Mikä oli ensimmäinen lukemasi kirja?
Koulukirjoja ei oteta huomioon.
Mulla se oli Rasmus ja kulkuri.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla mestaritontun seikkailut ja vuosi lienee ollut 1974.
ihanuus. mulla varmaan joku Vihervaaran Anna
Tiinoista jokin, siskon kirja. Eka lainaama oli Neiti etsivä sarjaa.
varmaan joku värityskirja tai joku akkari
Varmaan Tiina-sarjaa tai Pikkunaisia
Mis-sä on Si-mon suk-ka? Simokirjat tais olla ensimmäisiä. Sen jälkeen luin jotain Hiekkalan lapset -kirjoja, nekin oli tavutettuja.
Kahta kirjaa olen alkanut lukemaan tappajahaita ja uinu uinu lemmikkini. Kumpaakaan en jaksanut lukea montaa kymmentä sivua. Eli kirjat ei ole minun juttuni
Ei mitään muistikuvaa! Olisikohan se ollut Lotta, Janne ja Minnamanna (Astrid Lindgrenin kirja)..? Muistan yrittäneeni lukea kirjaa äänettömästi (oli hyvin hankalaa), joten tämä on ollut varmasti aikoja, jolloin vasta opin lukemaan. Mutta onko se ensimmäinen -eipä ole jäänyt mieleen!
Isäni vanha aapinen 50-luvulta. Teksti ei todellakaan olisi soveliasta nykyään. Erityisesti on jäänyt mieleen N-kirjain.
Vierailija kirjoitti:
Isäni vanha aapinen 50-luvulta. Teksti ei todellakaan olisi soveliasta nykyään. Erityisesti on jäänyt mieleen N-kirjain.
oliko muutenkin provokatiivista nykyaikaan verrattuna?
Tiina ja Sinikka Nopolan Heinähattu ja Vilttitossu joulun jäljilllä. Olin vesirokossa enkä saanut nousta sängystä, joten luin aikani kuluksi.
Taisi olla joku Uppo-Nalle ala-asteella ja se oli ihana! En ole juurikaan lapsena koskaan lukenut paljolti kirjoja. Aikuisenakin liian vähän..
Joko Minna Suuronen, jonka sain ekaluokalle mentäessä tai huippujännittävä Taksimatka Turuntietä, jonka sain äidiltä ja isältä saatesanoilla, että voisin lukea oikeitakin kirjoja. En muista, kumpi näistä tapahtui ensin.
Minna Suuronen kertoi koulunsa aloittavasta Minnasta ja hänen ystävistään, tuo toinen kertoi sisarusten taksimatkasta mökille isovanhempien kanssa.
En ole lukenut yhtään kirjaa elämäni aikana.
M42.
Vierailija kirjoitti:
joku Pupu Tupuna
Sama :) mulla oli se, jossa Pupu Tupuna imeskeli jääpuikkoja
Taisi olla mestaritontun seikkailut ja vuosi lienee ollut 1974.