Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista sinusta on oletettu, ettet osaa tehdä vain siksi että olet nainen?

Vierailija
25.05.2017 |

Omalla kohdalla miehen kaveriporukka oli mökillä hoo moilasena kun osasin käyttää halkomakonetta.

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhtäillä.

Vierailija
22/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa perämoottorilla venettä ja tilata oman ruokani ravintolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olla järkevä, looginen ja vastuuntuntoinen. No, totta tuo kaikki.

Nuo ovat kyllä mielestäni kaikki naisen ominaisuuksia.

Vierailija
24/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina, kun mulla oli tapana vielä itse koota tietokoneeni, en voinut ostaa tarvittavia värkkejä lähimmästä alan liikkeestä, koska nuori nainen ostajana aiheutti siellä niin kovasti voivottelua. Että tiedätkö nyt varmasti, mitä olet ostamassa, ja kuka laittaisi sen sulle siihen sun tie-to-ko-nee-seen paikalleen...

Vierailija
25/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut vastaan. Nuorena tosin hinkusin mopoa ja isä sanoi ettei tytöt mopoilla ajele. Huomasi myöhemmin että ajelee ne vaikka moottoripyörällä jos sikseen tulee.

Aijuu, unohdin että torppas se isä mun haaveet autonasentajan ammatistakin, koska "eihän sua kukaan palkkaa".

Vierailija
26/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa metsäkonetta.

Vierailija
27/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön talkoissa miehet tekivät laatoitushommia ja minulle näytettiin, mistä voisin haravoida. Uskoisin kyllä, että johtui sukupuolesta, vaikkakin tämä työnjako oli minulle ihan ookoo, kun laatoitusta en ole kokeillutkaan. Yksi mies pesi kyllä ikkunankin, joten ei ihan stereotyyppisesti mennyt.

Vaeltaessa vastaantullut mies on kysynyt minulta, mahdanko tietää missä olen, että olenko varmasti oikealla polulla. Uskoisin että sukupuolesta oli tässäkin kyse, koska ei mieskään liikkunut seurueessa, niin että olisi yksin vaeltamista paheksunut.

Vierailija
28/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on kunnon sovinisti. Veljestäni piti tulla lääkäri, koska se sopii miehille ja minusta hoitaja, koska se sopii naisille. Minusta tuli lääkäri ja veljestä alkuopetukseen erikoistunut luokanopettaja. Hähhää.

Vierailija
29/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin suurimmalla osaa miehistä lattiaa eräässä ampumakilpailussa, hyväntuulista naljailua tuli etukäteen kun eivät tällaiselta rimpulalta paljoa odottaneet, mutta tauluja tarkastettaessa yksi jopa lipesi kiroamaan kun näki tulokseni :D

Vierailija
30/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly on IT-puolen inssi ja veljeni tietokoneiden peruskäyttäjä: vaika heistä kumpikin sanoo tämän mennessään ostamaan jotain hilavitkutinta, niin poikkeuksetta asiat kuulemma selitetään 185 cm miehelle eikä 150 cm naiselle. Vaikka lisäksi veljeni tuo erittäin kovasti esille, että ei tajua asiasta mitään ... (no tajuaa toki - on tekniikka-alalla itsekin töissä, mutta perusasetelma ei horju).

Itse sain erittäin ylimalkaisen palvelun autoa ostaessa: toisessa valtakunnallisessa merkkiliikkeessä keski-ikäinen miesmyyjä lähinnä vit_uili minulle 30 vee naiselle. Pahastuin aidoisti. Kolmas liike otti vasta tosissaan ja sieltä sitten ostin autoni. Edes tosiaan 20-25000 ekeä rahaa ei tosiaan kelpaa...

Samaten huolloissa ja renkaan vaihdossa yksi liike on kaupungissani (pieni, yksityinen), jossa minuun suhtaudutaan älkykkäänä autonomistajana: vien sinne aina autoni.

Espanjassa baaritiskillä yksinäinen nainen ei saa tilattua, jos ei ole superhärski. Ei ns. huomata.

Sama kävi Moskovassa buffet ruokapaikassa: myyjä ei meinanut millään muka ymmärtää, että takana oleva mieshenkilö ei tilaa ja maksa puolestani. Ei ollut edes miesystäväni tms.  - samaa seuruetta vain.

Vierailija
31/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut törmättyä, mutta isäni on törmännyt oletukseen, ettei hän osaa leipoa, koska on mies. Isäni on aivan törkeän hyvä leipomaan. Koulutukseltaan hän on matemaatikko, eikä hänen nuoruudessaan opetettu koulussa pojille kotitaloutta, eli ei ole koulussa oppinut leipomaan. Hänen kotonaan oli pojilla ja miehillä porttikielto keittiöön (paitsi silloin kun poika oli yksin kotona).

Vierailija
32/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan "sukupuolineutraaleista" taidoista on usein yllätytty.

Esimerkiksi luistelutaidoistani ja kiipeilytekniikastani on sanottu, että "hyvä naiseksi". Enemmän ymmärrän jonkun autoharrastuksen tai rakennustaitojen ihmettelyn, koska niissä on selvästi enemmän miespuolisia osaajia/harrastajia, mutta luistelu ja kiipeily ei tietääkseni ole sukupuolisesti värittyneitä. Vai onko?

Vierailija
33/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tyrkytetään aina apua jossain huonekalujen kokoamisessa sun muissa sellaisissa, vaikka ei ole mitään ongelmaa koota niitä itse.

Vierailija
34/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on välillä ärsyttävää, kun kuvioihin tulee joku uusi työntekijä/kesätyöntekijä. "Tyttö hei, tuo autosta se ja se työkalu, ne on sen ja sen näkösiä." Välillä tekee mieli karjasta. Oon siis korjausrakentaja, kaikki koulut ja kurssit keskittynyt talonrakentamiseen tai saneeraukseen, työhistoriakin on pitkälti oman alan töistä. Vanhat työkaverit tietää kyllä, ja osaavat arvostaa (paitsi yksi vanhempi työntekijä, joka laittaa mut siivoamaan kaikki sen jäljet ja haeskeleen sille työkaluja, mitään varsinaista työtä ei anna mun tehdä...).

Yks kesätyöläinen oli kerran laittamassa kylpyhuoneen seiniin paperin sijasta höyrynsulkumuovia, kunnes menin keskeyttään. Ei ensin uskonut kun sanoin, ettei vesieristettävän tilan seiniin voi laittaa sitä muovia. Tai sitten ei vaan halunnut myöntää virhettä, jonka nainen on huomannut. Tiedä häntä, mutta uusilta työkavereilta tulee monesti myös "mä voin tulla sitte rattiin ku pitää tota peräkärryä peruutella.." -Jooh ei tartte. "Tuotko autosta torxi-sarjan, niitä tähden näkö.." -ei vit... joo, tiedän kyllä ja voin hakee. Ylipäätään se, että kuvitellaan etten tiedä yleisimpiäkään työkaluja tai niiden käytöstä mitään, tai se etten jaksa. "Ne säkit painaa kyl 25kg että jaksatkohan..". Paras oli, kun soittelin eri firmoihin ja kyselin töitä, niin kerran heti nimeni sanottuani töksäytettiin "Meillä ei oteta naisia kattohommiin, pari naista on ollut joskus mutta nekin siivoojina, kun naiset ei jaksa."

Joskus tekis mieli sanoa rumasti takas..

Vierailija
35/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgiassa opiskelijavaihdossa Lähi-Idän maista tulleet miespuoliset pari opiskelukaveria eivät milllään tahtoneet tajuta, että "olen ihan yksin" tulllut Belgiaan "tuosta noin vain" vuodeksi ja minulla ei tosiaankaan ole perhettä Belgiassa  tai en edes tuntenut ketään etukäteen. Ei ollut tuttuja perheitä, joihin "tukeutua naistarpeessa".  Oikeasti: ne kysyi tätä aina uudestaan eli päättelin, että oli uskomisvaikeuksia. Täsä kohdin aloin pikkuhiljaa ymmärtää mitä vapaus ja mitä Pohjoismaiden "feministisyys"syytös voi merkitä käytännössä.  En saanut niitä tosin myöskään uskomaan, miten Suomessa voi viljellä maata, kun maamme on niin kylmä......

Vierailija
36/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten naissovinismia, jos saan miehenä ihmettelyä naisilta, kun teen tyttärilleni lettejä? Tai kun osaan suositella kahdesta eri sävyisestä paidasta paremmin housujen sävyyn sopivan?

Osa ketjun ihmettelystä on ihan puhtaan vilpittömiä. Kyllä esimerkiksi hämmästyisin, että nainen, jonka tunnen vaikkapa kaupunkipiireistä, osaa käyttää klapikonetta. Itse en ole sellaista koskaan käyttänyt enkä kyllä tarkalleen edes tiedä, miltä sellainen näyttää.

Vierailija
37/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajaa harrikkaa

Oletko harreilija?

Vierailija
38/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi rasittava ulkomaalaistaustainen, erittäin röyhkeä erikoislääkäri ihmetteli ääneen miten nainen voi osata tuollaista, kun annoin lounaspöydässä oikean vastauksen hänen triviaaliin, perusfysiikkaan liittyneeseen kysymykseensä (joka oli tarkoitettu tietovisaksi ja brassailuksi että pääsisi pätemään). Juuh, olen suorittanut yhden akateemisen tutkinnon verran matematiikkaa, fysiikkaa ja tietotekniikkaa mutta loppututkinto puuttuu ja teen töitä hoitaja -nimikkeellä...... Koska haluan.

Vierailija
39/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaiden vaihto ja traktorin ajaminen tuntuvat olevan ihmetyksen aiheita ainakin kaupunkilaismiehille, vaikka ne minusta ovat aika perusjuttuja.

Vierailija
40/155 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on välillä ärsyttävää, kun kuvioihin tulee joku uusi työntekijä/kesätyöntekijä. "Tyttö hei, tuo autosta se ja se työkalu, ne on sen ja sen näkösiä." Välillä tekee mieli karjasta. Oon siis korjausrakentaja, kaikki koulut ja kurssit keskittynyt talonrakentamiseen tai saneeraukseen, työhistoriakin on pitkälti oman alan töistä. Vanhat työkaverit tietää kyllä, ja osaavat arvostaa (paitsi yksi vanhempi työntekijä, joka laittaa mut siivoamaan kaikki sen jäljet ja haeskeleen sille työkaluja, mitään varsinaista työtä ei anna mun tehdä...).

Yks kesätyöläinen oli kerran laittamassa kylpyhuoneen seiniin paperin sijasta höyrynsulkumuovia, kunnes menin keskeyttään. Ei ensin uskonut kun sanoin, ettei vesieristettävän tilan seiniin voi laittaa sitä muovia. Tai sitten ei vaan halunnut myöntää virhettä, jonka nainen on huomannut. Tiedä häntä, mutta uusilta työkavereilta tulee monesti myös "mä voin tulla sitte rattiin ku pitää tota peräkärryä peruutella.." -Jooh ei tartte. "Tuotko autosta torxi-sarjan, niitä tähden näkö.." -ei vit... joo, tiedän kyllä ja voin hakee. Ylipäätään se, että kuvitellaan etten tiedä yleisimpiäkään työkaluja tai niiden käytöstä mitään, tai se etten jaksa. "Ne säkit painaa kyl 25kg että jaksatkohan..". Paras oli, kun soittelin eri firmoihin ja kyselin töitä, niin kerran heti nimeni sanottuani töksäytettiin "Meillä ei oteta naisia kattohommiin, pari naista on ollut joskus mutta nekin siivoojina, kun naiset ei jaksa."

Joskus tekis mieli sanoa rumasti takas..

Ulkomailla, silti Euroopassa, tarjoilukokemus. Meitä oli iso joukko europpalaisia, suurin osa muualta kuin ko. maasta. Mukaan tuli lähi-itäläinen: hän meinasi ihan tosissaan alkaa pomottaa, eli hän ottaa tilaukset pöydistä, käy kysymässä miten meneee ja kerää tipit (omaan taskuunsa - yleensä se, joka ottaa tilauksen saa tipti eli "hänen pöytänsä") .. .  ja me naiset voidaan viedä ne annokset ja siivota pöytä jälkikäteen. :-)

Hän mienasi myös tosissaan pitää ruokatuntinsa kun ravinlassa oli lounaskiire - silloinhan kukaan tarjoilja ei saa tosiaankaan pitää taukoja. Piti oikein kovat neuvottelut pitää asiasta, kun lähipomommekin  oli 30 vee nainen. Ei meinannut tyyppi uskoa. No - kuukaudenkohan se viihtyi, kun mekin naurettiin sille päin naamaa, että ei kuule tosiaankaan! Me tehtäis työt ja sinä keräisit tipit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi