Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuore ylioppilas sai jättiyllätyksen: umpisuolen tulehdus olikin syntymässä oleva vauva

Vierailija
20.05.2017 |

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tuore-ylioppilas-sai-jattiy…

Miten voi olla mahdollista ettei huomaa olevansa raskaana? Kyllähän se maha kasvaa edes jonkun verran.

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ei ole sairaus. Siihen ei siis välttämättä kuulu mitään oireita. Ja ihan oikeasti ne kuukautiset voivat tulla koko raskauden ajan ja ihan normaaleina. Jos ei vielä mahakaan kasva, niin ei ihme jossei hoksaa olevansa raskaana. Tästä ko tapauksestahan emme tosin tiedä onko hänellä ollut kuukautiset raskauden aikana tms.

Vierailija
42/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan raskaudessa muitakin oireita kuin mahan kasvaminen. Liitoskivut, harjoitussupistukset, raajojen turvotus, rintojen kasvaminen, hikoilu, närästys, väsymys, pahoinvointi... Pidän kummallisena, jos ei mitään näistä ole kokenut ennen synnytyksen alkamista. Tai, ettei hakeudu edes kouluterkkarille jonkin oireen takia. Kai hän kuitenkin tiesi harrastaneensa seksiä?

Minulla ei ollut liitoskipuja eikä mitään harjoitussupistuksia. Väsymystä on välillä kaikilla, sen voi selittää vaikka huonosti nukutulla yöllä. Närästystä ei ole koskaan ollut. Kerro yksikin ihminen, joka ei hikoile kesällä. Pahoinvointia ei kaikille tule, minullakin oli vain lievää kuvotusta. Rinnat on kipeät välillä kuukautiskierron aikana ja minulla rinnat kasvoivat vasta synnytyksen jälkeen. Kuukautiset on aina olleet epäsäännölliset, niissä oli välillä kuukausien taukoja.

Minulla oli ensimmäisen synnytyksen jälkeen pitkään oireita, joiden luulin johtuvan raskaudesta. Ilmavaivatkin tuntuivat vauvan liikkeiltä. Raskaustestejä tuli tehtyä muutama enkä meinannut uskoa, kun ne näyttivät negaa.

Oletko muuten koskaan itse päätellyt, että et ole raskaana, kun kuukautiset ovat tulleet? Vai teetkö joka kerta raskaustestin?

Vierailija
44/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystäväni  on aina ollut tikunlaiha läpipasko ja yhdessäkään kolmessa raskaudessaan maha ei juurikaan kasvanut eikä tissit, veti kahvia ilman närästystä ja koko ensimmäisen raskauden siivosi rappukäytäviä...  voisi hyvin kuvitella, että tuollainen ihminen menisi päivystykseen puhjenneen umpisuolen kanssa ja tulisi kotii vauva kainalossa!

Vierailija
45/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yllätyssisaren 16-vuotiaana, äiti oli 48v. Äitini oli pistänyt hikoilun ja pois jääneet kuukautiset mummotaudin piikkiin, väsymyksen ja selkäsäryn siivoustyön piikkiin.  Äidistä on kuvia ajalta kun odottaa minua ja niissä on selvästi raskaana, mutta tällä toisella kertaa  minkäälaista selkeää vauvamahaa ei jostain syystä ilmestynyt.  Oli vielä kesä ja moni näki äidin uimapuvussakin, mikään ei kertonut että oli raskaana ja pitkällä! 

Synnytys käynnistyi perjantai-iltana, lauantai-aamuna äiti lähti omalla autollaan päivystykseen ja oli manaillut että ihan synnytyspoltoilta tuntuu, kyllä on erikoista...  lapsivedet hulahti sitten sairaalan  lattialle ja 3h siitä oli pikkuveli maailmassa !  

Vierailija
46/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi menkat tulla raskaana ollessa?

Siis se verihän tulee kohdun sisäseinämästä. No jos kohtu on jo varattu ja se hedelmöittynyt alku on käyttänyt verta "ravinnokseen", kohtuun on kasvanut sikiöpussi jne., niin mistä se veri tulee? Voisiko johtua siitä, että on jossain muualla kohdun limakalvokasvustoa, endometrioosia tms.

En ymmärrä, vastatkaa tietäväisemmät.

t. Menksut aina 27 pvän välein, kesto 5 pvää, alussa runsaat, hiipuu loppua kohden.

Vierailija
47/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa Friiltä ''Apua, olen raskaana! '', siellä näitä tarinoita on.

Vierailija
48/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3580600/Party-girl-didn-t-kno…

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2799010/meet-girl-trip-lifetime…

Ensimmäinen nainen vain vähän pyöreä, toinen suorastaan hoikka. Samaten tälläkin hetkellä kolmattaan odottava kaveri voisi hyvinkin olla vain syönyt vähän isomman illallisen, 7kk ja pieni söpö pömppis vain.

Vierailija
49/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi menkat tulla raskaana ollessa?

Siis se verihän tulee kohdun sisäseinämästä. No jos kohtu on jo varattu ja se hedelmöittynyt alku on käyttänyt verta "ravinnokseen", kohtuun on kasvanut sikiöpussi jne., niin mistä se veri tulee? Voisiko johtua siitä, että on jossain muualla kohdun limakalvokasvustoa, endometrioosia tms.

En ymmärrä, vastatkaa tietäväisemmät.

t. Menksut aina 27 pvän välein, kesto 5 pvää, alussa runsaat, hiipuu loppua kohden.

Menksut? :D Melkein yhtä hyvä kuin kuukikset.

Vierailija
50/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikohan vauvan nimeksi jättiyllätys?

Vierailija
51/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen mutta hoikkavyötäröinen. Raskaus näkyi niin että loppuvaiheessa näytin tasapaksulta, tututkin luulivat vain että olin pyöristynyt enkä raskaana. Synnärillä kommentoitiin pientä vatsaa eikä meinattu uskoa että synnytys oli käynnistynyt (viikkoja oli 37 ja päiviä päälle). Mutta niin vain oli ja vauvan kanssa sieltä lähdettiin. :)

Itse aiheeseen täytyy sanoa että varmaan on ollut kieltämistä mukana ja reilusti. Ja rauhallinen vauva! Omani potki loppuvaiheessa niin terhakasti kylkiluihin että ei olisi voinut olla huomaamatta. Puhumattakaan liitoskivuista, ummetuksesta, turvotuksesta, todella napakoista harjoitussupistuksista ja muusta hauskasta..

Vierailija
52/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se uutisen tytön vatsa voinut olla selvä vauvamaha, kun ambulanssin ensihoitajatkin epäilivät umpparia.

Vierailija
53/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää on mahdollista, varsinkin jos vauva päättää syntyä etuajassa eikä ole niin iso ja liikkuvainen.

Kaverilla kävi niin, että tajusi vasta 6. kuukaudella olevansa raskaana. Hänelle oli laitettu kierukka ja ilmeisesti hedelmöittyminen oli tapahtunu just ennen tai jälkeen tämän. Kierukastakin voi alkuvaiheessa tulla jotain oireita, jotka on samoja kuin raskaudessa eli rintojen aristamista, pientä tiputteluvuotoa eikä kuukautisia vähään aikaan. Kaverini oli lievästi ylipainoinen niin mahankaan kasvua ei heti huomannut. Vauva ei liikkunut paljoakaan ja pahoinvointia ei ollut, lähinnä närästystä. Kaverini oli myös juuri saanut ensimmäisen lapsensa ja imetti vielä ennen kuin tuli raskaaksi niin esim. väsymys, selkäkivut ja muu eivät näkyneet. Raskausarpiakin oli entuudestaan.

Vierailija
54/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkat jäi pois ja odotin n 2 viikkoa ja ostin testin. Voi sitä Onnen päivää. Mulla oli herkkä olo ennen tietoa raskaudesta.

olin todella halunnut vauvaa mutta oli yllätys ja onnellinen sellainen.

Vierailija
55/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ei ole sairaus. Siihen ei siis välttämättä kuulu mitään oireita. Ja ihan oikeasti ne kuukautiset voivat tulla koko raskauden ajan ja ihan normaaleina. Jos ei vielä mahakaan kasva, niin ei ihme jossei hoksaa olevansa raskaana. Tästä ko tapauksestahan emme tosin tiedä onko hänellä ollut kuukautiset raskauden aikana tms.

Onpa outoa logiikkaa. Ei kaikkiin sairauksiinkaan kuulu välttämättä mitään oireita. 

Vierailija
56/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ois niin painajainen. Ja tää on just se syy, miksi teen niitä testejä aina silloin tällöin.

Vierailija
57/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulikohan vauvan nimeksi jättiyllätys?

Vai ihan vaa Vahinko?

Vierailija
58/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai voiko menkat tulla raskaanakin?

Mulla tuli alkuraskaudessa. Työkaverit nauroivat kun en tajunnut aluksi olevani raskaana.

Vierailija
59/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore isä on varmaan onnesta soikeana:D Olikohan noi tatuoinnit otettu jo ennen raskautta.

Vierailija
60/168 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ehkäisy oli mutta petti.