Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka on niin hullu, että ostaa jäätelökioskista jäätelöä?

Ihme vammailua.
25.05.2017 |

Se pieni pallo maksaa varmasti jotain 3 euroa ja siinä ei varmasti ole edes desilitran vertaa jäätelöä ja kaupasta saa jopa alle kahdella eurolla yhden litran eli yli 10 kertaa enemmän jäätelöä? Vaikka niinhän se on, että ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Voisinhan minäkin ostaa vaikka kaupasta jotain tuotteita vaikka eurolla ja myydä niitä siinä kaupan edustalla ohikulkeville ihmisille viidellä eurolla, jos joku on vammainen, että maksaa sen hinnan.

Kommentit (171)

Vierailija
61/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä jäätelökioskilla jäätelön takia osteta vaan sen elämyksen, että voi nauttia yhden annoksen jossain puistossa tai rannalla. Voithan sä tietty käydä ostaa sen litran paketin ja mennä sen kanssa sähläämään rannalle.

Teille uusavuttomille vinkiksi, että kaupasta ja kioskeilta saa myös tuutteja, puikkoja yms. yms. eli on muitakin vaihtoehtoja, kuin litran paketti ja jäätelökioskin jäätelö.

Vierailija
62/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin kivaa, kun sitä vammainen sanaa pitää tehosteena tunkea joka paikkaan? Jäätelön ostamisessa kioskista vaikka rannalla tai kaupungilla aurinkoisena päivänä on oma viehätyksensä. Ainakin mulle se on kesän merkki nauttia jätskiä ulkona ihmisvilinässä. Vähän eri kun syödä jätkiä yksin kotisohvalla pieruverkkareissa. Ei sillä, että siinäkään vikaa olisi.

Sinulta taitaa mennä pointti ohi aika kovaa ja korkealta?

Nimimerkillä jäätelöä ulkona ihmisvilinässä syövä muta ei sitä irtojäätelönä ostaneena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi ihmiset käy ravintolassa, vaikka kotona voisi syödä halvemmalla? Tai baarissa, vaikka se sidukka maksaa siellä enemmän kuin kaupassa? Elämän suuria mysteerejä.. ;)

En tiedä missä ravintolassa käyt mutta niissä missä minä yleensä käyn on ruoka aika erilaista, kuin mitä minulla kotona olisi. Jäätelön kohdalla eroa taas ei ole.

Ja ostan minäkin muutaman kerran kesässä irtojäätelöä kioskista mutta en vain ymmärrä teidän typerimpiä selityksiä.

Vierailija
64/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi matkustaa, kun kotipihallakin voi katsella maisemia? Miksi yöpyä hotellissa, kun nukkua voi kotonakin? Miksi syödä ravintolassa, kun ruokaa voi tehdä kotonakin? Jne. Jne. Minä ainakin pidän elämyksistä ja nautin erilaisista asioista.

Taidat olla aika nuori jos sinulle matkustelu ja irtojäätelön syöminen ovat sama asia?

Olen hieman yllättynyt siitä miten monelle täällä juuri jäätelökioskin jäätelön syöminen ulkona on elämys.

Selittäisikö joku teistä miten tämä elämys eroaa siitä, että syöt kaupasta ostamaa jäätelöä ulkona?

Vierailija
65/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei sun kannata ostaa kaupoista mitään. Kasvata itse ruokasi, metsästä ja kalasta. Kudo nokkosista vaatteesi jne. Miksi rajata säästäminen jäätelöpalloon kun voit säästää ihan kaikessa. Vain hullu maksaa kauppiaiden ryöstöhintoja.

Vierailija
66/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä jäätelökioskilla jäätelön takia osteta vaan sen elämyksen, että voi nauttia yhden annoksen jossain puistossa tai rannalla. Voithan sä tietty käydä ostaa sen litran paketin ja mennä sen kanssa sähläämään rannalle.

Näinpä. Et ap myöskään varmaan ikinä käy ravintolassa syömässä tai baarissa?

Vaikka ei mekään mentäisi minnekään Valion jäätelökioskille ostaan vaniljatötteröitä. Käydään erikoisjäätelökioskeilla kun käydään ja maistellaan eri kerroilla eri makuja. Ei kotiin pakastimeen viitsi ostaa 10 pakettia eri makuja. Eikös nuo italialaisjäätelöt ja muut artesaanijäätelöt maksa sitäpaitsi muutenkin aika paljon, jos ostaisi kotiin ison paketin?

Annappa vinkkinä se paikka jossa voi maistella kymmentä eri makua kerralla?

Miksi tällä palstalla ihmiset eivät ole kuulleet mistään muusta, kuin jäätelökioskinjäätelöstä ja isoista paketeista?

Vai onko täällä taas tarve olla muita parempi ihminen, kun käy oikein ERIKOISjäätelökioskeilla?

Vierailija
67/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni on. :) Kioskilta saa monesti semmoisia jäätelöitä mitä ei kaupan pakasteltaasta saa - ja jätskin kanssa saa sen aidon vohvelin. Se on mulle iso juttu näissä kioskijäätelöissä. Kyllä mä mielelläni ostan kioskilta jonkun herkkujäden ja istahdan johonkin siihen lähelle sitä syömöään. Fiilis on ihan eri kuin jos menisi kauppaan, etsisi sen pakastealtaan ja ottaisi sieltä jonkun perusjäden joita saa joka tapauksessa ympäri vuoden, suhaisi sitten muutaman sadan metrin matkan jonekin puistonpenkille ja katsoisi kateellisena muiden mangomeloneita ja kolmen pallon kinuski-lakritsi-mansikka yhdistelmiä. 

Olin joskus lääkärin määräämässä vuodelevossa useamman viikon. Kauniina toukokuisena päivänä en vaan kertakaikkiaan jaksanut enää makoilla neljän seinän sisällä vaan pyysin että mies veisi mut autolla puiston vieressä olevalle jäätelökioskille. Se oli ihanaa. :)

Vierailija
68/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Et ap myöskään varmaan ikinä käy ravintolassa syömässä tai baarissa?

Vaikka ei mekään mentäisi minnekään Valion jäätelökioskille ostaan vaniljatötteröitä. Käydään erikoisjäätelökioskeilla kun käydään ja maistellaan eri kerroilla eri makuja. Ei kotiin pakastimeen viitsi ostaa 10 pakettia eri makuja. Eikös nuo italialaisjäätelöt ja muut artesaanijäätelöt maksa sitäpaitsi muutenkin aika paljon, jos ostaisi kotiin ison paketin?

Annappa vinkkinä se paikka jossa voi maistella kymmentä eri makua kerralla?

Miksi tällä palstalla ihmiset eivät ole kuulleet mistään muusta, kuin jäätelökioskinjäätelöstä ja isoista paketeista?

Vai onko täällä taas tarve olla muita parempi ihminen, kun käy oikein ERIKOISjäätelökioskeilla?

No jos perheessä on vaikka neljä jäsentä ja jokainen ottaa kaksi erimakuista palloa, siinä tulee jo kahdeksan eri makua. Halutessaan perheenjäsenet voivat maistaa toistensa jäätelöitä (Joo karies blaablaa mutta silti jotkut tekee noin eikä maailma kaadu.) Helposti voi jäätelokioskissa olla sen verran makuvaihtoehtoja ja enemmänkin. Seuraavana päivänä mennään sitten toiselle jäätelökioskille ja otetaan taas eri makuja. Kotona pitäisi olla aika iso valikoima erilaisa pakettijäätelöitä että saisi vastaavan makuvalikoiman. 

Vierailija
69/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tämän kesän ensimmäisen ja viimeisen jäätelön utista jäätelökioskista.

Iso pallo mikä naurettavan pieni 4.20€

Onko nuo kioskit valion vai minkä firman?

Hinta on ainakin ihan posketon,taitaa olla kultaakin kalliimpaa.

Vierailija
70/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä osteta yhtä jäätelöpalloa, vaan palvelua ja sitä nautintoa ja elämystä, mitä jäätelöpallon syöminen tuo Suomen kesässä, kun kesätuuli hivelee hiuksia ja linnut laulavat.

Ja miksi pitäisi ostaa jäätelöä litran paketti ja ahtaa se sisäänsä, kun makuelämyksiä saa pienemmällä määrällä ja vaivalla.

Ihan sama, miksi käydä hyvässä kahvilassa juomassa kahvit, kun voi keittää kotona pannullisen kahvia ja nyhjöttää neljän seinän sisällä pieruverkkareissa?

Vierailija
71/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei mä olisin rikas jos oppisin ajattelemaan kuin ap, Huoh.

Mutta ei , en vaan opi.

Välillä yritän tsempata( ehkä 2 päivää) ja sitten alkaa taas ravintolat ja kahvilat ja jätski kiskat kutsumaan.

Minulla menee varmaan kahden lapsen kanssa ulkona syömisiin ainakin satanen viikossa, pahoin pelkään,että joku 150 euroakin helposti. Siihen ei tarvitse kuin sunnuntai brunssin kolmelle , mulle pari edullista lounasta ja kahvila käynti useampana päivänä.

Tähän jos lisää yhdelle illalle tilatun ruoan Foodorasta tai Woltista niin se on jo 200 . Tai vaihtoehtoisesti minulle yhden illallisen .

Toisaalta taas, 150 euron keskiarvolla vuodessa kuluisi 2400 .

Mutta minulle se vaan on sitä arkielämän laatua. Haluan elää ja nauttia arjestakin. Se on jopa vähän tietoinen valinta. En ihan tajua sitä, että arki on ankeaa suorittamista ja sitten eletään kun on se kuukausi lomaa vaikka.

Maksan myös esim siivoojasta.

Jollekin muulle hyvä arki on retkeilyä metsässä termari kahvin kanssa. Ja se on minusta ihan ok. Jopa kivaa kerran vuodessa :)

Vierailija
72/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan nykyaikainen, älykäs ihminen ei syö sokerilla ja väriaineilla kyllästettyä ja jäädytettyä maitotuotetta tai sokerimehua. 

Vierailija
73/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua litraa jäätelöä vaan sen pallon. Maksan sen ihan tyytyväisenä.

Vierailija
74/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä laadussa nyt selvä ero. Jäätelö on parhaimmillaan juuri valmistettuna ja todennäköisesti ap. ei ole edes koskaan sellaista maistanut.

Kaupan pakastetiskin jäätelöt ovat viikkojen, jopa kuukausien vanhoja, koska kauppiaat tilaavat jäätelönsä määräajoin esim. kerran kahdessa viikossa ja vanhemmat jäätelöt myydään ensiksi aina pois, ettei hävikkiä tulisi. Myös tarjouserät tehdään erikseen ja laatu on mitä on.

Teollisuus, johon jäätelökioskit kuuluvat, jäätelön vaihtuvuus on suurta ja pääsääntöisesti siellä myydään tuoretta jäätelöä, jonka maku on aivan toinen, kuin jos jäätelö olisi säilytetty pakasteessa viikkoja.

Näin on myös kotipakasteessa, ei siinäkään laatu parane, kun säilytetään pakastettuna.

Vierailija
75/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole se hinta, vaan se tunnelma, kun hakee kioskilta jäätelöpallon ja menee kivaan paikkaan syömään sitä.

Voihan sen tunnelman myös saada sillä, että ostaa kaupasta tuutin ja menee puistoon. :) Järkeä kannattaa käyttää jossain tilanteissa.

Joo. Kun ensin kävelet marketissa parisataa metriä löytääksesi jätskialtaan, sitten jonotat tuutit kourassasi kymmenkunta minuuttia kassalle ja kun pääset ulos, onkin jo alkanut sataa. Se siitä tunnelmasta.

Vierailija
76/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä ostan kiskalta on pehmis koska sitä ei saa kaupasta. Feissarimokia (pesi suihkulähteessä kauhat kun ei jaksanut kävellä vesipisteelle) ja kavereiden kokemuksia kuulleena ei kyllä yhtään kiinnosta mennä jätskikiskalle  palloja ostamaan. Pehmis sentään tulee siitä koneesta (en sit tiä kuinka usein ne pestään.... mutta en ajattele asiaa) mut litrahinta on kyllä älytön enkä osta muulloin kun jos äidin kanssa mennään joen rantaan kävelemään, siitä kyllä tulee sitä tunnelmaa. 

Vierailija
77/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan jäätelöä jossa on paljon lehtikultaa. Maksaa tosin muutaman tonnin litra mutta olen opiskellut niin monta vuotta ettei tarvitse paljon miettiä rahaa. Ja töissä en käy-sitä tekee vain velkainen proletariaatti.

Vierailija
78/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse maksan jäätelön lisäksi fiiliksestä ja muistoista, kesän eka kioskijätski on aina spesiaali.[/quote]

Jäi kyllä tämän kesän ekasta pallojätskistä ikävä fiilis. Nuori poika ei ilmeisesti osannut käyttää jäätelökauhaa/oli ohjeistettu nuukailemaan ja käytännössä jäätelöpallo oli ontto sisältä /4 euroa kiitos. Ei tarvitse mennä enää samaan paikkaan.

Vierailija
79/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua sitä yhtä aneemista jäätelöpalloa. Käyn suomen suurimmassa Prismassa hakemassa jäätelöä. On valinnan varaa. Annokseeni laitan jäätelöpaketista ison palasen jäätelöä, toisena suklaakastiketta, persikkakuutioita, ja vielä vadelmakeksi. Paras yhdistelmä, mitä voi olla. Saan kaikki jäätelötarvikkeet saman katon alta. Voin nauttia JÄÄTELÖANNOKSESTA omalla pihalla, ei tarvitse edes puistoon mennä syömään sitä jäätelöpalloa. Syön vain itsetekemiäni jäätelöannoksia. Mulla on oma piha ja omat annokset.

Vierailija
80/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta ollenkaan tupakkia enkä lottoa, niin on varaa käydä kesällä jäätelökioskilla hyvillä mielin.