Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisin syy mihin teidän ystävyys on kaatunut?

mariana88
24.05.2017 |

Itsellä kaatui siihen että olin ottanut Netflixin ja annoin sitten ystävälle tunnukset että hänkin pystyi katselemaan, lupasi antaa joka kuukausi kahvipaketin tms. Se oli mulla vuoden se Netflix jota tosiaan hänkin käytti (en ikinä saanut niitä kahvipaketteja :D ) KUNNES jäin työttömäksi ja mun oli pakko sanoa Netflix irti ja sanoin asiasta ystävälle ennen sitä ja hän raivostui totaalisesti ja pisti välit poikki. Siis ihan totaalisesti meni välit poikki ja hän heitti 5 vuoden ystävyyden Netflixin takia menemään :D noh, ehkä niin oli parempi näin kun jälkikäteen ajattelen.

Kokemuksia?

Kommentit (298)

Vierailija
41/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä jätti toistuvasti vastaamatta viesteihini ja kuitenkin itse kirjoitti omia viestejään näiden viestien jälkeen eikä siis "huomannut" minun asioitani. Mainitsin tästä tavasta hänelle, jolloin hän sekosi aivan täysin. En vieläkään ymmärrä, miten tuollaisesta voi seota niin, että katkaisee kaikki välit kokonaan. Ihan asiallisesti sanoin, että ymmärrän jos välillä jää viestejä huomaamatta, mutta jos näin käy jatkuvasti, se tuntuu pahalta ja tahalliselta. Tästä hyvästä täysi kilahdus ja katoaminen.

Mulle kävi samoin. Ystävä ei "huomannut" koskaan minun asioitani vaan pelkästään hänen asioitaan olisi pitänyt suomia. Isäni kuoli ja kaveri vaan kirjoitteli itsestään ja että kuinka kamalaa se on kun "ei saa seksiä" ja tästähän mä sitten kilahdin, tosin sanoin asiallisesti hänelle siitä ja että on tahditonta että hän ei edes yritä lohduttaa mua. Tosin tää ihminen ei todellakaan oo koskaan ollut empaattinen että ei olis varmaan pitäny edes mainita mitään isästäni. Siihen välit katkes

Vierailija
42/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä jätti toistuvasti vastaamatta viesteihini ja kuitenkin itse kirjoitti omia viestejään näiden viestien jälkeen eikä siis "huomannut" minun asioitani. Mainitsin tästä tavasta hänelle, jolloin hän sekosi aivan täysin. En vieläkään ymmärrä, miten tuollaisesta voi seota niin, että katkaisee kaikki välit kokonaan. Ihan asiallisesti sanoin, että ymmärrän jos välillä jää viestejä huomaamatta, mutta jos näin käy jatkuvasti, se tuntuu pahalta ja tahalliselta. Tästä hyvästä täysi kilahdus ja katoaminen.

Mulle kävi samoin. Ystävä ei "huomannut" koskaan minun asioitani vaan pelkästään hänen asioitaan olisi pitänyt suomia. Isäni kuoli ja kaveri vaan kirjoitteli itsestään ja että kuinka kamalaa se on kun "ei saa seksiä" ja tästähän mä sitten kilahdin, tosin sanoin asiallisesti hänelle siitä ja että on tahditonta että hän ei edes yritä lohduttaa mua. Tosin tää ihminen ei todellakaan oo koskaan ollut empaattinen että ei olis varmaan pitäny edes mainita mitään isästäni. Siihen välit katkes

Joltain muultakin kuollut isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä mikä on ollut se "omituisin" syy, mutta itse aikoinaan koin tämän yhden kaverin syyn hiukan hämäränä. Syy oli siis se että olin hänen mielestään liian nuuka kun en ostellut kaappiin herkkuja häntä varten. Olin tuohon aikaan työttömänä ja hädin tuskin riitti rahat elämiseen.

Vai menikö kuitenkin näin: Hän tuli kylään toiselta puolelta suomea, etkä tarjonnu hänelle edes yhtä lämmintä ateriaa?

Ei? Hän asui ja asuu edelleen kahden kilometrin päässä asunnostani. Ja noilla herkuilla tarjoitin pääasiassa esim sipsejä, limsaa, pitsaa, karkkia ym joita minun olisi "pitänyt" ostaa häntä ajatellen

Mulla oli samankaltainen tilanne entisen kaverini kanssa. Mua ei oo ikinä haitannut jos joku tulee kylään ja mennään jääkaapille, mutta tutustuin ihmiseen jonka kanssa ystävystyttiin ja hänellä oli taipumus mennä jääkaapille tyylin "onks sulla sitä, onks sulla tätä" ja joka tuotteen tutkia tyyliin erikseen ja sit suututtiin jos jotain ei ollu. Jonkin aikaa tota jatku ja todellakaan ei puhettakaan et itse olisin saanut tehdä tollaista hänen luonaan eikä olisi kyllä tullut mieleenkään :D niin kerran olin ostanut itselleni siideriä jota olin nauttnut edellisenä päivänä ja sitä oli enään pikku tippa pullossa ja tämä kaveri näki sen ja tosiaan raivostui siitä koska hänen mielestään "vieraita pitää aina ajatella ensin" Tottakai jos olisin esim tiennyt että hän tulee kylään ym (sitä tapahtui aina yllättäen, tuli/pelmahti aina yhtäkkiä kylään ilmoittamatta mittään :D ) olisin varannut enemmän tavaraa, mutta en todellakaan kaupassa ollessani edes mieti että ostan 'vieraille' vaan itselleni koska just silloin ei oo tiedossa et kenenkään pitäisi tulla kylään :D välit katkesi ja en niitä edes yrittänyt parannella koska eihän se siitä olis muuttunut

Vierailija
44/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin vanha omakotitalo. Kaveri päätti liki kahdenkymmenen ystävyyden siihen.

Vierailija
45/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin Facebookissa että rakas koirani on lähtenyt sateenkaarisillalle vanhuuden vaivojen takia (etten saa uteluita joka paikasta, en olisi kestänyt puhua aiheesta silloin)

Tämän jälkeen ystävä ilmoitti että pilkkaan häntä tahallaan ja vähättelen hänen suruaan, sillä hänen koiransa kuoli puoli vuotta aikaisemmin.

Sen jälkeen poisti minut kavereista.

Vierailija
46/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Normaali ihminen kuitenkin yleensä tuntee sen verran empatiaa (varsinkin jos itselläkin on omakohtaista kokemusta läheisen ihmisen kuolemasta), että ottaa toisen tuollaisessa tilanteessa edes niin vähäisellä eleellä, kuin että "Otan osaa." Fiksumpi saattaa vielä lisätä tähän, että "Miten olet jakselllut?" ja jos haluaa olla ystävälleen tukena, niin voi sanoa vaikka "Jos haluat puhua asiasta tai muuta vastaavaa, niin olen tässä sinua varten". Mutta ei siis ole paljon vaadittu., että ottaa huomioon surevan ihmisen tunteet.

Vierailija
47/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Normaali ihminen kuitenkin yleensä tuntee sen verran empatiaa (varsinkin jos itselläkin on omakohtaista kokemusta läheisen ihmisen kuolemasta), että ottaa toisen tuollaisessa tilanteessa edes niin vähäisellä eleellä, kuin että "Otan osaa." Fiksumpi saattaa vielä lisätä tähän, että "Miten olet jakselllut?" ja jos haluaa olla ystävälleen tukena, niin voi sanoa vaikka "Jos haluat puhua asiasta tai muuta vastaavaa, niin olen tässä sinua varten". Mutta ei siis ole paljon vaadittu., että ottaa huomioon surevan ihmisen tunteet.

Otan osaa. Olen tuo kenelle vastasit.

Vierailija
48/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa silloisen kaveriporukkani muut jäsenet suuttuivat jostain syystä, jota en enää edes muista, erään kurssin opettajalle. Kostoksi he päättivät olla hankkimatta oppikirjaa tälle kyseiselle kurssille. Itse tilasin kuitenkin kirjan, sillä koin, että en selviä kurssista ilman sitä. Välimme katkesivat siihen.

Vierailija
49/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys kaatui AA-kummiini, joka käytti minut selvänäkijällä, jonka neuvosta minun olisi pitänyt korjata sukupuoleni miehestä naiseksi - halusi, että teen sen sanomansaaton nimissä - ei saanutkaan tahtoaan läpi..

Vierailija
50/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin Facebookissa että rakas koirani on lähtenyt sateenkaarisillalle vanhuuden vaivojen takia (etten saa uteluita joka paikasta, en olisi kestänyt puhua aiheesta silloin)

Tämän jälkeen ystävä ilmoitti että pilkkaan häntä tahallaan ja vähättelen hänen suruaan, sillä hänen koiransa kuoli puoli vuotta aikaisemmin.

Näinköhän.

Eipä ole mun kommentti tuo.

Vierailija
51/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni oli morsiusneito. pyysin häntä laittamaan kukat ja kynttilät esille hääpäivänä. hääpäivänä hän oli rutkasti myöhässä niin että kukkien laittaminen jäi vieraille ja kynttilät laitoin itse. laitoin hänelle viestin häiden jälkeen kun en ehtinyt jutella häissä ja sanoin että minua harmitti kun hän tuli myöhässä eikä tehnyt asioita joita pyysin ja jotka hän lupasi tehdä. ystäväni sai kauhean raivarin, hänen mielestään oli kyseessä ajojahti, hänestä hakemalla haettiin virheitä, vieraat kyttäsivät häntä ja toivoivat että hän epäonnistuu morsiusneidon tehtävässään eli kynttilöiden ja kukkien laitossa. sen jälkeen hän katkaisi välit. 

Vierailija
52/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteluita osanotto kommentin alapeukuttamiseen, kiitos. :)

Vierailija
53/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinköhän.

Valehtelet kuitenkin.

Vierailija
54/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ystäväni oli morsiusneito. pyysin häntä laittamaan kukat ja kynttilät esille hääpäivänä. hääpäivänä hän oli rutkasti myöhässä niin että kukkien laittaminen jäi vieraille ja kynttilät laitoin itse. laitoin hänelle viestin häiden jälkeen kun en ehtinyt jutella häissä ja sanoin että minua harmitti kun hän tuli myöhässä eikä tehnyt asioita joita pyysin ja jotka hän lupasi tehdä. ystäväni sai kauhean raivarin, hänen mielestään oli kyseessä ajojahti, hänestä hakemalla haettiin virheitä, vieraat kyttäsivät häntä ja toivoivat että hän epäonnistuu morsiusneidon tehtävässään eli kynttilöiden ja kukkien laitossa. sen jälkeen hän katkaisi välit. 

Voi ei :D Se ei kestäny sitä painetta..

Vierailija
55/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinköhän.

Valehtelet kuitenkin.

Aijjaa :D Eipä mulle ole ollut koiraa, et se siitä.

Vierailija
56/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni joutui stalkkauksen ja perättömien juorujen levittämisen kohteeksi. Neuvoin häntä parhaani mukaan, miten tällaisissa tilanteissa tulee lain mukaan toimia (kunnianloukkaus). Hän kuitenkin painosti minua ryhtymään stalkkeriksi ja levittämään juoruja tästä hänen stalkkeristaan. En suostunut, joten hän suuttui ja katkaisi ystävyyssuhteemme. 

Vierailija
57/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni joutui stalkkauksen ja perättömien juorujen levittämisen kohteeksi. Neuvoin häntä parhaani mukaan, miten tällaisissa tilanteissa tulee lain mukaan toimia (kunnianloukkaus). Hän kuitenkin painosti minua ryhtymään stalkkeriksi ja levittämään juoruja tästä hänen stalkkeristaan. En suostunut, joten hän suuttui ja katkaisi ystävyyssuhteemme. 

Oikein toimittu.

Vierailija
58/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee, tulee mieleen että mikäköhän on monen tarinan "toinen puoli". Harvoinhan asiat on ihan niin yksinkertaisia kuin miltä ne toisen osapuolen päässä vaikuttavat. Omaa käytöstä voi olla vaikea arvioida puolueettomasti ( esim. "sanoin hänelle asiallisesti") ja se mikä toisen silmissä on ihan normaalia, voi olla toiselle jostain syystä loukkaavaa. Ja yleensä äkkinäisissä konflikteissa ei ole kyse vain siitä sen hetkisestä ongelmasta, vaan taustalla voi olla mitä vain aikaisempia riitoja ja sivuuttamiskokemuksia, mitkä kaikki vaikuttavat sen hetkiseenkin tilanteeseen.

Vierailija
59/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusteluita osanotto kommentin alapeukuttamiseen, kiitos. :)

Aikaisempi kommenttisi, "joltain muultakin kuollut isä", vaikutti vähättelevältä sitä kohtaan jota kommentoit. Siksi tuokaan ei kuulostanut vilpittömältä

Vierailija
60/298 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenystäväni sanoi ystävyyden irti (=poisti facebook-kavereista eikä vastannut yhteydenottoihin) kun sai tietää että olen raskaana. Toiselle ystävälle teki saman kun kuuli naimisiinmenosta.