Kokeiltiin eilen spiritismiä ja näin tapahtui
Pidettiin sormia lasin päällä mutta ei lasissa kiinni ja lasi liikahti aivan vähän ja siitä kuului myös ääni kun se siirtyi. Myöhemmin vielä sängyssä kysyin onko täällä henkiä paikalla ja viereisellä vanhalla senkillä liikahti kuppi. Se kuului aivan selvästi ja miehen kanssa käännyttiin katsomaan mikä liikkui senkin tasoa vasten.
Mitään muuta ei tapahtunut mutta en todellakaan kuvitellut näitä. Kuului myös kopaus kun pyysin koputusta mutta se saattoi olla mikä vaan, mutta tuota lasin siirtymistä pöydällä ja kupin siirtymistä senkin päällä en voi mitenkään selittää.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pystyy liikuttamaan esim.pöydällä olevaa lasia kun laittaa kädet pöydälle ja keskittyy, joku virta niistä käsistä tulee ja lasi alkaa liikkumaan. Olen kerran nähnyt kun teki sen, oli kyllä aika hurjaa.En tiedä liittyykö spiritismiin mitenkään vai mikä ilmiö lieneekään.
KUn olin lapsi, oli sellainen muotijuttu, missä nostettiin silmät kiinni olevan henkilön käsiä koskematta niihin. Kuka muu muistaa?
Muistan! Mulle tehtiin ja kyllä ne kädet nousi ilman että tietoisesti nostin niitä. Siinähän toinen synnytti omilla käsillään ilmavirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katolilaisuudessa ja ehkä ortodoksisuudessakin uskotaan, että taivaaseen päässeisiin sieluihin voi saada Jumalan hyväksymän ja kristinuskoa vahvistavan yhteyden. Esim. Terve Maria -rukous on tällainen yhteys. Sanotaan Marian myös ilmestyneen ihmisille taivaaseenottamisensa jälkeen, kuten Jeesuskin teki. Myös "tavallisten" kuolleiden puolesta voi rukoilla, jotta he pääsisivät taivaaseen.
Sitten on kiellettyjä tapoja ottaa yhteyttä edesmenneisiin. Spiritismi on tällainen väärä tapa.
Minä suosittelen aloittajalle katolilaisuutta (tai kreikkalaistyyppistä ortodoksisuutta). Se antaa mahdollisuuden yhteyteen, mutta turvallisella tavalla.
Minusta tuon väärä käsitys. Ihminen ei voi olla pyhä eikä Raamatussa ole mitään kehotusta Marian palvontaan. Kuolleen puolesta rukoillessa rukous osoitetaan Jumalalle ei vainajalle. En tunne kovin hyvin katolisuutta enkä ortodoksisuutta mutta oman käsitykseni mukaan eivät kuolleet ole missään hukassa koska kristityille on luvattu elämä kuoleman jälkeenkin. Jos kristinuskoon ruvetaan sekoittamaan kuolleisiin yhteyden ottoa ollaan harhateillä. Ortodokseilla on toki kansanperinteessä usko sielunvaellukseen. Mistä tämä Euroopassa täysin vieras oppi on sitten tullut tänne? Kansantieteellisiä kuvauksia kirjoittanut Samuli Paulaharju mainitsee tosin esim. kirjassaan Sompio että luterilaisillakin on ollut kansanuskomuksia joiden mukaan vainajaa saattavat hautaan tämän haltijat tms. (Vai ovatko kyseessä sittenkin wanhan kansan kummistus jutut:D ) Mitään tekemistä noilla ei ole kristinuskon kanssa vaan ne ovat kansanperinteestä kumpuavia tarinoita. Paulaharju mainitsee paljonkin kansan taikauskoisia tapoja esim. karjan suojelemiseksi metsä laitumelle laskettaessa. Noiden tapojen syntyä ymmärtää kun miettii kuinka helposti särkyvä 1800-luvulla tai 1900-luvun alkupuolellakin pohjoisen korvissa eläneiden elämä oli. Niistä lehmistä oli aivan kirjaimellisesti kiinni elanto ja jos halla vei sadon se tiesi taistelua nälkäkuolemaa vastaan pettuleipää järsien.
Hyvin kirjoitettu.
Seuraava on totta, vaikka kukaan ei varmaan usko. Pelasin yksikseni spiritismiä ja kuukauden kuluttua huomasin olevani raskaana. Se ei voi johtua mistään muusta, koska edellisen kerran olin miehen kanssa sillain yli vuosi sitten.
Kyllä niitä henkiä on olemassa. Tässä pari juttua kuusamosta.
Savonmiehet
27.7.2013 18:01
Mielenkinnosta lueskelin Kuusamon tapahtumia. Olimme 2011 syksyllä asuntovaunulla merenvaaran risteyksessä pari yötä lintujahdissa parkissa ja sattui niin paljon ko. aikana, että ei ainakaan siellä yötä olla. Vaunun ovet aukeili ominpäin, tavarat liikkuivat kolmen miehen katsellessa päältä. Päätettiin silloin olla puhumatta asiasta, mutta on jäänyt kaikkia vaivaamaan. Hullunpaperit sais jos omilla nimillä kirjoittelis. Jotain hyvin outoa oli paikassa.
hirvetön syksy
27.7.2013 18:57
Savonmiehet kirjoitti:
hirvetön syksy
27.7.2013 18:57
Sama juttu meidän hirviporukalla Isonjärven rannalla ollessamme kahdella vaunulla yhteismetsän luvilla muutama vuosi sitten. Koirat ei pysyneet ulkona, vaan oli otettava vaunuun kun käyttäytyivät oudosti. Normaalioloissa hyvinkin rauhallisia, mutta häntä koipienvälissä kulkivat vaikka karhujakin oli koirilla kaadettu. Halot puuvarastossa tulivat ulos ja taas sisään? Ovet vaunuissa avautuivat. ? Niskassa tuntui kuin joku olisi koko ajan seuraamassa? Yks kaveri tilttasi ja lähti kesken jahdin Tre:lle ja on selitellyt pelkäävänsä.
Merenvaara
27.7.2013 20:53
Tutkimuslaitoksen tutkijana voin vakuuttaa alueen olevan "erikoinen". Hahmoja liikkuu auton edessä? Näytteenottopaikoilla joku/jokin painelee olkapäästä tai niskasta. Moni ei mene yksin hakemaan näytteitä. Jahtimiehiä näkyy syksyisin paljon eikä kukaan ole puhunut kuin normaalit kuulumiset.
kylläpäs on hihhulia kansaa peukutuksista päätellen.
Kasvaisitte aikuisiksi ja lopettaisitte taikauskon. Eletään kuitenkin jo nykyisyyttä eikä keskiaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pystyy liikuttamaan esim.pöydällä olevaa lasia kun laittaa kädet pöydälle ja keskittyy, joku virta niistä käsistä tulee ja lasi alkaa liikkumaan. Olen kerran nähnyt kun teki sen, oli kyllä aika hurjaa.En tiedä liittyykö spiritismiin mitenkään vai mikä ilmiö lieneekään.
Sun mies on nyt vetänyt sua höplästä oikein kunnolla. Myhäilee varmaan tyytyväisenä kun on aikuista ihmistä pystynyt noin hyvin huijaamaan. Sulla taitaa olla vähän tavallista enemmän hyväuskoisuutta jäljellä aikuiseksi, aika suloista.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava on totta, vaikka kukaan ei varmaan usko. Pelasin yksikseni spiritismiä ja kuukauden kuluttua huomasin olevani raskaana. Se ei voi johtua mistään muusta, koska edellisen kerran olin miehen kanssa sillain yli vuosi sitten.
Rosemary's baby!
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä tapahtuu?
Sillä oli taskussa kalat.
Miksi spiritismissä pitää olla peilit peitettynä eikä selkä ovea vasten?
Vierailija kirjoitti:
Ettei demoni näy peilistä.
minä olen asunut kuusamon mustosenvaarantien varrella koko ikäni. tämä tarina kuulostaa tutulta, ajelen mopolla pitkin sorateitä varsinkin kesäisin ja nyt muistan tämä henkilö/henki soisoo monesti kun tullaan kuusamon kirkonkylältä nyk kaupunkista ja ajetaan mustosenvaarantietä holtinniemen risrteyksen ohi ja mäen jälkeen ensimmäisellä suoralla olen nähnyt useamman kerran. ja olen ihan selvä, en käytä huumeita enkä alkoholia sekä muita piristäviä aineita. juon maitoa sekä kermaa ja kahvia vettä
Hei! Asun itse Vuotungissa ja tiedän tämän tapahtuman. Tämä on tapahtunut ennenkin.
Kiviperäntiellä jonne käännytään Määttälänvaaran jälkeen Vuotunkiinpäin sijaitsee jonkin näköinen hiekkamonttu tai oikeastaan iso kasa. Viime vuonna elokuun puolivälissä siellä seisoin jokin mustapukuinen selin tiehen päin. Vuoren päällä ja oikeastaan asia ei silloin ihmetyttänyt niin paljon mutta tämän keskustelun huomattua näinkin myöhässä voin sanoa että jotain outoa siinä oli. Lähinnä vaatteissa ja seisonnassa. Täysin mustat vaatteet ja katse pois päin ilman liikettä. Silloin ajattelin että kyseessä on varmaan vain joku läheisestä talosta tai hiekkamontb omistaja koska lähellä noin 30-40m päässä oli asuttu talo. Noh mikä lie mutta vasta näin jälkijunassa ajateltuna seoli melko oudon näköistä.
Se on ollut siellä jo vuosia. Hirvimiesten kansa ko aiheesta puhuttu. Ota sinä aloittaja Jeesus vastaan elämääsi.
näin siellä hiekka montulla steppaavan menninkäisen
Me kävimme perheen kanssa ajelemassa kyseisen tien läpi ja nainen totta tosiaan seisoi kahdessakohtaa. Tytär otti kuvan molemmissa kohdissa mutta kuvassa ei näkynyt mitään. Meitä oli 4 näkemässä ja jokainen näki sen selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei demoni näy peilistä.
Mitä tapahtuisi, jos näkyisi?
Entä se ovi?
Mua kiinnostaa myös mikä aiheuttaa tuon käsien nousun. Mua käskettiin ala-asteella selkä seinään ja silmät kiinni. Käsiäni veivattiin hetken jne ja kun pyydettiin avaamaan silmät niin kädet oli suorina silmien korkeudella. En ollut ikinä nähnyt tai kuullut moisesta, hiukan pelästyin.
No terve. Nyt alan ymmärtämään hieman Tuomas Enbuskea.