Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista sinusta on oletettu, ettet osaa tehdä vain siksi että olet nainen?

Vierailija
25.05.2017 |

Omalla kohdalla miehen kaveriporukka oli mökillä hoo moilasena kun osasin käyttää halkomakonetta.

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelikavereille tuli järkytyksenä et oon nainen.

N26

Vierailija
62/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on kranttuja kirjoitti:

Minulta taloyhtiön huoltomies kielsi juuri paristonvaihtamisen palovaroittimeen. Oli oikein lähinnä vähän vihainen. Sanoin, että soitin kyllä, mutta kun ette tule illalla ja yöllä vaihtamaan, kun muka liian kallista: paristo meni tietysti illalla ja kun on sähköliitäntä, niin ei ns. "saa pois päältä" sitä piippausta. Oli aidosti vihainen, että se on heidän asiantuntijatyönsä, joka määritetään sopimuksissa ja sinne ei saa mennä itse ronkkimaan.

.

Toisin päin kyllä kävi kakkoskämpän omistajan kanssa, joten ei saisi valittaa. Menin sunnuntai-illallla kakkoskämpille.  Yksityisomisteinen pieni kerrostalo Pohjanmaalla ja paristo oli mennyt  käytävän palovaroittimesta.  Piippaus kuului asuntoonkin enkä saanut nukuttua. Soitin omistajalle ja hän sanoi, että oon puimassa ja tulen ensiviikolla käymään. Käski minun vaihtaa itse ja kertoi mistä alakerrassa löydän uusia paristoja (näin pohjamaalla siis). Miltei vedin kyllä hernettä nenuun tässäkin. No rupesin sitten vaihtamaan, kun ei sitä ääntä kestänyt. En uskaltanut kiivetä yksin niitä kiikkeriä tikkaita kattoon, joten pyysin alakerran asukkeja (nuori pariskunta)  pitämään tikkaita avuksi. He sanoivatkin, että olivat koko viikonlopun jo ihmetelleet sitä piippausta, mutta eivät olleet keksineet, mistä se tulee....

Miten tähän liittyy sukupuoliodotukset ja taitojen ihmettely?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perata kalaa

Saaristolaisen kalastajasuvun vesana todettava, että kyseinen homma on perinteisesti ollut naistentyötä. Samoin kuin kalastusvälineistön ylläpitö, esim. verkkojen korjaaminen.

Vierailija
64/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on sitä mieltä etteivät naiset osaa ajaa autoa. Onneksi äitimme on pakottanut osallistumaan ksutannuksiin muutaman tyttären ajokortteihin. Äitimme on itse kyllä ehdottomasti parempi ajaja kuin isämme.

Vierailija
65/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisko kerran rehenteli kunnollaan ja lihaksillaan. Ei ole bodari tms., eikä ne lihaksetkaan nyt isot ole, mutta on hyvässä kunnossa, tekee paljon raskastakin puutarhatyötä ym. kotonaan. Mitähän se jotain rehenteli ja sitten kertoi päälle, että oli päivän heitellyt saunapuita liiteriin ja miehensä oli heitellyt myös. Rehenteli sillä, että hänellä on kovemmat lihakset kuin miehellään, kun mies oli tullut maitohapoille ja ollut pari päivää ihan raato ja hänelle taas ei tehnyt mitään tuo urakka.

Tässä vaiheessa edessämme olleesssa pöydässä selin meihin oleva mies kääntyi katsomaan siskoani (joka oli selin häneen, minä kasvostusten), selvästikin erittäin epäuskoinen ilme kasvollaan ... että mikä ihmeen korsto tämä nainen onkaan..... hauska  tilanne/vahingossa kuulijan ilme. 

Meillä on viskottu halkoja liiteriin jo lapsena, ja sitä tehtiin monta päivää putkeen kerralla... Enkä koskaan muista olleeni hapoilla siitä hommasta, että taisi olla vaan mies siskosi tapauksessa ihan surkeassa kunnossa :D

N22

Vierailija
66/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan vaihtaa renkaat autosta ja vaihtaa pyörän kettingit 

eihän nämä isoja asioita ole mut monet on ihmetellyt et mite osaan. ketaritha osasin vaihtaa jo pienenä ku katoin isästä mallia ja pyysin mieheltä opettaan mulle renkaan vaihdon ku olin saanu ajokortin. ei ois kiva seisoa tienposkessa avuttomana yksin ku rengas on puhki

Vierailija
67/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virittää kitara.

Vierailija
68/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelata biljardia. Hyvin.

Vierailija
69/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-kortista on joku mies joskus yllättynyt. En tosin ole kuorma-autoa inssin jälkeen ajanut mutta onpa sekin nyt silti olemassa :D

Vierailija
70/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottorisahaa ja klapikonetta on minunkin kohdallani ihmetelty. Ja sitä, että omistan sellaiset ihan itse.

