Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mainio sarjis kotitöiden jaosta ja näkymättömästä työstä :)

Vierailija
24.05.2017 |

"Olisit pyytänyt". Ylempi englanniksi ja alempi alkukielellä ranskaksi siille, joilta se paremmin taittuu. Mainittu tieto kotitöiden jakautumisesta on Ranskasta, mutta myös Suomessa naiset tekevät puolet keskimäärin päivässä puolet enemmän kotitöitä kuin miehet.

https://english.emmaclit.com/2017/05/20/you-shouldve-asked/
https://emmaclit.com/2017/05/09/repartition-des-taches-hommes-femmes/

Kommentit (706)

Vierailija
441/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istaria kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle kävisi väsyneenä töiden jälkeen ihan hyvin ranskikset ja lohi, jos joku olisi sen vaivan nähnyt, että suunnitellut ja valmistanut aterian. Mutta tietenkään joka päivä ei voi olla ranskiksia ja lohta. Sen kai jokainen tajuaa. Se ruoanlaitto ja suunnittelu on ihan jokapäiväistä, vuoden ympäri.

Tätä en tajua. Minä olen meillä se joka laittaa ruokaa, joten minä päätän mitä me syödään. Teen 99% ajasta yhtä viidestä eri ruokalajista, niistä säännöllisesti kolmea. Kahta muuta harvemmin. Tämä tarkoittaa sitä että ei tarvitse erikseen suunnitella mitään, koska muistan kaikkien ainesosat tietysti ulkoa. Jos haluan joskus revitellä ja tehdä eri ruokaa, voin valmistautua ja tehdä sen, mutta minun ei ole pakko ja siten tämä säästää kovasti vaivaa. 

Jos nainen haluaa vaihtelua (minä en moista kaipaa - näin on menty vuosikaudet, jo ennen kuin hän oli kuvioissa) niin sitten hän voi tehdä itse tai mennä vaikka ulos syömään. Minusta asioista on turha tehdä liian vaikeita vain siksi että joku ulkoinen voima muka niin edellyttää.

No kaikkien kulinaristisia haluja ei tyydytä Atria pizzan lämmitys mikrossa päivälliseksi 7x viikossa, 365 x vuodessa, vuodesta toiseen.

Eikä edes se lihakeitto joka päivä, vaikka siinä joka toinen päivä onkin nakkeja ja välillä HK:n sinistä lenkkiä vaihtelun vuoksi.

Edes niitä lapsia ei saa syömään samaa ruokaa joka päivä.

Aika nolo olkinukke vai eikö oma mielikuvitusesi tosiaan riitä eineshyllyä pidemmälle? Miksi niiden viiden ruuan pitäisi olla nakkeja tai roiskeläppiä? Meillä helppoja lastenkin kestosuosikkeja, joita tehdään viikottain on mm. kasviskanawokki ja uunikasvikset ja -lohi.

Sivusta kommentoin: on ruuat mitä tahansa, niin viiden saman ruuan jatkuva syöminen olisi minulle yksi Danten helvetin piireistä. Jo kahden viikon kierätäväänkin ruokalistaan kyllästyisin kahden kierroksen jälkeen, samoin mies ja lapset.

Kaikille kun ruoka EI ole pelkkää tankkaamista. Se on nautinto, ja siksi halutaan vaihtelua.

Tietenkin sinä miehenä turvaudut tuohon "jos ei miellytä, sopii tehdä itse" -argumenttiin. Veljeni toteutti sitä lapsena menestyksellä, kun joutui kesälomalla kitkemään pellolle. Kitki tahallaan myös taimet pois, niin ei joutunut enää toiste.

Parisuhteeseen tuollainen kiristäminen ei kumminkaan sovi.

Oletuksia, oletuksia. En ensinnäkään ole mies ja toisakseen turha lähetä tuolle alentuvalle "kaikille kun ruoka ei ole pelkkää tankkaamista"-linjalle. Minä arvostan hyvää ruokaa, mutta arvostan vähäistä arjen vapaa-aikaani enemmän, joten en aio uhrata siitä keittiöhommiin yhtään enemmän kuin on pakko. Vaihtelua saan riittävästi syömällä lounaani milloin missäkin keskustan ravintolassa ja viikonloppuisin voi tehdä ruokaa itse pitkän kaavan mukaan tai mennä ulos syömään.

Tuo on perheelliselle ok, jos sinulla on varaa syöttää muukin perhe ulkona yhtä usein.

Vierailija
442/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku muovipussia lattialla puolustava vastata tähän: Minulla ja Miehelläni on auto. Minä olen aika huithapeli kuski, autoon tulee jokaisella reissulla muutama pieni lommo tai naarmu, eivät haittaa ajamista, mutta olisivat helposti vältettävissä, minua nyt ei vaan kiinnosta. Miestä tämä häiritsee ja hän korjailee jälkiä aina reissujeni jälkeen. Mitä miehen pitäisi tehdä? Nalkuttaa minulle asiasta? Ajaa minut joka paikkaan vai oppia elämään asian kanssa? Vai pitäisikö minun ajaa varovaisemmin?

Eikun ratkaisu on se että lopetat ajamisen kokonaan, olet vaaraksi muillekin. Tervemenoa suomen surkein kuskin seuraavalle kaudelle.

Mutta eivät ne lommot minua häiritse, eivätkä ole vaaraksi kenellekään. Minulla on vain erilainen käsitys hyvässä kunnossa olevasta autosta kuin miehelläni. Miksi minun pitäisi lopettaa ajaminen?

Olen myös sanonut miehelle että antaa niiden lommojen olla vaan, eivät ne ketään haittaa. Silti suoristelee niitä aika kiroillen. Turhaa työtä jonka itselleen aiheuttaa ja vielä on minulle siitä vihainen..

Joka lommosta auto lähtee vähitellen ruostumaan, tärvelet kallista vehjettä, jonka paikkamaalaukset ja hitsaukset pitää jonkun maksaa, ja auto menee huonoksi nopeammin joten joudut te ostamaan uuden nopeammin. Eikö sinua lainkaan ole opetettu pitämään tavaroistasi huoli? Oliko legoistasi viikossa joku palikka hukassa? Lähditkö uusilla juuri ostetuilla farkuilla pulkkamäkeen ja revit polven? Jätitkö ekan kännykkäsi sateeseen? Tuo on lapsen toimintaa, joka ei vältä eikä mieti mitä tavarat maksaa tai kuka ne maksaa. Seuraavasta lommosta, jos olisin äitisi, en enää antaisi sinulle autoa lainaan vaan ostaisin halvimman käytetyn polkupyörän, koska sitäkin varmaan paiskot pitkin asvalttia naarmuille.

Mutta kun minua ei haittaa se lommoinen auto, voin hyvin elää ja ajaa lommoisella autolla. Miksei mieskin vaan onnellisesti aja sillä autolla vaan valittaa ja toivoo että muuttaisin käytöstäni? En ymmärrä, siis eikö hän ymmärrä ettei MINUA haittaa?

Olennaista lienee, että asia on ok, jos olet auton itse tienatuilla rahoilla ostanut, katsastat, korjautat ja hitsautat sen, edelleen että ostat seuraavankin autosi samoin itse tienatuilla rahoilla jotka ei ole pois teidän talo-tai matkakassasta. Lisäksi miehellä on oma auto jota et tärvele ja runno. Näin sinä olet ainoa jonka taloutta holtiton tavaroiden pitosi rasittaa. Voit aidosti sanoa miehelle: minun auto ja minua ei haittaa, aja omallasi.

Muussa tapauksessa olet kuin se yhden ketjun mies joka jättää hanan auki ja lähtee kauppaan. Ei ok jos joku muukin maksaa sitä vesilaskua.

-viisikymppinen nainen

Olen samaa mieltä, että auton rakennetta ei kannata pilata. Roskat auton sisällä eivät haittaa mitään, ne eivät turmele rakenteita eikä laske auton arvoa. Banaaninkuoret tms. pilaantuva kannattaa laittaa muovipussiin, mutta muuten kaiken voi heittää takapenkille. Omaa autoani en tietenkään sotke.

