Alusvaatemyyjä paljastaa mokan, johon naiset sortuvat kerta toisensa jälkeen!
http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/alusvaatemyyja-paljastaa-…
"Kokemukseni mukaan periaatteessa jokainen, joka ei ole käynyt mittaamassa itseään aikaisemmin käyttää vääränkokoisia rintaliivejä, Kaisa kertoo."
"Kaisa myöntää, että tietyllä tapaa hänen työnsä kulkee mukana myös vapaa-ajalle. Huonosti istuvat rintaliivit tunnistaa Kaisan epäonneksi jo kaukaa.
– Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee.
Hän on erityisen pahoillaan siitä, että suomalaiset eivät vaikuta täysin ymmärtävän, kuinka suuri rooli hyvin istuvilla rintaliiveillä on koko olemuksen kannalta. Kaisa pyrkii tekemään tämän myös lähipiirilleen selväksi.
– Naisen itsevarmuus lähtee alusvaatteista. Moni sanookin, että sitten kun on oikeasti oikeankokoiset liivit päällä, oma rintavarustus ja koko olemus näyttää paljon paremmalta. Kaikki lähtee alusvaatteista, Kaisa toteaa."
Asiaa!
Kommentit (114)
Rintaliivimyyjät myyvät tahallaan väärän kokoisia liivejä sen vuoksi että kun ne purisdtavat niin asiakas tulee pian ostamaan uudet liivit.
Vierailija kirjoitti:
Rintaliivimyyjät myyvät tahallaan väärän kokoisia liivejä sen vuoksi että kun ne purisdtavat niin asiakas tulee pian ostamaan uudet liivit.
Älä ala rintaliivimyyjäksi, jos kuvittelet että tuolla taktiikalla saa pidettyä bisneksen pystyssä.
Yritin käydä alan liikkeessä, joita ei täällä kotikaupungissani taida olla kuin pari. Kaupassa oli yksi myyjä, joka oli asiakaspalveluhommissa. Huikkasi minulle ohimennen, että minkä kokoisia liivejä tarvitsen. Kerroin, etten oikein tiedä mikä on kokoni, "varmaan 70a tai 65a". Myyjä näytti minulle muutamat sen kokoiset liivit. Yhdet istuivat ok:sti, olivat kelta-valkoruudulliset ja maksoivat 80e. Jätin liivit kauppaan ja menin ostamaan ihan ok:sti istuvat 20e liivit Lindexiltä. Nykyään käytän lähinnä bralette-malleja ja urheilurintsikoita tms, joten ei ole tätä ongelmaa enää.
No ei mitään vaatteita edes voi ostaa pelkän koon perusteella, kun ne koot vaihtelee niin paljon valmistajan ja jopa valmistajan eri mallien mukaan. Sovittamalla se koko aina selviää, mutta toki hyvä tietää mistä koosta sovittamisen kanssa kannattaa lähteä liikkeelle.
Harmittaa kyllä, kun on perinyt isot rinnat. Saa maksaa itsensä kipeeksi, että löytäis sopivat liivit ja vaikka käy pelkästään liivejä myyvissä kaupoissa, niin on tosi vaikea löytää sopivia. Mitään pitsihörpelöitä ei välttämättä halua. Seuraavaksi kokeilen Wau-liikettä, josko sieltä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käydän vain sporttiliivejä ja se sopii tällaiselle pienitissiselle hyvin. Ne tukee ja joustaa riittävästi sekä istuu ja pysyy paikoillaan. Kaarituet on paholaisen keksintö, samoin pitsit. En voi sietää liiveissä noita.
Voi kun ne kaisat tilaisivat erikoisliikkeisiinsä SOPIVIA ja MUKAVIA liivejä meille herkkänahkaisillekin. Kun olisi edes kokoa 75H, niin saisin minäkin kerran täsmälleen sopivat, ehkä.
Voi olla, että kaaret eivät paina jos ovat sopivan kokoiset. Mutta kun eivät ole, eivät ainakaan koossa 70-75, kun kaaren leveys ei millään voisi olla enempää kuin 12 cm, vaikka kuppi olisi K. Leveämmät painavat kainaloita ja/tai törröttävät rumasti rintojen välissä-
Minun kokoni on juuri tuo 75H ja olen löytänyt parhaiten istuvat liivit Primaveran liiveistä.
Ei lainkaan tuollaisia ongelmia kuin sinulla. Liivit istuvat ernomaisesti ja mikä parasta,niiden olemassoloa ei huomaa kuin siitä, että rinnat eivät paina. Täytyy siis olla kiinni itse rintojen mallista, nehän ovat meillä kaikilla omanlaiset. Sovita kaikki mahdolliset merkit ja mallit, niin kenties sinullekin löytyy sopivat.
Mutta ennenkaikkea, mene oikeaan erikoisliikeeseen, ei Changeen tms.
Changessa on myyntikikkana myydä malleja joissa kuppikoko(merkintä) on totuttua isompi. Näin pyritään luomaan asiakkaalle jonkinlainen ylemmyydentunne.
Meillä naisilla on lisäksi vuosikymmenten rasitteena nuo rintaliivien kokomerkinnät. Miehet olisivat jo saaneet tämänkin ratkeamaan, mutta naiset pyrkivät yhä ratkaisemaan asian vanhalla, puutteellisella tavalla.
Istuvuutta ei saa kuvattua kahdella suuntaa-antavalla merkinnällä. Suomalainen asiakas ei jostain syystä kehtaa kysyä asiantuntijan neuvoja hieman intiimissä asiassa. Nettivalikoima on tuonut lisäksi mukanaan Isobritannian ja USA:n Eurooppalaisesta poikkeavat kokomerkinnät jotka ovat ainoastaan nimellisesti samannäköisiä. Jostain syystä tuijotetaan liikaa tuota kuppikokoa ilmaisevaa kirjainta. Sehän ei kerro rintojen koosta vaan rinnanympärysten suhdeluvusta. Rintojen päältä on kaiken lisäksi vaikea mitata, koska ne tuppaavat roikkumaan ja sisältävät kokoon puristuvaa rasvaa. Miksi tässä ei aleta hyödyntämään tilavuuteen verrattavaa mittaa? Sitten tulevat mukaan lisäksi nämä rinnakkaiskoot, 70D on sama kuin 75C jne. 75C on sama kuin 80A. Moni tulkitsee sen näin ja päättelee samalla, että 70D on sama kuin 80A (väärin!!).
Jos keksisin rintaliivit nyt, käyttäisin mittauksessa mittanauhaa joka kertoo samalla tavoitellun ympärysnauhan tiukkuuden. Kuppikoossa käyttäisin vertailukuppeja, joihin rintakudosta sovitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa kyllä, kun on perinyt isot rinnat. Saa maksaa itsensä kipeeksi, että löytäis sopivat liivit ja vaikka käy pelkästään liivejä myyvissä kaupoissa, niin on tosi vaikea löytää sopivia. Mitään pitsihörpelöitä ei välttämättä halua. Seuraavaksi kokeilen Wau-liikettä, josko sieltä...
Toisaalta isoista rinnoista on kaikenlaista muuta hyötyä, niillä voi saada vaikkapa rikkaan miehen. Ei siis kannata olla ollenkaan pahoillaan, päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin otsikosta, että vääränkokoiset liivit ja arvelen että haastateltu "asiantuntija" työskentelee joko Changessa tai Funky Ladyssa, jossa kyllä mitataan mutta jossa saat tosiaan kooksesi tyyliin 55K. Onhan se tosi imartelevaa kun kuulostaa siltä että on hirmu pieni ympärys ja isot tissit, mutta jännä juttu että tuon kokoisia liivejä et sitten löydäkään mistään muualta, vaikka joku Lindexin 90D saattaa oikeasti hyvin vastata samaa kokoa. Ei siinä ole mitään järkyttävää, että ns. ympärys heittää vaikka metrin, jos koko on sama. Kertoo vain siitä että kyseisissä ammattilaisliikkeissä harrastetaan ihan hillitöntä vanity sizingia ja muualla ei. Kokeilemalla löytyy sopivat.
Funky Ladyssä myydään useamman merkkisiä liivejä, joten mitään "imartelukokoja" siellä ei ole. Todella monet naiset vaan luulevat, että esim. D- kupista ylöspäin olevat koot ovat hirveän isoja.
Edelleenkään kuppikoko ei kerro yhtään mitään. Jos on vaikkapa kokoa F90, ei ole mitenkään uhkea, on vain joko todella roteva tai lihava kun ympärys on noinkin iso. F65 taas onkin jo huomattavn uhkea. Kupin tilavuus kun muuttuu suhteessa ympärysmittaan, F ei ole samankokoinen jokaisessa ympärysmitassa. Tätä ei suurin osa ihmisistä jotenkin ymmärrä.
Miehetkin joskus toivovat, että "D-kuppinen nainen", mutta on ihan eri asia olla D-kuppinen 100-kiloisena tai 50-kiloisena, se D-kuppi kun ei ole mikään vakio. Että voi sieltä D-kuppinen tulla, mutta onko se sellainen kuin mitä mies kuvitteli, onkin eri asia, mutta D-kuppiahan toivottiin :D
65F. Huomattavan uhkea? Keskivertoa hieman isompi pikemminkin.
No nyt on väärän kokoiset rintaliivit. Sussiunatkoon kun mahtaa ahdistaa noissa. Väärän mallinen kuppi noihin rintoihin ja tyhjää jää liikaa. Ei tue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin otsikosta, että vääränkokoiset liivit ja arvelen että haastateltu "asiantuntija" työskentelee joko Changessa tai Funky Ladyssa, jossa kyllä mitataan mutta jossa saat tosiaan kooksesi tyyliin 55K. Onhan se tosi imartelevaa kun kuulostaa siltä että on hirmu pieni ympärys ja isot tissit, mutta jännä juttu että tuon kokoisia liivejä et sitten löydäkään mistään muualta, vaikka joku Lindexin 90D saattaa oikeasti hyvin vastata samaa kokoa. Ei siinä ole mitään järkyttävää, että ns. ympärys heittää vaikka metrin, jos koko on sama. Kertoo vain siitä että kyseisissä ammattilaisliikkeissä harrastetaan ihan hillitöntä vanity sizingia ja muualla ei. Kokeilemalla löytyy sopivat.
Funky Ladyssä myydään useamman merkkisiä liivejä, joten mitään "imartelukokoja" siellä ei ole. Todella monet naiset vaan luulevat, että esim. D- kupista ylöspäin olevat koot ovat hirveän isoja.
Edelleenkään kuppikoko ei kerro yhtään mitään. Jos on vaikkapa kokoa F90, ei ole mitenkään uhkea, on vain joko todella roteva tai lihava kun ympärys on noinkin iso. F65 taas onkin jo huomattavn uhkea. Kupin tilavuus kun muuttuu suhteessa ympärysmittaan, F ei ole samankokoinen jokaisessa ympärysmitassa. Tätä ei suurin osa ihmisistä jotenkin ymmärrä.
Miehetkin joskus toivovat, että "D-kuppinen nainen", mutta on ihan eri asia olla D-kuppinen 100-kiloisena tai 50-kiloisena, se D-kuppi kun ei ole mikään vakio. Että voi sieltä D-kuppinen tulla, mutta onko se sellainen kuin mitä mies kuvitteli, onkin eri asia, mutta D-kuppiahan toivottiin :D
65F. Huomattavan uhkea? Keskivertoa hieman isompi pikemminkin.
No nyt on väärän kokoiset rintaliivit. Sussiunatkoon kun mahtaa ahdistaa noissa. Väärän mallinen kuppi noihin rintoihin ja tyhjää jää liikaa. Ei tue.
Tyhjää?
Mun koko on 65d ja sitä ei löydy mistään. On alkanut ärsyttämään, joten välillä menen ilman rintaliivejä. Kireiden paitojen kanssa niitä on pakko pitää. Kerran olen käynyt mittauttamassa itseni ja lopputuloksena se, että liivit puristivat.. Itselleni tärkeintä on mukavuus. Muuten, jos joku tietää mistä saisi rintaliivejä suht leveällä takaosalla ja olkaimilla, saa kertoa. Sellaiset olen todennut parhaimmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun koko on 65d ja sitä ei löydy mistään. On alkanut ärsyttämään, joten välillä menen ilman rintaliivejä. Kireiden paitojen kanssa niitä on pakko pitää. Kerran olen käynyt mittauttamassa itseni ja lopputuloksena se, että liivit puristivat.. Itselleni tärkeintä on mukavuus. Muuten, jos joku tietää mistä saisi rintaliivejä suht leveällä takaosalla ja olkaimilla, saa kertoa. Sellaiset olen todennut parhaimmiksi.
https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri
https://www.lumingerie.fi/tuotehaku?s=65&s2=D%2FD
https://www.bravissimo.com/shop-by/size/30D-bras/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.bravissimo.com/shop-by/size/30D-bras/
Tuo laskuri on täysin turha kkn sivut itse myy liivimerkkejä joissa ne koot vaihtelee. Liian helposti tulee väärä koko asiakkaalle.
Netistä tilaaminen on muutenkin viimeinen tapa yrittää löytää oikea koko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.bravissimo.com/shop-by/size/30D-bras/Tuo laskuri on täysin turha kkn sivut itse myy liivimerkkejä joissa ne koot vaihtelee. Liian helposti tulee väärä koko asiakkaalle.
Netistä tilaaminen on muutenkin viimeinen tapa yrittää löytää oikea koko.
Laskuri antaa vain lähtökohdan, tietenkin jokainen sovittaa itselleen sopivat liivit. Mutta tuo laskuri sattuu olemaan parhaimmasta päästä, eikä anna tulokseksi jo alkuunsa liian isoa ympärysmittaa ja liian pientä kuppia, niin kuin esim vaateketjuliikkeiden laskurit.
Netistä tilaaminen on itselleni ainoa vaihtoehto ostaa liivejä, lähellä ei ole alusvaateliikkeitä ja niissä ei yleensä ole koossani kuin yhtä tai korkeintaan kahta vaihtoehtoa. Tilaamalla nettikaupoista eri kokoisia ja mallisia ja taas palauttamalla löysin itselleni oikean kokoiset ja malliset liivit.
Aluksi rintsikoiden nettiostelu on vaivalloista, mutta nykyään osaan jo katsoa minkä mallisia kannattaa edes yrittää kokeilla ja eri merkit ovat tulleet niin tutuiksi että koon puolesta hutiostoksia tulee harvoin.
Aika harva käyttää nykyään härkiä kyntämiseen. Miksi ihmeessä alusvaateliikkeen myyjä tekisi näin?