Tuore ylioppilas sai jättiyllätyksen: umpisuolen tulehdus olikin syntymässä oleva vauva
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tuore-ylioppilas-sai-jattiy…
Miten voi olla mahdollista ettei huomaa olevansa raskaana? Kyllähän se maha kasvaa edes jonkun verran.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiset kyllä jäävät pois jokaiselta joka tulee raskaaksi. Sen sijaan minimaalista vuotoa voi tulla raskaudenkin aikana siihen aikaan kun olisi kuukautisten aika, kuukautiset ne eivät toki ole
Jos kuukautiset on muutenkin niukat, niin miten sen verisen vuodon sitten erottaa kuukautisista? Kuinka moni ottaa sen verisen siteen tai tamponin käteen ja tutkii, mitä se pitää sisällään? Itse olen ainakin ollut niin yksinkertainen, että jos minusta valuu veristä vuotoa muutaman päivän, pidän niitä kuukautisina.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, kaksi lasta synnyttäneenä en voi kyllä ymmärtää miten ei voi huomata jos vatsassa on sellainen pari-kolmekiloinen ihminen +kaikki istukat ja lapsivedet. Ei se ihmisen vatsa nyt niin iso ole, että sinne kaikenlaista mahtuu niin ettei huomaa.
Ymmärrän kyllä että voi raskaus edetä pitkällekkin ennenkuin huomaa, mutta että ihan loppuun saakka. Ja kyllä niitä oireita yms. on ollut. Ei vaan haluttu/osattu yhdistää raskauteen.
Jokaiselle tulee kyllä jonkinlainen vauvamaha. Kenelle valtava, kenelle pieni. Vaatteet päällä ei ehkä pientä raskausmahaa erota, mutta alasti kyllä. Tosin jos on läski niin silloin se hukkuu muun vatsan joukkoon.
Itselläni on muuten taaksepäin kallistunut kohtu, ja isot vauvamahat olleet, että ei se aina sitä sano.
Se "vauvamaha" voi olla jo valmiiksi... Esim. mulla on endometrioosin takia ajoittain sellainen pömppö että mulle tarjotaan istumapaikkaa bussissa/ratikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on muutama itsepäinen jankkaja, jotka vain eivät suostu uskomaan, että kaikilla raskausajan oireet eivät ole samat! "Mutta kun minulla....." Ääliöt! Lakatkaa nyt inttämästä ja uskokaa, kun kymmenissä viesteissä naiset ovat sanoneet, ettei heilläkään näitä kaikkia oireita ole ollut! Tsiisus.....
Ei tietenkään kaikilla ole kaikkia oireita, mutta kyllä jokaisella on varmasti edes yksi oire, joka johtuu raskaudesta.
Joo, mutta kun sille oireelle löytyy yleensä muukin syy. Eikö sinulla ole koskaan ollut vaikka selkäsärkyä tai turvotusta? Väsymystä tai päänsärkyä? Rintojen arkuutta? Jotain himoa ruokaan, vaikka kesällä mansikoihin tai porkkanoihin? Jos on, niin oletko joka kerta ollut raskaana?
Vierailija kirjoitti:
Sain yllätyssisaren 16-vuotiaana, äiti oli 48v. Äitini oli pistänyt hikoilun ja pois jääneet kuukautiset mummotaudin piikkiin, väsymyksen ja selkäsäryn siivoustyön piikkiin. Äidistä on kuvia ajalta kun odottaa minua ja niissä on selvästi raskaana, mutta tällä toisella kertaa minkäälaista selkeää vauvamahaa ei jostain syystä ilmestynyt. Oli vielä kesä ja moni näki äidin uimapuvussakin, mikään ei kertonut että oli raskaana ja pitkällä!
Synnytys käynnistyi perjantai-iltana, lauantai-aamuna äiti lähti omalla autollaan päivystykseen ja oli manaillut että ihan synnytyspoltoilta tuntuu, kyllä on erikoista... lapsivedet hulahti sitten sairaalan lattialle ja 3h siitä oli pikkuveli maailmassa !
Sait yllätyssisaren, joka olikin pikkuveli?
Kääntäkää kanava TLC:lle ja ihmetelkää sieltä vastaavia tapauksia te, jotka ette usko että mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiset voivat tulla täysin normaaleina ja normaalin runsaina koko raskauden ajan. Ei ole edes mitenkään hirvittävän harvinaista.
Tiedättekö te urpot mitä kuukautiset tarkoittavat? Jos tiedätte, niin tiedätte myös sen, että niitä ei voi tulla raskauden aikana. Verenvuoto raskauden aikana johtuu aina jostain muusta kuin menkoista.
Kyllä tämän pitäisi olla ihan päivänselvää kaikille naisille, mutta nähtävästi ei av-idioottimammoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiset voivat tulla täysin normaaleina ja normaalin runsaina koko raskauden ajan. Ei ole edes mitenkään hirvittävän harvinaista.
Tiedättekö te urpot mitä kuukautiset tarkoittavat? Jos tiedätte, niin tiedätte myös sen, että niitä ei voi tulla raskauden aikana. Verenvuoto raskauden aikana johtuu aina jostain muusta kuin menkoista.
Kyllä tämän pitäisi olla ihan päivänselvää kaikille naisille, mutta nähtävästi ei av-idioottimammoille.
Minä tuossa aiemmin kyselin, että miten ne verenvuodot erottaa toisistaan. Hajusta, koostumuksesta vai hyytymien määrästä? Miten sinä asian tutkit ja varmistat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on muutama itsepäinen jankkaja, jotka vain eivät suostu uskomaan, että kaikilla raskausajan oireet eivät ole samat! "Mutta kun minulla....." Ääliöt! Lakatkaa nyt inttämästä ja uskokaa, kun kymmenissä viesteissä naiset ovat sanoneet, ettei heilläkään näitä kaikkia oireita ole ollut! Tsiisus.....
Ei tietenkään kaikilla ole kaikkia oireita, mutta kyllä jokaisella on varmasti edes yksi oire, joka johtuu raskaudesta.
Joo, mutta kun sille oireelle löytyy yleensä muukin syy. Eikö sinulla ole koskaan ollut vaikka selkäsärkyä tai turvotusta? Väsymystä tai päänsärkyä? Rintojen arkuutta? Jotain himoa ruokaan, vaikka kesällä mansikoihin tai porkkanoihin? Jos on, niin oletko joka kerta ollut raskaana?
Jos minulla on jotain oireita, jotka jatkuvat viikkoja, niin haluan kyllä selvittää niiden syyn ja menen lääkäriin. Esim. jalkojen turvotus voi johtua laskimotukoksesta, väsymys huonosta hemoglobiinista, rintojen arkuus syövästä, ja selkäsäryn takia joutuisin olemaan töistäkin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäselkäisellä ja taaksepäin kallistuvan kohdun omaavalla vauva voi kasvaa selkärankaa pitkin ylöspäin. Silloin suolisto voi pysyä kohdun edessä, eivätkä vauvan liikeet tunnu. Vauvalla on silloin ylipäätään hyvin vähän tilaa liikkumiseen.
Vauvan vähäiset liikkeet voi helposti sekoittaa isompiin ilmavaivoihin. Ilmavaivatkin näkyvät päällepäin, sattuvat ja kerralla suolistokaasuja voi olla suolessa muutama litra.
Uhhuh kylläpä pierettää. Pieraisenpa...
*PRUUUUUUUH*
...WÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!
Oho...
:´D älkää pelotelko velaa, jolla on ärtynyt suoli.. menkat on tulleet ihan sekavasti viime aikoina ja ollut huono olokin, olen päätellyt just vaihdevuosioireiksi
Noita yllätysraskauksia on tutkittu. Ja todettu että suurin osa naisista tietää olevansa raskaana, mutta kieltävät sen itseltäänkin. Eli todellisuudessa raskaus ei ole niin yllätys kuin nainen väittää. Nainen vaan työntää sen pois mielestään ja elää kuten ennenkin. Selittelee oireet ties millä syyllä. Sitten ollaan kauhean yllättyneitä. Jonkinlainen mielen suojautumiskeino, kun nainen ei kykene päättämään mitä raskaudelleen tekee.
Osa on sitten ihan oikeita yllätysraskauksia, mutta ne ovat vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Luulisi että pois jääneet menkatkin ihmetyttäisi
Kaikilta eivät jää pois.
Tuota noin, mitenkäs menkat ja raskaus onnistuu yhtäaikaa kun kohtu on täynnä vauvaa?
Vauvapalstalla kaikki on mahdollista. Täällä kun asiantuntijoina on naisen puutteessa olevat miehet. Samaa mieltä kanssas, että mistä ne kuukautiset tulee, eli ei paljon mistään.
Ja kyllä normaali, nimenomaan normaali nainen tietää millon on raskaana ja millon ei.
Voi v***u tätä palstaa taas.
"Koska minä olen synnyttänyt 15 lasta ja joka kerralla olen kärsinyt kaikista mahdollisista oireista maan ja taivaan välillä, niin täytyy olla kaikilla muillakin."
Koittakaa nyt jo jumalauta takoa sinne kaaliinne, että me kaikki ollaan yksilöitä ja eikä oma kokemuksenne ole se absoluuttinen totuus, joka pätee kaikkiin muihinkin maailman ihmisiin.
Oikeasti nää on niitä tapauksia, jotka kieltävät itseltään mahdollisuuden olla raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Noita yllätysraskauksia on tutkittu. Ja todettu että suurin osa naisista tietää olevansa raskaana, mutta kieltävät sen itseltäänkin. Eli todellisuudessa raskaus ei ole niin yllätys kuin nainen väittää. Nainen vaan työntää sen pois mielestään ja elää kuten ennenkin. Selittelee oireet ties millä syyllä. Sitten ollaan kauhean yllättyneitä. Jonkinlainen mielen suojautumiskeino, kun nainen ei kykene päättämään mitä raskaudelleen tekee.
Osa on sitten ihan oikeita yllätysraskauksia, mutta ne ovat vähemmistö.
Tästähän oli paljonkin puhetta silloin Oulun vauvasurmien aikaan. Sekin nainen väitti, ettei ollut tiennyt olevansa raskaana, vaikka sitä oltiin häneltä jopa kysytty suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä. Yli 3-kiloinen liikkuva ja pyörivä vauva nyt luulisi aiheuttavan jotain tuntemuksia...
Jos istukka on edessä niin ei ne potkut kuule vaan välttämättä tunnu. Eikä se vauva siellä mitenkään päästä päähän kykene uimaan että kyllä niin vain voi olla. Minä en esim kertaakaan tuntenut mitään potkuja ja vauva oli muutoinkin rauhallinen. Potkuja voi luulla myös muista syistä johtuviksi kivuiksi. Ihme että edelleen löytyy näitä jupisijoita että ei voi kukaan olla niin tyhmä ettei tiedä olevansa raskaana.. Toivottavasti sama napsahtaa sinunkin kohdallesi niin loppuu tuo ulina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai voiko menkat tulla raskaanakin?
Voi ne
Miten? Menkat on limakalvon ja hedelmöittymättömän munasolun poistumista. Vuotoa voi olla, mutta ne ei oo menkat.
Sillähän ei ole merkitystä mitä se vuoto on nimeltään, jos ei sitä kuukautisvuodosta erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Luulisi että pois jääneet menkatkin ihmetyttäisi
Kaikilta eivät jää pois.
Tuota noin, mitenkäs menkat ja raskaus onnistuu yhtäaikaa kun kohtu on täynnä vauvaa?
Vauvapalstalla kaikki on mahdollista. Täällä kun asiantuntijoina on naisen puutteessa olevat miehet. Samaa mieltä kanssas, että mistä ne kuukautiset tulee, eli ei paljon mistään.
Ja kyllä normaali, nimenomaan normaali nainen tietää millon on raskaana ja millon ei.
Sun kannataisi googlata "verenvuoto raskaana", "istukan kiinnittymishäiriöt", jne. Oppisit jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti onkin ainakin se yksi oire joka johtuu raskaudesta mutta se oire voi olla useasti ihan samanlainen mikö tulisi jostain muustakin; pääkipu stressistä/migreenistä, vatsaturvotus väärästä ruokavaliosta/ärtyneen suolen oireyhtymästä/roskaruoasta, menkkojen poisjäänti e-pillereistä/pcosta/endosta/hormoonihäiriöstä, selkäkipu vääristä työasennoista/venyttelyn/liikunnan puutteesta/huonosta sängystä, pyörrytys heikosta syömisestä/verenpaineen/sokeriarvon/diabeteksen heittelystä, paha olo krapulasta/oksennustaudista/ruokamyrkytyksestä..