Mikä oli viimeinen pisara kun päätit erota?
Mikä oli viimeinen asia, joka sai sut päättään että nyt riitti?
Kommentit (327)
Kun aviomieheni ja vastasyntyneen lapsemme isän kännykästä löytyi viestejä toiselta naiselta tyyliin "ihanaa, mäkin rakastan sua eniten, onneks nähdään kohta"
Ei kaduta sekuntiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän naiset oikein löytävät näitä sankarimiehiä? Näiden juttujen perusteella naiset eivät voi muuta kuin syyttää itseään.
72&248 tässä, hei. Yhden mustasukkaisen alkoholistin entinen puoliso.
Ketjun pituudesta päätellen niitä kävelee Suomen maassa vastaan useammallekin, ei tarvitse etsimällä etsiä. Mitä syyllisiin tulee, omalla kohdallani olen jo lakannut syyttämästä itseäni exän luonnevioista.
Oli vikaa toki minussakin, sillä olisi pitänyt ymmärtää lähteä heti, ja kauas toiseen suuntaan. Joskus kuitenkin jaksaa toivoa vielä senkin jälkeen, kun toivo on mennyt. Syytän kokemattomuuttani, silloista huonoa itsetuntoani, aivan liian pitkää pinnaa ja kumppanin suhteen aivan liian alhaista rimaa huonosta valinnasta. Ei kuitenkaan hätää, oppia ikä kaikki, olen parantunut noista kaikista ;)
Tää on niin samaa kuin mulla. Mustasukkainen alkoholisti ja itsellä ei mitään kokemusta tai juuri tietoa tuollaisesta. Olin aivan sinisilmäinen ja uskoin jossain vaiheessa rakkauden korjaavan kaiken.
Mikä on herran etunimen eka kirjain?
J, kuten niin monella muullakin. Etunimissä kaksi, kaksi ja kolme tavua.
Se, kun itse päädyin baari-illan jälkeen toisen miehen luo yöksi. Mitään ei tehty, sen verran mulla kuitenki oli järkeä päässä, mutta toi sai mut tajuamaan et miten huonosti meillä on suhteessa asiat jos kerran mun täyty lähteä toisen miehen luo yöks. Olin siis jo pidemmän aikaa haaveillu sinkkuna olemisesta, ku kuitenki olin seurustellu 15 vuotiaasta asti, joten en koskaan ehtiny olla kunnolla sinkku. Päivääkään en tosin oo katunu tätä eroa, päinvastoin. Oon tosi kiitollinen et vihdoin tajusin lähteä siitä suhteesta, vaikkakin meillä oli kaikki hyvin, mies oli oikea unelmavävy ja kaikki edelleen mulle hokee että miks päästit sen miehen menemään jne, mutta ite en vaan ollu onnellinen ja se on mulle riittävä syy erota.
Vierailija kirjoitti:
Eroa edelsi vaimon tekemä jatkuva henkinen väkivalta (vähättely, haukkuminen, mykkäkoulu, itsekkyys jne.). Viimeinen pisara oli kuitenkin pettäminen.
Just kuten meillä! Oli kuten mun kertomaa. Vaimo (ex) oli narsisti, siis täyttä henkistä väkivaltaa kaikki vuodet (jotenkin sitä uskoo avioliitossa, että tämä vielä muuttuu paremmaksi kun kerran ollaan avioliitossakin...) Mutta ei! Selvisi että exällä oli toinen ja se meinas tehdä sillä lapsen (mulla oli aiemmin ollu kivessyöpä, mutta meillä oli 2 yht lasta) ja pistää sen mun elätettäväks. Sanoin ettei tule mun nimiini eikä vie mun biologisten lasteni perintöä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa edelsi vaimon tekemä jatkuva henkinen väkivalta (vähättely, haukkuminen, mykkäkoulu, itsekkyys jne.). Viimeinen pisara oli kuitenkin pettäminen.
Just kuten meillä! Oli kuten mun kertomaa. Vaimo (ex) oli narsisti, siis täyttä henkistä väkivaltaa kaikki vuodet (jotenkin sitä uskoo avioliitossa, että tämä vielä muuttuu paremmaksi kun kerran ollaan avioliitossakin...) Mutta ei! Selvisi että exällä oli toinen ja se meinas tehdä sillä lapsen (mulla oli aiemmin ollu kivessyöpä, mutta meillä oli 2 yht lasta) ja pistää sen mun elätettäväks. Sanoin ettei tule mun nimiini eikä vie mun biologisten lasteni perintöä!
Nyksäni on elänyt kanssa narsistin kanssa yhtä kauan kuin minä, joten ymmärretään toisiamme jo puolesta sanasta tai pelkästä ajatuksestakin.
Erosin, kun mies lihoi.
Hän lopetti juoksemisen eikä käynyt enää kuntosalilla, vaan pelasi erilaisia pelejä tai tuijotti urheilua ja söi, minkä ehti. Makkaroita, grillikylkeä jne. järjettömiä määriä. Ruoat hän huuhteli alas kaljalla.
Lihava mies ei mielestäni ole seksikäs, joten jonkin ajan kuluttua en enää jaksanut houkutella häntä lenkille.
Mies on edelleen surullisen lihava, vaikka erosta on jo usempi vuosi ja kuuluu siihen 66 prosenttiin suomalaismiehistä, jotka ovat ylipainoisia.
Mieheni joi suhteen alussa epäsäännöllisen säännöllisesti, ajattelin, että kännit kerran parissa viikossa ei haittaa niin paljoa, että muuten hyvästä miehestä olisi erottava.
Olisikin pitänyt arvata ettei juominen jäänyt noin vähiin suhteen jatkuessa, vaan se lisääntyi hitaasti, kunnes mies joi joka viikonloppu kaatokännit lasten nähden ja töihinkin meni useimmiten krapulassa. Tässä vaiheessa harkitsin jo vakavasti eroa, mutta viimeinen niitti tuli vuosi sitten.
Olin työmatkalla ja jotenkin naiivisti kuvittelin, että mies ei joisi poissa ollessani, koska lapset olivat hänen kanssaan ilman muita aikuisia ja mies kuitenkin rakasti heitä syvästi.
No, totta kai erehdyin. Mies veti änkyräkännit jo iltapäivästä ja illalla itkuinen esikoinen soitti, että pikkuveli kaatui syöttötuolilla ja isää ei saa hereille.
Soitin äitini hakemaan lapset luokseen ja, kun aamulla saavuin kotiin, mies vain sanoi uhmakkaana, että kyllä hän pystyy kahta lasta vahtimaan pienessä humalassakin, eikä olisi tarvinnut ylireagoida.
Ero laitettiin vireille heti ja mies on joulua ja lasten syntymäpäiviä ja paria muuta kertaa lukuun ottamatta ollut niin "kiireinen", ettei ole ehtinyt tavata poikiaan. Viime tapaaminen oli kuukausi sitten ja nuorempi jo vierasti isäänsä. Aika sääli, mutta ihan täysin exän oma, vakaasti harkittu valinta.
Vierailija kirjoitti:
Kun aviomieheni ja vastasyntyneen lapsemme isän kännykästä löytyi viestejä toiselta naiselta tyyliin "ihanaa, mäkin rakastan sua eniten, onneks nähdään kohta"
Ei kaduta sekuntiakaan.
Sami Minkkisen ex?
Kun paljastui, että aviomieheni oli saanut lapsen toisen naisen kanssa JA järkännyt minut toiselle paikkakunnalle (äitini luo) koska varmaan MINÄ tartten rentoutusta perhe-elämästä... Joo, luulisi että oon tosi yksinkertainen luuseri. Mutta olen akateemisesti koulutettu itsenäisyyteen kykenevä nainen, joka vain rakasti miestään. Erosta 14 v, ei kaduta. Mies on ollut paras isä senkin jälkeen - ja paras exä mutta kuitenkin exä jota ilman olen itse onnekkaampi ja onnellisempi.
Meillä on exä kanssa hyvät välit eli olemme ystäviä. En tarvitse häntä muuhun kuin isyyteen.
Tulin voittamaan ketjun. Meillä oli ollut vuosia närää ja mikään ei toiminut. Mies tuli työmaalta kotiin kypärän kanssa ja minä en voi vastustaa tyhmiä hattuja, joten tietysti testasin kypärää ja kurkkasin etukamerasta, että miltä näyttää. Mies alkoi rähjätä, että hanki oma hattu ja siinä vaiheessa kun omassa kodissa ei saa laittaa kypärää päähän ilman kitinää... Rääkäisin, että hipsu on hyvä ja painuu vittuun... Valitettavan realistinen tarina. Kaikissa muissa sen valituksissa oli sentään jotain järkeä (esimerkiksi mustasukkainen kavereista ja pelkäsi, että vaihdan parempaan. Tyypillä huono itsetunto, joten ymmärsin, että nämä ovat hänen pelkojaan. En tykännyt, mutta en laittanut kunnollisia rajojakaan siihen oikutteluun), mutta jumalauta kun se tulee hatustaan mustasukkaiseksi niin ulos talosta :D
Kun sain kuulla mieheni kuuntelevan Miley Cyruksen tuotantoa.
Ihania jännämiehiä olette tapailleet, ihq!
Vierailija kirjoitti:
Ihania jännämiehiä olette tapailleet, ihq!
Jännämiehestä sentään näkee jo kaukaa, että sellaiseen ei kannata koskea, mut kilttimiehestä ei. Sellaiset on vaarallisempia, susia lampaiden vaatteissa.
Tuntuu, että kohta erotaan, kun mies on sitä mieltä, että minun pitäisi toimia taloudellisena turvana (minulla vakituinen työpaikka) hänen heittäytymässä freelanceriksi. Periaatteessa voisinkin toimia jonkinlaisena taloudellisena turvana, mutta asiat ovat menossa jotenkin jyrkiksi. Tuntuu että minun pitäisi viipymättä toimittaa avoimen valtakirjan koko omaisuuudelleni (minulla on sitä noin tuplasti mieheeni verrattuna), enkä ole tähän suostumassa. Hän on myös ilmoittanut, että hänen tulisi periä omaisuuteni.
Vierailija kirjoitti:
Ihan viimeinen pisara oli se, kun mies tuli kylppäriin ollessani suihkussa, tarttui kiinni hiuksiini, raahasi minut ulko-ovelle ja heitti väkivaltaisesti ulos pakkaseen. Siis alasti ja litimärkänä.
Turhaa varmaan kertoakaan suhteestamme tätä ennen, olette jo saaneet käsityksen.
Mitä tapahtui seuraavaksi? Miten selvisit tilanteesta? Mikä oli herran tekosyy tälle pelleilylle?
Loputon liiallinen mustasukkaisuus.
Viimeidet niitit:
- Herra X:
Kertoili entisestä tyttöystävästään, miten ex petti häntä kaikkien kanssa ja miten hän sai tietää vasta suhteen loputtua miten muija oli jakanut itseään kenelle tahansa. Aloin ihmetellä, että jos pettäminen oli ollut noin järjestelmällistä, niin miten X ei ollut epäillyt hetkeäkään mitään. Kun olin hänen kanssaan pari kuukautta, niin mies osoittautui niin itsekkääksi, että oli kiinnostunut vain omista menoistaan ja luuli että odottelen häntä siinä sivussa kuin ei mitään. Hän ei koskaan kysellyt menoistani ja olisin voinut käydä vaikka toisella puolella maapalloa ilman että hän olisi kysellyt mitään. Pettäminen olisi onnistunut loistavasti tuossa tilanteessa, mutta en ryhtynyt siihen. Yhtäkkiä sain outoja oireita, ja selvisi että miehellä oli eksältä saatu hoitamaton sukupuolitauti. Hänelle ei ollut tullut mieleen käydä testeissä, koska "olivathan he käyneet siellä yhdessä exän kanssa suhteen alussa". Tämän typeryyden kuultuani erosimme oitis ja ihan pokkana ghostasin hänet, koska olin niin vihainen. Ihme kyllä omat tautitulokseni osoittautuivat negatiivisiksi.
Herra Y:
Mustasukkainen, ylimielinen ja tyhmä jonka osasi peittää alkuun hyvin. Projisoi omat vikansa minuun. Petti selkäni takana ja laahusti omissa menoissaan mutta kontrolloimin minua minkä ehti. Ero tuli kun raivotessaan oli ilmoittanut selkäni takana että olen mukava mutten mikään järjen riemuvoitto. Silloin riitti ja jätin hänet tekstarilla ilmoittamalla kohteliaasti että painupa v..n mun elämästäni.
Herra N:
Ex hakusi sulkea minut kotiin odottamaan sillä aikaa kun itse luuhasi kaupungilla. Kerran hän haki minut mukaansa, mutta jo puolen tunnin jälkeen toi kotiin, koska halusi omille kämpilleen nukkumaan. Käväisin kaupungilla hakemassa kaupasta yhden lehden ja näin kun hänen autonsa oli parkissa vastapäisen kaupan pihalla ja hän seisoi kavereineen parkkiksella kuin mitkäkin teinit. Hänellä oli siis kiire viedä minut kotiin pois jaloista. Noin typerästä asiasta valehteleminen sai minut järkiini.
Herra Z: En saanut käyttää omia varojani, vaan hän karhusi palkastani suurimman osan velkoihin. Velkaannuttaminen oli samalla tae siitä etten päässyt muuttamaan pois. Lopulta kyllästyin, koska kontrollointi ulottui kaikkialle ja mies yritti väkisin muuttaa minua, mutta silloin päätin erota kun hän pieraisi seksin aikana. YYt
Vierailija kirjoitti:
Viimeidet niitit:
- Herra X:
Kertoili entisestä tyttöystävästään, miten ex petti häntä kaikkien kanssa ja miten hän sai tietää vasta suhteen loputtua miten muija oli jakanut itseään kenelle tahansa. Aloin ihmetellä, että jos pettäminen oli ollut noin järjestelmällistä, niin miten X ei ollut epäillyt hetkeäkään mitään. Kun olin hänen kanssaan pari kuukautta, niin mies osoittautui niin itsekkääksi, että oli kiinnostunut vain omista menoistaan ja luuli että odottelen häntä siinä sivussa kuin ei mitään. Hän ei koskaan kysellyt menoistani ja olisin voinut käydä vaikka toisella puolella maapalloa ilman että hän olisi kysellyt mitään. Pettäminen olisi onnistunut loistavasti tuossa tilanteessa, mutta en ryhtynyt siihen. Yhtäkkiä sain outoja oireita, ja selvisi että miehellä oli eksältä saatu hoitamaton sukupuolitauti. Hänelle ei ollut tullut mieleen käydä testeissä, koska "olivathan he käyneet siellä yhdessä exän kanssa suhteen alussa". Tämän typeryyden kuultuani erosimme oitis ja ihan pokkana ghostasin hänet, koska olin niin vihainen. Ihme kyllä omat tautitulokseni osoittautuivat negatiivisiksi.Herra Y:
Mustasukkainen, ylimielinen ja tyhmä jonka osasi peittää alkuun hyvin. Projisoi omat vikansa minuun. Petti selkäni takana ja laahusti omissa menoissaan mutta kontrolloimin minua minkä ehti. Ero tuli kun raivotessaan oli ilmoittanut selkäni takana että olen mukava mutten mikään järjen riemuvoitto. Silloin riitti ja jätin hänet tekstarilla ilmoittamalla kohteliaasti että painupa v..n mun elämästäni.Herra N:
Ex hakusi sulkea minut kotiin odottamaan sillä aikaa kun itse luuhasi kaupungilla. Kerran hän haki minut mukaansa, mutta jo puolen tunnin jälkeen toi kotiin, koska halusi omille kämpilleen nukkumaan. Käväisin kaupungilla hakemassa kaupasta yhden lehden ja näin kun hänen autonsa oli parkissa vastapäisen kaupan pihalla ja hän seisoi kavereineen parkkiksella kuin mitkäkin teinit. Hänellä oli siis kiire viedä minut kotiin pois jaloista. Noin typerästä asiasta valehteleminen sai minut järkiini.Herra Z: En saanut käyttää omia varojani, vaan hän karhusi palkastani suurimman osan velkoihin. Velkaannuttaminen oli samalla tae siitä etten päässyt muuttamaan pois. Lopulta kyllästyin, koska kontrollointi ulottui kaikkialle ja mies yritti väkisin muuttaa minua, mutta silloin päätin erota kun hän pieraisi seksin aikana. YYt
Olipa sekavasti kerrottu tuo viimeinen. Siis kaikki nämä miehet tapahtuivat kymmenen vuoden säteellä. Viimeisin heistä oli siis Herra Z, ja asuin hänen kanssaan yhdessä. Hän alkoi velkaannuttaa minua sen jälkeen kun ilmaisin ensimmäisen kerran, että haluaisin jatkaa elämäämme erillisistä asunnoista käsin. Hän tienasi moninkertaisesti verrattuna minuun ja jouduin lainaamaan rahaa että selvisin hänelle tehtyjen siirtojen jälkeen rahallisesti. Typerää velkaannuttaa pienipalkkaista avopuolisoa varsinkaan kun sille ei ollut mitään todellista tarvetta. Hän muisti eron jälkeen laittaa minulle tilinumeron tekstarilla ja pyysi laittamaan rahaa, vaikka oli järjestänyt entisessä yhteisessä asunnossamme kauheat tuhot, jotka veloitettiin minun takuuvuokrastani. En maksanut hänelle mitään. Eropäätös tosin syntyi kun hän pieri seksin aikana, mutta tekosyynsä kullakin suhteen lopettamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeidet niitit:
- Herra X:
Kertoili entisestä tyttöystävästään, miten ex petti häntä kaikkien kanssa ja miten hän sai tietää vasta suhteen loputtua miten muija oli jakanut itseään kenelle tahansa. Aloin ihmetellä, että jos pettäminen oli ollut noin järjestelmällistä, niin miten X ei ollut epäillyt hetkeäkään mitään. Kun olin hänen kanssaan pari kuukautta, niin mies osoittautui niin itsekkääksi, että oli kiinnostunut vain omista menoistaan ja luuli että odottelen häntä siinä sivussa kuin ei mitään. Hän ei koskaan kysellyt menoistani ja olisin voinut käydä vaikka toisella puolella maapalloa ilman että hän olisi kysellyt mitään. Pettäminen olisi onnistunut loistavasti tuossa tilanteessa, mutta en ryhtynyt siihen. Yhtäkkiä sain outoja oireita, ja selvisi että miehellä oli eksältä saatu hoitamaton sukupuolitauti. Hänelle ei ollut tullut mieleen käydä testeissä, koska "olivathan he käyneet siellä yhdessä exän kanssa suhteen alussa". Tämän typeryyden kuultuani erosimme oitis ja ihan pokkana ghostasin hänet, koska olin niin vihainen. Ihme kyllä omat tautitulokseni osoittautuivat negatiivisiksi.Herra Y:
Mustasukkainen, ylimielinen ja tyhmä jonka osasi peittää alkuun hyvin. Projisoi omat vikansa minuun. Petti selkäni takana ja laahusti omissa menoissaan mutta kontrolloimin minua minkä ehti. Ero tuli kun raivotessaan oli ilmoittanut selkäni takana että olen mukava mutten mikään järjen riemuvoitto. Silloin riitti ja jätin hänet tekstarilla ilmoittamalla kohteliaasti että painupa v..n mun elämästäni.Herra N:
Ex hakusi sulkea minut kotiin odottamaan sillä aikaa kun itse luuhasi kaupungilla. Kerran hän haki minut mukaansa, mutta jo puolen tunnin jälkeen toi kotiin, koska halusi omille kämpilleen nukkumaan. Käväisin kaupungilla hakemassa kaupasta yhden lehden ja näin kun hänen autonsa oli parkissa vastapäisen kaupan pihalla ja hän seisoi kavereineen parkkiksella kuin mitkäkin teinit. Hänellä oli siis kiire viedä minut kotiin pois jaloista. Noin typerästä asiasta valehteleminen sai minut järkiini.Herra Z: En saanut käyttää omia varojani, vaan hän karhusi palkastani suurimman osan velkoihin. Velkaannuttaminen oli samalla tae siitä etten päässyt muuttamaan pois. Lopulta kyllästyin, koska kontrollointi ulottui kaikkialle ja mies yritti väkisin muuttaa minua, mutta silloin päätin erota kun hän pieraisi seksin aikana. YYt
Olipa sekavasti kerrottu tuo viimeinen. Siis kaikki nämä miehet tapahtuivat kymmenen vuoden säteellä. Viimeisin heistä oli siis Herra Z, ja asuin hänen kanssaan yhdessä. Hän alkoi velkaannuttaa minua sen jälkeen kun ilmaisin ensimmäisen kerran, että haluaisin jatkaa elämäämme erillisistä asunnoista käsin. Hän tienasi moninkertaisesti verrattuna minuun ja jouduin lainaamaan rahaa että selvisin hänelle tehtyjen siirtojen jälkeen rahallisesti. Typerää velkaannuttaa pienipalkkaista avopuolisoa varsinkaan kun sille ei ollut mitään todellista tarvetta. Hän muisti eron jälkeen laittaa minulle tilinumeron tekstarilla ja pyysi laittamaan rahaa, vaikka oli järjestänyt entisessä yhteisessä asunnossamme kauheat tuhot, jotka veloitettiin minun takuuvuokrastani. En maksanut hänelle mitään. Eropäätös tosin syntyi kun hän pieri seksin aikana, mutta tekosyynsä kullakin suhteen lopettamisella.
Siis miten hän sai vietyä sinulta rahaa?
Annoitko hänelle pankkitunnuksesi?
Vaimon pettäminen ja suhde varattuun ukkomieheen. On haukkunut minua jo vuosikymmeniä ja kaikki mitä elämääni kuuluu on "pahasta" jopa sukulaiseni, joiden olemassa ololle en voi mitään. Seuraavan kerran kun aloittaa haukkumiseni ja uhkailun erolla niin sanon että antaa mennä vaan. Olen täysin kyllästynyt ja turta. En jaksa olla enää kenenkään onnen tiellä.