommeihin pikkupaikoissa :)

Aika vähissä on sun esimerkit, jos on 15 vuoden takaa kaivettava. Tuo tapaus muuten lisäsi lentoturvallisuutta kaikissa maissa.

Montako esimerkkiä tarvitset? Jenkeissä on kouluampumisia vähän väliä, lapset kulkevat aina koulubusseilla koska yksin ei voi turvattomuuden takia lähettää kävelemään edes 1 km matkaa.

Historia toistaa itseään ja niitä vuosien takaisia asioita ei pidä unohtaa. Pitää myös osata katsoa tulevaisuuteen mitä sinä et näköjään osaa.

Tota noin... tuo 1 km matka yksin taitaa enää olla mahdollista jossain suomalaisissa maaseutupitäjissä, edes Keski-Euroopassa se ei onnistu.

Täh? Ihan normaalia koko pääkaupunkiseudulla. Oma ekaluokkalaiseni kulkee 3 km bussilla yksin, kun ei saa vielä pyöräillä. Kolmasluokkalainen tyttö pyöräilee toki. Kaikki täällä kulkevat ihan itsekseen tai kavereiden kanssa koulumatkat.

Vierailija
69/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavinta on että tästäkin maasta inhimillisyys on katoamassa. Vielä kymmenen vuotta sitten oli erilaista. Maata johtaa kylmäveriset tunteettomat ihmiset. Myös yritysjohtajat ovat häikäilemättömiä ja ahneita. Mulla on ihan konkreettinen esimerkki. Vielä kymmenen vuotta sitten saattoi mennä oman kaupungin kauppaan ja tehdä maksusopimuksen jostakin tuotteesta vaikka olisi ollut luottohäiriömerkintä. Tiedän tämän että näin tapahtui mm eräälle tuttavalle. Ja hän maksoi tuotteen. Luottohäiriö on nykyään kuin kirosana, vaikka se on jatkuvasti lisääntyvä ilmiö, joskus luottohäiriöinen ei ole itse edes syyllinen häiriöön.

Itselläni on velkasaneeraus meneillään vielä jonkin aikaa. Eli asiat on hoidettu. Tuli yllättävä akuutti tarve hankkia eräs laite. Minulla oli puolet laitteen hinnasta rahaa taskussa. Olisin voinut antaa pantiksi vaikka ajokortin. Kukaan ei suostunut kuukauden maksuajalla antamaan 500e laitetta josta puolet olisin siis maksanut heti. Tein ihan kokeen ja soitin läpi kaikki firmat miljonääri toimitusjohtajalille. Tiedän kyllä systeemin miten kauppa toimii. Mutta silti, tässä on hyvä esimerkki, ei minkäänlaista inhimillisyyttä enää.

Vierailija
70/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän tänne tulee muualta elättejä, sitä enemmän leikataan, koska pitäähän se raha jostain heille ottaa. Sitten nämä lisääntyvät x3-5 ja pitää leikata lisää. 

Oot kyllä ihan v-tun yksinkertainen. Kuule jos se ois tosta kiinni ni olis jo helposti korjattu. Mutta kun ei vaikuta hevonpierua. Nyt te ulisijat keskitytte vaan sopivasti kokonaan maahanmuuttoon ja äänestätte mitä vaan porvaria joka lupaa rajottaa sitä. Samalla ne politikot leikkailee ihan rauhassa kaikista tuista kun ootte niin sokeita ettette nää kuin maahamuuton. Onnee.

Silloinhan se on juuri noin helppoa. Koska hän tekee kuten sanot. Eli kun otetaan maahanmuuttajia paljon, niin hän äänestää mitä vaan porvaria, ja tukia voi leikata. Toimiva strategia, ja siksi Stubbi ja  Sipilä ovat iloissaan. Me tienataan tällä.

Vierailija
71/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(ohis)

Täh? Ihan normaalia koko pääkaupunkiseudulla. Oma ekaluokkalaiseni kulkee 3 km bussilla yksin, kun ei saa vielä pyöräillä. Kolmasluokkalainen tyttö pyöräilee toki. Kaikki täällä kulkevat ihan itsekseen tai kavereiden kanssa koulumatkat.

Hyvä juttu. Ei ole ainoastaan ameriikan ongelma, ja siihenkin tottuu.

Vierailija
72/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomi ole enää vuosikymmeniin ollut hyvinvointivaltio. Politiikan tietoinen muutos kohti kilpailuvaltiota tapahtui -90-luvun laman jälkeen ja EU-jäsenyyden myötä. Tasainen hyvinvointi kaikille ei ole enää aikoihin ollut edes tavoitteena.

Ei niin. Tavoitteena ei ole muokata rakenteita järkevämpään suuntaan, vaan "opettaa ihmiset uimaan". 90-luvun laman jälkeen on jatkuvasti peräänkuulutettu yksilön vastuuta itsestään ja yhteisöstään. Suomi ei pärjää kovin hyvin, kun vertaillaan koettua hyvinvointia muiden hyvinvointivaltioiden välillä. Mutta eihän tarkoitus olekaan kaikkien ihmisten hyvinvoinnin turvaaminen vaan voittojen kasautuminen ylimmälle kymmenykselle.

Vierailija
73/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa absurdi aloitus. Only in Vauva.

Vierailija
74/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan tarkemmin millainen tilanne Ruotsissa on suhteessa Suomeen? Mulla on haaveena lähteä sinne. Koen katkeruutta tätä yhteiskuntaa kohtaan, ei vain ole halua elää täällä. Olen yksi 90-luvun laman lapsista. Moni ei välttämättä ymmärrä edes mitä kaikkea siihen kätkeytyy. Siinä olisikin aineksia kirjalle tai elokuvalle. Voin näytellä pääosaa.

Vierailija
75/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole ilmaista, ei mikään. Joku aina maksaa.

Vierailija
76/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan tarkemmin millainen tilanne Ruotsissa on suhteessa Suomeen? Mulla on haaveena lähteä sinne. Koen katkeruutta tätä yhteiskuntaa kohtaan, ei vain ole halua elää täällä. Olen yksi 90-luvun laman lapsista. Moni ei välttämättä ymmärrä edes mitä kaikkea siihen kätkeytyy. Siinä olisikin aineksia kirjalle tai elokuvalle. Voin näytellä pääosaa.

Tuskin sinun Ruotsiin kannattaa lähteä jos maan tilanteesta täältä pitää kysellä, sen sijaan että hankkisit tietoa kyseisen maan lehdistä.

Vierailija
77/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomi ei ole hyvinvointivaltio, niin mikä sitten mahtaakaan olla? Onko sellaisia laisinkaan?

Vierailija
78/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sinun Ruotsiin kannattaa lähteä jos maan tilanteesta täältä pitää kysellä, sen sijaan että hankkisit tietoa kyseisen maan lehdistä.

No mitäs väärää siinä on jos kyselee ja keskustelee? Aina vain pitää nipottaa kaikesta, niin suomalaista. Hyvää päivää vain sullekin.

Vierailija
79/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta ei sentään leikata, kuten erityisen kalliista ja varsin usein jopa haitallisiksi luonnehdituista yritys- ja maataloustuista. Myös miljardiluokan vuotuiset kustannukset aiheuttava keinotekoinen kaksikielisyys ja vähintään yhtä kalliiksi tuleva "humanitäärinen" siirtolaispolitiikka ovat päättäjiemme erityissuojeluksessa.

Eräiden tiettyjen poliittisten toimijoiden väitteistä huolimatta, on oikeasti niin että maataloustuet ovat meillä pudonneet joka vuosi. Tuosta juuri johtuu se, että tiloja lopettaa nykyään vielä enemmän kuin ennen.

Sitten jos meille käy niin, että maataloustuotanto vähenee, eli että peltoja ja eläimiä on vähemmän, niin se merkitsee sitä että yhä suurempi osa siitä jäsenmaksusta, jota maksamme EU:lle menee muiden maiden maataloustukiin.

Vierailija
80/163 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meistä suomalaisista on tullut individualisteja. Kukaan ei halua tinkiä omasta hyvinvoinnistaan muiden hyväksi eikä varsinkaan valtion hyvinvointi kiinnosta ketään.

Meistä on tullut enemmän kreikkalaisia kuin juutalaisia. Juutalaiset tukevat toisiaan ja suurimmalla osalla heistä menee hyvin. Kreikan tilanteen me taas kaikki tiedämme.

Itse asiassa Suomessa menee aika hyvin vielä. Se jatkuu tosin vain niin kauan kuin Suomi saa ulkomailta lainaa, mikä voi olla kymmenenkin vuotta ettei tässä nyt vielä välttämättä kiirettä ole.

Tästä ei nyt ihan käynyt ilmi, että mikä sinun mielipiteesi asiaan on? Eli onko sinun mielipiteesi se, että köyhien pitää tinkiä omasta hyvinvoinnistaan muiden hyväksi vai se, että hyvinvoivien pitäisi tinkiä omasta hyvinvoinnistaan muiden hyväksi? Jälkimmäinen lause viittaisi siihen, että köyhien pitäisi tinkiä omasta hyvinvoinnistaan?

Ei minulla ole mielipidettä. Koitan ymmärtää mitä on tapahtumassa ja sopeuttaa omat ratkaisuni sen mukaisesti.

Voin suositella tätä lähestymistapaa. Se auttaa pitämään verenpaineen kurissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän