Tuore ylioppilas sai jättiyllätyksen: umpisuolen tulehdus olikin syntymässä oleva vauva
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tuore-ylioppilas-sai-jattiy…
Miten voi olla mahdollista ettei huomaa olevansa raskaana? Kyllähän se maha kasvaa edes jonkun verran.
Kommentit (168)
Jos ei esim ole harrastanut seksiä lainkaan, niin saattaahan se yllättää.
Kyllä toi mun mielestä vaikuttaa ihan siltä että tyttö on kieltänyt asian itseltään ja muilta viimeiseen asti. Se on semmonen psyykkinen suojakeino, ihmiset pystyy sulkemaan tietoisuudestaan pois paljonkin järkyttäviä asioita. Melko usein se tietty johtaa mielenterveysongelmiin myöhemmin.
Tyttöhän oli vielä ponnistusvaiheessa sanonut ettei sieltä mitään tule. Maha oli kuitenkin siinä vaiheessa jo ultrattu ja ammattilaiset todenneet että vauva tulee ulos nyt. Ei vaan ole halunnut hyväksyä asiaa.
Onhan se tavallaan iso järkytys kummallekin. Ei mitään havaintoa että on raskaana ja yhtäkkiä on vauva maailmassa. Pointit tytölle kun keskittyi yo kirjoituksiin ja pääsi läpi vielä. Hurjaa!
Yleisesti ottaen tuossa on omat vaaransa jos ei tiedä olevansa raskaana ja juo viinaa enemmän tai vähemmän ja lisäksi vetää myrkkykääryleitä.
Ihmismieli on todella ihmeellinen. Jos haluaa niin vimmatusti kieltää jonkun asian, niin se alkaa olla täysin todellinen asia tälle ihmiselle. Ja niin tapahtuu myös toisinpäin, kun oikein kovasti haluaa jotain asiaa, niin alkaa uskoa siihen ihan vilpittömästi....
Näissä tapauksissa oireita on, mutta ihmismieli ei halua yhdistää niitä raskauteen. Jos näin loogisesti ja tilastollisesta asiaa ajattelee, mikä promillen mahdollisuus on, että yhdelle ihmiselle EI TULE YHTÄÄN raskausoireitta. Kaikille ei tule kaikkia, joillekin vaan jotain...mutta se, että mukamas mitään ei ole....
Ei tarvitse olla raskauden kieltäjä. Oireita ei kaikilla ole lainkaan ja vauva voi olla kohdussa sellaisessa asennossa, ettei se mahdu liikkumaan. Jos suolisto pysyy taaksepäin kallistuneen kohdun edessä, eivät vauvan liikkeet poikkea mitenkään suolikaasun muljahduksista.
On tosiaan mahdollista, että paino ei juuri nouse, ulospäin ei näy mitään, oireita ei juuri ole ja menkatkin jatkuvat normaalisti. Erittäin harvinaista kylläkin.
Viis vatsasta ja liikkeistä, mutta kummankin mukulan kohdalla en kyllä pystynyt, siinä vaiheessa, kun vauva oli kiinnittynyt, kumartumaan yhtään -oli kun olisi rautakangen niellyt. Että jos ne napakat potkut kylkiluihin eivät olisi tuntuneet, niin viimeistään olisin silloin hätääntynyt, että mikä on se kasvain vatsassa, joka estää liikkumisen?
Kyllä vähän pelottaa vauvan puolesta. Synnytys oli "täydellinen yllätys" - ihan kun ei olisi tiennyt että seksistä voi tulla raskaaksi. YO-arvosanat mitä sattuu, tatuoinnit siihen päälle. Ja miettikää miten abit kiskovat viinaa pitkin abivuotta ja erityisesti penkkareissa? Tuo tyttö ei varmasti ole ollut raskauden ajan raittiina.
Olen itse saanut tietää olevani raskaana vasta viikolla 24. Menin gynelle kun halusin vaihtaa ehkäisyä ja samalla tarkistuttaa, että kohdussa ei ole mitään myoomia tms. Tätini oli juuri sairastunut kohtusyöpään ja toinen täti oli rintasyöpätoipilas ja anopilta leikattiin tyvisolusyöpä naamasta.
Oli siellä jotain ylimääräistä...
Ulospäin ei näkynyt yhtään mitään, paitsi housun vyötärö vähän kiristi ja pistin sen lihomisen piikkiin. Olin potenut väsymystä (iltaisin avoimen yliopiston luennot ja tenttiin lukemiset) ja kahvi ei maistunut niin hyvälle, mutta laitoin sen mieheni ostaman halvan kahvin syyksi "tämmöistä halpaa pas---". Menkat oli normaalit, joskin niukat. Kiirettä oli pitänyt, lasten harrastukset siihen päälle ja miehen vuorotyö, hyvä kun lennossa ehdin jugurttia naamaan heittää.
Jos on epäsäännölliset pitkäkiertoiset kuukautiset, kiireinen elämä eikä ole tottunut kyttäämään ruumiintoimintojaan tms., niin on täysin mahdollista, ettei tajua raskaudentilaansa.
Voiko ihanampaa lahjaa saada kuin Herran lahjan! :) Elämä on kaunis asia.
Mulla ei ollut menkkoja ollenkaan ylioppilaskirjoitusten aikaan ja lihoin pari kiloa koska olin niin helvetin stressaantunut. Tein kyllä varmaan 2000 raskaustestiä...mankat jatkuivat normaalisti ja paino putosi kun kirjoitukset loppuivat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut menkkoja ollenkaan ylioppilaskirjoitusten aikaan ja lihoin pari kiloa koska olin niin helvetin stressaantunut. Tein kyllä varmaan 2000 raskaustestiä...mankat jatkuivat normaalisti ja paino putosi kun kirjoitukset loppuivat.
Siis menkat jatkuivat normaalisti. Ei siinä, jatkuivat varmaan mankatkin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan raskaudessa muitakin oireita kuin mahan kasvaminen. Liitoskivut, harjoitussupistukset, raajojen turvotus, rintojen kasvaminen, hikoilu, närästys, väsymys, pahoinvointi... Pidän kummallisena, jos ei mitään näistä ole kokenut ennen synnytyksen alkamista. Tai, ettei hakeudu edes kouluterkkarille jonkin oireen takia. Kai hän kuitenkin tiesi harrastaneensa seksiä?
Mulla oli nuorena tosi epäsäännölliset kuukautiset, saattoivat olla poissa 3 kk. Raskausoireita oli kuukautisten poisjääminen (joillakin tulee menkat ja jos on niukat muutenkin), alkuvaiheessa väsymys (tein kyllä pitkiä maastotyöpäiviäkin, 10 h ja ylikin joten...) ja rintojen arkuus ja turvotus (sama kuin kuukautisten aikaan eli ei ole tämäkään oire pomminvarma). Missään vaiheessa ei ollut liitoskipuja, harjoitussupistuksia, närästystä tai pahoinvointia. Loppuraskaus osui kuumaan kesään, joten hikoilutti ja turvotti kuten muinakin vuosina sellaisilla säillä. Mahakin kasvoi niin vähän että 1 kk ennen synnytystä yksi tuttu kysyi olenkohan mahdollisesti raskaana, ilme oli kyllä hyvä kun kerroin että laskettu aika on kuukauden päästä :D
Yhdellä tutulla tuli kuukautiset koko raskauden ajan, vauva oli rauhallinen ja istukka edessä joten liikkeetkään eivät tuntuneet eikä mitään tavallisia raskausoireita ollut. Raskaus selvisi kun oli 6 kuukausi menossa kun kävi gynekogolilla perustarkastuksessa.
Onhan näitä tapauksia vaikka kuinka hirveästi. Ettekö ole ikinä nähneet sitä sarjaa "Oho, olen raskaana!"? Siinä on just näitä.
Miksi lapselle annettu noinkin erikoinen nimi.Aaatelissukua vissiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä huomasitteko lapsen nimen. Sofiaa lukuunottamatta Twilightista ammennettu inspiraatiota. :D
:D
:DD
:D
So? Ihmiset antavat nimiä myös Harry Pottereista ja Sormusten Herroista, mkä kirjasarja nyt ketäkin sattuu inspiroimaan!
Aivan, lapsetkin ovat ihmisiä ja lapsetkin tekevät lapsia,joskus jopa tietämättään.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa Friiltä ''Apua, olen raskaana! '', siellä näitä tarinoita on.
Tulee TLC:ltä tällä hetkellä, muistaakseni tulee melkein joka päivä + uusinnat, joten sieltä näkee jos tällaset stoorit kiinnostaa.
En pitänyt niin kirjaa milloin menkat alkaa ja loppuu. Ehkäisyä ei ollut koska tarkoitus oli saada vauvva. Oli ehkä pari kertaa että ajattelin että menkat taitaa olla myöhässä ja ostin testin. Eikö mitä, en ollut raskaana ja mieskin osti helpotuksen kukkia ja minä itkeä vollotin. Siitä noin puolvuotta niin meni nappiin enkä laskenut mikä olisi edullisin ajankohta. Ostin testin ja testi näytti että oon raskaana. Voi sitä ilon ja onnenpäivää. Mies oli aika shokissa suorastaan. Kyllä siinä meni aikaa ennenku selvisi mutta yhtäkaikki lapsi on niin rakas hänelle vaikka muutama muu tullut lisää hänelle.
Aika erikoista?
Ei meilläkään muijalle mitään jättimahaa ym. Kasvanut,mutta poika mellasti niin kovaa että muija huusi kivusta välillä ja mahasta näki kun työnteli sitä sisältä päin.
Sama meno on nyt jatkunut jo 5vuotta,ei paljon poika paikallaan ole ollut sen jälkeen kun aamulla saa silmät auki.