Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenestä muusta tuntuu että ihmiset älykkyyden huomaa aika helposti esim. silmistä/katseesta, olemuksesta, äänestä, eleistä...?

Vierailija
23.05.2017 |

Musta tuntuu että mulla on aika hyvä älykkyysvainu. Onko teillä?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silmistä näkee monissa tapauksissa, että kone käy ilman kuskia.

Vierailija
42/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyykkyyttä ei oikein voi itse päättää, niin minkäs sille voi. Onneksi hyväsydämisyys peittoaa älynlahjat tärkeysjärjestyksessä. Mutta tuohon aloitukseen viitaten, ihmisen älykkyydestä voi nähdä osviittaa katseesta. Jos mietin omaa ystäväpiiriäni, älykkäillä on skarpit ja intensiiviset katseet , kun taas vähemmän älykkäillä (ei millään pahalla xD) on sellaiset Ice Agen laiskiaisen silmät. Vähän poissaolevat.

Tällaiset: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/23/d1/f4/23d1f4b28b33fe5d565d…

Määrittele mitä on sun mielestä hyväsydämisyys?

Se että kohtelee muita ihmisiä hyvin. Pointtini oli, että ihmisen älykkyydellä ei ole yhtä paljon merkitystä kuin sillä, miten kyseinen henkilö toimii muiden kanssa. Muita auttava ja rakastava hömelö saa minulta paljon enemmän kunnioitusta kuin joku itsekeskeinen älykkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskinkertaisten huumorintaju:"Mitä Taku teki lääkärissä? Käski ottamaan Tikun perseestä. Heko heko..."

Niin, toisaaltapa myös Tiku saattoi olla parturikampaajalla ja pyytää poistamaan takun perseestä...

Vierailija
44/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyykkyyttä ei oikein voi itse päättää, niin minkäs sille voi. Onneksi hyväsydämisyys peittoaa älynlahjat tärkeysjärjestyksessä. Mutta tuohon aloitukseen viitaten, ihmisen älykkyydestä voi nähdä osviittaa katseesta. Jos mietin omaa ystäväpiiriäni, älykkäillä on skarpit ja intensiiviset katseet , kun taas vähemmän älykkäillä (ei millään pahalla xD) on sellaiset Ice Agen laiskiaisen silmät. Vähän poissaolevat.

Tällaiset: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/23/d1/f4/23d1f4b28b33fe5d565d…

Se että kohtelee muita ihmisiä hyvin. Pointtini oli, että ihmisen älykkyydellä ei ole yhtä paljon merkitystä kuin sillä, miten kyseinen henkilö toimii muiden kanssa. Muita auttava ja rakastava hömelö saa minulta paljon enemmän kunnioitusta kuin joku itsekeskeinen älykkö.

Kaikkia ihmisiä vai vaan sua?

Vierailija
45/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita auttava hömelö. Eli oman mielen mukaan pyöriteltävä kynnysmatto.

Vierailija
46/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikkia tietysti! xD

Ymmärsitkö nyt vai selitänkö uudestaan? hahaha

Vierailija
47/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys tulee ilmi pitkissä keskusteluissa. Päälleliimatut fraasit tunnistaa.

Vierailija
48/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas älytön ketju. Älyttömin pitkään aikaan. Valtava myötähäpeä näitä "analyysejä" kohtaan. Voi luoja.

Vierailija
49/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikkia tietysti! xD

Ymmärsitkö nyt vai selitänkö uudestaan? hahaha

Tein tarkentavia kysymyksiä, koska en osaa lukea ajatuksia. Sä et ole kovinkaan sydämellinen ihminen, miksi siis vaadit sitä muilta.

Vierailija
50/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyyden huomaa helpoiten puheesta ja kielellisestä ilmaisusta. Toisaalta sanavarasto ja lauserakenteet toisaalta kontrolli ja sävyt.

Jep, tyhmät ihmiset eivät huomaa pilkun paikkaa lauseissaan. Sanavarasto heillä on myöskin suppea, joka ilmenee saman sanan toistumisena jopa kahden virkkeen vastauksissa.

Vierailija
51/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas älytön ketju. Älyttömin pitkään aikaan. Valtava myötähäpeä näitä "analyysejä" kohtaan. Voi luoja.

Kuitenkin monesti se on oma itse ketä pitäs eniten hävetä.

Vierailija
52/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni älykkään ihmisen tunnistaa siitä, lukeeko hän Päätaloa ja katseleeko hän Frasieriä.

Vierailija
53/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät ainakaan huomaa. Tutkimukset kertovat nimittäin seuraavaa:

- naiset pitävät pitkiä miehiä älykkäämpinä

-- luonnollisesti tämä ei ole totta, pitkät miehet kylläkin ovat menestyvämpiä sosiaalisen vakuuttavuuden ansiosta

- naiset pitävät jykeväleukaisia miehiä luotettavampina

-- tämäkään ei ole totta, päin vastoin jykevät piirteet nuorena tuottava korkea testosteronitaso korreloi aggressiivisuuden ja uskottomuuden kanssa

- naiset pitävät matalaäänisiä miehiä hauskempina

--tästäkään ei liene todistusaineistoa

Myöskään "intensiivinen" katse ei kerro älykkyydestä. Monet älykkäät ovat ns. omissa ajatuksissaan usein, jolloin katse on enemmänkin harhaileva. Tässä naiset sekoittavat älykkyyden ja sosiaalisuuden, ja/tai himokkuuden.

Eli päin vastoin, naiset kokevat miehen fyysiset ja erityisesti seksuaalisesti haluttavat piirteet luonteen positiivisina ominaisuuksina.

Vierailija
54/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12121212 kirjoitti:

Naiset eivät ainakaan huomaa. Tutkimukset kertovat nimittäin seuraavaa:

- naiset pitävät pitkiä miehiä älykkäämpinä

-- luonnollisesti tämä ei ole totta, pitkät miehet kylläkin ovat menestyvämpiä sosiaalisen vakuuttavuuden ansiosta

- naiset pitävät jykeväleukaisia miehiä luotettavampina

-- tämäkään ei ole totta, päin vastoin jykevät piirteet nuorena tuottava korkea testosteronitaso korreloi aggressiivisuuden ja uskottomuuden kanssa

- naiset pitävät matalaäänisiä miehiä hauskempina

--tästäkään ei liene todistusaineistoa

Myöskään "intensiivinen" katse ei kerro älykkyydestä. Monet älykkäät ovat ns. omissa ajatuksissaan usein, jolloin katse on enemmänkin harhaileva. Tässä naiset sekoittavat älykkyyden ja sosiaalisuuden, ja/tai himokkuuden.

Eli päin vastoin, naiset kokevat miehen fyysiset ja erityisesti seksuaalisesti haluttavat piirteet luonteen positiivisina ominaisuuksina.

Vähäjärkinen mies tuijottaa naista estoitta.

Vierailija
55/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älymystö vauva-palstalla :)

Vierailija
56/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyyden huomaa helpoiten puheesta ja kielellisestä ilmaisusta. Toisaalta sanavarasto ja lauserakenteet toisaalta kontrolli ja sävyt.

Kaverini on alkoholisti perheestä. Hänen elämänsä on mennyt aivan kokonaan hengissä pysymiseen. Hyväksikäyttöä, myöhemmin joka mies pettänyt ja lapsia kaikille......itse hän ei ole käyttänyt alkoholia eikä ole elänyt huonoa elämää, vaan trauma ajanut ihmissuhteisiin, jotka eivät toimi.

Hän on todella älykäs. (Koulukiusaamisen ja hyväksikäytön takia peruskoulun päättätodistus keskiarvolla: 6,1.)

Suoraan äidiksi peruskoulun jälkeen.

Mitä tämä kaverini tänä päivänä on? Hän on opettaja!

Hän siis korotti peruskoulun arvosanoja, kävi aikuislukion ja aloitti avoimen yliopiston kautta lukemaan kasvatustieteitä. Sitten pääsy tutkinto-oppilaaksi ja valmistuminen kandiksi.

Pari vuotta ja oli maisteri.

Hän soittaa pianolla Beethovenin kappaleita, eikä ole päivääkään saanut pianon soiton tunteja! Soittaa myös viulua, on siihen ottanut yksityistunteja.

Matematiikka on heikompi alue kuin kielet. Mutta yleensä ottaen hän on erittäin älykäs.

Mistä tiedän tämän kaiken? Olen hänen lapsuuden ystävä ja käynyt samaa peruskoulua. Olemme olleet ystäviä koko ajan lapsuudesta saakka ja sittemmin tavattiin yliopistolla, kun itse olen siellä opettajana.

Ystäväni puhetyyli ei ole ollut kovinkaan hienostunutta, johtuen opitusta tavasta kommunikoida kotonaan.

Hänen olemus oli ja on vieläkin hyvin ystävällinen mutta tuiki tavallinen ja rehellinen. Hän on oma itsensä. Ei ehkä aikanaan olisi heti tullut sitä mielikuvaa, että olisi älykäs, tosin minun mielestäni hän oli ja minähän hänet tunsinkin paremmin.

Ei ihmisiä kannata arvioida suoraan näkemältä.

T. Opettaja

Vierailija
57/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ihminen osaa kirjottaa edes jollain tasolla uskottavan trollin.

Vierailija
58/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein hyvin älykkäät esim. matemaattisesti lahjakkaat voivat toisaalta olla tosi kömpelöitä sosiaalisesti. Tai sitten hajamielisiä, omissa maailmoissaan olevia. Hiljainen ja hitaalta vaikuttava voi olla todella älykäs ja skarppi. Stereotyyppinä hajamielinen professori.

Sitten toisentyyliset hyvin älykkäät voivat olla hirveän nopeita ja hauskoja. Olen vasta opintojen kautta ,kun hakeuduin suurta loogis-matemaattista päättelyä vaativiin opintoihin, löytänyt muissa samanlaisia piirteitä kuin itsessäni. Eli monet saattavat olla kärsimättömiä ja vähän levottomia, mutta tajuavat asiat salamannopeasti.

Tavallisten ihmisten kanssa koen itseni oudoksi linnuksi, huomaan että monet eivät pysy mukana keskustelussa tai saattavat nauraa vitsilleni vasta puolen minuutin päästä. Toisaalta en usein jaksa pysyä mukana hidastempoisessa keskustelussa, vaan sitten taas olen "pihalla" siitä ja mietin omiani. Samoin käytännön asioissa usein kömpelö ja hidas.

Tuntuu että tosi älykkäät ovat usein myös vähän outoja. Siksi tuntuu erityisen pahalta, että heitä koulukiusataan paljon ja sanotaan vielä että omasta syystään koska ovat erilaisia. Ja juuri näihin erikoisuuksiin pitäisi panostaa! Yliopistot ovat täynnä entisiä koulukiusattuja.

Olen kuvailemaasi ihmistyyppiä, nopeaälyinen, kärsimätön ja levoton, todella nopea oppimaan ja hoksaamaan uutta. Kirjallinen ilmaisu ja looginen päättely on erinomaista. Kuitenkin työyhteisössäni alalla, joka ei vaadi koulutusta, tunnen itseni todella ulkopuoliseksi ja tuntuu, että monet pitävät minua jotenkin kömpelönä ja huolimattomana, ehkä jopa vähän tyhmänä. En ole kovin käytännönläheinen ja varmasti osaltaan vaikuttaa myös se, että olen työpaikallani hiljainen ja paljon omissa ajatuksissani, kun en löydä yhteistä työkavereideni kanssa, ja kuten itsekin ilmaisit, en jaksa pysyä mukana hidastempoisessa keskustelussa.

Olen huomannut, että useimmat ihmiset kyllä huomaavat minun edustamani pohtivan, hillityn älykkyyden ja nopean, laajan kielellisen ilmaisun tietynlaisen älykkään ihmisen tunnusmerkeiksi. Yllätyn aina, kun minuun vasta tutustuneet ihmiset kuvailevat minua älykkääksi, koska en itse mielestäni saa älyäni aina tuotua esiin, enkä tietenkään siihen aina pyrikään. Oman kokemukseni pohjalta voisin siis sanoa, että älykkäät ihmiset tunnistavat helposti toisen älykkään ihmisen, erityisesti sellaiset älykkäät ihmiset, joiden äly on laadultaan samankaltaista, esimerkiksi juuri kielellisesti lahjakkaat taikka matemaattis-loogisesti lahjakkaat.

Ooh, ihana humble brag -oksennus!

Vierailija
59/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niinku Stephen Hawkingista?

:D:D:D:D

Vierailija
60/91 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sinä luulet. Voin kuitenkin vannoa, että älykkyyttä et ainakaan minusta näe etkä tule kuulemaankaan, sillä en harrasta vieraille maailmankatsomuksestani tai opintomenestyksestäni avautumista.

Itse asiassa pitäisit minua vain aivokuolleena luuserina, sillä olen ruma ylipainoinen nainen enkä meikkaa tai pukeudu naisellisesti. Katseeni on varmasti varsin tyhjä ja olemukseni apaattinen. Silmät möllöttävät tyhjinä eteenpäin ja niissä on karsastusta. Lapsena sain kuulla aikuisilta vihaisia käskyjä olla tuijottamatta, nykyään minulta kysytään bileissä "onks sul kaikki hyvin?" tai "hymyile nyt vähän!".

En ole koskaan ollut mikään ilmeikäs elehtijä, mutta kai se aiempi häpeilemätön tarkkaavaisuus on vuosien saatossa vaihtunut jonkinlaiseksi hiljaiseksi kyynisyydeksi, mikä heijastuu sitten katseessakin.

En ota pahemmin osaa varsinaisiin keskusteluihinkaan, sillä koen aihepiirit lähes aina epämielenkiintoisiksi tai muut keskustelijat naurettaviksi tampioiksi, jotka eivät edes tajua väitteidensä pitävyyttä ja sitä mistä lopulta puhuvat. Te jotkut voitte luulla tunnistavanne älykkyyden toisen ulkonäöstä, mutta minäpä tunnistan sen argumentointikyvystä.

Vierailija kirjoitti:

Kyllä älykkyyden huomaa mikäli ei ole Hawkingin tapaan jotain näkyvää sairautta tai vammaa joka estää eleiden lukemisen.

Älykkäillä ihmisillä on usein kirkas ja tarkkaavainen katse. Silmistä sen näkee parhaiten, kuten myös sen, onko ihminen viekas tai paha. Viekkaat ovat monesti kyllä myös älykkäitä. Myös puheesta ja ilmeistä huomaa usein onko kyseessä älykäs vai vahemmän älykäs ihminen.

Itse huomaan nämä helposti, sillä en koe olevani kovinkaan älykäs ja kadehdin heitä jotka ovat. Tarkkailen heitä ja olen huomannut yhteneviä piirteitä, joiden avulla tunnistan älykkään ihmisen helposti.

Itse olen kaikessa vastakohta. Laiskat silmät ja hitaat liikkeet, koko ajan hölmö ilme kasvoilla. Häpeän itseäni ja yritän kehittää eleitäni älykkäämmän näköiseksi. :(

Minulta löytyy sattumoisin myös sairaus, joka vaikuttaa ulkonäkööni kuvaillulla tavalla eli saa siis näyttämään tyhmältä, laiskalta ja hitaalla käyvältä, koska olen käytännössä jatkuvasti väsynyt ja kivuissa.  Valitettavasti ihmiset todellakin luulevat näkevänsä toisen älykkyyden pelkän olemuksen perusteella, joten tulen tietysti kohdelluksi jonakin typeryksenä.

Se on siinä mielessä vähän ikävä juttu, että en loukkaannu oikeastaan mistään muusta kuin siitä, että minua pidetään tyhmänä. Tai en nyt varsinaisesti edes loukkaannu, vaan aivoni räjähtävät niin virheellisesti muodostetun päätelmän vuoksi ja alan tuntea suurta eksistentiaalista ahdistusta siitä kuinka yksinkertaista enemmistö ihmisistä on ja kuinka harhaisten kuvitelmien varassa tämä koko maailma pyörii.

T: INTP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme