Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhauttavaa - kirppispöydän pito

Vierailija
23.05.2017 |

Otin pariksi viikoksi itsepalvelukirpparilta pöydän. Nyt kolmen päivän jälkeen en ole saanut vielä edes pöytävuokraa katettua myynnillä! Myynnissä on siistiä ja ehjää tavaraa, hinnat 0.20-5.00 euroa, joten kuvittelin pääseväni helposti tavaroista eroon. Hyväkuntoiset kerran jalassa käyneet naisten kengät esimerkiksi neljä euroa, eivät luksusmerkkiä mutta eivät markettikamaakaan. Onko tämäkin liian kallista kirpparihinnoiksi?

Siitä on jo kymmenen vuotta kun viimeksi myin itsepalvelukirpparilla, joten ehkä en ole kärryillä siitä mikä menee kaupaksi. Tai sitten tällä kirpparilla ei vain käy kohderyhmää minun myytävilleni... tärkeintä itselleni on saada kiertoon turhat tavarat, mutta olin ajatellut että saisin lisäksi satasen tai kaksi käteen vaivannäön palkaksi.

Millaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty on aina käytetty. Tavaran arvo laskee heti kun sen vie kaupasta ulos. Ihan sama kuinka hyväkuntoinen se on.

Tämän vuoksi en nykyisin myy mitään. Pitäisi antaa eurolla tai parilla että joku huolii. En viitsi vaivautua kun itselle ei jää mitään käteen. Siellä kirppiksellä kun pitäisi käydä päivittäin siistimässä pöytää.

Roskiin vain.

Vierailija
2/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tavaroista varastettiin. Nettosin 100 euroa, mutta kun varastetut huomioi, niin eipä plussa paljoa jäänyt.

En tiedä mitä tekisi esim. lapselta pieneksi jääneiillä kengillä. Osaa on vain pari krt syksyllä käyttänyt ja 5 eurolla yrittänyt myydä. Ei mene kaupaksi nykyään. Ilmaiseksi pitäisi kaikki antaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparit ei oikein vedä enää nykyään. Kaikilla liikaa kaikkea kotona jo.

Vierailija
4/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla ei sit vaan oo sellaista tavaraa myynnissä mikä menis kaupaksi.

Vierailija
5/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppisten kulta-aika alkaa olla ohi. Kukaan ei enää halua ostaa mitään, ainoastaan myydä turhat tavaransa pois. Olemme tavaran vankeja! Viimeinen keino on sitten heittää roskiin.

Vierailija
6/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinä käyt siellä kirpparilla, ap, niin käykö siellä kauppa vilkkaana vai onko hiljaista?

Vierailija
7/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse olen saanut hyvin myytyä.

Kirppis on tosin sellainen että siellä käy ihan älyttömästi porukkaa.

Kerran myin toisella kirpparilla, siis yritin myydä, mutten juurikaan montaa euroa plussalle jäänyn. Sitten vein samat tavarat sinne hyvälle kirpparille ja kotiin en tainnut joutua viemään oikein mitään. Monta sataa sain käteen.

Jos ei tavarassa ole vikaa niin ehkä kirpparilla ei käy porukkaa?

En puhu nyt sinun tavaroista mutta yleisesti ottaen hirveää lumppua on myynnissä nykyään.

Ja sitten joku valittaa että ei mennyt vauvan bodyt 50 sentilläkään kaupaksi. No ei kai kun on niin kulahtaneita etten ilmaiseksi ottaisi.

Toisille hyväkuntoinen on eri kuin toisille.

Vierailija
8/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sinä käyt siellä kirpparilla, ap, niin käykö siellä kauppa vilkkaana vai onko hiljaista?

Hyvä kysymys. Meinasin juuri sanoa ap:lle ettei samalla kirpparilla käy muillakaan kauppa.

Vierailija
9/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut, että kaikki (niin aikuisten kuin lastenkin) vaatteet menee huonosti livekirppareilla kaupaksi, netissä paremmin. Livekirppiksillä sen sijaan lelut ja kodin tavarat menee hyvin, hintojen täytyy vain olla mielellään alle 3 euroa. Jotenkin ihmiset ei vain osta tuota kalliimmalla, vaikka alkuperäishinta olisikin suuri.

Vierailija
10/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse harrasta kirpparikäyntejä enää, joten en ollut aiemmin käynyt tuolla kirpparilla. Nyt kun mietin, niin ei siellä  kyllä paljoa ole asiakkaita ollut niillä niillä kerroilla kun viime päivinä olen tavaraa pöytään vienyt. Se on vaan ainut kirppari tällä alueella, ei ole paljoa vaihtoehtoja.

ap

Vierailija
11/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lastenvaatteet menevät. Vanhanmalliset kengät eivät - olivatpa uusia tai ei. Lisäksi koko ratkaisee, nykynuorisolla - ja aikuisilla on usein isompi jalka 39-41. 37 kenkiä ei osta juuri kukaan😞

Vaatteissakin menee parhaiten m-l koot.

Millä kirppiksellä olet?

Vierailija
12/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon huomannut, että kaikki (niin aikuisten kuin lastenkin) vaatteet menee huonosti livekirppareilla kaupaksi, netissä paremmin. Livekirppiksillä sen sijaan lelut ja kodin tavarat menee hyvin, hintojen täytyy vain olla mielellään alle 3 euroa. Jotenkin ihmiset ei vain osta tuota kalliimmalla, vaikka alkuperäishinta olisikin suuri.

Hyvä havainto! Meilläpäin kipuraja on vain 2e.

Vierailija
13/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli syksyllä kirppispöytä viikon. Kuuskymppiä jäätiin voitolle, tavaroista katosi lähinnä astiat, koriste-esineet, semmoiset yksittäiset tuotteet, jotka tarttuu hyllyltä silmään. Mun vaatteista ei mennyt yksikään, vauvanvaatteista ihan muutama body. Ei tosin ole profiloitunutkaan lastenvaatepaikaksi. Muutenkin kokemukseni mukaan se kirpparin tuotto tulee niistä jännistä koriste-esineistä tai joistain selvästi kauppaa edullisemmista tarvekaluista, kuten keittiövälineistä, suksista, elektroniikasta, isoista vauvanhankinnoista.

Kirjoja, dvditä, vaatteita yms on kaikilla liikaa.

Vierailija
14/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn paljon kirppareilla. Useimmat pöydät on täynnä markettikamaa, jota en osta uutenakaan (jostain Prismasta tai Cittarista hankittuja muovikenkiä tai keinokuituvaatteita). Sitten kun vaatteet on vielä pesty väärin, niin että ne ovat menettäneet alkuperäisen värinsä ja ovat nukkaantuneita, kukapa niitä haluaa ostaa.

Etsin vanhoja koriste-esineitä, tauluja, astioita, merkkivaatteita, nahkakenkiä jne. Teen usein löytöjä, koska olen S-kokoa ja jalka kokoa 36/37 - harvalle tuntuvat pienet koot kelpaavan, vaikka hinta olisi vaatteen kuntoon ja merkkiin nähden hyvinkin alhainen. Jotkut vaan tuntuvat unohtavan kirpparin idean, ja laittavat tuotteille liian kovan hinnan. Jos on kyseessä hyväkuntoinen merkkituote ja siitä oikeasti haluaa kovan hinnan, kannattaa mieluummin myydä esim. Facebookin merkkituotekirpparilla tai muussa sellaisessa paikassa, jossa liikkuu juuri tuollaisen tavaran ostajia. Normi kirppareilla kukaan ei halua maksaa tavaroista paljon.

Vierailija
15/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi kirppistuote ei mene kaupaksi on se, että nykyään saa tilattua pikku rahalla uutta Kiinasta.

Vierailija
16/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn lastentavarakirpparilla monta kertaa vuodessa kahden viikon jaksoja lasten pieneksi menneitä vaatteita, kenkiä ja tavaraa. Olen netonnut joka kerta 200 - 500 euroa. Mielestäni ihan hyvä hinta puhtaana käteen.

Vierailija
17/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pöytä ahdettu täyteen tavaraa?

Käytkö siivoamassa pöydän JOKA PÄIVÄ?

Ostaisitko itse tuotteesi niillä hinnoilla?

Kirppispöydän pito on työtä, sen eteen pitää nähdä vaivaa niin se palkitsee.

Vierailija
18/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kirppiksillä käyminen on vähentynyt sen takia, että suurin osa siellä myytävistä vaatteista ovat huonolaatuisia. Ennen myytiin parempaa, koska vaatteiden laatukin oli parempi. Nykyään nämä Hennesin rätit eivät kestä mitään joten eipä sinne kirppiksille voikaan mitään laatua tulla. Sitten monet vielä pyytävät niistä liian kalliita hintoja. Minäkin tein ennen niin, että kun kyllästyin vaatteisiin niin vein kirpparille ja ostin itselleni uusia. Nykyään ei viitsi myydä mitään, koska ei tarvitse kauan pitää, kun ovat jo siinä kunnossa ettei viitsi lähteä myymään. Surullista kertakäyttäkulttuuria heittää ne roskiin, mutta ei voi mitään. 

Vierailija
19/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aaltoina menee kirpparimyynti. Mulla on ollut välissä huonoja viikkoja ja sitten tulee taas hyvä viikko. Yritän ajatella niin että meneekö pöydän ylläpitämiseen liikaa aikaa saatuun rahaan nähden. Sitten kun tulee fiilis että turha vaiva niin pidän tauon.

Onko kenelläkään kokemusta Malmin velmukirpparilta? Käykö siellä hyvin kauppa? Mietin että vois kokeilla. Eikö se ole lastenvaatekirppis jossa vuokraan sisältyy se että henkilökunta viikkaa vaatteet niin ei tarttis itse käydä siivoamassa.

Vierailija
20/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pöytä ahdettu täyteen tavaraa?

Käytkö siivoamassa pöydän JOKA PÄIVÄ?

Ostaisitko itse tuotteesi niillä hinnoilla?

Kirppispöydän pito on työtä, sen eteen pitää nähdä vaivaa niin se palkitsee.

Onko pöytä ahdettu täyteen tavaraa? Ei, pöytä on väljä koska en itsekään alkaisi tonkia täyteen ahdettua pöytää.

Käytkö siivoamassa pöydän JOKA PÄIVÄ? Kyllä.

Ostaisitko itse tuotteesi niillä hinnoilla? Kyllä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä