Kuka on niin hullu, että ostaa jäätelökioskista jäätelöä?
Se pieni pallo maksaa varmasti jotain 3 euroa ja siinä ei varmasti ole edes desilitran vertaa jäätelöä ja kaupasta saa jopa alle kahdella eurolla yhden litran eli yli 10 kertaa enemmän jäätelöä? Vaikka niinhän se on, että ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Voisinhan minäkin ostaa vaikka kaupasta jotain tuotteita vaikka eurolla ja myydä niitä siinä kaupan edustalla ohikulkeville ihmisille viidellä eurolla, jos joku on vammainen, että maksaa sen hinnan.
Kommentit (171)
Tuli mieleen lapsuus muistot olimme mummolassa ja mummo sanoi mennää ostamaan jäätelöautosta jäätelöä saimme valita omat ja mummo osti vaarille jäätelön 😘 meillä oli hymyt huulilla kun odotimme jäätelöautoa 🍦🍨💕💕💕
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä jäätelökioskilla jäätelön takia osteta vaan sen elämyksen, että voi nauttia yhden annoksen jossain puistossa tai rannalla. Voithan sä tietty käydä ostaa sen litran paketin ja mennä sen kanssa sähläämään rannalle.
Ootko kuullut yksittäispakatuista jäätelöistä kaupan pakastealtailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nykyajan meininkii ja paljousalennukset..
Minä saatan ostaa vaikka puolenlitran limsapullon vaikka 1,5l pullo olisi litrahinnaltaan halvempi. Miksi? No siksi, kun haluan vain 0,5l limukkaa enkä kolme kertaa enemmän. Kalliimpi se iso pullo yleensä kuitenkin on kuin se 0,5l.Pitäisi ihmisten ajatella näitä asioita muutenkin vähän enemmän, miksi ostaa enemmän kuin tarvitsee?
Muuten melkein pidin kirjoitusta järkevänä, mutta yksi hölmö lausahdus vei toisiin aatoksiin.
Mikä tuossa oli hölmöä? Kalliimpihan se yleensä on. Ja yleensä siksi ettei aina niin ole.
Kaikki on jo sanottu, mutta kerronpa minäkin käyväni jätskikiskalla. Ja aina siellä on muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saatan ostaa vaikka puolenlitran limsapullon vaikka 1,5l pullo olisi litrahinnaltaan halvempi. Miksi? No siksi, kun haluan vain 0,5l limukkaa enkä kolme kertaa enemmän. Kalliimpi se iso pullo yleensä kuitenkin on kuin se 0,5l.Pitäisi ihmisten ajatella näitä asioita muutenkin vähän enemmän, miksi ostaa enemmän kuin tarvitsee?
Muuten melkein pidin kirjoitusta järkevänä, mutta yksi hölmö lausahdus vei toisiin aatoksiin.
Mikä tuossa oli hölmöä? Kalliimpihan se yleensä on. Ja yleensä siksi ettei aina niin ole.
En siis ole tuo, joka kommentin on kirjoittanut. Mut mun mielestä ihan hyvin kirjoitettu
Miksi matkustaa, kun kotipihallakin voi katsella maisemia? Miksi yöpyä hotellissa, kun nukkua voi kotonakin? Miksi syödä ravintolassa, kun ruokaa voi tehdä kotonakin? Jne. Jne. Minä ainakin pidän elämyksistä ja nautin erilaisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen opiskellut aika monta vuotta, samoin mieheni ja olemme sellaisissa duuneissa, ettei ihan oikeasti tarvitse miettiä, mistä jätskin ostaa.
No hyvä, tarjotkaa sitten ihmeessä kierros muillekin jonossa oleville kun olette niin rahoissa🙂
Kuka on niin hullu että laskee jokaisen säästetyn euron ja venyttää jatkuvasti penniä? Minun ei ainakaan onneksi tarvitse, ei ole rahasta niin tiukkaa että 2e ylimääräistä hinnassa kaataisi oman talouden konkurssiin. Rahaa se vain on.
Ymmärrän täysin, ap!
Läpeensä kapitalismin mädättämät hakevat lääkkeensäkin apteekista, saatana, vaikka semmoista tautia ei ole joka ei pajunkuoriuutteella tokene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kalliimpihan se on? Jos tekee mieli vain 0,5l limsaa sen 1,5l sijasta, niin miksi ostaa kalliimpi pullo vain, koska se on litrahinnaltaan halvempaa? Siinä hetkessä kun ei oikeasti tarvitse enempää, pieni pullo on kätevämpi kuljettaa mukana esim. just kuumana kesäpäivänä, ja mitä minä sillä lopulla litralla enää myöhemmin teen jos se istuu kotona jääkaapissa ja minä olen ulkona liikenteessä. Tietenkin jos tietää kuluttavansa limsaa tasaiseen tahtiin kotonakin, ja on mahdollista viedä iso pullonloppu kotiin kesken päivän, niin tottakai silloin kannattaa ostaa isompaa.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Litrahinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä jäätelökioskilla jäätelön takia osteta vaan sen elämyksen, että voi nauttia yhden annoksen jossain puistossa tai rannalla. Voithan sä tietty käydä ostaa sen litran paketin ja mennä sen kanssa sähläämään rannalle.
Olen. AP itse vertaili kioskin jäätelöpalloa litran määrään jäätelöä kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Et ap myöskään varmaan ikinä käy ravintolassa syömässä tai baarissa?
Vaikka ei mekään mentäisi minnekään Valion jäätelökioskille ostaan vaniljatötteröitä. Käydään erikoisjäätelökioskeilla kun käydään ja maistellaan eri kerroilla eri makuja. Ei kotiin pakastimeen viitsi ostaa 10 pakettia eri makuja. Eikös nuo italialaisjäätelöt ja muut artesaanijäätelöt maksa sitäpaitsi muutenkin aika paljon, jos ostaisi kotiin ison paketin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta aloittaja puhui nimenomaan niistä litran pakkauksista. Veikkaan ettei ap raaski niitä yksittäispakattujakaan ostaa, kun onhan niissä kalliimpi litrahinta.
Sama jäätelöpallo maksaa ravintolassa vitosen, mutta saahan siihen lusikallisen tarjoushilloa halutessaan...
Pihit ja ahneet kitisevät juuri tällaisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se, jota lainasit, mutta kerropa mistä kaupasta saa yhtä hyvää banaanijäätelöä kuin italialaisjädekiskalta, niin haen heti? Kaupasta ei ole saanut hyvää sen jälkeen kun Carte Dorin Banana Split joskus vuonna nakki lopetettiin. :-(
Mekin ostetaan koko perheelle 😝
Se nyt vaan maistuu paremmalta, kun ostaa jäätelökioskilta tötterön. Kyllä mä siitä ilosta kesällä maksan.
Kaupasta ei saa jäätelöä aidossa vohvelissa. On se jäätelökioskijäätelö vaan ihan eri juttu kuin kaupan. Se on sellainen kokonaisvaltainen kesäelämys. :-) Aika kalliitahan ne tosin on... :-(