Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Atooppinen ihottuma hoituu ruokavaliolla

Vierailija
22.05.2017 |

Ei tarvita lääkkeitä.

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
62/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortisoni ja voiteet "hoitaa" vain oiretta, eivät syytä. Aina pitäisi myös hoitaa se syy kuntoon, eikä pelkkä oire.

Syy on autoimmuuni tauti johon ruokavalio ei vaikuta olenkaan. Sinulla ei ole käsitystä atopiasta, vaan iho-oireista jotka johtuvat huonosta ruokavaliosta, itse atopia on sinulle tuntematon asia. 

Atopiaa ei paranna ruokavalio vaikka se uskonnollisen kaunis ajatus onkin. 

Minun atopiani ei toki parannu, kannan sitä mukanani aina. MUTTA saan sen pysymään poissa tai erittäin hyvin hallinnassa noudattamalla ruokavaliota. Minulle ruokavalio toimii paremmin kuin voiteet, joilla toki niilläkin on oma tehtävänsä. Tällä hetkellä vain yhdessä sormessa keskinivelessä on atooppista ihottumaa, mikä on erittäin hyvin historiaan verrattuna. 

Jos sanoisit että se oli jeesus toistaisit nyt sitä kuinka jeesus parasi atopiasi. Sinulla on vain vahva uskosi asiasta. Mahdollisesti sinun ruokavaliosi määrittää voimakkaasti elämääsi ja siksi esität sitä vastauskeksi. Mitään todellista tai oikeaa ei omasa analyysissäsi ole. Jos asia olisi noin helppoa olisi atopia nujerrettu ja ei asia ei johdu siitä että juuri sinun ruokavaluiosi on vain niin ylivoimainen. Atopiasta kärsii ihmiset joilla on monia erilaisia ruokavalioita. Luulen että sinä selität asian yksinkeertaisesti niin että muut syövät pskaa ruokaa ja siksi heillä on atopia. Tämä on toinen itsekusetus jota harrastat. Atopia on autoimmuunisairaus. Ainoa asia jonka olen huomannut pahentavan atopiaa on stressi. Eli jos sinä stressaat ruokavaliostasi niin silloin se pahentaa atopiaa jos taas olet tyytyväinen tähän elämää suurempaan ruokavalioosi niin silloin se lieventää oireilua. 

Ruokavaliolla ei atopiaa kuitenkaan pidetä kurissa eikä sitä sillä paranneta.

Jokainen uskokoon omalla tavallaan. Minun on helppo uskoa ruokavalioon, koska kirjolohta syötyäni pikkusormi menee kaameaan kuntoon vuorokauden sisällä. Ja jos käytän maitotuotetta, korvantaukset aukeavat saman tien ja kädet alkavat mennä huonoon kuntoon, jos jatkan käyttöä. 

En elä millään stressaavalla ruokavaliolla, olen ainoastaan eliminoinut ne ravintoaineet, jotka eivät minulle sovi. 

Okei, entäpä kun muilla ei mene noin maitojesi ja kirjolohiesi kanssa? Silti hoet sitä ratkaisuksi, etkä osaa kyseenalaistaa omaa uskoasi koska oikeasti et tiedä mitä tekemistä tällä on edes atopian kanssa vai oletko kenties allerginen näille tuotteille, vai stressaatko jkuuri näistä ruoka-aineista niiden oman luonteen takia(koska ne ovat sinusta tehotuotettua kärsimystä) ja erottaa sitä oikeasta tieteestä? Onko oikeiden todisteiden vaatiminen itseltään liikaa sinulle vai tyydytkö muutenkin helppoihin uskon ratkaisuihin asioissa? Kaikki eivät näin tee ja siksi oikea tiede asioissa kehittyy uskomusten sijaan.

No enpä kuvitellut juuri saman reseptin sopivan juuri sinulle. Pointti onkin löytää ne itseä ärsyttävät aineet. Minulla myös vaikkapa nikkeli ja pesuaineet ovat erityisen pahoja ärsyttäjiä. 

Maito nyt vaan on erittäin yleinen atopian ärsyke samoin kuin pesuaineiden kemikaalit. 

Minulla kävi hyvä tuuri, kun immunoglobuliinitestauksessa löytyi maito ja muutama muu ruoka-aine, joiden vasta-aineita kehossani oli liikaa. Näiden poisjättäminen ja lisäksi itse havaitut pesuaineet, saippuat jne. saivat aikaan sen, että atopiani meni remissioon. 

Okei olen huomannut että minulle auttaa se jos on kortisonia siltä varalta olemassa että ihoni aukeaa. Nopealla kortisoni hoidolla iho pysyy hyvänä. Ruokavaliolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Tätä tukeee myös lääkärit toisin kuin humpuukia jota sinä uskot ennemmin. Ja ei en pidä kortisonista vaan vihaan sitä., MUTTA vihaan enemmän uskovaisi joiden´uskjo estäöä heitä näkemästä oikeaa todellista tiedettä satujen ja mystiikan sijaan. Saduissa ja mystiikassa pitäisi osata todistaa se looginen oikea todistettavissa oleva parantava tekijä ilman mutua. Tätä on tiede ja en sano että tiedämme kaiken vaan sanon, että ei kannata uskoa liikaa asioihin joiden toditamiselle ei löydy mitään katetta. 

Oletko elänyt tynnyrissä vai jossain lahkossa? Kyllähän nimenomaan ihan tiede sanoo, että hyvälaatuisella ja oikealla ravinnolla on valtava merkitys terveyteen ja elimistön kuntoon. Muutenhan me kaikki miljardit ihmiset voisimme syödä pelkästään sitä mitä halvimmalla ja helpoimmalla saataisiin tuotettua kattamaan maailman ihmisten energiantarve. 

Oletko edelleen atoopikko vaikka ruokavaliosi olsi mikä? NIINPÄ, mieti sitä ihan oikeasti. Onko sinulla tapana ratkoa asioita uskomalla? Onko muutenkin keskustelu oikeista asioita vaikeaa niin että joutuu ihan oikeasti todistamaan sanansa uskomuksen sijaan?

Ehkäpä sinä olet se tynnyrissä kasvanut oletko miettinyt tätä mahdollisuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEESUS AUTTAA ATOPIAAN.

Vierailija
64/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diagnosoitu atopia lapsesta asti. Kuitenkin käytännössä olen huomannut seuraavaa: Käsi-ihottuma häviää, jos lakkaan syömästä kotimaisia viljoja. Yhden vilja-annoksen jälkeen se palaa pienelle alueelle sormiin ja jos jatkan viljojen syöntiä se leviää käsistä vielä kasvoille.

Vierailija
65/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella ruokavaliolla?Kun siis syy ei ole selvä ja mitään allergiaa ei löydy.Meillä tosin rasvoilla ja muutamilla kortisonikuurilla hoitui.Eli ei niin kalliit lääkkeet kun sai reseptillä.

Vierailija
66/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

64 piti jatkaa vielä: käsivarsiin ja reisiin. Paranemiseen vilja-altistuksen jälkeen menee ainakin viikko. Mansikka saa taipeet hajoamaan. Jos en syö kesällä mansikoita, kestää iho hikeä paremmin.

Vierailija
67/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortisoni ja voiteet "hoitaa" vain oiretta, eivät syytä. Aina pitäisi myös hoitaa se syy kuntoon, eikä pelkkä oire.

Syy on autoimmuuni tauti johon ruokavalio ei vaikuta olenkaan. Sinulla ei ole käsitystä atopiasta, vaan iho-oireista jotka johtuvat huonosta ruokavaliosta, itse atopia on sinulle tuntematon asia. 

Atopiaa ei paranna ruokavalio vaikka se uskonnollisen kaunis ajatus onkin. 

Minun atopiani ei toki parannu, kannan sitä mukanani aina. MUTTA saan sen pysymään poissa tai erittäin hyvin hallinnassa noudattamalla ruokavaliota. Minulle ruokavalio toimii paremmin kuin voiteet, joilla toki niilläkin on oma tehtävänsä. Tällä hetkellä vain yhdessä sormessa keskinivelessä on atooppista ihottumaa, mikä on erittäin hyvin historiaan verrattuna. 

Jos sanoisit että se oli jeesus toistaisit nyt sitä kuinka jeesus parasi atopiasi. Sinulla on vain vahva uskosi asiasta. Mahdollisesti sinun ruokavaliosi määrittää voimakkaasti elämääsi ja siksi esität sitä vastauskeksi. Mitään todellista tai oikeaa ei omasa analyysissäsi ole. Jos asia olisi noin helppoa olisi atopia nujerrettu ja ei asia ei johdu siitä että juuri sinun ruokavaluiosi on vain niin ylivoimainen. Atopiasta kärsii ihmiset joilla on monia erilaisia ruokavalioita. Luulen että sinä selität asian yksinkeertaisesti niin että muut syövät pskaa ruokaa ja siksi heillä on atopia. Tämä on toinen itsekusetus jota harrastat. Atopia on autoimmuunisairaus. Ainoa asia jonka olen huomannut pahentavan atopiaa on stressi. Eli jos sinä stressaat ruokavaliostasi niin silloin se pahentaa atopiaa jos taas olet tyytyväinen tähän elämää suurempaan ruokavalioosi niin silloin se lieventää oireilua. 

Ruokavaliolla ei atopiaa kuitenkaan pidetä kurissa eikä sitä sillä paranneta.

Monella on sairas suhtautuminen ylipäätään ruokavalioihin. Heillä ei ole mitään oikeaa näyttöä mutta usko on niin kova että voi selittaa rtuokavalion avulla itselleen mitä supervoimia hyvänsä. Ihmiset oireilevat vain myös ruokavalionsa kautta. Ortoreksia on yleistynyt voimakkaasti eikä nämä ihmiset edes huomaa olevansa sairaita. 

Vierailija
68/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

64 piti jatkaa vielä: käsivarsiin ja reisiin. Paranemiseen vilja-altistuksen jälkeen menee ainakin viikko. Mansikka saa taipeet hajoamaan. Jos en syö kesällä mansikoita, kestää iho hikeä paremmin.

Hiellä ei ole  mitään merkitystä minun atopiaani. Mansikoille olen jo allerginen vlijat eivät aiheuta minulle mitään oireita aivan niinkuin tälla olisi muka joku oikea merkitys atopian kanssa. Keskustelu pseudotieteellisistä nimikkeistä ilman konkretiaa ei myöskään ole muuta kuin uskoa.

Vierailija
69/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suututtaa tämä ketju! 7v tytöllä vaikea atopia ja raapii itseään rikki, vaikka on munaton ja maidoton ruokavalio .  Apteekin rasvojen lisäksi kokeiltu mm. karitevoita. Usein ab-kuuri, kun ihoon on päässyt raapimisen takia tulehdus ,koulussa ei pysty keskittymään opetukseen eikä saa öisin unta.

Seisoisin vaikka päälläni, kunhan voisin ottaa tuo hirveän kutinan lapseltani pois!!  .

Vierailija
70/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisella ruokavaliolla?Kun siis syy ei ole selvä ja mitään allergiaa ei löydy.Meillä tosin rasvoilla ja muutamilla kortisonikuurilla hoitui.Eli ei niin kalliit lääkkeet kun sai reseptillä.

Sehän on itse kokeiltava, mutta viljat ja maitotuotteet on hyvä tsekata.

Vierailija
71/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suututtaa tämä ketju! 7v tytöllä vaikea atopia ja raapii itseään rikki, vaikka on munaton ja maidoton ruokavalio .  Apteekin rasvojen lisäksi kokeiltu mm. karitevoita. Usein ab-kuuri, kun ihoon on päässyt raapimisen takia tulehdus ,koulussa ei pysty keskittymään opetukseen eikä saa öisin unta.

Seisoisin vaikka päälläni, kunhan voisin ottaa tuo hirveän kutinan lapseltani pois!!  .

Mene rinnakkaishoitoihin tai antioksidanttiklinikalle. Jos et mene, älä puhu päälläsiseisonnasta.

Vierailija
72/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun lapsilla toimi!!! On todettu, että heillä ei ole ruoka-aineallergioilla. Heillä atooppinen ihottuma ilmenee kun säät syksyllä kylmenee ja valo vähenee. Keväällä/kesällä ihottuma poistuu kokonaan. Siitepöly- ja eläinallergioita on, kuin myös infektioastmaa. Mutta ei ruoka-aineallergioita, joten ei ruokavalio heidän ihoonsa auta.

Oletko kokeillut? Ei minunkaan lapsellani ole mitään allergioita, silti maidoton ruokavalio paransi hänen atooppisen ihottuman. En jaksanut enää kuunnella sitä lääkäreiden jaamailua. Usein mieleeni tuli että maito pahentaa oireita entisestään ja sen vuoksi päätin kokeilla maidottomuutta. Ja kyllä kannatti.

Mun kummipojalla auttoi pelkästään kun äitinsä  vaihtoi pojan maidon luomumaitoon. Ja ihan se luomu mitä kaupoissa myydään. Uskomatonta, mutta totta. 

Silti ihmisillä on atopiaa vaikkei joisi maitoa ollenkaan. Kuten minulla. Olisiko niin että asia ei ole todistettu vaikka sinä juuri tätä ratkaisuksi esitätkin? 

Vierailija
73/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on ihon perinnöllinen erilainen rakenne. Ruokavalio on myös oireiden hoitamista. Jokainen atoopinko tietää ruokavalion vaikuttavan ihoon. Toisilla enemmän, eli jotkut allergiat voivat oireilla vain atoopikon iholla.

Vierailija
74/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suutu ihan rauhassa, mutta totuus on, että syöty ruoka vaikuttaa atopiaan. Kokeile viljatonta.

Vierailija
75/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun lapsilla toimi!!! On todettu, että heillä ei ole ruoka-aineallergioilla. Heillä atooppinen ihottuma ilmenee kun säät syksyllä kylmenee ja valo vähenee. Keväällä/kesällä ihottuma poistuu kokonaan. Siitepöly- ja eläinallergioita on, kuin myös infektioastmaa. Mutta ei ruoka-aineallergioita, joten ei ruokavalio heidän ihoonsa auta.

Oletko kokeillut? Ei minunkaan lapsellani ole mitään allergioita, silti maidoton ruokavalio paransi hänen atooppisen ihottuman. En jaksanut enää kuunnella sitä lääkäreiden jaamailua. Usein mieleeni tuli että maito pahentaa oireita entisestään ja sen vuoksi päätin kokeilla maidottomuutta. Ja kyllä kannatti.

Mun kummipojalla auttoi pelkästään kun äitinsä  vaihtoi pojan maidon luomumaitoon. Ja ihan se luomu mitä kaupoissa myydään. Uskomatonta, mutta totta. 

Silti ihmisillä on atopiaa vaikkei joisi maitoa ollenkaan. Kuten minulla. Olisiko niin että asia ei ole todistettu vaikka sinä juuri tätä ratkaisuksi esitätkin? 

Sitten voi ratkaisuksi miettiä jotain muuta.

Vierailija
76/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voi ratkaisuksi miettiä jotain muuta.

Esim Jeesusta. Lyön vetoa että jos lapsi juo tavallista maitoa ei atopia siitä erikseen "palaa" reagoi. Ei tarvita kuin testi jossa altistetaan plasebolle ja tavalliselle maidolle sekä luomumaidolle niin huomataan se huuhaa. Ja tämä todistaminen oikeasti on helppoa luuletko ettei näitä asioita tutkita oikeasti? Tämä olisi myös testein helppo todistaa oikeaksi, mutta sitä ei pystytä tekemään koska atopia ei toimi noin.

Vierailija
77/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se geenivirheen aiheuttama ongelma paranee ruualla. Syömällä geenejä?

Vierailija
78/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö aloittaja mitä atopia ja atooppinen iho tarkoittaa?

Vierailija
79/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne rasvat nyt ainakin katottava ensin. Että syö sisäisesti riittävästi rasvoja/vrk.

Muistaako joku tällaistakin:

Helokkiöljykapselit tehoavat joihinkin. Ennen ei ollut esillä niin paljon näitä tutkittuja luont.tuotteita - mutta tämä on dokumentoitu joskus vuonna nakki, tää helokkiöljy.

Olen itse kokeillut myös tyrniöljykapseleita, talvikaudella, kun halvempia.

Vaikeus on tietenkin, jos on kala-allergia, syödä niitä kalarasvoja.

Vierailija
80/139 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se geenivirheen aiheuttama ongelma paranee ruualla. Syömällä geenejä?

Ruokavalio vaikuttaa geenien expressioon. Jos geenivirhe on peritty vaikka toiselta vanhemmalta, jolloin elimistösi tuottaa vain puolet jotain atopian kannalta olennaista proteiinia, saattaa ruokavaliolla pystyä tehostamaan ehjän kopion toimintaa.

Geenivirhe voi vaikuttaa vaikka jonkin vitamiinin imeytymiseen tai toimintaan. Jos lisäät kyseisen vitamiinin saantia, ei virhe ehkä enää olekaan vaikuttava.

Laktoosi-intoleranssihan on sekin "geenivirhe" sikäli, että sulta yksinkertaisesti puuttuu ne evoluutiossa ilmestyneet tuoreimmat versiot siitä geenistä, jotka mahdollistavat laktoosin hyödyntämisen lapsuudenkin jälkeen. Ruokavaliosta laktoosin poistaminen kummasta auttaa tähän ns. geenivirheeseen.