Kokeiltiin eilen spiritismiä ja näin tapahtui
Pidettiin sormia lasin päällä mutta ei lasissa kiinni ja lasi liikahti aivan vähän ja siitä kuului myös ääni kun se siirtyi. Myöhemmin vielä sängyssä kysyin onko täällä henkiä paikalla ja viereisellä vanhalla senkillä liikahti kuppi. Se kuului aivan selvästi ja miehen kanssa käännyttiin katsomaan mikä liikkui senkin tasoa vasten.
Mitään muuta ei tapahtunut mutta en todellakaan kuvitellut näitä. Kuului myös kopaus kun pyysin koputusta mutta se saattoi olla mikä vaan, mutta tuota lasin siirtymistä pöydällä ja kupin siirtymistä senkin päällä en voi mitenkään selittää.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko Jumalaan?
Minä uskon, mies epäröi.
Miksi sitten harjoitat spiritismiä, se on Raamatun vastaista.
Koska haluan varmistuksen henkimaailmasta.
Uskot Jumalaan mutta harrastat mieluummin Raamatun vastaisia tekoja kuin noudata Jumalan tahtoa.
Erikoista.
Olen nähnyt ja kuullut henkiä lapsesta asti. Ilmeisesti haluavat ottaa yhteyttä joten mitä pahaa siinä voisi olla.
No näin sen lasin liikkumisen omin silmin, aivan sama se mulle on, uskotko sinä siihen vai et.
Mekin teininä pelattiin. Toinen kavereista sairastui skitsofreniaan ja toisesta tuli narkkari, joka teki henkirikoksen. Ja minusta tuli mikä tuli. En suosittele moista.
Oottekste oikeesti aikuisia? Tää on ihan kun joidenkin 11-vuotiaiden keskustelua. En tiedä kumpi naurattaa enemmän, kysyjän lapsellinen huoli mielikuvitusleikistä vai vastaajien vakuuttelu ja varoittelu vakacasta asiasta. Vai meniks mä vaan provoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko Jumalaan?
Minä uskon, mies epäröi.
Jotain asioita vaan ei voi kokeilla. Et voi kokeilla hypätä katolta tai miltä tuntuu palaa.
En tiedä, kuten asia virallisesti hoidetaan, mutta voin kertoa oman kokemukseni. En pitänyt mitään istuntoa, mutta luin paljon netistä/katsoin youtubesta henkimaailmajuttuihin liittyviä asioita. Heräsin parina yönä "jonkun pahan läsnäoloon". Tuntui tosi ilkeältä ja pelottavalta. Rukoilin mielessäni Isä meidän rukousta / uskontunnustusta ja sanoin mielessäni, etten pelkää koska olen turvassa. Se loppui kahteen kertaan, mutta en ole kyllä enää sen jälkeen halunnut tonkia noita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko Jumalaan?
Minä uskon, mies epäröi.
Uskot Jumalaan mutta harrastat mieluummin Raamatun vastaisia tekoja kuin noudata Jumalan tahtoa.
Erikoista.
Olen nähnyt ja kuullut henkiä lapsesta asti. Ilmeisesti haluavat ottaa yhteyttä joten mitä pahaa siinä voisi olla.
No mietipä sitä. Jumalan asialla olevat eivät ota yhteyksiä ihmisiin Jumalan tahdon vastaisesti. Joten jos joku kovasti ottaa sinuun yhteyttä hän on jonkun muun asialla. Kenenköhän?
En usko noihin juttuihin, mutta tulee mieleen se kerta kun pelasin tuota lapsena joskus 80-luvulla. Olimme partion retkellä mökissä keskellä metsää ja istuimme pöydän ääressä ikkunan vieressä. Muistaakseni lasi liikkui ja sitten yhtäkkiä verhotanko verhoineen putosi meidän päälle. Koko tyttöporukka kiljui paniikissa ja siihen jäi meidän spiritismi-leikit.😱👹
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pystyy liikuttamaan esim.pöydällä olevaa lasia kun laittaa kädet pöydälle ja keskittyy, joku virta niistä käsistä tulee ja lasi alkaa liikkumaan. Olen kerran nähnyt kun teki sen, oli kyllä aika hurjaa.En tiedä liittyykö spiritismiin mitenkään vai mikä ilmiö lieneekään.
KUn olin lapsi, oli sellainen muotijuttu, missä nostettiin silmät kiinni olevan henkilön käsiä koskematta niihin. Kuka muu muistaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei jessus sentään tätäkin ketjua.
Ei tällä kyllä Jeesuksen kanssa ole mitään tekemistä, vaan saatanan riivaajahenkien. Nyt kun olette kutsuneet niitä, voi tapahtua mitä vaan pahaa.
Kutsukaa Jeesus-uskovainen rukoilemaan riivaajia lähtemään kodistanne. Ei kuitenkaan äärikarismaattinen uskova, sillä hän on riivaajien ja sen väärän jeesuksen ja väärän evankeliumin puolella, siitä tulisi vaan lisää kummittelua ja pahoja henkiä kotiinne.
Itsesuggestion voima on mahtava varsinkin yhdistettynä porukalla koettuun hysteriaan
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pystyy liikuttamaan esim.pöydällä olevaa lasia kun laittaa kädet pöydälle ja keskittyy, joku virta niistä käsistä tulee ja lasi alkaa liikkumaan. Olen kerran nähnyt kun teki sen, oli kyllä aika hurjaa.En tiedä liittyykö spiritismiin mitenkään vai mikä ilmiö lieneekään.
Itsesuggestio ja vilkas mielikuvitus.
voi höpöhöp. Ihmiset on yleensä niin realisteja ja ateisteja mutta spiritismiin tuntuu uskovan aikuiset ihmiset. Ei ole olemassa mitään pahoja henkiä, leffoissa korkeintaan.
Noi tilanteet on niin latautuneita, että porukka kuvittelee näkevänsä ihan mitä vaan, ja sitten vahvistavat toistensa kokemusta tapahtuneesta. Joukossa voi myös olla henkilöitä, jotka aiheuttavat nämä oudot lasien liikkumiset (esim. jalalla siirtävät pöytää huomaamattomasti) tms. Ja sen jälkeen suurimpaan ääneen taivastelevat tapahtunutta. Kakaroiden pelleilyä
Mies ei edes uskonut koko asiaan ja ei odottanut mitään tapahtuvan joten eipä tuo nyt kovin "hysteerinen" ollut. Säikähti kun kuppi liikkui. Olin itsekkin melko varma että mitään ei tapahdu joten yllätyin itsekkin.
Ne tyypit, jotka lähtee leikkimään spiritismiä, on usein alttiita myös saamaan psyykkisiä häiriötiloja. Normaalit ihmiset eivät moiseen hölynpölyyn lankea, eikä se sen vuoksi heillä "toimi".
Nyt kannattaisi rukoilla Jumalalta ja Jeesukselta suojelua teille. Ihan muutenkin se on hyvä, mutta se, mitä olette tehneet on, että olette kutsuneet alempia henkiä ja avanneet niille oven. Ne tosin pelkäävät Jeesusta, joten sikäli suosittelisin silloin tällöin rukoilua. Joko omin sanoin tai vaikka Isä Meisän rukouksella ja jos on oikein kiire, niin voi ohimennen mielessään todeta silloin tällöin, että Hyvä Jumala, lähetä enkeleitä suojelemaan meitä.
Vierailija kirjoitti:
Ne tyypit, jotka lähtee leikkimään spiritismiä, on usein alttiita myös saamaan psyykkisiä häiriötiloja. Normaalit ihmiset eivät moiseen hölynpölyyn lankea, eikä se sen vuoksi heillä "toimi".
Näinpä.
No niinpä niin...ovia avattu manalaan ja mitä vielä...Jos joku on sairastunut skitsofreniaan tai tappanut itsensä niin siitä ei ehkä ole kuitenkaan mitään loogista yhteyttä lapsena pelattuun spiritsimiin. Joka niin väittää voisi tuota loogista ajattelukykyään koittaa vähän kehittää.
No niin, eli olette kuvitelleet tai jompi kumpi kuitenkin koski lasiin. Hauskaa kuinka tekstissä kyllä tapahtuu vaikka mitä vaikka ihmiset seisoisivat metrin päässä mutta kukaan ei koskaan saa näitä mielettömiä ilmiöitä koskaan dokumentoitua. Sitten kun kokeillaan skeptisessä porukassa jossa kukaan ei liikuta lasia, mitään ei tapahdu.
Minä kokeilin teininä ja ekalla kerralla ei mitään tapahtunut. Toisella liikutin itse lasia kun taaskaan ei mitään tapahtunut. Muista pelaajista yksi oli aivan paranoidi jonkun aikaa tämän jälkeen ja kertoi kuinka tavarat putoilevat (oisko tuo painovoima), kuuluu kaikenlaisia ääniä (vanhassa puutalossa) ja on ahdistava olo. Emme peittäneet peilejä, minulla oli selkä oviaukkoon päin ja emme pyytäneet lupaa lopettaa. Neljästä se herkkäuskoisin oli kahden viikon ajan aivan varma että paha henki on kimpussa. Kaikki kummalliset asiat loppuivat kun kerroin että minä liikutin lasia ja myös toinen pelaaja tämän myönsi. 15 vuotta myöhemmin meistä kukaan ei ole kokenut mitään "yliluonnollista" ja tästä yhdestäkin on tullut meidän muiden tapaan skeptinen ateisti. On se jännä homma.
Tosi uskottavia nämä näinkerrankunjokujossainharrastitelekinesiaa.
Palataan sitten asiaan kun ilmiö on toistuva ja sen on vahvistanut puolueettomat tutkijat.