Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuore ylioppilas sai jättiyllätyksen: umpisuolen tulehdus olikin syntymässä oleva vauva

Vierailija
20.05.2017 |

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tuore-ylioppilas-sai-jattiy…

Miten voi olla mahdollista ettei huomaa olevansa raskaana? Kyllähän se maha kasvaa edes jonkun verran.

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain yllätyssisaren 16-vuotiaana, äiti oli 48v. Äitini oli pistänyt hikoilun ja pois jääneet kuukautiset mummotaudin piikkiin, väsymyksen ja selkäsäryn siivoustyön piikkiin.  Äidistä on kuvia ajalta kun odottaa minua ja niissä on selvästi raskaana, mutta tällä toisella kertaa  minkäälaista selkeää vauvamahaa ei jostain syystä ilmestynyt.  Oli vielä kesä ja moni näki äidin uimapuvussakin, mikään ei kertonut että oli raskaana ja pitkällä! 

Synnytys käynnistyi perjantai-iltana, lauantai-aamuna äiti lähti omalla autollaan päivystykseen ja oli manaillut että ihan synnytyspoltoilta tuntuu, kyllä on erikoista...  lapsivedet hulahti sitten sairaalan  lattialle ja 3h siitä oli pikkuveli maailmassa !  

Sait yllätyssisaren, joka olikin pikkuveli?

Sisar, sisarus, ei sisko!

On tämä suomen kieli vaikeaa. Sisar ja sisko tarkoittavat naispuolista, sisarus taas voi olla kumpaa sukupuolta vaan. Eli tuon ensimmäisen olisi pitänyt kirjoittaa "yllätyssisaruksen", ei "yllätysisaren". 

Vierailija
162/168 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Aion hakea parturi-kampaamo -linjalle ja toivon mukaan voin aloittaa opiskelut ensi vuoden alussa. 

Melkein alkoi naurattaa. 

Eihän tuo enää ihmetettänyt, miksi raskaus voi tulla "yllätyksenä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Aion hakea parturi-kampaamo -linjalle ja toivon mukaan voin aloittaa opiskelut ensi vuoden alussa. 

Melkein alkoi naurattaa. 

No voi jumalauta, jonkun se sinunkin takkutukkas pitää leikata. Kai muistat kampaajalla käydessäsikin aina naureskella että "sinäkään tyhmä tollo oo yhtään korkeammin viittinyt kouluttautua".

Vierailija
164/168 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nään joskus painajaisunia joissa tajuan "yhtäkkiä" olevani raskaana. Niissä unissa saatan siis olla jo vatsa kunnolla pystyssä mutta yhtäkkiä muistankin että enhän minä halua lapsia, että nyt on elämä pilalla. Muutenkin tällainen salaraskaus olisi mun pahin painajainen. Menkkoja seuraan kyllä tarkkaan mutta entäs jos minä olenkin se tapaus jolla menkat vaan tulee raskaudesta huolimatta? Olisi aivan hirveää huomata raskaus vasta siinä vaiheessa kun abortti ei enää ole mahdollinen.

Vierailija
165/168 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää olis mun pahin painajainen.

Vierailija
166/168 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein alkoi naurattaa. 

No voi jumalauta, jonkun se sinunkin takkutukkas pitää leikata. Kai muistat kampaajalla käydessäsikin aina naureskella että "sinäkään tyhmä tollo oo yhtään korkeammin viittinyt kouluttautua".

Olisiko tuolla kommentilla viitattu siihen, että se on parturi-kampaaja -linja...

Vierailija
167/168 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen huomaa jos kehoon ilmestyy muutaman kilon painoinen elävä olento. PISTE.

Jos ei muka ole huomannut, niin kyse on juuri tästä alitajuisesta kieltämisestä. Se voi olla hyvinkin voimakas psyykkinen reaktio johonkin epämiellyttävään tai vaikeaan asiaan. Kai se periaatteessa voi myös olla sellainen miedompikin joita on täällä kuvattu...kuten enhän minä nyt sentään raskaana tässä tilanteessa ole jne.

Jotenkin voisi ymmärtää jos kyseessä olisi esimerkiksi agraariyhteiskunnassa tai metsässä asuva luonnonlapsi, joka ei seuraa kuukautisia tai tarkkaile mitenkään omaa kehoa, mutta kaikille annetaan nykyään peruskoulussa terveystiedon opetusta, jonka puitteissa käydään naisen raskaus läpi.

Vierailija
168/168 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mun on pakko sanoa, että kuopuksesta ainoa oire oli rintojen turvotus, josta päättelin olevani kahden raskauden jälkeen, raskaana. Kohtu on taaksepäin kallistunut eikä nelikoiloisena syntyneen vauvan liikkeet juurikaan tuntuneet, saati ulospäin näkyneet.Painoa tuli 6 kg, eikä vatsakaan juurikaan kasvanut. Kokematon jos olisin ollut niin en tiedä missä vaiheessa olisin tajunnut. Hän siis oli vahinko vauva, söin pillereitä ennenkuin tajusin olevani raskaana.