Kokeiltiin eilen spiritismiä ja näin tapahtui
Pidettiin sormia lasin päällä mutta ei lasissa kiinni ja lasi liikahti aivan vähän ja siitä kuului myös ääni kun se siirtyi. Myöhemmin vielä sängyssä kysyin onko täällä henkiä paikalla ja viereisellä vanhalla senkillä liikahti kuppi. Se kuului aivan selvästi ja miehen kanssa käännyttiin katsomaan mikä liikkui senkin tasoa vasten.
Mitään muuta ei tapahtunut mutta en todellakaan kuvitellut näitä. Kuului myös kopaus kun pyysin koputusta mutta se saattoi olla mikä vaan, mutta tuota lasin siirtymistä pöydällä ja kupin siirtymistä senkin päällä en voi mitenkään selittää.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pystyy liikuttamaan esim.pöydällä olevaa lasia kun laittaa kädet pöydälle ja keskittyy, joku virta niistä käsistä tulee ja lasi alkaa liikkumaan. Olen kerran nähnyt kun teki sen, oli kyllä aika hurjaa.En tiedä liittyykö spiritismiin mitenkään vai mikä ilmiö lieneekään.
KUn olin lapsi, oli sellainen muotijuttu, missä nostettiin silmät kiinni olevan henkilön käsiä koskematta niihin. Kuka muu muistaa?
Mä muistan! joskus 80-90- luvun taitteessa tai 90-luvun alussa oli tämä! Aika harvinainen taisi olla, koska tämä on eka kerta kun kuulen jonkun muun mainitsevan
Toisella kerralla me ei oltu lähelläkään sitä kuppia mikä kuitenkin kummasti hankasi senkin pintaa kuuluvasti liikkuessaan. Kokeillaan tänään uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne tyypit, jotka lähtee leikkimään spiritismiä, on usein alttiita myös saamaan psyykkisiä häiriötiloja. Normaalit ihmiset eivät moiseen hölynpölyyn lankea, eikä se sen vuoksi heillä "toimi".
En ole ikinä spiritismillä tai millään muulla leikkinyt mutta olen lapsesta asti kokenut ja kuullut asioita. Minulla on ollut enemmänkin mt-ongelmia ja omasta mielestäni se että lapsena "puhuin kuolleiden kanssa" on ollut ensioireita.
Eräs tuttu jaksaa kuitenkin puhua siitä että jos ne asiat onkin todella mutta minä hiljennän ne lääkkeillä. Siis että minulla olisi jotenkin herkempi mieli joka pystyy kuulemaan niitä rajan takaisia asioita.
Omasta näkökulmasta ihan sama. Todellista tai ei en halua niitä juttuja elämääni.
No ei niillä hengillä kovin kummoisia taitoja ole jos eivät muuhun pysty, kuin kupin liikutteluun. Tulisivat juttelemaan ja kahville, se vasta olisikin jotain.
Vierailija kirjoitti:
No ei niillä hengillä kovin kummoisia taitoja ole jos eivät muuhun pysty, kuin kupin liikutteluun. Tulisivat juttelemaan ja kahville, se vasta olisikin jotain.
Isäni on nähnyt eräässä talossa entisiä asukkaita pöydän ääressä kahvilla. Heillä suut liikkui mutta ääni ei kuulunut. Isäni juoksi ulos ja hyppäsi vahingossa niin korkealta rinteeltä alas että meinasi sattua pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pystyy liikuttamaan esim.pöydällä olevaa lasia kun laittaa kädet pöydälle ja keskittyy, joku virta niistä käsistä tulee ja lasi alkaa liikkumaan. Olen kerran nähnyt kun teki sen, oli kyllä aika hurjaa.En tiedä liittyykö spiritismiin mitenkään vai mikä ilmiö lieneekään.
KUn olin lapsi, oli sellainen muotijuttu, missä nostettiin silmät kiinni olevan henkilön käsiä koskematta niihin. Kuka muu muistaa?
Joo. Toinen seisoi silmät kiinni seinää vasten ja joku pyöritti käsiä päästä varpaisiin, jolloin silmät kiinni pitävällä nousi kädet.
Sitten lanka johon sormus roikkumaan. Lanka on etusormen ja peukalon välissä ja sen saa pyörimään ajatuksen voimalla, sormia liikkumatta. Heh
Tuo oli hyvä ehdotus, että niiden paras suoja on se, että ihmiset eivät saa liian vahvaa todistusta niiden olemassaolosta. Eli ei saa filmille tms.
"Älykäs tietää että lohikäärme on vaarallinen mutta viisas ymmärtää että sitä ei kannata herättää." Kiinalainen sananlasku. Spiritismi kuuluu niihin asioihin joihin viisas kristitty ei sekaannu ja toiseksi Raamatussakin kielletään yksiselitteisesti olemasta tekemisissä henkivaltojen tai vainajahenkien kanssa.
Isovanhempieni taloon heidän kuoltuaan muuttanut vieras mies oli nähnyt harmaapukuisen naisen kulkevan siellä. (Isoäitini hahmo lottapuvussa varmaankin. Mutta ei siis tiettykään oikeasti ollut hänen henkensä, vaan joku paha henki. Miksiköhän.)
Talon seuraava omistaja ei ollut nähnyt siellä mitään kummituksia.
Katolilaisuudessa ja ehkä ortodoksisuudessakin uskotaan, että taivaaseen päässeisiin sieluihin voi saada Jumalan hyväksymän ja kristinuskoa vahvistavan yhteyden. Esim. Terve Maria -rukous on tällainen yhteys. Sanotaan Marian myös ilmestyneen ihmisille taivaaseenottamisensa jälkeen, kuten Jeesuskin teki. Myös "tavallisten" kuolleiden puolesta voi rukoilla, jotta he pääsisivät taivaaseen.
Sitten on kiellettyjä tapoja ottaa yhteyttä edesmenneisiin. Spiritismi on tällainen väärä tapa.
Minä suosittelen aloittajalle katolilaisuutta (tai kreikkalaistyyppistä ortodoksisuutta). Se antaa mahdollisuuden yhteyteen, mutta turvallisella tavalla.
https://www.voice.fi/ilmiot/a-64319
Hannu Lauremalta erinomaista kommenttia asiaan liittyen. Näinhän se menee, emme tiedosta kaikkea toimintaamme.
Me harrastettiin poikaporukassa kikkelin hankaamista ja sitten se nousi kaikilta itsekseen - joskus 80-90 -luvun taitteessa.
Yllättävän moni väittää havainneensa jotain yliluonnollista toimintaa spiritismin pelaamisen yhteydessä.
Minä pelasin nuorena, ennen uskoon tulemistani siis, joskus spiritismiä eikä mitään ikinä tapahtunut, vaikka naiivisti silloin toivoin niin.
Ei kannata leikkiä vakavilla asioilla, sillä tapahtuipa jotain yliluonnollista tai ei, niin spiritismin pelaaminen on Jumalan tahtoa vastaan.
Katsoin aiheeseen liittyvän kauhuelokuvan The Possession of Michael King. Hurja elokuva, ja varoittava sekä hengellisesti että varsinkin psykologisesti.
Menehtyneet lotat varsinkin kuuluvat taivaaseen, eivätkä haahuilemaan kaikenlaisten kummitusharrastajien kiusattavina.
Mikä sitten selittää selvät askeleet huoneeseen vaikka kukaan ei tullut huoneeseen. Olin selin ja luulin että mieheni tuli huoneeseen. Käännyin katsomaan kun hän ei sanonut mitään ja eihän sieltä ketään tullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan! joskus 80-90- luvun taitteessa tai 90-luvun alussa oli tämä! Aika harvinainen taisi olla, koska tämä on eka kerta kun kuulen jonkun muun mainitsevan
Mä muistan myös! 90-luvun alussa olen syntynyt ja varmaan aika pienenä tämä oli kova juttu xD
No voit olla huoleti koska kaikki tuommonen on puhdasta paskaa.
Kannattaa ehkä mennä hoitoon ennen kuin ajaudut psykoosiin.
Yle puhe nyt