Minua pilkattiin mieheni sukujuhlissa... :(
Me olemme menossa mieheni kanssa hänen sukujuhliin ja asia aiheuttaa stressiä minussa syystä että viimeksi kun osallistuin niihin, koin että minua ei oikein arvostettu.
Siellä tapahtui seuraavanlainen episodi: istuimme mieheni ja hänen sukulaisensa kanssa juttelemassa asioista ja siinä oli myös mieheni veljen 10v- tyttö joka siinä istuskeli ja tuijotti minua aikansa ja nousi siitä sitten ylös ja marssi toiseen huoneeseen jossa oli sellainen 50 henkeä. Kuulin kuinka hän isolla äänellä ilmoitti havaintonsa minusta koko juhlaväelle elikkä hän sanoi että " Tytti (nimi muutettu) on lihava (olen 164cm ja 60kg, joten en ole lihava!) ja sillä o n rumat hampaat! myönnåän että hampaani eivät välttämättä kelpaisi mihinkään hammastahna mainokseen, ne on vähän yksi ristikaksi mutta kukaan ole niistä aiemmin mitään vastaavaa maininnut.
En ole koskaan harkinnut esim. oikomista tms. ei ne nini pahat ole.
Mutta kukaan ei siis kommetoinut asiaa mitenkään ja sanoin miehelleni myöhemmin että miksi hän ei sanonut asiaan mitään, mies sanoi että sehän oli vain lapsi ja minä snaoin että ensi kerralla kursitan sen kakaran. sanokaas nyt miten minun pitäisi asiasta ajatella, minusta mieheni veljen perhe ei ole niin fiksua muutenkaan kuin mitä puheissa olen saanut käsityksen.
Kommentit (45)
Jos olet rikkinäinen ihminen muiden armoilla, itsetuntosi vain heikkenee lisää. Etsi ensin itsesi ja opettele hyväksymään itse itsesi. Ehkä se hampaiden korjaus auttaisi? Ei se ole ratkaisu kaikkeen, mutta se voisi olla hyvä alku.
Jos olisit tyrmistykseltäsi keksinyt niin olisit voinut tokaista: "Ja niin ne toiset osaavat lapsillen käytöstavat opetaa" tms. Häpeä ei ole sinun vaan lapsen vanhempien. Minä olisin ainakin naamapuniasena käskenyt pyytämään anteeksi.
en minä niistä niin paljoa kärsi, sitäpaitsi se maksais aika tavalla.. tietääkseni.
Minun hampaani ovat valkoiset ja terveet, tosin eivät ihan rivisuorat, pahempiakin on tosiaankin nähty.
Mutta itsetunto minulla ei ole parhaimpia ja en voi välttyä ajatukselta että en enää osaa arvostaa mieheni veljen perhettä enkä sukuaan, sekin häiritsee.
ap.
Ihanko tosi asiana väitätte, että AP:tä lukuunottamatta kukaan ei olisi pahoittanut mieltään mikäli omalle kohdalle olisi sattunut noin?
En kyllä usko....
lisää kommentteja.. kuinka saisin edes itsetuntoani paremmaksi?
en mä ota siitä nokkiini, ellei asiassa ole jotain muutakin. Tosi kuin vesi.
joka ei varmasti sanoisi mitään tuollaista kenestäkään, sen verran on opetettu. Miehesi veljen perhe paljastui todella tökeröksi sakiksi.
Täällä hieman vastaavanlainen tilanne, tosin se oli miehen veli, joka aikoinaan melkein joka kerralla onnistui höläyttämään jotain loukkaavaa. Enää ei olla paljon tekemisissä, kun mieskin tajusi, kuinka monella tavalla ikävää porukkaa se on.
Minä ainakin loukkaantuisin, vaikka itsetunnossa ei mitään vikaa olekaan. Lapsella ei ole käytöstapoja ollenkaan.
Kognitiivisessa psykoterapiassa tutkitaan hyvinvointia rajoittavia, epätarkoituksenmukaisia ajatustapoja ja niiden yhteyksiä ongelmallisiin kokemuksiin, tunteisiin ja toimintatapoihin. Näiden ajattelutottumusten tunnistamisen ja muuttamisen ohella kognitiivisessa psykoterapiassa kehitetään ongelmanratkaisutaitoja ja selviytymiskeinoja. Usein psykoterapiatyöskentely on hyvin käytännönläheistä - uusia suhtautumis- ja toimintatapoja kokeillaan jokapäiväisessä arkielämässä terapiaistuntojen välillä.
Yritä vain unohtaa koko juttu ja mene reippain mielin juhliin. Älä anna mokoman häiritä elämääsi.
niin itsetuntoa olisi hyvä kohottaa TERAPIASSA!
Paras unohtaa koko juttu. Lapsella on todennäköisesti itsellään vielä pahempia ongelmia jos oikeasti haukkuu muita tuohon tyyliin. Meilläpäin joku olisi napauttanut hänelle yhtä ilkeän kommentin takaisin ja se olisi toivottavasti opettanut hänelle tapoja.
Lapsella tuon verran ikää ja möläyttelee tuollaista! Ei tuon ikäinen saa enää suustansa päästää tuollaista. Taitaa olla aika ääliöitä vanhemmat..pilalle kasvatettu penska. Ja mistä tulee edes tuon ikäiselle mieleen arvostella ketään aikuista tuolla tavalla. Sen ymmärrän jos lapset keskenään nahistelevat joskus. Tuo vaikuttaa siltä että lapselle ei ole opetettu aikuisten kunnioitusta. Tuskin tällainen kakara kunnioittaa omia vanhempiaankaan.
Ja kyllä tuollaisesta käyttäytymisestä olisi pitänyt jonkun aikuisen huomauttaa. Mitähän lapsesta vielä isona kasvaa? Kaikkia arvosteleva ja juhlissa terrorisoiva, tunnelman pilaaja.
Jos menet kuitenkin niihin sukujuhliin ja pentu saa taas päähänsä laukoa jotain niin kyllä nyt voit lohkaista takaisin jotain ja niin että sen vanhemmat kuulee. Ei sun tässä tarvitse mitään hävetä. Tuommosen kersan vanhemmille se häpeä kuuluu. Sulla ei ole mitään hävettävää..olet ihan normaalin kokoinen ja näköinen.
Mietit etukäteen valmiiksi jonkun mehevän lohkaisun niin et jää sanattomaksi jos tämä tulee sinulle suutaan soittamaan. Todellakin häpeä on tämän lasten vanhempien ei sinun! Vaikka hampaasi olisi miten ristissä ;-)
nauravat aina jos haukkuu mummoaan läskiksi yms. Mummo on kuitenkin ihan simpsakka pakkaus minusta. Haukkuu minuakin läskiksi(tai siis hukkui ;)
Laitoin lapselle rajat vastaan het!
Tapahtunut kannattaa unohtaa ja mennä juhliin niin kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Jos vastaava tilanne osuu vielä kohdalle tämän tytön toimesta voit sanoa ettei sinustakaan taida Miss Universumia tulla.
No ensin voit sanoa ettei ole sopivaa arvostella kenenkään ulkonäköä ääneen, ajatella saa mitä hyvänsä. Kysyä voit pitäisikö hän lapsi siitä että sinä arvostelisit hänen ulkonäköään kaikkien kuullen sillä kaikista meistä löytyy joku epämiellyttävä piirre joko ulkonäössä tai luonteessa.
Häpeä olisi valtava jos omat lapseni arvostelisi jotakuta noin ja pyytäisin julkisesti pyytämään anteeksi sillä julkisesti arvostelikin.
Jos et mene, saavat vaan lisää pontta pyttyyn haukkumisen suhteen (jos sellaisesta nyt oikeasti onkaan kyse).
Mutta ei tuollaisen takia kannata kuitenkaan jättää juhliin jatkossa menemättä.
Minusta se 10-vuotias oli aika tyhmä tai huonosti kasvatettu lapsi. Oma 7-vuotiaanikin saattaa sanoa minua leikillään lihavaksi (en ole) tai selittää ystävilleni, että juon yöllä salaa kaljaa (en juo) mutta ei mene tosiaan selittämään tuollaisia juttuja minusta kenenkään vieraamman läsnäollessa eikä ikinä menisi ääneen arvostelemaan ihmisiä, joita ei tunne tosi hyvin. Oli jotenkin liikuttavaa, kun lapsi oli etukäteen huolissaan, kun tiesi, että tapaamme hänelle tutun mutta muulle perheelle vieraan, oikeasti tosi lihavan ihmisen. Pelkäsi nimittäin, että viisivuotias pikkuveli möläyttää jotain siitä lihavuudesta.
Mieti valmiiksi lapsessa oleva "huono" piirre (esim. "Tässähän on se tyttö, joka on erittäin epäkohtelias muita kohtaan! Terve!") ja tokaise tälle takaisin. Nythän se on heikko varhaisteini ja erittäin tarkka esim. omasta ulkonäöstään...... Kosto ei tietenkään ole kaunis tapa, mutta viimeisenä keinona tyydyttävin.
ja kotoahan sekin on lähtöisin.
Entisen miesystävän tytär ikää 14v, haukkui minua taikinamahaksi, läskiksi, pulleroksi yms olen 175cm ja painan 67kg, vatsani on hiukan pyöreä kiitos kolmen raskauden. Entinen miesystävä ei mitenkään puuttunut tyttärensä nimittelyyn nauroi vain hänen jutuilleen. Sangen pian huomasin että hän itsekin harrasti ihmisten arvostelua ja nimittelyä.
Asiaan, sanoin sitten itse tytölle että kiitos kaikista noista kauniista sanoistasi, mutta ilkeydet voit pitää omana tietonasi. Tästähän Ent.miesystävä, pillastui kokonaan hänen lapsensa saa puhua ihan miten haluaa ja minä tosiaankin voisin laihduttaa.
Kiitosvaan ja näkemiin se suhde loppui siihen...
Kenenkään ei tarvitse sietää pahoja puheita eikä nimittelystä.
Miehesi suvussa on siis huonokäytöksisiä ihmisiä, mutta ole sinä fiksu ja älykäs, kulje ylpeänä itsestäsi ja nauti juhlista...