Myös sitä on kummasteltu, että minä itse olen käynyt ostamassa itselleni ruohonleikkurin ja tiennyt, millaisia toimintoja siihen haluan. Sama auton kohdalla. Ihmetyksiä on tullut lähinnä kauppojen henkilökunnan taholta. Moneen kertaan varmistivat, että tiedänhän minä, mitä olen ostamassa, ja eikö voitaisi katsoa vielä sitä ja tätä vaihtoehtoa. No ei voida, kyllä minä olen vertailut jo tehnyt siinä kohtaan, kun menen raha taskussa ostoksille.

Vierailija
71/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaeltaessa vastaantullut mies on kysynyt minulta, mahdanko tietää missä olen, että olenko varmasti oikealla polulla. Uskoisin että sukupuolesta oli tässäkin kyse, koska ei mieskään liikkunut seurueessa, niin että olisi yksin vaeltamista paheksunut.

Moneltakohan vaellusretkellä olleelta mieheltä on kysytty toistuvasti, että miten sä uskallat täällä ihan yksiksesi? Mä olen, naisena siis, kuullut tuon kysymyksen ihan jokaisella yksin tekemälläni reissulla, samoin aika usein, jos olen ollut likkakaverin tai siskon kanssa kahdestaan: miten te tytöt uskallatte? Mä olen yrittänyt kysellä, mitä mun/meidän pitäisi keskellä metsää pelätä, mutta en ole oikein saanut kunnon vastauksia. Plus että siinä vaiheessa kun tytöt alkaa olla 40+, niin tuntuu entistä hassummalta tuo huolestuminen.

Vierailija
72/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajaa harrikkaa

Yksi naistuttuni sanookin, että poikkeuksetta ihailemaan tulleet pikkupojat on pettyneen näköisiä kun ottaa kypärän pois ja siellä onkin "vain"  nainen...

Ja aikuisemmat "pojat" seisovat suu auki tuijottamassa kun tajuavat että prätkää ajaakin nainen.

Kyllä, naisetkin voivat prätkän omistaa ja sitä ajaa ihan siinä missä miehetkin ja jopa minkälaista prätkää tahansa.

Vierailija
73/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa autoon öljyjä. Otin itse tarpeeelliset tiedot konepellin alta mennessäni Motonetiin. Kaupassa useampi mies tuli kysymään itä tarvitsen (joista yli puolet asiakkaita), lopulta öljyä valitessani myyjä oli epäileväinen ja kysyi mistä olen saanut ne paperillani lukevat tiedot.... Vaihdoin muuten itse ne öljyt (ja myös sen suodattimen, ettei kukaan tule sen vuoksi huutelemaan :D )

Vierailija
74/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teini-ikäisenä juttelin internetissä pojan kanssa, kumpikin harrastimme kitaransoittoa. Olin hänen nettikaverinsa kauan ja olimme keskustelleet musiikkiin ja soittamiseen liittyviä asioita paljon. Sitten erään kerran latasin nettiin videon, jossa soitan kitaralla yhtä kappaletta. Poika reagoi siihen "oho, osaat oikeesti soittaa"... hän oli siis vuodet keskustellut kanssani olettaen etten oikeasti edes osaa mitään. Hänellä olo joskus myös tapana tentata minulta mesessä jotain ihme kitaranörtti kysymyksiä, joilla hän ikään kuin halusi osoittaa miten en tiennyt mistään mitään. Naurettava tyyppi!

Vierailija
75/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajaa harrikkaa

Yksi naistuttuni sanookin, että poikkeuksetta ihailemaan tulleet pikkupojat on pettyneen näköisiä kun ottaa kypärän pois ja siellä onkin "vain"  nainen...

Mä olen saanut poliisilta sakot anteeksi kun kypärän alta paljastuikin nuori kaunis nainen.

Vierailija
76/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään oletettu etten osaa, mutta olen huomannut että pelien maailmassa nuo yleistykset kyllä lentelee. Jokainen yhtään enemmän pelannut tietää, että välillä menee hyvin ja välillä huonosti riippumatta taitotasosta. Mutta siinä on jännä ero miten huonosti menemiseen suhtaudutaan riippuen siitä tietävätkö muut että nimimerkkini takana on nainen: jos eivät tiedä, niin "lol paska säkä/hitto sä oot huono" (mikä on ihan normaalia pelimaailmassa), mutta jos tietävät että olen nainen niin "lol naiset ei osaa pelata/ei oo ihme ettei suju kun on nainen/tämän takia naisten ei pitäisi pelata". Jos en korjaa oletusta että olen mies, niin olen yksilö. Jos selviää että olen nainen, edustan koko sukupuolta.

Vierailija
77/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaeltaessa vastaantullut mies on kysynyt minulta, mahdanko tietää missä olen, että olenko varmasti oikealla polulla. Uskoisin että sukupuolesta oli tässäkin kyse, koska ei mieskään liikkunut seurueessa, niin että olisi yksin vaeltamista paheksunut.

Moneltakohan vaellusretkellä olleelta mieheltä on kysytty toistuvasti, että miten sä uskallat täällä ihan yksiksesi? Mä olen, naisena siis, kuullut tuon kysymyksen ihan jokaisella yksin tekemälläni reissulla, samoin aika usein, jos olen ollut likkakaverin tai siskon kanssa kahdestaan: miten te tytöt uskallatte? Mä olen yrittänyt kysellä, mitä mun/meidän pitäisi keskellä metsää pelätä, mutta en ole oikein saanut kunnon vastauksia. Plus että siinä vaiheessa kun tytöt alkaa olla 40+, niin tuntuu entistä hassummalta tuo huolestuminen.

Näinpä. Nyt tulikin mieleen, että yhtenä kesänä miltei olin jo kiukussa, kun ainakin kolmet miehet ihan eri paikoissa alkoi kertoilla karhujuttuja  - ihan selkeästi pelottelumielessä. Eläimiä en ole pelännyt; ihmisiä varon  noilla reissulla.

Vierailija
78/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on kranttuja kirjoitti:

Minulta taloyhtiön huoltomies kielsi juuri paristonvaihtamisen palovaroittimeen. Oli oikein lähinnä vähän vihainen. Sanoin, että soitin kyllä, mutta kun ette tule illalla ja yöllä vaihtamaan, kun muka liian kallista: paristo meni tietysti illalla ja kun on sähköliitäntä, niin ei ns. "saa pois päältä" sitä piippausta. Oli aidosti vihainen, että se on heidän asiantuntijatyönsä, joka määritetään sopimuksissa ja sinne ei saa mennä itse ronkkimaan.

.

Toisin päin kyllä kävi kakkoskämpän omistajan kanssa, joten ei saisi valittaa. Menin sunnuntai-illallla kakkoskämpille.  Yksityisomisteinen pieni kerrostalo Pohjanmaalla ja paristo oli mennyt  käytävän palovaroittimesta.  Piippaus kuului asuntoonkin enkä saanut nukuttua. Soitin omistajalle ja hän sanoi, että oon puimassa ja tulen ensiviikolla käymään. Käski minun vaihtaa itse ja kertoi mistä alakerrassa löydän uusia paristoja (näin pohjamaalla siis). Miltei vedin kyllä hernettä nenuun tässäkin. No rupesin sitten vaihtamaan, kun ei sitä ääntä kestänyt. En uskaltanut kiivetä yksin niitä kiikkeriä tikkaita kattoon, joten pyysin alakerran asukkeja (nuori pariskunta)  pitämään tikkaita avuksi. He sanoivatkin, että olivat koko viikonlopun jo ihmetelleet sitä piippausta, mutta eivät olleet keksineet, mistä se tulee....

Miten tähän liittyy sukupuoliodotukset ja taitojen ihmettely?

Vitonen vetoa, että tuota yllä olevaa luentoa ei olisi pidetty 40-vuotiaalle miehelle.  Huoltomies olisi ihan ymmärtänyt, että pitäähän se vaihtaa ja tottakai osaat. Tämä siis isohkossa suomalaisessa kaupungissa.

.

Alla oleva jatkokertomus taas kertoo asenteista Pohjanmaalla: kaikki osaa. Toisaalta se kertoo omasta asenteestani - naiset kun on näitä mielensäpahoittajia suuntaan ja toiseen. Ei koskaan hyvä. ;-)

Vierailija
79/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitteluinsinööri. Minulta on puhelimessa kysytty, että olisko siellä jotain miestä paikalla. Tällaiset kommentoijat ovat yleensä itsekin naisia. Eivät usko naisen sanomana, että suunnittelufirmasta ei tule korjausmiestä paikalle. 

Vierailija
80/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 18-vuotiaana muutin kaverini kanssa kimppakämppään, sinne tuppasi sisään kaksi tuttua miestä porakoneen kanssa

"Leena sanoi että muutitte just niin tultiin nyt kasaamaan ne ikeasta ostetut huonekalut"

Joo-o, ei ollut kumpikaan meistä apua pyytänyt tai edes kutsunut heitä!

Tuijottivat ihan hölmönä sitten vieressä kun olin käsipelillä jo huonekalut kasannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän