Kokeiltiin eilen spiritismiä ja näin tapahtui
Pidettiin sormia lasin päällä mutta ei lasissa kiinni ja lasi liikahti aivan vähän ja siitä kuului myös ääni kun se siirtyi. Myöhemmin vielä sängyssä kysyin onko täällä henkiä paikalla ja viereisellä vanhalla senkillä liikahti kuppi. Se kuului aivan selvästi ja miehen kanssa käännyttiin katsomaan mikä liikkui senkin tasoa vasten.
Mitään muuta ei tapahtunut mutta en todellakaan kuvitellut näitä. Kuului myös kopaus kun pyysin koputusta mutta se saattoi olla mikä vaan, mutta tuota lasin siirtymistä pöydällä ja kupin siirtymistä senkin päällä en voi mitenkään selittää.
Kommentit (181)
Muistakee ihmiset et jeesus on taruolento
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katolilaisuudessa ja ehkä ortodoksisuudessakin uskotaan, että taivaaseen päässeisiin sieluihin voi saada Jumalan hyväksymän ja kristinuskoa vahvistavan yhteyden. Esim. Terve Maria -rukous on tällainen yhteys. Sanotaan Marian myös ilmestyneen ihmisille taivaaseenottamisensa jälkeen, kuten Jeesuskin teki. Myös "tavallisten" kuolleiden puolesta voi rukoilla, jotta he pääsisivät taivaaseen.
Sitten on kiellettyjä tapoja ottaa yhteyttä edesmenneisiin. Spiritismi on tällainen väärä tapa.
Minä suosittelen aloittajalle katolilaisuutta (tai kreikkalaistyyppistä ortodoksisuutta). Se antaa mahdollisuuden yhteyteen, mutta turvallisella tavalla.
Minusta tuon väärä käsitys. Ihminen ei voi olla pyhä eikä Raamatussa ole mitään kehotusta Marian palvontaan. Kuolleen puolesta rukoillessa rukous osoitetaan Jumalalle ei vainajalle. En tunne kovin hyvin katolisuutta enkä ortodoksisuutta mutta oman käsitykseni mukaan eivät kuolleet ole missään hukassa koska kristityille on luvattu elämä kuoleman jälkeenkin. Jos kristinuskoon ruvetaan sekoittamaan kuolleisiin yhteyden ottoa ollaan harhateillä. Ortodokseilla on toki kansanperinteessä usko sielunvaellukseen. Mistä tämä Euroopassa täysin vieras oppi on sitten tullut tänne? Kansantieteellisiä kuvauksia kirjoittanut Samuli Paulaharju mainitsee tosin esim. kirjassaan Sompio että luterilaisillakin on ollut kansanuskomuksia joiden mukaan vainajaa saattavat hautaan tämän haltijat tms. (Vai ovatko kyseessä sittenkin wanhan kansan kummistus jutut:D ) Mitään tekemistä noilla ei ole kristinuskon kanssa vaan ne ovat kansanperinteestä kumpuavia tarinoita. Paulaharju mainitsee paljonkin kansan taikauskoisia tapoja esim. karjan suojelemiseksi metsä laitumelle laskettaessa. Noiden tapojen syntyä ymmärtää kun miettii kuinka helposti särkyvä 1800-luvulla tai 1900-luvun alkupuolellakin pohjoisen korvissa eläneiden elämä oli. Niistä lehmistä oli aivan kirjaimellisesti kiinni elanto ja jos halla vei sadon se tiesi taistelua nälkäkuolemaa vastaan pettuleipää järsien.
Sielunvaellus tai kuoleman jälkeinen elämä ovat täyttä roskaa. Kyse on ihmisen epätoivoisesta halusta elää ikuisesti ja uskonnot tarjoavat tähän tarpeeseen lohdutuksen. Ihminen on biologinen eliö siinä missä kissa tai koira tai kalakin. Kaikilla silmät ja suu ja ruuansulatuselimistö ja aivot. Tai koskeeko kuoleman jälkeinen elämä kaikkia eliöitä? Onkohan kasveillakin kuoleman jälkeinen elämä? Vai pitääkö olla aivot, että on kuoleman jälkeistä elämää? Ärsyttää nykyisin kun on perinteisten uskontojen lisäksi kaiken maailman "spirituaalisuutta" ja new age - roskaa. Jotkut uskoo ties mihin kanavointeihin ja muuhun vastaavaan. Osalla on käsittämättömiä "buddhalaisia" oletuksia tietoisuuden olemuksesta (esim. "opettaja" Eckhart Tolle). On muka vain yksi tietoisuus ja erillisyys on harhaa. Miten niin erillisyys on harhaa? Eliöt ovat erillisiä. Mitään tieteellistä evidenssiä muusta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä mennä hoitoon ennen kuin ajaudut psykoosiin.
Jos tämä on huuhaata niin miksi menisin? En mä noin pienestä hätkähdä. Aion kokeilla uudestaan mutta onkohan tänään liian pian.
Pelko vaikuttaa ihmisiin käsittämättömin tavoin. Mielemme on oikeasti todella ihmeellinen ja en epäröi hetkeäkään etteikö herkkäuskoinen ja pelokas ihminen voisi joutua ihan oman mielen temppujen takia suljetulle spiritismin jälkeen. Kuten minkä tahansa pelottavan kokemuksen jälkeen. Mitään yliluonnollista siinä kuitenkaan ei ole.
Yksi hyvä esimerkki mielemme voimasta on unihalvaus. Olen tuntenut kuinka minua hakataan kirveellä, joku istuu päälläni, minua kuristetaan, tunnen jonkun pahan läsnäolon ja näen kuinka seinät murenevat, ikkunoista vuotaa nestettä ja tummia hahmoja liitelee ympärillä. Siinäkään ei ollut mitään yliluonnollista, mieleni vain generoi tämän kokemuksen ja keho tunsi mitä mieli uskoo tuntevansa vaikka mitään todellista ärsykettä ei ole.
Kaikki on mielen tuotetta, niin näkyvä kuin näkymätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdasta taikauskoa, ei mitään henkimaailmaa ole kyllä olemassakaan. Jos olisi, niin asia voitaisiin helposti todentaa kontrolloiduissa olosuhteissa, jossa olisi puolueettomat tarkkailijat läsnä. Kokeet voitaisiin toistaa useaan kertaan jne. Periaatteessa koko homma voitaisiin viedä tv-studioon. Olisi aika käsittämätöntä, että miksi näin ei olisi koskaan tehty, jos kyseessä on todellinen ilmiö. Ihmisen aivot (esim. limbinen järjestelmä) pystyvät tuottamaan vaikka mitä subjektiivisia kokemuksia sinänsä.
Tää on just tätä tyhmyyttä. Ensinnäkään henget eivät käskemällä missään esiinny.
Toisekseen henkimaailma ei ole fyysisessä muodossa.
No kokeet voitaisiin todentaa myös hyvin videoituina ja toistettuina ihan "normaaleissa" olosuhteissa. Turha tästä on väitellä. Joillakin ihmisillä on voimakas halu uskoa näihin ilmiöihin ja halu on paljon voimakkaampi kuin mikään järki.
Vierailija kirjoitti:
https://www.voice.fi/ilmiot/a-64319
Hannu Lauremalta erinomaista kommenttia asiaan liittyen. Näinhän se menee, emme tiedosta kaikkea toimintaamme.
Voisi kokeilla niin, että laitetaan kamera videoimaan ja lasin liikuttajilla on silmät sidottuna.
Tai ovat pöydän alla käsi pöydän päällä laain päällä, jolloin ei sitä sanaa näe ja ylimääräinen henkilö sitten kertoo sanat.
Vierailija kirjoitti:
Puhdasta taikauskoa, ei mitään henkimaailmaa ole kyllä olemassakaan. Jos olisi, niin asia voitaisiin helposti todentaa kontrolloiduissa olosuhteissa, jossa olisi puolueettomat tarkkailijat läsnä. Kokeet voitaisiin toistaa useaan kertaan jne. Periaatteessa koko homma voitaisiin viedä tv-studioon. Olisi aika käsittämätöntä, että miksi näin ei olisi koskaan tehty, jos kyseessä on todellinen ilmiö. Ihmisen aivot (esim. limbinen järjestelmä) pystyvät tuottamaan vaikka mitä subjektiivisia kokemuksia sinänsä.
Peukutuksista voi todellakin päätellä, ettei olla Tiede-lehden keskustelupalstalla. Siellä nuo peukutukset olisivat juuri toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Teillä nyt jäi ainakin istunto auki, eli kotinne on avoin hengille, eikä niistä kaikki ole enkeleitä. Päättäkää istunto pyytämällä siihen lupa.
No voi hitto. :D Näyttäkääpä niille hengille Suomen lain lakikirjasta kohta kotirauhan rikkominen, että se on rangaistava teko. Jos eivät usko, niin varatkaapa kirkasvalolamppuja ja valkosipulia mukaan. Kaikkihan tietävät, että pimeät henget pelkäävät kirkasta valoa ja valkosipulia. Osoittakaa olevanne hallitsijoita omassa kodissanne, jossa ei henget kukkoile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.voice.fi/ilmiot/a-64319
Hannu Lauremalta erinomaista kommenttia asiaan liittyen. Näinhän se menee, emme tiedosta kaikkea toimintaamme.
Voisi kokeilla niin, että laitetaan kamera videoimaan ja lasin liikuttajilla on silmät sidottuna.
Tai ovat pöydän alla käsi pöydän päällä laain päällä, jolloin ei sitä sanaa näe ja ylimääräinen henkilö sitten kertoo sanat.
Näitähän on oikeastikin tutkittu. Silloin kun kaikkien osallistujien silmät on peitetty, vastaukset ovat satunnaisia eikä lasi välttämättä ole edes minkään kirjaimen päällä. Muistan yhden tapauksen jossa lasi oli pudonnut laudalta. Silloin kun ihminen ei itse näe, mitään järkevää vastausta ei koskaan ole saatu aikaan.
Voihan sitä toki ajatella että tietenkään ei mitään järkevää tule jos kuvataan tai on ulkopuolisia tarkkailijoita. Onhan se helppoa itsepetosta ajatella että ilmiöt ovat todellisia mutta niitä ei vaan pysty dokumentoimaan luotettavasti. Todellisuudessa vain kontrolloidut olot kertovat todellisuusen koska vaikuttavia tekijöitä on niin paljon että sattuman kautta voi lähes mitä vain tapahtua. Tähän päälle vielä tiedostamaton mieli ja halu uskoa niin soppa on melkoinen.
miksi uskotaan että psiritismissä tulee yhteys vain pahoihin voimiiin? minä uskon että myös hyvät voimat kuten enkelit voivat kertoa meille asioita spiritismilauden kautta.
Enkelit kuulevat rukoukset, spiritismi on aivan eri asia. Se ei johda mihinkään hyvään, ikinä.
uskova786 kirjoitti:
miksi uskotaan että psiritismissä tulee yhteys vain pahoihin voimiiin? minä uskon että myös hyvät voimat kuten enkelit voivat kertoa meille asioita spiritismilauden kautta.
Sinä voit uskoa ihan miten haluat. Joku toinen uskoo Raamatun opetukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pystyy liikuttamaan esim.pöydällä olevaa lasia kun laittaa kädet pöydälle ja keskittyy, joku virta niistä käsistä tulee ja lasi alkaa liikkumaan. Olen kerran nähnyt kun teki sen, oli kyllä aika hurjaa.En tiedä liittyykö spiritismiin mitenkään vai mikä ilmiö lieneekään.
KUn olin lapsi, oli sellainen muotijuttu, missä nostettiin silmät kiinni olevan henkilön käsiä koskematta niihin. Kuka muu muistaa?
Mä muistan! joskus 80-90- luvun taitteessa tai 90-luvun alussa oli tämä! Aika harvinainen taisi olla, koska tämä on eka kerta kun kuulen jonkun muun mainitsevan
Minäkin muistan tuon. Oli varmaankin 90-luvun alkua tuota harrastettiin. Kyllä ne kädet muka saatiin nousemaan kaikilta, mihin lie perustunut, todennäköisesti jotain itsesuggestiota. Mutta ihmeissään oltiin tuosta ilmiöstä :D
Mitenhän se kannattaisi oikeaoppisesti tehdä? Ehkä kaikki lasit ja laudat on aivan turhia? Jos istuu pimeässä silmät kiinni ja kysyy onko henkiä paikalla. Vai miten olisi parasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on huuhaata niin miksi menisin? En mä noin pienestä hätkähdä. Aion kokeilla uudestaan mutta onkohan tänään liian pian.
Pelko vaikuttaa ihmisiin käsittämättömin tavoin. Mielemme on oikeasti todella ihmeellinen ja en epäröi hetkeäkään etteikö herkkäuskoinen ja pelokas ihminen voisi joutua ihan oman mielen temppujen takia suljetulle spiritismin jälkeen. Kuten minkä tahansa pelottavan kokemuksen jälkeen. Mitään yliluonnollista siinä kuitenkaan ei ole.
Yksi hyvä esimerkki mielemme voimasta on unihalvaus. Olen tuntenut kuinka minua hakataan kirveellä, joku istuu päälläni, minua kuristetaan, tunnen jonkun pahan läsnäolon ja näen kuinka seinät murenevat, ikkunoista vuotaa nestettä ja tummia hahmoja liitelee ympärillä. Siinäkään ei ollut mitään yliluonnollista, mieleni vain generoi tämän kokemuksen ja keho tunsi mitä mieli uskoo tuntevansa vaikka mitään todellista ärsykettä ei ole.
En ole pelokas joten pelko ei hallitse kokemuksiani tai ohjaile niitä.
No sittenhän voit mennä sorkkimaan vaikka ampiasiapesää.
Mitä hyötyä siitä olisi? En oppisi mitään uuttaa ampiaisista. Hengistä haluan oppia lisää ja havaita niiden läsnäolon.
Mistä ihmeen hengistä? Ja mitä luulet siitä saavasi? Syö sieniä tai käytä muita hallusinogeenejä, sillä ne on henkimaailmaa ennenkun tavoitelleet. Ilmestys=hallusinaatio. Ihan sekoa toimintaa
Olet avannut oven Kärsimyksen 12:sta ulottuvuuteen, tulet ymmärtämään virheesi vakavuuden sielusi viettäessä siellä ikuisuuden Vanhojen Jumalien leikkikaluna.
Niinpä, mutta ingman saa maidon maistumaan.
Miltähän tuntuisi seksi henkien t. elementaalien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hakeudut tieten tahtoen ystäväksi vaarallisen rikollisen kanssa, altistat itsesi vaaraan. Tässä sama homma. Mitä sinä luulet saavuttavasi noilla kokeiluilla tai mitä sinä haluaisit saavuttaa?
Saada tiedon siitä että henkimaailma johon uskon, on olemassa. Mua on aina kiinnostanut kaikki yliluonnollinen ja haluaisin kokea sellaisia asioita.
Ikävä kyllä asian uskominen ei tee siitä totta. Kyllähän se hienoa olisi jos tuollainen olisi totta, mutta pitää olla realisti ja ottaa tosiasiat tosiasioina. Vaikka jotain henkiä olisikin, niin niistä ei ole yhtään todistetta, eikä nuo teokset aiheesta perustu mihinkään muuhun kuin joidenkin ihmisten mielipiteisiin, jotka taas perustuvat heidän harhoihinsa tai sitten vain haluun tehdä rahaa niillä.
Meille ilmestyi kerran steppaava menninkäinen!