Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alusvaatemyyjä paljastaa mokan, johon naiset sortuvat kerta toisensa jälkeen!

Vierailija
21.05.2017 |

http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/alusvaatemyyja-paljastaa-…

"Kokemukseni mukaan periaatteessa jokainen, joka ei ole käynyt mittaamassa itseään aikaisemmin käyttää vääränkokoisia rintaliivejä, Kaisa kertoo."

"Kaisa myöntää, että tietyllä tapaa hänen työnsä kulkee mukana myös vapaa-ajalle. Huonosti istuvat rintaliivit tunnistaa Kaisan epäonneksi jo kaukaa.

– Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee.

Hän on erityisen pahoillaan siitä, että suomalaiset eivät vaikuta täysin ymmärtävän, kuinka suuri rooli hyvin istuvilla rintaliiveillä on koko olemuksen kannalta. Kaisa pyrkii tekemään tämän myös lähipiirilleen selväksi.

– Naisen itsevarmuus lähtee alusvaatteista. Moni sanookin, että sitten kun on oikeasti oikeankokoiset liivit päällä, oma rintavarustus ja koko olemus näyttää paljon paremmalta. Kaikki lähtee alusvaatteista, Kaisa toteaa."

Asiaa!

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä! Ne "oikeankokoiset" liivit puristavat niin, että välillä luulen saavani sydänkohtauksen, kun rintakehää puristaa. Sen lisäksi kainaloihin tulee kaarituiden päistä ikävät punaiset ja kipeät hankaumat.

Ostan siis juuri sellaiset liivit kuin itsestä tuntuu mukavalta päällä ja kaikkein parhaat ovat kaarituettomat, joita todellakin on vaikea löytää.

Vierailija
42/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän toppimaisia urheiluliivejä ja niistä valitsen ihanan mukavan kiristämättömän, pehmeän kaarituettoman leveäolkaimisen mallin. Liivikaupan kammotuksia pukekoon ylleen muut halutessaan, itselleni ei kiitos moisille virityksille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin otsikosta, että vääränkokoiset liivit ja arvelen että haastateltu "asiantuntija" työskentelee joko Changessa tai Funky Ladyssa, jossa kyllä mitataan mutta jossa saat tosiaan kooksesi tyyliin 55K. Onhan se tosi imartelevaa kun kuulostaa siltä että on hirmu pieni ympärys ja isot tissit, mutta jännä juttu että tuon kokoisia liivejä et sitten löydäkään mistään muualta, vaikka joku Lindexin 90D saattaa oikeasti hyvin vastata samaa kokoa. Ei siinä ole mitään järkyttävää, että ns. ympärys heittää vaikka metrin, jos koko on sama. Kertoo vain siitä että kyseisissä ammattilaisliikkeissä harrastetaan ihan hillitöntä vanity sizingia ja muualla ei. Kokeilemalla löytyy sopivat.

Vierailija
44/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän vähän on nykyään tarjolla kaarituettomia rintsikoita. Jos on, ne ovat urheiluliivejä tai jotain sellaisia höttöjä, jotka eivät mitään tue.

Asioin viimeksi erikoisliikkeessä, josta löysin sopivat liivit. Silloinkin myyjä tyrkytti pienempää ympärysmittaa. En suostunut edes kokeilemaan.

En tosiaankaan ajattele, että jokin kokonumero olisi "totuus". Silti se oma ymmärrys siitä, että kokoni on 85B pitää paikkansa lähestulkoon aina.

Onneksi voi olla myös ilman liivejä!

Vierailija
45/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko on todella pitkään ollut 75C/70D, ja mieluiten käytän pehmeitä ja suht halpoja urheiluliivejä, joissa ei ole kuppia tms.. Rintani eivät ole isot ja näin parikymppisenä eivät ole vielä polvissa asti. + liivt voi vaan heittää pesukoneeseen normi pyykin kanssa, ovat halvat ja mukavat. Kerran 10 vuotta sitten olen käynyt ihan liiviliikkeessä ja edelleen käytän sieltä saamiani marie dekkerssejä, mutta liivit ilman rautakaaria ja kuppeja ovat vain paremmat kotona käytettäessä.

Toki sitten töissä/urheillessa käytän hitusen tukevampia ja kalliimpia urheiluliivejä. (Teen fyysistä työtä)

Vierailija
46/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Mullakin tulee tarve ilmoittaa huonosti istuvista rintsikoista naisille. En itse tunne olevani isorintainen ja hoikka, joten käytin ennen kokoa 80D, kaupoissa joissa kävin ei myyty isompia kuppeja varsinkaan pienemmällä ympäryksellä, mikä on vitun naurettavaa. Kun nyt olen alkanut mittaamaan kuppikokoani, joudun tilaamaan lähinnä netistä, koska oikea kokoni on 60J

Vierailija
47/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin otsikosta, että vääränkokoiset liivit ja arvelen että haastateltu "asiantuntija" työskentelee joko Changessa tai Funky Ladyssa, jossa kyllä mitataan mutta jossa saat tosiaan kooksesi tyyliin 55K. Onhan se tosi imartelevaa kun kuulostaa siltä että on hirmu pieni ympärys ja isot tissit, mutta jännä juttu että tuon kokoisia liivejä et sitten löydäkään mistään muualta, vaikka joku Lindexin 90D saattaa oikeasti hyvin vastata samaa kokoa. Ei siinä ole mitään järkyttävää, että ns. ympärys heittää vaikka metrin, jos koko on sama. Kertoo vain siitä että kyseisissä ammattilaisliikkeissä harrastetaan ihan hillitöntä vanity sizingia ja muualla ei. Kokeilemalla löytyy sopivat.

Juurikin. Olen kerran käynyt Changessa kun sitä kehuttiin, mutta eivät vaikuttaneet kovin laadukkailta, jotenkin kovaa ja karheaa oli materiaali ja saumat, mutta omituisinta oli mitoitus - ympärysmitta on senteissä, mutta niiden sentti on kyllä jotakin muuta kuin 10mm. Siis joku 70-ympäryksinen kokolapun mukaan oli varmaan metrinen todellisuudessa. Että varmaan kauppa käy kun oikeasti metrisen ympäryksen omaava C-kuppinen muuttuukin yhtäkkiä "hoikaksi ja uhkeaksi" Ö60-kokoiseksi :D

Vierailija
48/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Mullakin tulee tarve ilmoittaa huonosti istuvista rintsikoista naisille. En itse tunne olevani isorintainen ja hoikka, joten käytin ennen kokoa 80D, kaupoissa joissa kävin ei myyty isompia kuppeja varsinkaan pienemmällä ympäryksellä, mikä on vitun naurettavaa. Kun nyt olen alkanut mittaamaan kuppikokoani, joudun tilaamaan lähinnä netistä, koska oikea kokoni on 60J

Joko sulla oli ennen liivit niskassa takaa ja kupit roikkui polvissa edestä tai sitten sulla on nyt kaameat selkä- ja kainaloläskit kera painumajälkien liian pienen ympäryksen takia. Jos 80-ympärys oli joskus sopiva eikä 20 cm liian väljä, et saa päällesi 60-sentin ympärystä millään ilman että jossakin tursuaa ja paljon.

Tai sitten käyt Changessa. Siellä kun mitoituksen on tarkoitus antaa jokaiselle vaikutelma hoikasta ja uhkeasta. 60 voi siellä hyvinkin olla 80 oikeasti.

49/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siitä samaa mieltä, että mukavat ja hyvin istuvat rintsikat kohentavat itsetuntoa ja parantavat ryhtiä. Syy tähän ei ole niinkään pinnallinen - itsetuntoni ei ole sidottu tissien ulkonäköön - vaan se, että omassa kropassa on hyvä olla ja liikkua.

On helppo kävellä selkä suorana, kun ei tarvitse pelätä, että rinnat pulpahtelevat kupeista ulos. On helppo liikkua, kun tissit eivät hölsky epämukavasti ylös alas. On helppo unohtaa rintsikoiden olemassaolo, kun mikään ei kiristä eikä purista, eikä tarvitse pelätä että liivit valahtavat pois paikoiltaan.

Kun olo on kevyt, varma ja mukava, se näkyy ryhdissä ja koko olemuksessa. Itsevarma ihminen näyttää hyvältä, vaikkei olisi mitenkään laittautunut.

Nykyään käytän pelkkiä urheiluliivejä. Ne latistavat rintoja, joten ne eivät ole kaikkein imartelevimman näköiset, mutta ei se haittaa. Urheiluliivit tukevat hyvin ja tuntuvat mukavilta päällä. Lisäksi käytän erikokoisia liivejä kuukautiskierron eri vaiheissa, koska nesteturvotuksen vaihtelut ovat mulla niin suuria. Toimii! 😊

Sorruin nuorempana siihen mokaan, että käytin liivejä, joissa oli liian pienet kupit ja liian iso ympärysmitta. Syitä tähän:

- Kaupan valikoima. Olen hoikka mutta suht isotissinen. Kaupan valikoimasta 75C oli sopivin, vaikka 70F olisi ollut paras, mutta ei sellaisia marketeista löytynyt.

- Mukavuus. Vihaan sitä, kun napakka ympärys puristaa. Lisätään siihen vielä kovat kaarituet, ja inhottava olotila on taattu. Mulla on herkkä tuntoaisti ja koen tosi epämukavina vaatteet, jotka useimpien mielestä ovat ihan ok. Siksi ostin liivejä joissa liian iso ympärys.

- Kuukautiskierto. Tajusin vasta aikuisena, että kierron vaiheesta riippuen tissien koko vaihtelee jopa yhden kuppikoon verran. Ihmettelin nuorena, kun en kroppaani vielä tuntenut, että miksi muuten hyvät liivit eivät joskus vaan istu kunnolla!

- Tissit eri paria. Rintojeni välillä on yhden kuppikoon ero, joten mitkään rintsikat eivät koskaan sovi täydellisesti. Kierron vaiheesta riippuen tissit ovat joko C ja D tai D ja F. Löydä siinä sitten sopivat!

Vierailija
50/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on melkein mahdottoman vaikea löytää sopivan kokoisia rintaiivejä mistään, mutta kun Stockalla olin sovituskopissa, juoksi myyjä ympäri liikettä etsimässä liivejä ja lopulta löytyikin erittäin hyvät.

Vierailija
51/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeeksi, kun kävin funky ladyssa vaadin omaa kokoani, tiedän että ympärys 60 on minulle liian iso (tämän myös myyjä vahvisti) mutta pienempää ei ole ainakaan suomessa, toinen ominaisuus mitä kaipaisin rintaliiveihini on poisotettavat täytteet, koska tissini ovat pahasti eriparia, aina toinen pursuaa ja toinen jää ontoksi. Rintsikoissa on myös aina liian leveät kupit, kaarituet tökkivät kainalossa. Gorsenian liiveissä on nämä täytetaskut, mutta muuten en pidä gorsenioista, koska eivät ole "muodossa" ja rinnat jäävät liian kauas toisistaan. Olen suunnitellut paperille seksikkäitä rintaliivejä, jos olisi pääomaa alkaisin valmistuttamaan niitä kaikissa mahdollisissa kooissa ja useissa väreissä, kokoja olisi myös erimuotoisille rinnoille ja ympäryksiä olisi 50 ylöspäin kupit Aa-O. Freyat ovat kivoja, mutta liian leveitä ja niihin täytyy tukkia täytettä toiselle puolen, eikä niitäkään saa tarpeeksi pieniä ympäryksiä.

Vierailija
52/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko sulla oli ennen liivit niskassa takaa ja kupit roikkui polvissa edestä tai sitten sulla on nyt kaameat selkä- ja kainaloläskit kera painumajälkien liian pienen ympäryksen takia. Jos 80-ympärys oli joskus sopiva eikä 20 cm liian väljä, et saa päällesi 60-sentin ympärystä millään ilman että jossakin tursuaa ja paljon.

Tai sitten käyt Changessa. Siellä kun mitoituksen on tarkoitus antaa jokaiselle vaikutelma hoikasta ja uhkeasta. 60 voi siellä hyvinkin olla 80 oikeasti.

Kyllä ennen menikin ympärys niskassa, mutta ostin silloin kaupan ainoaa kokoa joka peitti nännini välillä. Olin kyllä muutenkin ennen lihavampi ja rinnat olivat ennen imetystä poenemmät, mutta todellakin täysin väärä koko oli silloin. Ympärys 60 on todella mulle liian iso, kaksi sormea pitäisi mahyua väliin, mulla menee kummatkin nyrkit.

Vierailija
53/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko montakin naista, jonka ympärys on 50??????

Vierailija
54/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koin suuren ahaa-elämyksen, kun käytettyäni 20v vääränkokoisia liivejä otin otsikko- ja nettivouhotuksien myötä tavoitteekseni selvittää, että onko muka jossain tämmösille extraroikkuville eriparitisseille sopivia. Aiemmin mulla oli klassisesti iso ympärysmitta, pienet kupit ja kaikki paino siispä harteilla -> aina pääkipu silloin kun oli "pakko" pitää muutaman tunnin rintsikoita. En mm. tiennyt, että liivien keskiosa (tissien välistä) pitäisi osua koko matkaltaan rintakehän myötäisesti, ja aina sekin kohta lörpsötti rumasti... Mieluiten pidin hurjan topattuja urheilutoppilaitoksia, ettei nännit paistaneet läpi mutta ettei myöskään tullut sitä ahdistavaa rintsikkaoloa, pääkipuja ja pullahtelua. Mieluiten olin ilman. Prismasta ei löytynyt lähellekään sopivia ja mietin jo, että oon varmaan käsittänyt jotain ihan väärin koko oikeakoko-öyhöttämisestä ja meinasin jättää mission sikseen... Jääräpää kun olen, mittailin sitten kuitenkin vielä netistä löytyvillä ohjeilla ja tilailin parhaan arvioni mukaan sopiviksi luulemiani liivejä kokeiltavaksi nettikaupasta. Koska aiemmat rintsikat oli niin epäsopivia, niin pieleenhän se meni hävettävän monta kertaa. Nettikaupassa onneksi jaksoivat pitää kannustavan otteen, neuvoa ja suositella, ja pahoitellessani vastasivat tyyliin että kyllä nyt etsitään sopivat, vaati se miten monta palautusta hyvänsä. Pienemmän rinnan puolelle suositeltiin täytepalaa, ja kun laitoin niitä kuppiin kaksi, tuntui mukavalta. Tasapainoisuuden lisäksi se pienempikin rinta pysyi nätisti ja kivuttomasti mukana menossa eikä hölskynyt valtoimenaan lörppänän kankaan sisällä.

Kun oikea koko ja malli alkoi olla lähellä oikeaa, pidin ihan tietoisesti yhdet vääränkokoisetkin uudet, koska ne yksinkertaisesti tuntuivat niin oudon hyviltä enkä malttanut odottaa vielä "hiotumpia" saapuvaksi :D Rintsikat, hyviltä?! Ei voi olla! Kun oikea koko vihdoin löytyi, niin olen jopa unohtanut liivit päälleni tosi monta kertaa. Huomaan vasta nukkumaan käydessä niiden olemassaolon, kun aiemmin laitoin ne vääränkokoiset päälleni viimeminuutilla ennen jonnekin lähtemistä, ja riisuin melkeinpä jo matkalla kotiovelle. Yllätyksenä tuli ettei yliaktiiviset nännitkään ilmaise olemassaolostaan ihanan ohuidenkaan oikeankokoisten liivien kanssa paidan läpi. Kroppa tuntuu kaikenkaikkiaan mukavammalta käyttää, kun painopisteet on jotenkin paremmin kohdillaan.

Liikkeeseen en menis kuulemieni kauhutarinoiden takia, enkä siksikään että en siedä ajatustakaan ylipäänsä toisesta ihmisestä niin lähellä suljetussa tilassa, saati sitten tissit näkyvillä. Suosittelen lämmöllä nettikauppaa, uteliaisuutta ja kärsivällisyyttä niille, joille liivien käyttö on syystä tai toisesta "pakollista" ja epämukavaa.

Vierailija
55/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeeksi, kun kävin funky ladyssa vaadin omaa kokoani, tiedän että ympärys 60 on minulle liian iso (tämän myös myyjä vahvisti) mutta pienempää ei ole ainakaan suomessa, toinen ominaisuus mitä kaipaisin rintaliiveihini on poisotettavat täytteet, koska tissini ovat pahasti eriparia, aina toinen pursuaa ja toinen jää ontoksi. Rintsikoissa on myös aina liian leveät kupit, kaarituet tökkivät kainalossa. Gorsenian liiveissä on nämä täytetaskut, mutta muuten en pidä gorsenioista, koska eivät ole "muodossa" ja rinnat jäävät liian kauas toisistaan. Olen suunnitellut paperille seksikkäitä rintaliivejä, jos olisi pääomaa alkaisin valmistuttamaan niitä kaikissa mahdollisissa kooissa ja useissa väreissä, kokoja olisi myös erimuotoisille rinnoille ja ympäryksiä olisi 50 ylöspäin kupit Aa-O. Freyat ovat kivoja, mutta liian leveitä ja niihin täytyy tukkia täytettä toiselle puolen, eikä niitäkään saa tarpeeksi pieniä ympäryksiä.

Comexim tekee rintsikoihinsa muutoksia, mm pienempää ympärysmittaa, ilman lisämaksua. Silloin tosin liivejä ei voi palauttaa. COmeximilla on kyllä yleensä aika napakat ne ympärysnauhat, että 60 voi ollakin ihan sopiva. Kaarituet ovat kapeaa mallia.

http://www.comexim.pl/en/11-balkonetki

Toinen tutustumisen arvoinen on Ewa Michalak, myös kapeita kaaritukia

https://www.ewa-michalak.pl/main-eng.html

Vierailija
56/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää miten vaikea on löytää sopivia rintaliivejä kaupoista

Minua ihmetyttää miksei ne, joiden mukaan _kaikki_ rintaliivit ovat epämukavia, tarkista että onko oikea koko käytössä. Tottakai rintsikat ovat epämukavat jos ovat väärän kokoiset. Sama minkä tahansa vaatteen kanssa, on ne liian pienet kengätkin epämukavat ja hankaavat.

Näiden kaisojen mukaan oikea ympärys on sellainen, joka on tiukka ja jopa viisi senttiä vartalon ympärysta pienempi. Noin tiukka kapeahko nauha ei VOI olla muuta kuin epämukava! Eli ongelma on siinä, että "oikea" koko jo määritelmällisesti vaatii epämukavuutta. Jos alanauha on mukava, se on löysä, eikä se taas silloin tue mitään.

Tästä syystä itse olen lopettanut kokonaan liivien käytön. Joko ne puristaa, tai pyörii päällä. Onneksi on pienet tissit, enkä käytännössä liivejä edes tarvitse.

Suomessa on rintsikoissa käytössä kokomerkintäsysteemi, jossa numero on liivin ympärysmitta senteissä venyttämättömänä. Ympärysnauha on siis tehty joustavasta materiaalista. Jotta rintaliivi tukisi rintoja on itsestään selvää, että venyvän ympärysnauhan mitta on oltava naisen rintojen alta mitattua rintakehän ympärysmittaa pienempi. Itselläni on isot rinnat, rintakehän mitta on napakasti mitattuna 74cm, käytän 65 ympäryksisiä liivejä. Pienempi- ja kevyempirintainen varmaan selviäisi 70 ympäryksisellä liivillä

Rintaliivien tehtävä ei ole kannattaa rintoja olkainten varassa, vaan tuki tulee 90% ympärysnauhasta. Olkaimet lähinä antavat muotoa. Vaikka olkaimet laskisi alas kokonaan, säilyy oikean kokoisten rintsikoiden antama tuki lähes samana eikä liivi valahda alaspäin.

Niin, eli kuten sanoin, ympärysnauhan pitää olla kireä = se puristaa = se on epämukava. MOT.

Niin. Itse en tunne liivieni ympärysmittaa puristavaksi tai epämukavaksi. Enhän silloin käyttäisi tätä kokoa.

Ympäryksen ei kuulu olla sellainen, että se puristaa ja tuntuu epämukavalta, tietenkään.

Vierailija
57/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin rintsikat netistä Cellbesiltä sovittamatta. Ovat kaarituettomat ja kaiken huipuksi hakaset on edessä. Parhaat rintsikat ikinä. Istuvat kuin hansikas, niiden olemassa oloa ei huomaa, eivät purista, helppo pukea. Hinta huimat 25,90/2 kpl+ postikulut 6€ eli 15,95€/kpl.

Kaarituellisista olen aina ensitöikseni repinyt tuen pois. Minulla ei olisi edes varaa mennä ostoksille liivikauppaan. Tuo ostokseni on sen verran tuore, etten tiedä liivien käyttöikää, mutta tuolla hinnalla voi ostaa useamminkin.

Vierailija
58/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse päätän millaisia rintsikoita pidän jos pidän ollenkaan oli Kaisa siitä mitä mieltä tahansa.

Suututko niksipirkan vinkeillekin yhtä pahasti?

Vierailija
59/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tilasin rintsikat netistä Cellbesiltä sovittamatta. Ovat kaarituettomat ja kaiken huipuksi hakaset on edessä. Parhaat rintsikat ikinä. Istuvat kuin hansikas, niiden olemassa oloa ei huomaa, eivät purista, helppo pukea. Hinta huimat 25,90/2 kpl+ postikulut 6€ eli 15,95€/kpl.

Kaarituellisista olen aina ensitöikseni repinyt tuen pois. Minulla ei olisi edes varaa mennä ostoksille liivikauppaan. Tuo ostokseni on sen verran tuore, etten tiedä liivien käyttöikää, mutta tuolla hinnalla voi ostaa useamminkin.

Miksi edes ostat kaarituellisia liivejä jos kerran otat kaaret heti pois?

Vierailija
60/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes ostat kaarituellisia liivejä jos kerran otat kaaret heti pois?

Ja ei kaarituet mitenkään tunnu, jos liivit ovat laadukkaat ja oikeankokoiset. Sitäpaitsi, ei kaikilla ole hinkit sellaiset että vpoivat joissakin kaarituettomissa ryhdittömissä liiveissä kulkea; jos on yhtään isommat tai vähänkin roikahtaneet, ei kaaritueton liivi mitään kohota tai muotoile. Hölskymisen estää, siinä kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi