Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alusvaatemyyjä paljastaa mokan, johon naiset sortuvat kerta toisensa jälkeen!

Vierailija
21.05.2017 |

http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/alusvaatemyyja-paljastaa-…

"Kokemukseni mukaan periaatteessa jokainen, joka ei ole käynyt mittaamassa itseään aikaisemmin käyttää vääränkokoisia rintaliivejä, Kaisa kertoo."

"Kaisa myöntää, että tietyllä tapaa hänen työnsä kulkee mukana myös vapaa-ajalle. Huonosti istuvat rintaliivit tunnistaa Kaisan epäonneksi jo kaukaa.

– Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee.

Hän on erityisen pahoillaan siitä, että suomalaiset eivät vaikuta täysin ymmärtävän, kuinka suuri rooli hyvin istuvilla rintaliiveillä on koko olemuksen kannalta. Kaisa pyrkii tekemään tämän myös lähipiirilleen selväksi.

– Naisen itsevarmuus lähtee alusvaatteista. Moni sanookin, että sitten kun on oikeasti oikeankokoiset liivit päällä, oma rintavarustus ja koko olemus näyttää paljon paremmalta. Kaikki lähtee alusvaatteista, Kaisa toteaa."

Asiaa!

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka härjillä kyntää, se härjistä puhuu, sanoi mummoni. Sama pätee varmasti alusvaateliikkeen myyjään.

Vierailija
22/114 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kun istun junassa, niin tekisi mieli mennä paukuttelemaan liivejä ja sanoa, että mene ostamaan oikeankokoiset liivit ja pyydä apua sovituksessa. En sitä tee, mutta mieli tekisi, Kaisa hymyilee.

Hän on erityisen pahoillaan siitä, että suomalaiset eivät vaikuta täysin ymmärtävän, kuinka suuri rooli hyvin istuvilla rintaliiveillä on koko olemuksen kannalta. Kaisa pyrkii tekemään tämän myös lähipiirilleen selväksi."

Kaisa vaikuttaa... sanoisinko hieman pakkomielteiseltä.

Kaisa on täysin oikeassa. Suurin osa naisista ei ole lainkaan perehtynyt rintaliiveihin vaan ostavat mitä sattuu ja sitten kärsivät kun rinnat hölskyvät, kaarituet törröttävät missä sattuu yms. 

Suomalaisissa on se piirre, että ei suostuta millään kuuntelemaan itseään fiksumpaa. Siksi asiantuntijoiden paikkaansapitäville neuvoille naureskellaan tai raivotaan, näkyy tälläkin palstalla

Tavallaan olen samaa mieltä. Näen itsekin ihan kadulla vastaantulevista naisista kenellä on huonosti istuvat rintaliivit.

Totta on myös se, että asiantuntijoilta kannattaisi ottaa vastaan apua.

Mutta kun Suomessa ei paljon asiantuntijoita ole. Liiviliikkeen myyjällä on aina oma lehmä ojassa, joko vaaditaan myyntituloksia tai sitten on omistaja itse kyseessä -- tämä johtaa siihen että asiakkaalle tuputetaan tuotteita joita kaupassa on, eikä sitä mallia ja kokoa, joka olisi asiakkaalle paras.

Lisäksi jokaisen myyjän pitäisi kouluttaa kokematonta asiakasta nimenomaan rauhassa pukukopissa keskittymään omiin tuntemuksiinsa: tuntuuko liivi hyvältä vai ei. Myyjä ei voi sitä sanoa.

Ja jos myyjä huomaa että asiakas on epävarma, pitäisi neuvoa jättämään ostopäätöksen teko ja tulemaan uudestaan toisena päivänä.

Kun se vaan on niin että jokainen asiakas joka painostamalla ostaa kalliit mutta epäsopivat liivit, ei koskaan tule uudestaan liikkeeseen eikä sitä suosittele kavereilleen. Suomessa liivibisnes on niin pientä (erikoisliikkeillä) ettei heillä olisi varaa menettää yhtään ainutta potentiaalista asiakasta. Tämä pitäisi kaikenmaailman "kaisojen" ymmärtää.

Siitä olen yhtä mieltä, että monet naiset käyttävät väärän kokoisia liivejä. Mutta liiviliikkeissä asiointi on yhtä helvettiä, kun liivejä ei saa katsella tai sovittaa rauhassa (sovitustuntuma paljon mittatuloksia tärkeämpää!), kun myyjä hengittää niskaan ja painostaa tekemään ostokset. 

Itse suosin urheiluliivejä arjessa. Mielestäni ne ovat mukavammat  päällä kuin tavalliset liivit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin haluasin mennä paukuttelemaan rintaliivejä ja opastaa rintaliivikaupassa "rinnoista  pitäen" t :mies

Vierailija
24/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen sitä mieltä, ettei nykyiset suositukset liivien ympärysmitan napakkuudesta ole terveelliset. Ennen rintaliivit olivat paljon mukavammat, esim. 80-luvulla lähinnä bikinien yläosaa muistuttavat. Sitten tulivat push-upit, kaarituet ja nyt pitäisi olla niin napakka istuvuus, että luita särkee.