- toinen viisikymppinen nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanakeitto,

uunikasviksia ja uunikanaa

kanawokkia

ratatoullea ja paistettua kanaa

kanasalaatti

Kanaruukku pekonilla ja ananaksella

kanapastaa

lihapullia ja spagettia

jauhelihamureke

itsetehtyjä hampurilaisia

jauhelihakeitto

pennepastaa ja bolognese kastike

moussakka

makaroonilaatikko

Kasvissosekeitto

pinaattikeitto

kasvispaistos

täytetyt paprikat

pekoniin käärityt täytetyt herkkusienet

salviatomaattileivät

kasvispasta

täytetyt kesäkurpitsat

Uunilohta ja uunikasviksia

paistetut kuha-/ahvenfileet ja perunamuussi

Janssonin kiusaus

kalakeitto.

valkosipulikatkarapukasari

gratinoitu uuniseiti

kalakeitto

Uunimakkara ja perunamuussi

nakkisiili

porilaiset

makkarakeitto

chorizopasta

lämpimiä voileipiä.

kotitekoinen pizza

miilunpolttajan pastaa

Munakokkelia,

munakkaita usealla eri täytteillä

munakasrulla

pulled pork

pulled chicken

Naudan pihvi maustevoilla

Ja lista voisi jatkua vaikka kuin pitkään ja kaikkia näitä voi varioida ja tehdä perusraasteita ja vihersalaatteja kaveriksi. Marttyyrimammat olkaa hyvä, enää ei tarvi miettiä ruokalistoja. tulostatte ton ja heitätte tikkaa.

Ja ei, tätä ei tarvinnut edes miettiä, ja kaikki ihan "perusmättöä", ettei tarvitse mikään huippukokki olla.

Vierailija
444/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanakeitto,

kanawokkia

kanasalaatti

kanapastaa

lihapullia ja spagettia

jauhelihamureke

jauhelihakeitto

moussakka

makaroonilaatikko

Kasvissosekeitto

pinaattikeitto

kasvispaistos

täytetyt paprikat

salviatomaattileivät

kasvispasta

täytetyt kesäkurpitsat

Janssonin kiusaus

kalakeitto.

gratinoitu uuniseiti

kalakeitto

nakkisiili

porilaiset

makkarakeitto

chorizopasta

lämpimiä voileipiä.

kotitekoinen pizza

miilunpolttajan pastaa

Munakokkelia,

munakasrulla

pulled pork

pulled chicken

Ja lista voisi jatkua vaikka kuin pitkään ja kaikkia näitä voi varioida ja tehdä perusraasteita ja vihersalaatteja kaveriksi. Marttyyrimammat olkaa hyvä, enää ei tarvi miettiä ruokalistoja. tulostatte ton ja heitätte tikkaa.

Ja ei, tätä ei tarvinnut edes miettiä, ja kaikki ihan "perusmättöä", ettei tarvitse mikään huippukokki olla.

Juu, mutta missä järjestyksessä, ja mihin osuu olemaan kaupassa juuri sopiva raaka-ainw tarjouksessa ja entä silloin, kun kylässä on keliaakikko anoppi tai entä silloin, kun kaapissa on jämänä vähän kinkkua, mutta pitsa ja kinkkukiusaus ei kenellekään maistu ja entä silloin, kun koulussa lapset ovat jo syöneet jotain tiettyä ja sulla sattuu olemaan juuri sen pääraaka-ainesta kotona, ja lapset huutaa kuorossa, että ei taaaaaaaas sitä...

Kyllä minä ainakin osaan katsoa ihan itsekin reseptejä netistä. Mutta silti, jos suunnittelen OIKEASTI kaikille jonain tiettynä viikonloppuna maistuvaa ruokaa, ja haluan vielä hyödyntää tarjoukset ja välttää päällekkäisyyksiä, niin ostoslista tekoon kyllä menee tunti.

Ei se tee minusta marttyyriä, mutta se tekee sellaisesta miehestä tyhmän, joka väittää, että tuo Ei muka ole kotityötä, ja vaimon pitäisi kokea se vapaa-ajan huviksi.

Mutta onneksi mun mies ei ole yhtä ylimielinen ja vähättelevä kuin sinä. Hän käy kyllä oma-aloitteisesti kaupassa, mutta ei osaa suunnitella useamman päivän ostoksia, eikä tajua, mitä muuta (hygieniatuotteita, siivousaineita jne.) pitää myös ostaa. Ja hän tietää tämän.

Vierailija
445/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istaria kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle kävisi väsyneenä töiden jälkeen ihan hyvin ranskikset ja lohi, jos joku olisi sen vaivan nähnyt, että suunnitellut ja valmistanut aterian. Mutta tietenkään joka päivä ei voi olla ranskiksia ja lohta. Sen kai jokainen tajuaa. Se ruoanlaitto ja suunnittelu on ihan jokapäiväistä, vuoden ympäri.

Tätä en tajua. Minä olen meillä se joka laittaa ruokaa, joten minä päätän mitä me syödään. Teen 99% ajasta yhtä viidestä eri ruokalajista, niistä säännöllisesti kolmea. Kahta muuta harvemmin. Tämä tarkoittaa sitä että ei tarvitse erikseen suunnitella mitään, koska muistan kaikkien ainesosat tietysti ulkoa. Jos haluan joskus revitellä ja tehdä eri ruokaa, voin valmistautua ja tehdä sen, mutta minun ei ole pakko ja siten tämä säästää kovasti vaivaa. 

Jos nainen haluaa vaihtelua (minä en moista kaipaa - näin on menty vuosikaudet, jo ennen kuin hän oli kuvioissa) niin sitten hän voi tehdä itse tai mennä vaikka ulos syömään. Minusta asioista on turha tehdä liian vaikeita vain siksi että joku ulkoinen voima muka niin edellyttää.

No kaikkien kulinaristisia haluja ei tyydytä Atria pizzan lämmitys mikrossa päivälliseksi 7x viikossa, 365 x vuodessa, vuodesta toiseen.

Eikä edes se lihakeitto joka päivä, vaikka siinä joka toinen päivä onkin nakkeja ja välillä HK:n sinistä lenkkiä vaihtelun vuoksi.

Edes niitä lapsia ei saa syömään samaa ruokaa joka päivä.

Aika nolo olkinukke vai eikö oma mielikuvitusesi tosiaan riitä eineshyllyä pidemmälle? Miksi niiden viiden ruuan pitäisi olla nakkeja tai roiskeläppiä? Meillä helppoja lastenkin kestosuosikkeja, joita tehdään viikottain on mm. kasviskanawokki ja uunikasvikset ja -lohi.

Sivusta kommentoin: on ruuat mitä tahansa, niin viiden saman ruuan jatkuva syöminen olisi minulle yksi Danten helvetin piireistä. Jo kahden viikon kierätäväänkin ruokalistaan kyllästyisin kahden kierroksen jälkeen, samoin mies ja lapset.

Kaikille kun ruoka EI ole pelkkää tankkaamista. Se on nautinto, ja siksi halutaan vaihtelua.

Tietenkin sinä miehenä turvaudut tuohon "jos ei miellytä, sopii tehdä itse" -argumenttiin. Veljeni toteutti sitä lapsena menestyksellä, kun joutui kesälomalla kitkemään pellolle. Kitki tahallaan myös taimet pois, niin ei joutunut enää toiste.

Parisuhteeseen tuollainen kiristäminen ei kumminkaan sovi.

Oletuksia, oletuksia. En ensinnäkään ole mies ja toisakseen turha lähetä tuolle alentuvalle "kaikille kun ruoka ei ole pelkkää tankkaamista"-linjalle. Minä arvostan hyvää ruokaa, mutta arvostan vähäistä arjen vapaa-aikaani enemmän, joten en aio uhrata siitä keittiöhommiin yhtään enemmän kuin on pakko. Vaihtelua saan riittävästi syömällä lounaani milloin missäkin keskustan ravintolassa ja viikonloppuisin voi tehdä ruokaa itse pitkän kaavan mukaan tai mennä ulos syömään.

Millä logiikalla vaihtelu ja eri ruokalajien kokeilu on aikaavievempää kuin aina ja ikuisesti saman mössön teko.

Sitä paitsi, sinä kyllä ihan itse sanoit, että "jos nainen haluaa jotakin muuta, saa tehdä itse".

Unohditkos tuon? ;-D

Jos valehtelet, älä jää noin ilmeisestä kiinni.

Vierailija
446/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanakeitto,

kanawokkia

kanasalaatti

kanapastaa

lihapullia ja spagettia

jauhelihamureke

jauhelihakeitto

moussakka

makaroonilaatikko

Kasvissosekeitto

pinaattikeitto

kasvispaistos

täytetyt paprikat

salviatomaattileivät

kasvispasta

täytetyt kesäkurpitsat

Janssonin kiusaus

kalakeitto.

gratinoitu uuniseiti

kalakeitto

nakkisiili

porilaiset

makkarakeitto

chorizopasta

lämpimiä voileipiä.

kotitekoinen pizza

miilunpolttajan pastaa

Munakokkelia,

munakasrulla

pulled pork

pulled chicken

Juu, mutta missä järjestyksessä, ja mihin osuu olemaan kaupassa juuri sopiva raaka-ainw tarjouksessa ja entä silloin, kun kylässä on keliaakikko anoppi tai entä silloin, kun kaapissa on jämänä vähän kinkkua, mutta pitsa ja kinkkukiusaus ei kenellekään maistu ja entä silloin, kun koulussa lapset ovat jo syöneet jotain tiettyä ja sulla sattuu olemaan juuri sen pääraaka-ainesta kotona, ja lapset huutaa kuorossa, että ei taaaaaaaas sitä...

Kyllä minä ainakin osaan katsoa ihan itsekin reseptejä netistä. Mutta silti, jos suunnittelen OIKEASTI kaikille jonain tiettynä viikonloppuna maistuvaa ruokaa, ja haluan vielä hyödyntää tarjoukset ja välttää päällekkäisyyksiä, niin ostoslista tekoon kyllä menee tunti.

Ei se tee minusta marttyyriä, mutta se tekee sellaisesta miehestä tyhmän, joka väittää, että tuo Ei muka ole kotityötä, ja vaimon pitäisi kokea se vapaa-ajan huviksi.

Mutta onneksi mun mies ei ole yhtä ylimielinen ja vähättelevä kuin sinä. Hän käy kyllä oma-aloitteisesti kaupassa, mutta ei osaa suunnitella useamman päivän ostoksia, eikä tajua, mitä muuta (hygieniatuotteita, siivousaineita jne.) pitää myös ostaa. Ja hän tietää tämän.

Netistä löytyy hakukoneita, joilla voi katsoa mitä on jo jääkaapissa ja mitä niistä voisi tehdä. Keskität ne perhanat ostoksesi, käyt vaikka Lidlissä, niin ei tarvitse kytätä joka marketin tarjouksia. Anoppi voi tuoda kahvileipänsä mukanaan. Miten voi iso ihminen olla noin saamaton ja tehdä ongelmia mitättömistä asioista.

Vierailija
447/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanakeitto,

kanawokkia

kanasalaatti

kanapastaa

lihapullia ja spagettia

jauhelihamureke

jauhelihakeitto

moussakka

makaroonilaatikko

Kasvissosekeitto

pinaattikeitto

kasvispaistos

täytetyt paprikat

salviatomaattileivät

kasvispasta

täytetyt kesäkurpitsat

Janssonin kiusaus

kalakeitto.

gratinoitu uuniseiti

kalakeitto

nakkisiili

porilaiset

makkarakeitto

chorizopasta

lämpimiä voileipiä.

kotitekoinen pizza

miilunpolttajan pastaa

Munakokkelia,

munakasrulla

pulled pork

pulled chicken

No wau... suurin osa hirveetä paskaa. Meillä ei syödä valkoista jauhoa ja noin paljon lihaa. Lähinnä kasviksia ja pähkinät/siemenet tms.

Vierailija
448/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen meillä pääasiallisesti ruuat, eikä minun tarvinut noihin edes mitään ruokaohjeita katsella ja iso osa ulkoa osaamistani ruuista jäi vielä ulos listalta. Jos katsot tarkemmin niin valtaosa noista suoraan sopii myös keliaakikoille, meillä itseasiassa kaikki koska perheessämme sellainen on. En saa ostoslistan tekoon menemään varttia enempää koskaan, ja kyllä ainakin minä osaan ostaa kaikki pesuaineet, hygieniatuotteet jne, paitsi vaimo joutuu sanomaan jos on tarvetta tampooneille, niiden määrästä ja menekistä minulla ei ole käsitystä.  Ja ei en tätä minään kotityönä pidä vaan  normaalina elämänä.

Vierailija
449/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanakeitto,

kanawokkia

kanasalaatti

kanapastaa

lihapullia ja spagettia

jauhelihamureke

jauhelihakeitto

moussakka

makaroonilaatikko

Kasvissosekeitto

pinaattikeitto

kasvispaistos

täytetyt paprikat

salviatomaattileivät

kasvispasta

täytetyt kesäkurpitsat

Janssonin kiusaus

kalakeitto.

gratinoitu uuniseiti

kalakeitto

nakkisiili

porilaiset

makkarakeitto

chorizopasta

lämpimiä voileipiä.

kotitekoinen pizza

miilunpolttajan pastaa

Munakokkelia,

munakasrulla

pulled pork

pulled chicken

Juu, ei todellakaan kiitos. Rasvaa ja mättöä ja epätervellistä mössöä.

Vierailija
450/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen meillä pääasiallisesti ruuat, eikä minun tarvinut noihin edes mitään ruokaohjeita katsella ja iso osa ulkoa osaamistani ruuista jäi vielä ulos listalta. Jos katsot tarkemmin niin valtaosa noista suoraan sopii myös keliaakikoille, meillä itseasiassa kaikki koska perheessämme sellainen on. En saa ostoslistan tekoon menemään varttia enempää koskaan, ja kyllä ainakin minä osaan ostaa kaikki pesuaineet, hygieniatuotteet jne, paitsi vaimo joutuu sanomaan jos on tarvetta tampooneille, niiden määrästä ja menekistä minulla ei ole käsitystä.  Ja ei en tätä minään kotityönä pidä vaan  normaalina elämänä.

Eli teillä on hommat jaettu ja sinä vastaat ruokahuollosta, hyvä juttu. Monen vastaajan osalla on vaan kyse siitä, että toinen joutuu tekemään ihan kaiken, myös sen ruokahuollon vaikkei haluaisi. Sehän onkin ideaalitilanne, että hommat jaetaan mielenkiinnon mukaan.

Vierailija
451/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanakeitto,

kanawokkia

kanasalaatti

kanapastaa

lihapullia ja spagettia

jauhelihamureke

jauhelihakeitto

moussakka

makaroonilaatikko

Kasvissosekeitto

pinaattikeitto

kasvispaistos

täytetyt paprikat

salviatomaattileivät

kasvispasta

täytetyt kesäkurpitsat

Janssonin kiusaus

kalakeitto.

gratinoitu uuniseiti

kalakeitto

nakkisiili

porilaiset

makkarakeitto

chorizopasta

lämpimiä voileipiä.

kotitekoinen pizza

miilunpolttajan pastaa

Munakokkelia,

munakasrulla

pulled pork

pulled chicken

Netistä löytyy hakukoneita, joilla voi katsoa mitä on jo jääkaapissa ja mitä niistä voisi tehdä. Keskität ne perhanat ostoksesi, käyt vaikka Lidlissä, niin ei tarvitse kytätä joka marketin tarjouksia. Anoppi voi tuoda kahvileipänsä mukanaan. Miten voi iso ihminen olla noin saamaton ja tehdä ongelmia mitättömistä asioista.

Kehotan kehittämään nyt lukutaitoa. Eivät ne ole siinä mielessä ongelmia, että en osaisi niitä ratkaista. Kuten sanoin, myös minä osaan googlettaa.

Mutta se vie aikaa, jos haluaa tehdä oikeasti hyvää ruokaa ja niin, että myös tekee sitä huokealla. Kyllä, Lidlissä käymme jo, mutta ei sieltäkään kaikkea saa, eikä kaikki ole siellä halvinta.

Ja totta kai voin käskeä vieraita tuomaan tarjoomukset itse, se ei vaan ole kohteliasta. Eikä nyt ollut kyse pelkästä kahvileivästä, vaan useamman päivän kaikista syömisistä.

Vaikka kuinka käyttää nettiä, suunnittelu ja kauppalistan tekeminen vie silti oman aikansa. Listalla on myös paljon muuta kuin ruokaa, ja kaiken muistaminen vie oman aikansa. Edelleen, ei ole ylivoimaista, ainoastaan aikaa vievää.

Vierailija
452/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt vieläkään ihan ymmärrä tätä että miksi miehet ketjussa pullikoi vastaan ja yrittää kääntää tätä naisten syyksi, syyllistäen ja solvaten marttyyreiksi, kun kuitenkin tästäkin aiheesta on ihan faktaa ja tutkimustuloksia käytettävissä? Eli on todettu sekä käytännössä että paperilla asia todeksi.

Eikö olisi reilumpaa nyt vaan hyväksyä se, jotta asiaa voitaisiin ryhtyä muuttamaan yhteistyöllä? Eikä kasvattaa riitaa ja vastakkainasettelua sukupuolten välille?

En itse ainakaan syyllistä miestä yksilönä, tähän on ajauduttu ympäristön vaikutuksella ja kasvatuksella. Tähän on osallisena taas molemmat osapuolet ihan tasapuolisesti.

Jos tämä asia voisi parantaa erotilastoja, todennäköisesti lisätä seksuaalista kanssakäymistä pariskunnan välillä sekä parantaa naisten elämänlaatua että parisuhteen tilaa, niin eikö ole aika selvää että asiaa kannattaa yrittää parantaa?

Vierailija
453/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No wau... suurin osa hirveetä paskaa. Meillä ei syödä valkoista jauhoa ja noin paljon lihaa. Lähinnä kasviksia ja pähkinät/siemenet tms.

Niin, Jauhojahan tossa tais olla 8 ruokalajissa, perunaa tais olla kolmessa. valtaosassa kasviksia. ja miten niin paljon lihaa? Meillä pääosan lautasesta täyttää raasteet, tuoresalaatti ja ratatoulle / uunikasvikset. Tuo proteiinilisä on sitten "liha". Tarkoituksella laitoin 7 kanaa, 7 jauhelihaa, 7 kasvisruokaa, 7 makkararuokaa, 7 kalaruokaa ja muutamia sattumaruokia. Jo pelkästään munasta saa 10-20 erilaista variaatiota helposti.  Noista listalla olevista meillä osaa syödään korkeintaan kerran vuoteen.

Vierailija
454/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanakeitto,

kanawokkia

kanasalaatti

kanapastaa

lihapullia ja spagettia

jauhelihamureke

jauhelihakeitto

moussakka

makaroonilaatikko

Kasvissosekeitto

pinaattikeitto

kasvispaistos

täytetyt paprikat

salviatomaattileivät

kasvispasta

täytetyt kesäkurpitsat

Janssonin kiusaus

kalakeitto.

gratinoitu uuniseiti

kalakeitto

nakkisiili

porilaiset

makkarakeitto

chorizopasta

lämpimiä voileipiä.

kotitekoinen pizza

miilunpolttajan pastaa

Munakokkelia,

munakasrulla

pulled pork

pulled chicken

Kehotan kehittämään nyt lukutaitoa. Eivät ne ole siinä mielessä ongelmia, että en osaisi niitä ratkaista. Kuten sanoin, myös minä osaan googlettaa.

Mutta se vie aikaa, jos haluaa tehdä oikeasti hyvää ruokaa ja niin, että myös tekee sitä huokealla. Kyllä, Lidlissä käymme jo, mutta ei sieltäkään kaikkea saa, eikä kaikki ole siellä halvinta.

Ja totta kai voin käskeä vieraita tuomaan tarjoomukset itse, se ei vaan ole kohteliasta. Eikä nyt ollut kyse pelkästä kahvileivästä, vaan useamman päivän kaikista syömisistä.

Vaikka kuinka käyttää nettiä, suunnittelu ja kauppalistan tekeminen vie silti oman aikansa. Listalla on myös paljon muuta kuin ruokaa, ja kaiken muistaminen vie oman aikansa. Edelleen, ei ole ylivoimaista, ainoastaan aikaa vievää.

Esim. teidän kahden keskustelu on ihan turhaa. Onnistunut keskustelu vaatii sen että se olennainen tunnustetaan ja hyväksytään ja siitä keskustellaan. Se vaatii myös että lähtökohtaisesti keskustelukumppanit haluavat ymmärtää toistensa mielipiteen.

Teillä ei ole kumpaakaan, joten laittakaa suosiolla pillit pussiin.

Vierailija
455/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä noin. Ehkä teillä on eri tilanne kuin meillä, pienempi perhe tai vähemmän mielenkiintoa ruuanlaittoon tai halua säästää valinnoissa. Tai teett useammin ostoksia, jolloin viikon mittaan ostoslistojen teosta kertyykin jo se tunti. En osaa sanoa. Keliaakikko-anoppi oli muuten esimerkki. Ei ainoa muuttuva tekijä, joka pitää huomioida yhtä aikaa

Vierailija
456/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt vieläkään ihan ymmärrä tätä että miksi miehet ketjussa pullikoi vastaan ja yrittää kääntää tätä naisten syyksi, syyllistäen ja solvaten marttyyreiksi, kun kuitenkin tästäkin aiheesta on ihan faktaa ja tutkimustuloksia käytettävissä? Eli on todettu sekä käytännössä että paperilla asia todeksi.

Eikö olisi reilumpaa nyt vaan hyväksyä se, jotta asiaa voitaisiin ryhtyä muuttamaan yhteistyöllä? Eikä kasvattaa riitaa ja vastakkainasettelua sukupuolten välille?

En itse ainakaan syyllistä miestä yksilönä, tähän on ajauduttu ympäristön vaikutuksella ja kasvatuksella. Tähän on osallisena taas molemmat osapuolet ihan tasapuolisesti.

Jos tämä asia voisi parantaa erotilastoja, todennäköisesti lisätä seksuaalista kanssakäymistä pariskunnan välillä sekä parantaa naisten elämänlaatua että parisuhteen tilaa, niin eikö ole aika selvää että asiaa kannattaa yrittää parantaa?

Mitään tilastoja ei tässäkään keskustelussa ole vielä esitetty, vain valheellisia väittämiä.

Sitä linkkiä olen kysellyt jo monesti, ei näy eikä kuulu.

457/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt vieläkään ihan ymmärrä tätä että miksi miehet ketjussa pullikoi vastaan ja yrittää kääntää tätä naisten syyksi, syyllistäen ja solvaten marttyyreiksi, kun kuitenkin tästäkin aiheesta on ihan faktaa ja tutkimustuloksia käytettävissä?

En minä ainakaan naisia syyllistä tai solvaa. Myönnän täysin että meikä on just tollanen joka ei osaa tajuta esim kodin siisteyden tärkeyttä, eikä esimerkiksi sitä että 5 ruokalajia (+ satunnaiset tosi harvoin) ei näköjään peukuista päätellen ole tarpeeksi, vaikka ne olisi kuinka maukkaita (terveellisyys ei ole ihan 5/5 kyllä :D).

Eli joo, asennemuutos olisi paikallaan minulle mutta ei se ole niin helppoa. Jos joku asia ei sinusta ole järkevää, ei se sillä muutu sen järkevämmäksi että joku toinen niin sanoo. Nytkin tämä työpöytäni on tässä likainen ja pölyinen, mutta kun otan sen myöhemmin niin se tulee ihan yhtä puhtaaksi ja operaatio tapahtuu harvemmin. Sen aikaa kestän kyllä.

This is how I roll. A natural twenty every time.

Vierailija
458/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliaakikkomummolle voi ostaa pakastimeen pullapussin, josta mummolle sulatetaan pulla.

Keliaakikkomummolle voi ostaa keksipaketin kaappiin.

Mutta kun kaikki on niin raskasta ja vaikeaa. Muovipussista jankutetaan sivutolkulla, on niin kamalan rankkaa.

Vierailija
459/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamen.

Mutta ei. Miehistä tämä on turhaa puhetta ja riidan haastamista ja syyllistämistä.

Miettikää, suomalaisnainen tekee yhä kotitöistä 60%, mies 40.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201704172200103825_ul.shtml

Jos teillä olisi töissä noin epätasa-arvoinen työnjako kollegan kanssa, teistä olisi ihan turhaa mennä valittamaan pomolle? Tehdä asialle mitään?

Tämä ei ole asenneasia, tämä on silkkaa matematiikkaa ja epätasa-arvoa.

Vierailija
460/706 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keliaakikkomummolle voi ostaa pakastimeen pullapussin, josta mummolle sulatetaan pulla.

Keliaakikkomummolle voi ostaa keksipaketin kaappiin.

Mutta kun kaikki on niin raskasta ja vaikeaa. Muovipussista jankutetaan sivutolkulla, on niin kamalan rankkaa.

Mitä minä juuri sinulle sanoin? Silti pitää jänkättää, vaikka asia jo todettiin. Keliaakikko-anoppi oli esimerkki, monien muiden joukossa. Ja kyse ei ollut pelkistä pullista, appi ja anoppi tulevat kaukaa ja aina useammaksi päiväksi kerrallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi