Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka on niin hullu, että ostaa jäätelökioskista jäätelöä?

Ihme vammailua.
25.05.2017 |

Se pieni pallo maksaa varmasti jotain 3 euroa ja siinä ei varmasti ole edes desilitran vertaa jäätelöä ja kaupasta saa jopa alle kahdella eurolla yhden litran eli yli 10 kertaa enemmän jäätelöä? Vaikka niinhän se on, että ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Voisinhan minäkin ostaa vaikka kaupasta jotain tuotteita vaikka eurolla ja myydä niitä siinä kaupan edustalla ohikulkeville ihmisille viidellä eurolla, jos joku on vammainen, että maksaa sen hinnan.

Kommentit (171)

Vierailija
101/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlisäksi kannatatte riistofirma Nestleä ostamalla tietyistä kiskoista jäätelönne :-)

Vierailija
102/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja onko sinulla kaikki hyvin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta mutta kuka ostaa niin se on ok.

Vierailija
104/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlisäksi kannatatte riistofirma Nestleä ostamalla tietyistä kiskoista jäätelönne :-)

Miksi pitäisi juuri niistä kiskoista ostaa?  Harmi tietenkin, jos ei ole muita kiskoja tarjolla lähiseudulla :-/ Kioskien lisäksi onneksi monista kahviloista saa kivan valikoiman irtojäätelöitä.

Itse en osta Nestlen tuotteita ja paljon rajoittavammalta se tuntuu kaupan jäätelöhyllyillä/altailla kuin tötteröjätskiä ostaessa. Isoista kaupoista toki löytyy paljon muitakin jäätelöitä, mutta joissain pienissä kaupoissa valikoima on melkein pelkkää Valio-jäätelöä. Muutama kesä sitten poikkesin linjasta ja ostin Valion jäätelöä, kun pienessä kyläkaupassa ei yksinkertaisesti ollut mitään muuta ja muihin kauppoihin melkoinen matka.

Vierailija
105/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vararikkoon mene jos pari kertaa jätskikioskilta tötterön kesän aikana ostaa. Ne kioskin jätskit maistuu kuitenkin erilaiselta kuin kaupasta saatavat. Ja jätskikioskit jotenkin luo kesätunnelmaa :)

Vierailija
106/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka luxusta haluaa,hän siitä maksakoon.

Onhan se tietysti  kaljakin ravintolassa kalliimpaa kuin kaupassa, mutta jos mitään varsinaista jätskibaaria ei ole firmalla puitteikseen asiakkaalle istuttavaksi  tarjota, niin ihan ns.  sairaitahan nuo tavallisten jäätelökioskien hinnat ovat olleet jo monta vuotta.

Meillä syödään kaikki jäätelöt kotona ja jos joskus pienempiä yksittäisannoksia  ostetaan ,niin nekin  ostetaan kaupasta, tai marketista.

Eilen oli meidän lähellä K-kaupassa esim. toffeetuutti vain 55 snt. ja ihan hyvä oli siihen hintaan.

Laitan muuten aina  sen kotona tarjottavan jäätelön pakkauksen avattuani suoraan sellaiseen juuri jäätelöpakkauksen muotoiseen (kapeammalta sivultaan)ja sen   kokoiseen ( vain muutamia senttejä pakkauksen mittaa pidempään) kakkuvuokaan ja annostelen sen siitä sillä perinnöksi saadulla ,hopeisella mummon  kakkulapiolla suoraan jäätelönsyöjien lasisiin jälkiruokakuppeihin,(tai jos 'hienommin haluan tarjota',niin niihin ohuempaa lasia oleviin, muodoltaan pikarimaisempiin  hienoihin italialaisiin jäätelömaljoihini).

Annoksiin voi tietysti lisätä hedelmien ,tai hedelmäsäilykkeiden paloja,mursketta tai viipaleita, marjoja, rypäleitä, vohvelit, mahdollisesti suklaarouhetta tai vaikka jotain likööriä, tai ehkä konjakkiakin aikuisten annoksiin.

Annosten estetiikkaankin kiinnitän niiden koristelussa ja tarjoilussa huomiota. 

Vain maku ja mielikuvitus rajana! Olemme naapurini kanssa varsinaisia jäätelöhulluja ja meillä on tuon tuostakin niitä  'jäätelöiltojamme'.Jäätelön kanssa nautimme tietysti kahvia,tai teetäkin joskus.

Minun pöydässäni ne yleensä aina syödään ja minä  huolehdin tarjoilusta ,mutta hän on yleensä se,joka ostaa pakkauksen,eivätkä lapsetkaan tietysti jää ilman annostaan siitä.Mukava mies muuten - tuo naapuri...

Vierailija
107/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP mee töihin nii voi vetää kiskajädee vaik joka viikko.

Vierailija
108/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen opiskellut aika monta vuotta, samoin mieheni ja olemme sellaisissa duuneissa, ettei ihan oikeasti tarvitse miettiä, mistä jätskin ostaa.

Ei se että olet varoissasi muuta sitä että tunnet itsesi petetyksi nähdessäsi sen pikkuruisen pallon.  Se tukusta ostettu jäätelö on varmaan pienin kustannus kioskin pidossa aivan samoin kuin kahvilassa kahvin hinta kuluista on olematon.

Vierailija
109/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen niin hullu, koska se on hyvää ja kaupan päällisiksi tulee hyviä muistoja ja fiiliksiä. 

Vierailija
110/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tosiaan tule ostettua noin kallista jäätelöä.

Mutta pakko tunnustaa että minä ostan silloin tällöin tonnikalaa, sehän taitaa monien mielestä olla aivan hullua haaskausta, ainakin köyhälle ihmiselle.

Vierailija
111/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä nyt työssä käyvät aikuiset olla niin köyhiä ettei olisi varaa jätskikiskasta ostaa kesällä muutaman euron jäätelöjä. Onhan se kiva kokemus lapsillekin.

Vierailija
112/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen opiskellut aika monta vuotta, samoin mieheni ja olemme sellaisissa duuneissa, ettei ihan oikeasti tarvitse miettiä, mistä jätskin ostaa.

Ei se että olet varoissasi muuta sitä että tunnet itsesi petetyksi nähdessäsi sen pikkuruisen pallon.  Se tukusta ostettu jäätelö on varmaan pienin kustannus kioskin pidossa aivan samoin kuin kahvilassa kahvin hinta kuluista on olematon.

Ehkä kaikki eivät arvio syömäänsä herkkua koon mukaan, vaan sen tuoman maun ja nautinnon. Sama juttu, miksi ihmiset ostaa terassilla skumppaakin vaikka maksaa monta kertaa enemmän kuin Alkosta ostaisi. Koska on kiva juoda sitä lasillista terassilla.

Vierailija
113/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan OT, mutta voitteko kertoa, miksi saan aina kauheita vatsanväänteitä ja ripulin, kun syön irtojäätelön? Olen yrittänyt muistaa, miten käy mutta silti joka kesä lankean jäätelökioskin houkutukseen ja sitten joudun etsimään vessaa :/

Jätskipuikoista ei tule sellaista efektiä ja syön jäätelöä aika paljonkin juuri puikkoina.

Vierailija
114/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan joskus jätskiä jäätelökiskalta, koska kaupasta ei saa rommirusinajäätelöä.

Vierailija
115/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätskikiskat taitaa suurimmalle osalle olla sellaisia kerran tai kaksi kesässä juttuja, eli kun ollaan ulkona, käydään hakemassa pienet annokset läheltä. Ne, jotka haluavat syödä litroittain jäätelöä, menevät sitten tietysti kauppaan hakemaan ison paketin pakastimeen. Ei pari jäätelöannosta harvoin ostettuna ainakaan meidän taloutta kaada. Jos on rahasta tiukkaa, ei kyllä varmaan kannata ostaa edes niitä kaupan litrajäätelöitä... Se muutama euro tulee sit käyttää muuhun ruokaan.

Vierailija
116/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lasteni ja mieheni kanssa jätskikioskin jätskipalloja joskus.

Mutta oikeastaan minun huomion tuossa aloitusviestissä kiinnitti vain tuo kauhea herjaava tyyli kirjoittaa!

Vierailija
117/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on se fiilis ja yleensä mukavia nuoria naisia myymässä niin kyllähän se päivää piristää :)

Vierailija
118/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmiksiä tykkään ostaa, jäätelöpalloja harvemmin. Nam nam pehmistä :P

Vierailija
119/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ostan lidlistä herkkujäätelö aina 2,75 e litra ja syön sen kokonaan, ulkona tai sisällä

Vierailija
120/171 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua sitä yhtä aneemista jäätelöpalloa. Käyn suomen suurimmassa Prismassa hakemassa jäätelöä. On valinnan varaa. Annokseeni laitan jäätelöpaketista ison palasen jäätelöä, toisena suklaakastiketta, persikkakuutioita, ja vielä vadelmakeksi. Paras yhdistelmä, mitä voi olla. Saan kaikki jäätelötarvikkeet saman katon alta. Voin nauttia JÄÄTELÖANNOKSESTA omalla pihalla, ei tarvitse edes puistoon mennä syömään sitä jäätelöpalloa. Syön vain itsetekemiäni jäätelöannoksia. Mulla on oma piha ja omat annokset.

Ei nyt pahalla, mut oli pakko antaa alapeukku sillä tuo sinun "jäätelöannokses" oli sen verran vastenmielisen kuuloinen... Jäätelö palasena, et ole jäätelökauhasta kuullut? Ja yhdistelmä persikkakuutio+suklaakastike+vadelmakeksi, urgh! Kukin taaplaa tyylillään, mutta aika karsea kombo. Sirota nyt vielä O'boytä päälle ja lykkää kylkeen iso lusikallinen kaupan ylimakeaa mansikkahilloa niin on kuin mummovainaani "jäätelöannokset" :'D[/quote

Siinähän nauttitte ANEEMISESTA jäätelöpallosta. Jäätelöannos on aivan toista. Kyllä persikkakuutiot, suklaakastike, YKSI vadelmakeksi KRUUNAA annoksen kuin annoksen. Menkää maailman suurimpaan Prismaan, voitte hämmästyä erilaisia makuelämyksiä, muutakin kuin vaniljajäätelöpallo. En syö puistossa vaan viihtyisällä pihalla, pyörtyisitte kateudesta, mutta talomme onkin aidattu ja vartiotu. Pysyy köyhä kansa poissa.