Istuvuus on yksi asia, mutta terveys on minulle tärkeämpi kuin tissieni täydellinen esittely. Liivikaupan myyjä näkee asian yhdeltä kantilta, mutta se näkökulma ei kiinnosta minua.

Vierailija
25/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää miten vaikea on löytää sopivia rintaliivejä kaupoista

Minua ihmetyttää miksei ne, joiden mukaan _kaikki_ rintaliivit ovat epämukavia, tarkista että onko oikea koko käytössä. Tottakai rintsikat ovat epämukavat jos ovat väärän kokoiset. Sama minkä tahansa vaatteen kanssa, on ne liian pienet kengätkin epämukavat ja hankaavat.

Näiden kaisojen mukaan oikea ympärys on sellainen, joka on tiukka ja jopa viisi senttiä vartalon ympärysta pienempi. Noin tiukka kapeahko nauha ei VOI olla muuta kuin epämukava! Eli ongelma on siinä, että "oikea" koko jo määritelmällisesti vaatii epämukavuutta. Jos alanauha on mukava, se on löysä, eikä se taas silloin tue mitään.

Tästä syystä itse olen lopettanut kokonaan liivien käytön. Joko ne puristaa, tai pyörii päällä. Onneksi on pienet tissit, enkä käytännössä liivejä edes tarvitse.

Vierailija
26/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tutkittu, mitä vuosikymmenien ajan puristavien (= ns. sopivien) liivien käyttö tekee terveydelle - jo olkaimet vaikeuttavat verenkiertoa takuulla!

Vierailija
27/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaliivejä ei oikeasti tarvita ollenkaan. Urheilusuorituksissa vain. Olin itse skeptinen pitkän aikaa ja vihdoin päätin kokeilla ilman liivejä. Ensin tuntui oudolta, parin viikon päästä normaalilta. Ryhti parani, niskasäryt loppuivat. Olo on paljon naisellisempi. Suosittelen:) Kokoni on 65DDD

Vierailija
28/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää miksei ne, joiden mukaan _kaikki_ rintaliivit ovat epämukavia, tarkista että onko oikea koko käytössä. Tottakai rintsikat ovat epämukavat jos ovat väärän kokoiset. Sama minkä tahansa vaatteen kanssa, on ne liian pienet kengätkin epämukavat ja hankaavat.

Näiden kaisojen mukaan oikea ympärys on sellainen, joka on tiukka ja jopa viisi senttiä vartalon ympärysta pienempi. Noin tiukka kapeahko nauha ei VOI olla muuta kuin epämukava! Eli ongelma on siinä, että "oikea" koko jo määritelmällisesti vaatii epämukavuutta. Jos alanauha on mukava, se on löysä, eikä se taas silloin tue mitään.

Tästä syystä itse olen lopettanut kokonaan liivien käytön. Joko ne puristaa, tai pyörii päällä. Onneksi on pienet tissit, enkä käytännössä liivejä edes tarvitse.

Suomessa on rintsikoissa käytössä kokomerkintäsysteemi, jossa numero on liivin ympärysmitta senteissä venyttämättömänä. Ympärysnauha on siis tehty joustavasta materiaalista. Jotta rintaliivi tukisi rintoja on itsestään selvää, että venyvän ympärysnauhan mitta on oltava naisen rintojen alta mitattua rintakehän ympärysmittaa pienempi. Itselläni on isot rinnat, rintakehän mitta on napakasti mitattuna 74cm, käytän 65 ympäryksisiä liivejä. Pienempi- ja kevyempirintainen varmaan selviäisi 70 ympäryksisellä liivillä

Rintaliivien tehtävä ei ole kannattaa rintoja olkainten varassa, vaan tuki tulee 90% ympärysnauhasta. Olkaimet lähinä antavat muotoa. Vaikka olkaimet laskisi alas kokonaan, säilyy oikean kokoisten rintsikoiden antama tuki lähes samana eikä liivi valahda alaspäin.

Vierailija
29/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaliivit keksittiin, kun naista alettiin esineellistää. Siellä, missä naisen arvo mitataan ulkonäöllä, kaikella sitä korostavalla välineistöllä on suuri merkitys. Jokainen nainen määrittäköön itsekseen, miten pitkälle haluaa mennä tähän. Mistä lähtien rintojen edes pitää olla ryhdikkäät?! Kuka sen määrää?

Vierailija
30/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin perustaa tissiliiviliikkeen, jonka nimi on Boutique Lollottimet. Naiset ja miehet ovat tervetulleita ostoksille. Saatte itse ostaa sellaiset, jotka tuntuvat kivalta ja miehet voivat ostaa lahjaksi seksihepeneitä ja muita vermeitä naisilleen. Voin auttaa puri...siis mittaamaan ja valitsemaan oikeanlaiset kannattimet jos haluatte, mutta mitään ikäviä mittaussessioita ei pidetä.

M40

31/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivia on lähes mahdotonta löytää jos omistaa eriparitissit. Vasemmalle löytyi hyvä liivi, oikea tursuaa yli. Oikealle löytyi hyvä liivi, vasen nauttii kaikesta tilasta ja kaipailee sukkaa kaverikseen...

Vierailija
32/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän miehen näkökulmasta pahin virhe on se, että itsetunto rakentuu tissien varaan.

Vierailija
33/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on rintsikoissa käytössä kokomerkintäsysteemi, jossa numero on liivin ympärysmitta senteissä venyttämättömänä. Ympärysnauha on siis tehty joustavasta materiaalista. Jotta rintaliivi tukisi rintoja on itsestään selvää, että venyvän ympärysnauhan mitta on oltava naisen rintojen alta mitattua rintakehän ympärysmittaa pienempi. Itselläni on isot rinnat, rintakehän mitta on napakasti mitattuna 74cm, käytän 65 ympäryksisiä liivejä. Pienempi- ja kevyempirintainen varmaan selviäisi 70 ympäryksisellä liivillä

Rintaliivien tehtävä ei ole kannattaa rintoja olkainten varassa, vaan tuki tulee 90% ympärysnauhasta. Olkaimet lähinä antavat muotoa. Vaikka olkaimet laskisi alas kokonaan, säilyy oikean kokoisten rintsikoiden antama tuki lähes samana eikä liivi valahda alaspäin.

Niin, eli kuten sanoin, ympärysnauhan pitää olla kireä = se puristaa = se on epämukava. MOT.

Vierailija
34/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vain urheiluliivejä, ja niitä vain lähtiessäni liikkumaan niin, että pompahtelua on luvassa. Mä tiedän, että tämä on tuollaisten kaisojen mielestä aivan kauheaa - ei voi auttaa, mukavuus ennen kaikkea. Mun rinnoilleni liivittömyys nyt sattuu olemaan se mukavin vaihtoehto.

Vierailija
35/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää lehtiartikkelit alkaa jo oksettaa.

Vierailija
36/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai se kun menet liiviliikkeeseen ostoksille ja siellä mitataan ja laitetaan joka sentti ja milli kohdalleen. Menet seuraavalla viikolla toiseen liikkeeseen ja siellä sanotaan suoraan, että sulla on vääränkokeiset rintsikat. Etsitäänpä sulle oikean kokoiset ja pistää jopa 20 senttii suuremman vyötärönympäryksen ja sanoo että tää on oikea... Minä vaan, että ei todellakaan ole :D

tyyliin pahin oli 85->115, mut tuo 20 senttii on yleinen

Vierailija
37/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon saman minkä sanoin toisessakin ketjussa: ne liiviliikkeen rintsikat jäivät kaappiin, kun minulle minitissille sanottiin liikkeessä että 65E on minun kuppikokoni. Ostin liivit kun kuvittelin että ne ovat se oikea koko. En ole koskaan käyttänyt niin epämukavia ja huonosti istuvia liivejä, käytin niitä kerran ja kaappiin tosiaan jäivät.

Vierailija
38/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut liiviliikkeissä ongelmaksi sen, että siellä yritetään usein myydä liivit, jotka kokoavat rinnat mukamas seksikkäästi tyrkylle. Siinä ei siis ajatella vaatekappaleen tai käyttäjän mukavuutta vaan kiristetetään ja kohotetaan ruumiinosia näytille - ja sitten samalla pitää kuitenkin olla toppausta, jotta nännit eivät näy. Onko ihme, jos lopputulos on epämukava?

Vierailija
39/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti maksaa 150e ammattilaisen mittaamista ja valkkamista liiveistä! Ohuet luirut, jotka "säilyttävät hyvin muotonsa ja pitävät asiat oikeilla paikoilla". Tissit hilautuvat noilla melkein leukaan ja kumartuessa pelottaa aina, että pullahtavat kupeista ulos. Lisäksi kyljissä ja harteilla punaiset juomut. Ei uskottu vaikka kuinka jankutin, että haluan kokoa tai kahta isommat. Jatkossa valkkaan vääränkokoiset, mukavat liivini itse.

Vierailija
40/114 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kurkkuani myöten täynnä parin erikoisliikkeen myyjiä ja mittauksia. Olen huvikseni mittauttanut kerran itseni ja tuloksena niin helvetin kireä ympärysmitta ettei hengittämään pysty. Liivivalikoimat on myös aika huonot isorintaiselle. Kauheita ämpärinkokoisia kuppeja, jotka näkyvät puseroiden alta ja peittää rintojen lisäksi puoli rintakehää eivätkä nosta rintoja niin kuin kuuluisi. Haluan arkena käyttää kaarituettomia liivejä, niitäkään ei nykyään löydy mistään hyvännäköisiä. Aion seuraavaksi ruveta tilaamaan netistä esin ruotsalaisia liivejä. Löydän myös paremmat liivit stokkalta tai sokokselta. Ärsyttää myös kun ne änkeävät pukukoppiin. Ovatko nää jontain lesboja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän