Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisin syy mihin teidän ystävyys on kaatunut?

mariana88
24.05.2017 |

Itsellä kaatui siihen että olin ottanut Netflixin ja annoin sitten ystävälle tunnukset että hänkin pystyi katselemaan, lupasi antaa joka kuukausi kahvipaketin tms. Se oli mulla vuoden se Netflix jota tosiaan hänkin käytti (en ikinä saanut niitä kahvipaketteja :D ) KUNNES jäin työttömäksi ja mun oli pakko sanoa Netflix irti ja sanoin asiasta ystävälle ennen sitä ja hän raivostui totaalisesti ja pisti välit poikki. Siis ihan totaalisesti meni välit poikki ja hän heitti 5 vuoden ystävyyden Netflixin takia menemään :D noh, ehkä niin oli parempi näin kun jälkikäteen ajattelen.

Kokemuksia?

Kommentit (298)

Vierailija
81/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus parikymppisenä lopetin alkoholin käytön kokonaan, kun huomasin että jo yhden oluen juominen aiheutti hirveän pahoinvoinnin. Silloinen paras ystäväni totesi, että musta on tullut tylsä ja ettei hän varmaan voi enää olla mun kaveri jos en kerran enää juo. Outoa tästä teki sen, että ennen tätä oltiin kyseisen tyypin kanssa harrastettu baarireissuja ehkä kerran vuodessa ja yleensä tehty ihan muita juttuja, mutta yhtäkkiä se olikin sitten kynnyskysymys.

No, tämä ystävyyssuhde kaatui sitten lopulta ihan muihin asioihin. :D

Vierailija
82/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystävä" vain lopetti yhteydenpidon ihan yllättäen ilman mitään selityksiä. Vielä edellisenä iltana oltiin lähetetty toisillemme viestejä normaaliin tapaan, sitten seuraavana päivänä kun viestitin hänelle, niin vastausta ei tullut eikä ole tullut vieläkään yli 9 vuoden jälkeen mitään kautta. Mitään selitystä hän ei ole käytökselleen antanut enkä ole sitä keneltäkään yhteiseltä tutultammekaan saanut, koska hekin lopettivat yhteydenpidon samana päivänä kuin seinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin :D

Vierailija
84/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin koiralenkkien kautta minua 30 vuotta vanhempaan rouvaan. Melkein joka päivä törmättiin ja jutusteltiin. Kerroin hälle, että soitan pianoa ja hän kysyi, että voisiko tulla kylään joku päivä, tykkäisi kuunnella kun soitan. No mähän suostuin. Ja sit hää tuli. Olin tehny mokkapaloja ja riisipiirakoita ja hän toi tuliaisina punaviiniä, juustoa ja viinilasisetin. Syötiin ja mä soittelin pianoa ja oli ihan mukavaa.

Muutama päivä myöhemmin tämä rouva alkoi vaatia multa 40€ vastineeksi tuliaisistaan. Luulin vaatimusta vitsiksi, mutta pian hän alkoi syyttämään mua huijariksi ja eläkeläisen hyväksikäyttäjäksi. Ja jos en maksa, ottaa hän käyttöön "suunnitelma-b:n" eli ottaa yhteyttä mun vanhempiin kertoakseen totuuden minusta. 😃

:D:D

Vierailija
85/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä jäin ihmettelemään, että mitä tapahtui. kirjoitti:

"Ystävä" vain lopetti yhteydenpidon ihan yllättäen ilman mitään selityksiä. Vielä edellisenä iltana oltiin lähetetty toisillemme viestejä normaaliin tapaan, sitten seuraavana päivänä kun viestitin hänelle, niin vastausta ei tullut eikä ole tullut vieläkään yli 9 vuoden jälkeen mitään kautta. Mitään selitystä hän ei ole käytökselleen antanut enkä ole sitä keneltäkään yhteiseltä tutultammekaan saanut, koska hekin lopettivat yhteydenpidon samana päivänä kuin seinään.

