Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukasta asiaa!

Vierailija
27.05.2017 |

Kokemuksia kiitos!

Harkitsen kierukkaa, mutta hieman epäröin kumminkin. Luin, että joillakin kuukautiset saattavat loppua, onko näistä havaintoa onko näillä naisilla yhdistävänä tekijänä jo valmiiksi niukat menkat tai alkaneet myöhään synnytyksen jälkeen vai onko ihan sattuman kauppaa kenellä loppuvat ja kenellä eivät?
Listaisitteko mielestänne kierukan plussat ja miinukset, kiitos!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuparikierukka ensimmäistä kertaa elämässä. Paras ehkäisy ikinä!! Minulle ei hormonit sovi. Kierukan asetus sattuu jonkin verran, mutta kun se asettuu.ajan kanssa kohtuun, niin et tiedä siitä mitään. Suosittelen! Teho kuitenkin pillerien tasoa.

Vierailija
2/13 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka, laitatin alle kolmekymppisenä. Nyt taitaa olla jo viides meneillään. Toimii.

Plussat: ei menkkoja, ei siis minkäänlaisia. Ikinä. Aikanaan oli aika kivuliaat ja runsasvuotoiset.

Ei mielialavaihteluja, niitä menkoista johtuvia.

Miinukset: asennus sattuu hieman ja aiheuttaa laittamista seuraavina päivinä alavatsassa pientä "juimimista" tai vihlontaa. Varmaan yksilöllistä, olen kipuherkkä.

Aikanaan eka kierukka oireili ekat 6 kk eli oma keho ei heti sopeudu. Vuotoa oli miten sattuu sen 6 kk:n ajan ja tuli näppylöitä (isoja luufinnejä) selkään. Mutta kun tuon jaksoi odottaa, niin kaikki meni ohi. Vuodot loppu kokonaan ja finnit hävis.

Ite tykkään tosipaljon tästä, en edes harkitse mitään muuta. Tällä (kierukka systeemillä, uusinta 5 vuoden välein) menen vaihdevuosiin saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Vierailija
4/13 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka runsaisiin (7-9pv kestäviin) kuukautisiin laitettiin joskus -02 ekan kerran. Siitä lähtien ollut ehkäisynä. Ekat 6kk oli tiputtelua ja sopeutumista ja sitten loppuivat kuin seinään. Vaihdossa tietysti sama tiputtelu, mutta enää 3kk.

Minulla oli myös alkuun isoja finnejä selässä ja kasvojen iho hieman kukki, mutta tasoittuivat 1v käytön jälkeen. Ainoa haitta on ollut halujen lasku, mikä on muistuttanut olemassaolollaan nyt, kun nykyisestä alkaa teho loppua. Näen vain kakslahkeisia ja fantasioita. Voi olla, että vaihdan ehkäisintä juuri sen vuoksi, jos hankin uuden miesystävän. Nyt sinkkuna ei tarvetta, enkä uuttakaan kierukkaa vaihda, ennen kuin sinkkuus loppuu. Nykyinen ollut jo 9v. eikä vieläkään menkkoja, mutta halut ovat iloisesti palaneet.

Vierailija
5/13 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hornoonikierukan erehdyin laittamaan ja sen poisto ei ollutkaan niin yksinkertaista. Mulle ei oo sopinu ehkäisypiikki eikä minipillerit. E-pillereitä en muista syödä ja lääkärin mielestä kierukka olisi hyvä vaihtoehto pitkän kestonsa ja helppoutensa takia. Lisäksi mainosti kovasti auttavan menkkaongelmiini (runsaat ja pitkät). No, minä sitten hairahduin sen ottamaan ja siitä se "helvetti" alkoi... menkat eivät loppuneet ollenkaan, käsivarret kuhisivat hormooninäppylää jne. Oli muutakin, en muista enää mitä. No, odottelin kuukautisten loppumista ja lääkäri vain käski odottamaan ja odottamaan ja loppua ei näkynyt. Vihdoin, 5kk laiton jälkeen tulikin 1 päivän tauko ja taas menkat jatkuivat... Soittelin ja varaisin aikaa poistoon ja lääkäri ei suostunut kierrukkaa poistamaan! Kun olin kärsinyt yli vuoden vuodoista, vuodessa oli yhteensä 3 paussia... 1-5 päivän mittaisia, lääkäri vasta suostui harkitsemaan poistoa! Yritti, että kokeile vielä toinen vuosi, kyllä ne siitä tasaantuu!!! Otti pois, kun sanoin, että revin sen joko irti itse, tai sitten sinä otat sen! Ei sovi mulle... kuten ei muutkaan keltahormooni tuotteet. Ei ole kun 1 hyvä asia kierukasta sanottavaa, ehkäisy on 100%, koska vuodot eivät lopu.

Vierailija
6/13 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hornoonikierukan erehdyin laittamaan ja sen poisto ei ollutkaan niin yksinkertaista. Mulle ei oo sopinu ehkäisypiikki eikä minipillerit. E-pillereitä en muista syödä ja lääkärin mielestä kierukka olisi hyvä vaihtoehto pitkän kestonsa ja helppoutensa takia. Lisäksi mainosti kovasti auttavan menkkaongelmiini (runsaat ja pitkät). No, minä sitten hairahduin sen ottamaan ja siitä se "helvetti" alkoi... menkat eivät loppuneet ollenkaan, käsivarret kuhisivat hormooninäppylää jne. Oli muutakin, en muista enää mitä. No, odottelin kuukautisten loppumista ja lääkäri vain käski odottamaan ja odottamaan ja loppua ei näkynyt. Vihdoin, 5kk laiton jälkeen tulikin 1 päivän tauko ja taas menkat jatkuivat... Soittelin ja varaisin aikaa poistoon ja lääkäri ei suostunut kierrukkaa poistamaan! Kun olin kärsinyt yli vuoden vuodoista, vuodessa oli yhteensä 3 paussia... 1-5 päivän mittaisia, lääkäri vasta suostui harkitsemaan poistoa! Yritti, että kokeile vielä toinen vuosi, kyllä ne siitä tasaantuu!!! Otti pois, kun sanoin, että revin sen joko irti itse, tai sitten sinä otat sen! Ei sovi mulle... kuten ei muutkaan keltahormooni tuotteet. Ei ole kun 1 hyvä asia kierukasta sanottavaa, ehkäisy on 100%, koska vuodot eivät lopu.

Niin muita oireita tosiaan oli, että olin raivoissani suunnilleen 85% ajasta, n. Viikko laiton jälkeen alkoi päänsäryt (joista en normaalisti kärsi) ja kestivät suunnilleen kuukauden 24/7, https://www.diabetes.fi/hiilihydraattitaulukko ei apua ollut. Naama oli pahempi kun teininä, finnit kuitenkin poistuivat, mutta iho kesi oikein kunnolla. Käsistä hormooninäpyt eivät poistuneet ennen kun kierukka poistettiin. Jouduin kulkemaan kesän pitkähihaisissa..

Vierailija
7/13 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota pelkään kierukassa. Jotenkin jo järki sanoo vastaan, että jos kehon pitää sopeutua puolet vuodesta tai jopa vuosi niin silloin on jotain pielessä.

Vierailija
8/13 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän toi linkki tohon tuli O_o 😂

Vierailija
9/13 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väliäkö sillä, siinä nyt jollekin jos joku kaipaa :)

Onneksi oli ihan viaton linkki eikä mikään salainen fantasiahaku Googlesta..

Vierailija
10/13 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väliäkö sillä, siinä nyt jollekin jos joku kaipaa :)

Onneksi oli ihan viaton linkki eikä mikään salainen fantasiahaku Googlesta..

😅😂😂😂 niinpä. Buranasta ei ollut apua kirjoitin, mutta sitten sormet sekos ja onnistuin kai jotenkin maalaamaan buranan ja liittämään linkin x)

Vierailija
11/13 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä lääkärillä olisi saanut kierukan poistettua vain pyytämällä. Satasen säästääkseen ei kannata kärsiä vuotohelvetistä.

Vierailija
12/13 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime lokakuussa laitoin runsaisiin kuukautisiin ja ehkäisyksi. Alavatsaa jomotti pari kuukautta ja menkat kestivät lähes kolme kuukautta yhtämenoon. Lisäksi muutaman kerran ollut kovia kipupiikkejä alavatsassa, jotka kestäneet pari tuntia.

Nyt menkkojen väli on 3-4 viikkoa ja välillä tiputtelee välillä kesken kierronkin. Menkat kestävät nyt pidempään, kaikkinensa noin 10 päivää, mutta ovat aikaisempaa huomattavasti pienemmät (=yleensä pärjää pikkuhoususuojalla, kun ennen täytyi olla tamponi ja side). Ei päänsärkyä, eikä finnejä ym. Ikää mulla 45 v.

Tällä hetkellä vielä miinuksen puolella eli en ottaisi, jos nyt valitsisin, mutta jos kierto tuosta pitenee ja vuotopäivät lyhenee, niin menee sit plussan puolelle. Ehkäisynä ei ole tällä hetkellä tarvetta 😀

Vierailija
13/13 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö löytyy muita kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän