Kokeiltiin eilen spiritismiä ja näin tapahtui
Pidettiin sormia lasin päällä mutta ei lasissa kiinni ja lasi liikahti aivan vähän ja siitä kuului myös ääni kun se siirtyi. Myöhemmin vielä sängyssä kysyin onko täällä henkiä paikalla ja viereisellä vanhalla senkillä liikahti kuppi. Se kuului aivan selvästi ja miehen kanssa käännyttiin katsomaan mikä liikkui senkin tasoa vasten.
Mitään muuta ei tapahtunut mutta en todellakaan kuvitellut näitä. Kuului myös kopaus kun pyysin koputusta mutta se saattoi olla mikä vaan, mutta tuota lasin siirtymistä pöydällä ja kupin siirtymistä senkin päällä en voi mitenkään selittää.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pystyy liikuttamaan esim.pöydällä olevaa lasia kun laittaa kädet pöydälle ja keskittyy, joku virta niistä käsistä tulee ja lasi alkaa liikkumaan. Olen kerran nähnyt kun teki sen, oli kyllä aika hurjaa.En tiedä liittyykö spiritismiin mitenkään vai mikä ilmiö lieneekään.
KUn olin lapsi, oli sellainen muotijuttu, missä nostettiin silmät kiinni olevan henkilön käsiä koskematta niihin. Kuka muu muistaa?
Joo. Toinen seisoi silmät kiinni seinää vasten ja joku pyöritti käsiä päästä varpaisiin, jolloin silmät kiinni pitävällä nousi kädet.
Sitten lanka johon sormus roikkumaan. Lanka on etusormen ja peukalon välissä ja sen saa pyörimään ajatuksen voimalla, sormia liikkumatta. Heh
Meillä sitä nostettavaa kättä ikään kuin vedettiin ylöspäin ja jotenkin se nouseminen tapahtui sen liikkeen mukaan. En tiedä,mikä sen ilmiön nimi on. 80-luvun puoliväli. Ja uskon siihen, koska se tapahtui, vaikka kohde ei tiennyt, mitä pitäisi tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä mennä hoitoon ennen kuin ajaudut psykoosiin.
Jos tämä on huuhaata niin miksi menisin? En mä noin pienestä hätkähdä. Aion kokeilla uudestaan mutta onkohan tänään liian pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tyypit, jotka lähtee leikkimään spiritismiä, on usein alttiita myös saamaan psyykkisiä häiriötiloja. Normaalit ihmiset eivät moiseen hölynpölyyn lankea, eikä se sen vuoksi heillä "toimi".
En ole ikinä spiritismillä tai millään muulla leikkinyt mutta olen lapsesta asti kokenut ja kuullut asioita. Minulla on ollut enemmänkin mt-ongelmia ja omasta mielestäni se että lapsena "puhuin kuolleiden kanssa" on ollut ensioireita.
Eräs tuttu jaksaa kuitenkin puhua siitä että jos ne asiat onkin todella mutta minä hiljennän ne lääkkeillä. Siis että minulla olisi jotenkin herkempi mieli joka pystyy kuulemaan niitä rajan takaisia asioita.
Omasta näkökulmasta ihan sama. Todellista tai ei en halua niitä juttuja elämääni.
Tuota kutsutaan skitsofreniaksi. Skitsofreenikko kuulee mielessään ääniä jotka puhuvat hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Ketkähän tuota katolilaisuus-vinkkiä miinustaa? Ei pitäisi ainakaan luterilaisia haitata, kun tuolla nytkin tv-jumalanpalveluksessa ev.lut kirkko messuaa onnellisesti yhdessä katolilaisen kirkon kanssa.
Minä ainakin laitoin alapeukun koska kristinuskon eri haarat, islam, skientologia, saatananpalvonta, selvännäkijät, yksisarviset ym. hölynpöly on juuri sitä: hölynpölyä. Vain käytäntö eroaa, usko yliluonnolliseen on kaikissa yhteistä eikä eroa mitenkään Suuresta Spagettihirviöstä jota palvon pastasiivilä päässä.
Kyllä mahtaa henkiä ärsyttää, että kaiken maailman utelikot manaavat niitä paikalle vailla mitään agendaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on huuhaata niin miksi menisin? En mä noin pienestä hätkähdä. Aion kokeilla uudestaan mutta onkohan tänään liian pian.
Pelko vaikuttaa ihmisiin käsittämättömin tavoin. Mielemme on oikeasti todella ihmeellinen ja en epäröi hetkeäkään etteikö herkkäuskoinen ja pelokas ihminen voisi joutua ihan oman mielen temppujen takia suljetulle spiritismin jälkeen. Kuten minkä tahansa pelottavan kokemuksen jälkeen. Mitään yliluonnollista siinä kuitenkaan ei ole.
Yksi hyvä esimerkki mielemme voimasta on unihalvaus. Olen tuntenut kuinka minua hakataan kirveellä, joku istuu päälläni, minua kuristetaan, tunnen jonkun pahan läsnäolon ja näen kuinka seinät murenevat, ikkunoista vuotaa nestettä ja tummia hahmoja liitelee ympärillä. Siinäkään ei ollut mitään yliluonnollista, mieleni vain generoi tämän kokemuksen ja keho tunsi mitä mieli uskoo tuntevansa vaikka mitään todellista ärsykettä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hakeudut tieten tahtoen ystäväksi vaarallisen rikollisen kanssa, altistat itsesi vaaraan. Tässä sama homma. Mitä sinä luulet saavuttavasi noilla kokeiluilla tai mitä sinä haluaisit saavuttaa?
Saada tiedon siitä että henkimaailma johon uskon, on olemassa. Mua on aina kiinnostanut kaikki yliluonnollinen ja haluaisin kokea sellaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelko vaikuttaa ihmisiin käsittämättömin tavoin. Mielemme on oikeasti todella ihmeellinen ja en epäröi hetkeäkään etteikö herkkäuskoinen ja pelokas ihminen voisi joutua ihan oman mielen temppujen takia suljetulle spiritismin jälkeen. Kuten minkä tahansa pelottavan kokemuksen jälkeen. Mitään yliluonnollista siinä kuitenkaan ei ole.
Yksi hyvä esimerkki mielemme voimasta on unihalvaus. Olen tuntenut kuinka minua hakataan kirveellä, joku istuu päälläni, minua kuristetaan, tunnen jonkun pahan läsnäolon ja näen kuinka seinät murenevat, ikkunoista vuotaa nestettä ja tummia hahmoja liitelee ympärillä. Siinäkään ei ollut mitään yliluonnollista, mieleni vain generoi tämän kokemuksen ja keho tunsi mitä mieli uskoo tuntevansa vaikka mitään todellista ärsykettä ei ole.
En ole pelokas joten pelko ei hallitse kokemuksiani tai ohjaile niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tyypit, jotka lähtee leikkimään spiritismiä, on usein alttiita myös saamaan psyykkisiä häiriötiloja. Normaalit ihmiset eivät moiseen hölynpölyyn lankea, eikä se sen vuoksi heillä "toimi".
En ole ikinä spiritismillä tai millään muulla leikkinyt mutta olen lapsesta asti kokenut ja kuullut asioita. Minulla on ollut enemmänkin mt-ongelmia ja omasta mielestäni se että lapsena "puhuin kuolleiden kanssa" on ollut ensioireita.
Eräs tuttu jaksaa kuitenkin puhua siitä että jos ne asiat onkin todella mutta minä hiljennän ne lääkkeillä. Siis että minulla olisi jotenkin herkempi mieli joka pystyy kuulemaan niitä rajan takaisia asioita.
Omasta näkökulmasta ihan sama. Todellista tai ei en halua niitä juttuja elämääni.Tuota kutsutaan skitsofreniaksi. Skitsofreenikko kuulee mielessään ääniä jotka puhuvat hänelle.
Ei muuten ole. Koitin lähinnä tuoda esille sitä kun sanotaan että näin juttuihin uskovat ovat alttiita tai kärsivät jostain psyykkisistä ongelmista niin joku pystyy sen kääntämään niin että ne häiriöt nimenomaan ovat niitä yliluonnollisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hakeudut tieten tahtoen ystäväksi vaarallisen rikollisen kanssa, altistat itsesi vaaraan. Tässä sama homma. Mitä sinä luulet saavuttavasi noilla kokeiluilla tai mitä sinä haluaisit saavuttaa?
Saada tiedon siitä että henkimaailma johon uskon, on olemassa. Mua on aina kiinnostanut kaikki yliluonnollinen ja haluaisin kokea sellaisia asioita.
Miksi et etsi yhteyttä uskomaasi Jumalaan yhtä hanakasti. Miksi haluat pimeän puolen lapseksi?
Vierailija kirjoitti:
Katolilaisuudessa ja ehkä ortodoksisuudessakin uskotaan, että taivaaseen päässeisiin sieluihin voi saada Jumalan hyväksymän ja kristinuskoa vahvistavan yhteyden. Esim. Terve Maria -rukous on tällainen yhteys. Sanotaan Marian myös ilmestyneen ihmisille taivaaseenottamisensa jälkeen, kuten Jeesuskin teki. Myös "tavallisten" kuolleiden puolesta voi rukoilla, jotta he pääsisivät taivaaseen.
Sitten on kiellettyjä tapoja ottaa yhteyttä edesmenneisiin. Spiritismi on tällainen väärä tapa.
Minä suosittelen aloittajalle katolilaisuutta (tai kreikkalaistyyppistä ortodoksisuutta). Se antaa mahdollisuuden yhteyteen, mutta turvallisella tavalla.
Minusta tuon väärä käsitys. Ihminen ei voi olla pyhä eikä Raamatussa ole mitään kehotusta Marian palvontaan. Kuolleen puolesta rukoillessa rukous osoitetaan Jumalalle ei vainajalle. En tunne kovin hyvin katolisuutta enkä ortodoksisuutta mutta oman käsitykseni mukaan eivät kuolleet ole missään hukassa koska kristityille on luvattu elämä kuoleman jälkeenkin. Jos kristinuskoon ruvetaan sekoittamaan kuolleisiin yhteyden ottoa ollaan harhateillä. Ortodokseilla on toki kansanperinteessä usko sielunvaellukseen. Mistä tämä Euroopassa täysin vieras oppi on sitten tullut tänne? Kansantieteellisiä kuvauksia kirjoittanut Samuli Paulaharju mainitsee tosin esim. kirjassaan Sompio että luterilaisillakin on ollut kansanuskomuksia joiden mukaan vainajaa saattavat hautaan tämän haltijat tms. (Vai ovatko kyseessä sittenkin wanhan kansan kummistus jutut:D ) Mitään tekemistä noilla ei ole kristinuskon kanssa vaan ne ovat kansanperinteestä kumpuavia tarinoita. Paulaharju mainitsee paljonkin kansan taikauskoisia tapoja esim. karjan suojelemiseksi metsä laitumelle laskettaessa. Noiden tapojen syntyä ymmärtää kun miettii kuinka helposti särkyvä 1800-luvulla tai 1900-luvun alkupuolellakin pohjoisen korvissa eläneiden elämä oli. Niistä lehmistä oli aivan kirjaimellisesti kiinni elanto ja jos halla vei sadon se tiesi taistelua nälkäkuolemaa vastaan pettuleipää järsien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän voit mennä sorkkimaan vaikka ampiasiapesää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän voit mennä sorkkimaan vaikka ampiasiapesää.
Mitä hyötyä siitä olisi? En oppisi mitään uuttaa ampiaisista. Hengistä haluan oppia lisää ja havaita niiden läsnäolon.
Puhdasta taikauskoa, ei mitään henkimaailmaa ole kyllä olemassakaan. Jos olisi, niin asia voitaisiin helposti todentaa kontrolloiduissa olosuhteissa, jossa olisi puolueettomat tarkkailijat läsnä. Kokeet voitaisiin toistaa useaan kertaan jne. Periaatteessa koko homma voitaisiin viedä tv-studioon. Olisi aika käsittämätöntä, että miksi näin ei olisi koskaan tehty, jos kyseessä on todellinen ilmiö. Ihmisen aivot (esim. limbinen järjestelmä) pystyvät tuottamaan vaikka mitä subjektiivisia kokemuksia sinänsä.
Ei katolinen kirkkokaan salli Marian palvontaa. Pyhimykset ovat lähinnä esikuvia ja tukihenkilöitä kristityille.
Raamatun Apokryfikirjoista löytyy nuo edesmenneisiin liittyvät raamatunkohdat, jotka luterilaisista voi tuntua oudoilta. Itse olen luterilainen, ja rippiraamarustani apokryfikirjat oli poistettu, mutta vihkiraamatusta ne löytyivät. Eli tekstit eivät ole tärkeitä nykyluterilaisuudessa, mutta eivät ole sen vastaisikaan.
Pystyikö 1500-luvun australialinen todistamaan espanjalaisten olemassaolon?
Vierailija kirjoitti:
Puhdasta taikauskoa, ei mitään henkimaailmaa ole kyllä olemassakaan. Jos olisi, niin asia voitaisiin helposti todentaa kontrolloiduissa olosuhteissa, jossa olisi puolueettomat tarkkailijat läsnä. Kokeet voitaisiin toistaa useaan kertaan jne. Periaatteessa koko homma voitaisiin viedä tv-studioon. Olisi aika käsittämätöntä, että miksi näin ei olisi koskaan tehty, jos kyseessä on todellinen ilmiö. Ihmisen aivot (esim. limbinen järjestelmä) pystyvät tuottamaan vaikka mitä subjektiivisia kokemuksia sinänsä.
Tää on just tätä tyhmyyttä. Ensinnäkään henget eivät käskemällä missään esiinny.
Toisekseen henkimaailma ei ole fyysisessä muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi henget haluaisivat telkkariin. Ihan kuten ei kaikki ihmisetkään. Kai hengilläkin on mahdollisuus kieltäytyä.
Pahat henget pystyvät tekemään ihmeitä, mutta vievät kadotukseen.
Turvautukaa Jeesukseen, hän on voimakkaampi.
Ketkähän tuota katolilaisuus-vinkkiä miinustaa? Ei pitäisi ainakaan luterilaisia haitata, kun tuolla nytkin tv-jumalanpalveluksessa ev.lut kirkko messuaa onnellisesti yhdessä katolilaisen kirkon kanssa.