Ei ollut ilmeisesti kovin tärkeä ystävä, kun et asiaa enempää selvittänyt. Jos ystävä aivan veitsellä leikaten lopettaa yhteydenpidon kaikkiin ystäviinsä, minulle tulisi ensimmäisenä mieleen että onkohan tapahtunut joku onnettomuus ja menisin ovelle koputtelemaan, en vain kohauttaisi olkapäitäni ja jatkaisi elämääni.

Vierailija
86/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini suuttui kun pyysin nätisti ettei täyttäisi sähköpostiani kaikenlaisilla hömppäkyselyillä joita siis tuli päivittäin ja joista olin sanonut että en halua vastailla niihin. Sanoi etten voi määrätä sellaisesta mutta ilmoitin että pakko laittaa sitten estolistalle että sähköpostiini mahtuisi muidenkin viestit. Kauhea haukkuminen ja katkaisi välit. :D

Vierailija
87/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ilmeisesti kovin tärkeä ystävä, kun et asiaa enempää selvittänyt. Jos ystävä aivan veitsellä leikaten lopettaa yhteydenpidon kaikkiin ystäviinsä, minulle tulisi ensimmäisenä mieleen että onkohan tapahtunut joku onnettomuus ja menisin ovelle koputtelemaan, en vain kohauttaisi olkapäitäni ja jatkaisi elämääni.

Siis minä ainakin sain käsityksen että sekä ystävä että yhteiset tutut feidasivat kirjoittajan, ei niin että ystävä feidasi kaikki. Kirjoittaja ei voinut oikein tutkia asiaa, koska ei vain ollut mitään tiedonlähdettä.

Vierailija
88/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fjk kirjoitti:

Päätin, etten enää soita lapsuudenystävälle. Koska soittaja olin aina minä. Mielellään kyllä aina puhui elämästään tunninkin. Enpä ole hänestä puoleen vuoteen, kun tajusin, että yksipuolista on ja itse lopetin soittamisen...

Mulla käynyt näin monen ystävän kanssa.. :( Olen huomannut, että jos mä en ota yhteyttä, niin tosi harva ottaa muhun yhteyttä :( jotenkin tosi surullista.

Vierailija
89/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri heitti vuoden ystävyyden jorpakkoon kun aloin seurustelemaan naisen kanssa. Mies oli ollut kuulemma ihastunut minuun koko tämän ajan kertomatta siitä kuitenkaan minulle koskaan

Vierailija
90/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin, että aloin seurustelemaan pitkän sinkkuilun jälkeen. Ostettiin nätti talo sitten yhdessä, ajatuksena oli viettää ystävien kanssa siellä aikaa saunoen, että kerrankin oli paikka jossa viettää kesäiltoja grillaillen. Ystävä oli innoissaan, kunnes asia realisoitui, mies jäi kumppanikseni, ja talo ostettiin. Ystävä 20 v ajalta ei halua olla enää ystävä. Väittää että haluaa kyllä, mutta muuttui ihan täysin ja alkoi ilkeäksi. Epäilen että hän on kade.  Itse hän erosi avokistaan puoli vuotta ennen kuin itse aloin seurustelemaan mieheni kanssa. Kyseessä miespuolinen (entinen)hyvä ystävä, ja myös mieheni kaveri. Nyt hän ei siedä oikein enää miestäni, eikä pidä minuunkaan yhteyttä. Asiasta on puhuttu, mutta hän ei osaa sanoa mitään syytä. Väittää vaan haluavansa olla edelleen ystävä. Päätin antaa olla. Ja todellakin menetin jotain tärkeää, pitkä aikaisen ystäväni!! Vaikka joku tuolla sanoikin että ei ollut ystävyyttä joten en menettänyt "mitään". SIlti koen että ystäväni menetti enemmän.

Vierailija
91/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on lääkäri sairaalassa ja lukee tuttujeni ja minun perheenjäsenteni sairaskertomukset, vaikka ei osallistu hoitoon ja tämä on tietysti tietosuojarikos. Kaveri On aina ollut sairaalloisen utelias.

Mun lapsella on kehitysviivettä ja se on minun elämäni tragedia ja sairauskertomuksissa paljon tietoa meistä ja meidän suvusta. Tuntuu pahalta, että hän lukee tekstejä meidän perheen murheista.

Vierailija
92/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on lääkäri sairaalassa ja lukee tuttujeni ja minun perheenjäsenteni sairaskertomukset, vaikka ei osallistu hoitoon ja tämä on tietysti tietosuojarikos. Kaveri On aina ollut sairaalloisen utelias.

Mun lapsella on kehitysviivettä ja se on minun elämäni tragedia ja sairauskertomuksissa paljon tietoa meistä ja meidän suvusta. Tuntuu pahalta, että hän lukee tekstejä meidän perheen murheista.

Miksi hyväksyt tämän? :-S Jos kaveri ei edes tajua pyytää anteeksi. Omalla kohdalla varmatsi edes anteeksipyyntö ei riittäisi, vaan kyllä tossa luottamus aika koetuksella tolalsen jälkeen olisi. Itse varmaan veisin eteenpäin asian.

Vierailija
93/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni joutui stalkkauksen ja perättömien juorujen levittämisen kohteeksi. Neuvoin häntä parhaani mukaan, miten tällaisissa tilanteissa tulee lain mukaan toimia (kunnianloukkaus). Hän kuitenkin painosti minua ryhtymään stalkkeriksi ja levittämään juoruja tästä hänen stalkkeristaan. En suostunut, joten hän suuttui ja katkaisi ystävyyssuhteemme. 

no tämähän nyt voi olla mennyt ihan miten tahansa. Oliko nuo ystäväsi solvaajaa koskevat juorut tosia ja joitain mihin hän oli syyllistynyt? Vai täysiä valheita?Ei tietenkään lakia pidä rikkoa, mutta lojaalisuus on jotain mikä menee muun yläpuolelle...enpä tiedä.  "stalkkeriksi" kunhan et nyt vähän liioittelisi. Oikea stalkeri on joku murhaaja, ei pelkkä tiedon kertoja vaikka tutusta. ihan oikein että jättti sinut, epälojaalisuus on pahinta ihmisessä , kun hädän hetkellä tarvitsisi tukijaa, niin sieltä tulee joku besserwisseri tai neiti puhdasotsa tms...siveydensipuli.....joo joo.....

Vierailija
94/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenystäväni sanoi ystävyyden irti (=poisti facebook-kavereista eikä vastannut yhteydenottoihin) kun sai tietää että olen raskaana. Toiselle ystävälle teki saman kun kuuli naimisiinmenosta.

Minutkin on yli 10v "ystävyyden" jälkeen poistettu FB-kavereista ja torpattu kokonaan, kun kerroin naimisiinmenosta.

hetkonen..siis kerroit jälkeenpäin? No onhan tuossa aivan aihettakin...petit luottamuksen. Mitä tuommoisella ystävällä tekee joka ei häihinsä kutsu.

Vierailija
95/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin  riparilla  tyttöön, joka oli hyvin kaunis ja ystävystyimme. En ole ikinä pitänyt itseäni rumana, tosin aika tavis olin tämän ihmisen vierellä meikattunakin!

No joka tapauksessa,  löysin sitten poikaystävän  joka oli yleisellä mittapuulla  "söpö jätkä"( vaikkakin lyhyt)  ja sitä tämä kaunis ystäväni ei voinut sietää ! Sain kuulla, että oli koettanut iskeä miestä koko illan bileissä, joista läksin migreenin vuoksi ja myöhemmin julisti minulle että  " se jätkä on homo, ihan selvästi, homo". .  Kun menimme kihloihin, katkaisi välit minuun  mitään selittelemättä ja yhtenä iltana sitten sylkäisi  päälleni baarissa  ohi kävellessään! Kuulin myös monelta ,että  ihmetteli pitkin   kyliä sitä miten " se saatanan ruma perunasäkki on voinut saada sellasen miehen?" Oli hirveää tajuta, että ystävyytemme ilmesesti perustui siihen, etten ollut uhka  vaan väritön seuraneiti jonka ei olisi pitänyt saada puolisoa, ainakaan hyvännäköistä! :O

no, tämä perunasäkki on nyt yhdessä  komistuksensa kanssa kuudettatoista vuotta ja lapsiakin on :)

Vierailija
96/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oisi ollut sulle tärkeä ystävä niin olisit soittanut ja vaatinut selitystä, tai mennyt ihan väkisin käymään ja puhumaan asiasta. Koska onhan mahdolllista että jostain aivan puhtaasta väärinkäsityksestäkin on kyse hänen suuttumisessaan. Itse jouduin tekemään saman jutun entiselle parhaalle kaverille. Tosin kyseessä paljon pidempi ystävyys. Kyllä hän tietää tasaan tarkkaan miksi lopetin vastaamisen viesteihinsä. Ja oikeastaan se on ollut vielä selkeämpi merkki että tein täysin oikein kun lopetin ystävyyden, että häntä ei ole edes kiinnostanut koskaan selvittää syytä vaikka kysymäällä suoraan. Se vahvistaa että hän tietää ja vähät välitti ikinä minun ystävyydestäni. Asenne on vähän että " no eipä väliä" ja se siitä, ei haittaa.

Vierailija
97/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaksospoikani pääsi oikiksee ja lääkiksee, lähti ystävä jonka lapsi kasvoi poikien kanssa

Vierailija
98/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook kommentti.

Mulla sama juttu. Yli 30 vuoden ystävyys päättyi, kun hän esti minut Facessa yhden ainoan kommenttini takia.

Vierailija
99/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin menossa kaverin kans Qstockiin, mutta hänen lapsensa sairastui ja joutui jäämään kotiin. Käski mun painua helvettiin, kun minä menin sinne silti. Kumpikin lähes kolmikymppisiä.

Vierailija
100/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ujo, arka ja kiusattu teinityttö. Paras ystäväni oli nätti, rohkea ja villi, ihailin tätä ihmistä vaikka nyt jälkeenpäin tajuan että olin hyväksikäytetty . Tämä ystävä lainasi paitaa/lehtiä/leffaa eikä niitä sen jälkeen näkynyt, pisti maksamaan bussiliput ja  konserttiliput.. teki myös katoamistemppuja, esim. kerran kuuntelimme kirjastolla levyjä ja ystäväni lähti muka vessaan, mutta menikin kotiin.

Kun parikymppisenä aloin kiinnostua ulkonäöstäni todenteolla, kävin meikkauskurssin ja otin nenäkorun alkoi  jumalaton vittuilu  tyyllin " että toi rengas on järkyttävä". " ei pahalla, mutta tuo huulipuna ei sovi sulle yhtään" jne jne  . En olisi saanut meikata, enkä laittaa hiuksia kun läksimme yhdessä johonkin ja  pyrki  aina puhumaan päälle sekä vähättelemään kaikkea mitä sanoin tai tein. Miksi kestin ? En tiedä.. mutta lopulta sitten katkesi kamelinselkä.

Olimme risteilyllä ja ystäväni  katosi taas kerran johonkin. En ottanut siitä stressiä ,vaan kiertelin Tallinnassa ja kävin syömässä sekä tein ostoksia. Kun pääsin takaisin laivalle,  ystäväni hyökkäsi siihen että missä vitussa sä olit?! Vastasin että missä itse?  tämän  jälkeen huusi sitten  että olen paska, paska ja petturi. Muisti myös kotiin päästyämme kertoa tämän kaiken tutuilleen!  Ei kestänyt sitä, etten jäänyt istumaan surkeana hyttiin koko risteilyn ajaksi vaan pidin hauskaa, yksin.