###ENSIKOT vko13###
Kommentit (86)
Tsemppihali ja kauhiasti peukkuja täältä, että kaikki olisi hyvin! Kiinnittymisvuoto on kyllä ihan tavallista, joten ei kannata huolehtia. Mutta tiedän, että se on helpommin sanottu kuin tehty!
Oho.... jäi päälle, mutta toivottavasti Q huomaa... Anteeksi muille kun tulen teidän pinoa häiritsemään...
Ajattelin vaan kertoa, että meikämamma sai käsken lähteä torstaina tositoimiin... viestiä löytyy tuolta meidän huhtipinosta jos kiinnostaa =)
T: Siriin
Juuri kävin vessassa uudestaan, eikä ainakaan ole lisääntynyt parin tunnin aikana! Päinvastoin! Oli aivan vähän värillistä mutta pikemminki rusehtavaa että ei kai tässä hätää ole :)
Mutta odotellessa jotain ratkaisevampaa lähden köllimään sohvalle ja lukemaan odotus lehtiä. Ihanainen vapaapäivä tulossa!
Niin ja kiitos sympatioista Suipolle!! Kyllä tässä yritetään ottaa ihan rauhallisesti :)
fio ja rae rv 6+2
Tää flunssa on häirinnyt minuakin, lähinnä öisin tulee jonkun verran valvoskeltua ja päivällä väsyttää!
Mua rupesikin viime yönä naurattamaan neljännellä vessa-reissulla, että minähän käyn useammin pisulla öisin kuin te isomahaiset, loppusuoralaiset :) No, itseänihän siitä saan vain syyttää kun pitää lipittää vettä iltaisin...
Eilisestä prismasta ei jäänyt meille kummallekaan mitään kauhukuvia :)
Tänään onkin neuvola ja sitten suunnistan samantein Hesaa kohti. Työt alkaa torstaina ja sitten vasta tulenkin kertomaan neuvolakuulumiset, kun ei 80-vuotiaalla mummullani satu olemaan nettiä ;). Tänään siis pitäisi kuunnella ekan kerran sydänääniä ja lääkärikin on heti perään. Minullakin oli muuten eka neuvola vasta rv 10+1 ja nyt siis tämä toinen rv 13+6.
Kestovaippalusta en olekaan tainnut vielä sanoa mitään. Meitin tekisi sitä mieli kokeilla, mutta siis tällä hetkellä en tiedä siitä vielä hölkäsen pöläystäkään ;)
MiaMik ja " bambiino" rv 13+6
Voi itku tota ilmaa¿
Fio, kyllä ne aika monessa paikassa taitaa sen ekan neuvolakäynnin antaa tuonne 10 viikon paikkeille.
Ja pientä vuotoa aika monella on alussa. Olisko sulla normaalisti tähän aikaan kuukautiset? Toisilla kun tulee vuotoa parien ekojen menkkojen aikaan vielä vaikka raskaana onkin. Tsemppihalit sinne, toi alku on niin raastavaa aikaa kun jänskää koko ajan, että pysyykö pikkuinen matkassa.
Viime yönä sain taas nukuttua hyvin ja vaan kerran heräsin vessaan ennen kun mies lähti töihin. Sille vessareissulle sitten heräsinkin kun sattui vatsaan. Supistus siinä oli just menossa, mutta en tiedä johtuiko kipu siitä vai onko mulle tulossa vatsatauti =/ Eilen kun juuri kävi ilmi, että on mahdollisuus sellaiseenkin viikonlopun jäljiltä kun miehen veli on nyt vatsataudissa. Voi kökkö¿
Nyt pitkälleen¿
[color=red]pikku-milli & paco 35+4[/color]
Mies hoputtaa mua koneelta pois mutta oli pakko pikaisesti lukea ja itekin jotain kirjotella!
Q:lle ja muille flunssaisille pikaista paranemista! Itellä oli muutama viikko sit ikävä flunssa ja siitä jäi muuten aika ärsyttävä " sivuoire" ; hillitön kuorsaus! Rohisen kuin saha, kiva ääni kun siihen herää jo itsekin=D
Nyt alkaa tosin vähenemään, onneksi.
Mulla on jotenkin hirveä pettymys taas tähän omaan elimistööni...parina päivänä on supistellut kipeästi ja jotenkin sitä oottaa että yöllä alkais tapahtua, mutta sen sijaan mä yhtäkkiä vaan nukunkin paremmin kuin viikkokausiin! Sanoin just miehellekin että jos näiden 3:n tunnin välein tapahtuvien vessareissujen on tarkoitus valmentaa tuleviin yöheräämisiin, niin siinä tapauksessa mun kroppakin on luopunut toivosta saada pikku-ankka ulos; kun ei tarvi herätä enää kuin korkeintaan kerran niin sehän selvästi on sitä mieltä että harjoitus on turhaa=D No joo, leikki sikseen..mutta aamusin on kieltämättä vähän turhautunut olo..!
Meillä katottiin myös se Prisma ja mulla teki kyllä taas pahaa nähdä synnytys siitä kulmasta kuvattuna=/ Onneksi sitä ei siinä vaiheessa tarvi nähdä kun se itsestä puskee ulos..!
Mitähän mulla oli teille vielä asiaa,kommentoitavaa ja kysyttävää..tähän on tosi vaikea keskittyä kun yks huokailee vihjailevasti vieressä!
Ai niin, meille sanottiin myös niistä sydänäänten kuulemisesta että vessapaperihylsy esim voi vahvistaa ääniä, mutta kyllä meillä isukki sanoi kuulevansa ilmankin pienen sydämen, oisko ollu just viikolla 27 tms. On se tuolla jossain ylhäälläkin mutta en viitti nyt lähteä tarkistelemaan, muuten en pääse takas;D
Pakko se on päästää tähän, ja alkaahan mulla taas tulla sen verran tekstiäkin että parempi lopettaa kun (kai?) joku jaksaa vielä lukea...
Missähän sen Iglun uutiset viipyy muuten, vai oonko vaan niin malttamaton?!
Mutta menoksi. Päivänjatkoa kaikille=)!
-Ankka & 39+3-
Meillä on ollut kans tosi harvoin noita neuvolakäyntejä. Torstaina olis kolmas käynti, edelliset oli 7+3 (?) ja 12+6 ja nyt sit on 22+6.. Tuossa välissä oli np-ultra (13+0) ja rakenneultra (19+0). Nyt oon oottanut tätä neuvolakäyntiä tosi paljon. Kiinnostaa lähinnä hemoglobiini (mikä on varmaan väsymyksestä päätellen lähellä 100) ja paino (en ainakaan tunnusta lihoneeni ja kiinostaa paljonko toi mahamöykky painaa).
Meilläkin katsottiin tota dokkaria. Mies peitti silmänsä siinä synnytysosassa ja mä jouduin taas vannottamaan sitä pysymään sit mun pään vieressä synnytyksen ajan ja olemaan katsomatta mitään mitä ei kestä nähdä.. Ukko-raukalla on jonkinlainen kammo kaikkea verta yms. kohtaan, mutta välttämättä haluaa synnytykseen mukaan.
Fio: Mulla oli jotain vuotoa viikolla 11. Ihan yhtäkkiä " tulvahti" melko paljonki kirkasta verta, mutta loppui yhtä nopeesti kuin alkokin. Silloin soittelin neuvolaan ja siellä sitä pidettiin ihan normaalina (etenkin kun siis loppui samantien). Jonkun kolmisen päivää taisi tiputella ruskeaa tuon jälkeen. Neuvolantäti kyllä puhelimessa kertoi etukäteen jo että niin tulee käymään, koska kohdussa(?) on vielä " irtonaista" verta joka tulee ulos. Eli tuo ruskea on harmitonta ja on aiemmin vuotanutta verta. Vain punainen on tuoretta vuotoa. Itsekin pelästyin silloin ihan älyttömästi..
Jenni (22+4)
Lisa ja Ankka ainakin alkaa olla loppusuoralla, mutta toki muutkin saa vastailla =D Sellaista vaan tässä kyselen vähän joka paikasta... olettekos miettineet vielä ehkäisyä synnytyksen jälkeen? Mä kun oon ennen tätä raskautta syönyt pillereitä, mutta niihin en halua enää palata. Mulla pillerit tekee ihan törkeet mielialanvaihtelut ja pillereiden aikana miehen kanssa on ollut ihan järkkyjä tappeluita ja samoin mä oon ihan yhtäkkiä saattanut kilahtaa ihan totaalisesti jostain pienestä tyhmästä asiasta. Kun pillerit jäi pois niin isot tappelutkin jäi. Nyt pitäis sitten jotain muuta vaihtoehtoo miettiä...
Ai niin... tänään tasan kuukausi laskettuun aikaan!!!!
=)
[color=red]pikku-milli & paco 35+4[/color]
Heh heh, me ei taideta ehkäisyä tarvita, kun kerran ensimmäisen vaavinkin alulle saaminen oli niin vaikeeta. Ollaankin päätetty, että ei käytetä mitään ehkäisyä ja uusi vauva saa tulla, jos on tullakseen. Olishan se ihana yllätys (vaikkei kovinkaan todennäköinen), koska sitten ei tarttis mennä uudestaan hoitoihin. Meillä on toiveissa ainakin kaksi lasta ja ehkä haluttais adoptoidakin joku pikkuinen :)
-Q-
Käytiin tänään rakenneultrassa ja saatiin kotiin katseltaviksi kuvat pikkuisista koivista ja kasvoista:) kaikki näytti olevan hyvin ja yhtä vilkas on liikkeissään kun aiemminkin, olipa hassua nähdä vauvan likkuvan ruudulla samaan aikaan kun tunsi liikkeet..suora lähetys:) painoa oli 330g ja kätilö sanoi että la ois ehkä muutaman päivän myöhemmin kun neuvolan laskujen mukaan minkä kyllä tiesinkin kun oviksen tikutin silloin kun pulla sai alkunsa..ihana oli nähdä pikku sormet huiskimassa..huoh! Sukupuolta kyselin mutta sitä ei kuulemma pystynyt pullan pyörimiseltä sanomaan..totesi vaan että ei siellä ainakaan mitään näy..ja istukka olikin takaseinämässä vaikka viimeks sanottiin että edessä!
Meillä taitaa olla aika tiuhaan noita neuvolassa käyntejä, eka neuvola oli 9+1, lääkäri ja ultra 9+6, neuvolat 14+5 ja 18+5..ja seuraava on 22+5..jatkossa väli lyhenee kahteen viikoon ja lopuks siihen viikkoon mutta en tiiä missä vaiheessa..
pikku-milli kyseli ehkäisystä: pikkusen houkuttelis ajatus antaa toisen tulla kun on tullakseen mutta toisaalta meillä tärppäs tämäkin nopeasti eikä vielä tiedä mitä se vauva-arki tulee olemaan..ehkäisyrengas oli käytössä viimeksi ja sillä jatkan kun jatkan, entisenä " pilleristinä" tuli kans koettua ne hepulit mitä niistä sai..ei kiitos,ei sovi mulle..rengas ei aiheuttanu mitään oireita meikäläiselle:)
Fio:Toivottavasti se vuoto nyt loppuu ihan kokonaan, miehen siskolla oli alkuraskaudessa vuotoa enemmänkin ja silti kaikki oli hyvin!
Nyt luumuja syömään! (tuoreet tummat luumut on mun uusin himo) :)
Queen rv 20+6
Mulla oli eka neuvola rv8,neuvolalääkäri 9+3,np-ultra12+3,neuvola rv13......meillä on ainakin neljän viikon välein neuvola täällä.Taitaa aika vaihtelevat käytännöt olla.
Nyt on aika paljon nippaillu viikon verran mahaa,onkohan joku kasvupyrähdys nyt ollu ku massuki o pullahtanu esiin?Ja näyttää siltä että pieniä repeymiä rupee jo nyt tulemaan.Ku on niistänykki ni nivusia o repiny aivan sikana.Muistaako muut millasta tässä vaiheessa oli?
Tylsää ku seuraava ultra sit vasta rv35-36 kun tehhäöä synnytystapa arviointi.Ois nii kiva nähä asukki aina välillä.Rakenneultraa meille ei kuulu ollenkaan.
Voikaa hyvin!
-Pepsi ja nappula rv16+2
tosta prisma dokkarista piti vielä sanoa että mä näin viime yönä sen jäljiltä kaameita synnytys painajaisia vaikka oon koulussa kattonu noita synnytysvideoita ties kuin monta..nyt sitä on naköjään vähän herkempi niille..näin unta että olin menossa synnyttämään ja käytävän joka huoneessa oli rääkyviä naisia, yheltä leikattiin siinä ovi auki väliliha ja mun mielikuvitus väänsi senki homman aika ronskin näköseks..haava oli varmaan 30cm ja se leikattiin toiseen suuntaan,ylöspäin..voi juma:) Kyllä enemmänki huvitti aamulla:)
Queen rv 20+6
... niin tiiättä ainaki minun olevan vielä hengissä :)
Olo on edelleen aika heikko. Aamulla mies sai käyttää koiran ulkona ja käydä kaupassa ennen töihin lähtöä. Pyttyä ei ole tarvinnu halata, vaikka hyvin lähellä se on ollu koko päivän. Jaffaa yrittäny juoda, et hieman sais sokereita pysyyn koholla. Tuossa sit sohvatuolilla löhöten kattelin päivän Taru Sormusten Herrasta elokuvia... Tylsää ja päätä särkee :/
Neuvolasta saamassa kirjasessa sanotaan rv 36 kohalla, että kaikkien pitäisi kohdella odottavaa äitiä kuin prinsessaa... Heh, eipä ole kovin prinsessamainen olo! Miehelle nauroin tuota asiaa yhentoista jälkeen illalla niin johan kysy kahentoista jälkeen, että nytkö sie olet prinsessa ;)
Ehkäsystä lapsen syntymän jälkeen oli kyselyä... Ei olla sen kummemmin mitään vielä sovittu, mutta en usko että ehkästään sen kummemmin mitenkään. Tätäkin raskautta saatiin odottaa 2,5 vuotta ennen ku tärppäs, eli jos toisen kans kestäis yhtä kauan miehän olisin jo ikäloppu ;)
Monella huolettaa alkuraskauden oireet, vuodot, nipistykset, kolotukset... Mulle aikoinaan sanottiin, että kaikki ns menkkakipuihin verrattavissa on normaalia ja pieni vuotokaan ei ole vaarallista. Kannattaa tietysti ottaa yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin, jos vähänkin huolestuttaa oma tilanne, saapahan asioille sit aina varmistuksen ja oman mielenrauhan.
Pertti-Irmeli käänty viimeyönä poikittain mahassa ja kyllä aamulla otti jo päähän, et näinkö se nyt sit piti mennä... Luulin et tuskin kääntyy enää takasin alaspäin ku viikkoja kuitenki jo näin paljon, mut hyvinhän tuo tuntu muljahtavan :) Nyt tuntuu hikka taas ihan oikeassa paikassa, eikä enää huoleta mahdollinen ulkoinen kääntäminen tai leikkaukseen joutuminen. Muuten kyllä jännitys kohoaa edelleen!
Ei taija mikään mahoton jättiläinen olla tämä pikkunen, ku niin hyvin mahtuu vielä pyörähteleen, mut ei vanhemmatkaan ole isoja ollu syntyessään. Isä syntyny rv 36 ja paino 2780g ja mie syntyny suht lasketussa ajassa ja paino 3250g.
No jos tämä riittäs tälle päivälle... Josko jo huomenna olis parempi olo, kun pitäs jaksaa hieman siivotakki. Miehen vanhemmat tulevat sieltä etelän auringosta ja meinaavat taas yön olla...
Eli Hyviä Öitä Kaikille!
Lisa & Pertti-Irmeli rv 35+0
Mukavaa lueskella jo pitemmällekin ehtineitten kuulumisia. Menis nyt vaan kaksi viikkoa nopeesti, niin on seuraava ultra + lääkärintarkastus. Varsinkin, kun edelleen alavatsasta vasemmalta ajoittain jomottaa... Vähän huolestuttaa! Välillä on ihan ok, mutta nyt jo kolmas ilta peräkkäin jotain ihme jomotusta. Onkos muilla ollut tässä vaiheessa jotain kolotuksia toistuvasti? Toivottavasti kaikki nyt olis kunnossa ja moiset kolotukset ja jomotukset loppuis pian!
Mä kun oon muutenkin aina joskus vähän " hitaasti lämpiävä" , niin muistin tässä taannoin oli kyselyä liikuntaharrastuksista. En tainnut silloin vastailla, mutta kommentoin sit nyt. Olen aina ollut " kausiliikkuja" eli välillä on aktiivisempia kausi ja välillä vähemmän. Nyt alkuraskaudesta on ollut selvästi vähemmän aktiivinen kausi, varmaan johtuen väsymyksestä ja muuten vaan. Hiitämässä silloin tällöin olen käynyt, mutta nyt pitänee vaihtaa lajia :) Pääsiäiseksi mennään kyllä lappiin hiihtämään ja laskettelemaan. Pyöräilykelejä jo odotan kovasti, joskaan ihan metsään ei varmaan kauheesti arvaa tulevana kesänä mennä... Jumpassa ei oo taas tullu käytyä, mutta mulla taitaa olla yks kerta vielä tälle keväälle käyttämättä, joten pitäis mennä, ja uimisesta oon aina tykännyt, sitä ajattelin jatkossakin pyrkiä harrastelemaan.
Tätä siis tänään, toivottavasti tuo tyyppi nyt alkais käyttäytymään pikkuhiljaa asiallisesti eikä huoletuttais / ihmetyttäis meitä jatkuvasti!
t. Ope ja Ahaa rv 10+1
Niille jotka vaunujen hankkimista miettivät...
Meille oli yllätys ku Lastentarvikkeessa Vantaalla kerrottiin, et jos vaunuja ei ole varastossa saattaa toimitus kestää 12-16 vko:a! Eli kannattaa käydä kyselemässä suht ajoissa :)
L & P-I ja vko:t edelleen 35
En muista juurikaan, mitä olette kirjoitelleet, joten tästä tulee varmaan omanapainen tarina... :)
Tämä päivä on mennyt hyvin väsyneenä ja pahoinvoivana, vaikka tietysti kun ei oksenna, ei pitäisi valittaa olosta. En vaan pysty tekemään oikein mitään, kun etoo eikä silmät pysy auki. Töissä tämä vetämättömyys alkaa aiheuttaa jo ongelmia, enkä tiedä pystynkö venymään. Samaan aikaan hirvittää, että stressi ei ole hyvästä ja vetkuilusta tulee vaan lisää stressiä... ja mieskin on vielä siellä työmatkalla, en pääse purkamaan tunteita lainkaan!
Ja jos ei siinä vielä tarpeeksi, puolet päivästä on mennyt remppamiehille tarvikkeita metsästäessä. Ja yhtä osaa en löydä sitten millään Tampereen kokoisesta kaupungista. Ei ole mahdollista! Kamalaa tehdä päätöksiä itsekseen, kun mies on vain puhelinyhteyden päässä eikä pysty näkemään, mitä nyt pitäisi kommentoida. Saattaa olla, että kämpästä ei tulekaan niin ihana, kuin ajattelin, pystyn varmaan jotenkin sotkemaan tänkin homman...
Juu, mutta mieli on oikeasti onnellinen edelleen ja ystävän sanoin " hehkun" . Tuli noistakin sanoista hyvä mieli!
Ehkäisygallupiin täytyy todeta myös, että eipä taideta siitä huolehtia, innolla otetaan vastaan jos vaan luonto suo lisää lapsukaisia. Tavoitteena olis kolme ja mielellään mahdollisimman pian, vaikkei monta vauvakautta peräkkäin taitais ihan pelkkää herkkua olla. :) Mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa, uutta ei pukkaa ihan hetkessä!
Onko teille muille muuten käynyt heti raskauden alussa niin, että liikunta tuppaa jäämään vähemmälle heti? Mä olen yrittänyt pitää kiinni urheilusta, koska tykkään siitä tulevasta hyvästä olosta, mutta sairastin influenssan ja sen jälkeen on ruvennut pelottamaan, että rasitan itseäni jotenkin liikaa eikä se olisi hyvä masuasukille. Turhaa hermoilua varmaan... mä kun harrastan ihan vaan perinteisiä ryhmäjumppia ja kuntosalia, silloin tällöin sauvakavelya.
Juups, taas onnistuin sekoittamaan nappiksen, joten parempi vissiin pakata kamppeensa ja raahautua unten maille.
Milli kyseli olisko oikeiden menkkojen aika nyt.. No eipä kyllä ole mitään hajua, kun ovat aina olleet niin epäsäännölliset. Se oli osasyy miksi minun raskautuminen oli pieni ihme.. Mut voishan se periaatteessa olla hyvinki mahollista! Ja kun eka ultra tulee niin sitten tietty la siirtyy vauhdilla eteenpäin.. No ei haittaa, nimittäin vielä tänä aamuna piti tehdä testi ja entistä vahvempaa plussaa näytti :)
Mutta siitä tuhruttelusta.. Tänä aamuna on taas ja nyt tuli vähän sellaista kalvoakin vähän.. Mutta mitenkään runsaasti ei siis tule eikä mitään kipuja ole. Joten aion säilyttää oman mielenrauhan!
Jenni niin hyvin rauhoitteli minua tämän kanssa, ettei tässä mitään hätää luultavasti kuitenkaan ole. Ja raskausoireet kumminki vahvistuu..
Ykkösope: Minne päin Lappia olette tulossa???? Ihan vain uteliaisuudesta, et jos vaikka satutaan törmäämään :)
Ehkäsyasiaa oli.. Enpä ole vielä edes osannut ajatella asiaa, mutta näin äkkiseltään vähän samat fiilikset kuin muillakin.. Kun meilläkään tämä operaatio ei onnistunut aivan " eka kierrosta" niin olis varmaan parempi kun yritettäis koko ajan :)
Queen: Kun luin sinun tekstiä eilen alkoi mullakin haluttamaan luumuja niin paljon että siitä piti tehdä asia ja lähteä kauppaan :)
HUi, onko pepskiki jo nuin pikällä??
Fio ja Rae rv 6+3
Huomentapäivää ensikot! Aikasta hurja lumipyry ainakin täällä etelässä, sais jo se kevät tulla! Täällä meinataan jäädä kiinni raskaudesta kun kökköolojen ja flunssan takia on jääny niin monet sählyt ja jumpat jo välii.. kunto on varmaan menny jo niin alas ettei kehtaa edes mennä enää ihmisten ilmoille harrastamaan liikuntaa! Täytyy varmaan alottaa peruskunnon palauttaminen kevyellä lenkkeilyllä. Yskä mulla on jotenki jääny päälle siitä flunssasta, varsinki nukkumaan käydessä alkaa röhittää. Lääkäriinhän tästä joutaa jos ei se helpota... :-(
Kahtena iltana oon saanu jo hampaat pestyä yökkimättä :-) Ja oon kovin ilonen siitä koska kammoten oon harjan aina suuhuni työntäny... Olo on tajutonta väsymystä lukuunottamatta muutenki ihan suht jees kun ei anna vatsan mennä liian tyhjäksi. Tääl on ollu keskustelua noista mielihaluista, en tiiä oonko outo mut ei mulle oo tullu himoa mihinkään tiettyyn syömiseen. Limua voisin juoda kyllä koko ajan mutta hampaat ei tykkää... kun tuntuu että toi vesi vaan kuivattaa suuta?!? Kyllä ne täällä töissäkin saattaa jo arvailla mut ei tietenkään sano mitään, kun syön vaan salaattia tai pinaattilettuja (pinaattiletut tällä hetkellä ainut " ruoka" mikä menee, kun ovat aika kevyitä :-)
Selostinpa taas itestäni omahyväsenä, kyllä mä mielenkiinnolla luen teiän juttuja vaikken niihin välttämättä kommentoikaan :-)
Mut nyt töiden pariin!
JoJo + Napero uudelle viikolle 9+0
Joillakin se aamu vasta alkaa...oli taas niin ihmeellinen viime yö, ettei oo tosikaan. Tais johtua siitä jättikarkkipussista joka isännän kanssa vedettiin..ei ikinä enää ennen nukkumaanmenoa! Ja hyi mua, kun on taas itsekuri kateissa. Kuinkahan isoksi karkkivauvaksi tää meidän " pieni" ehtii tällä menolla kasvaa...
Oltiin eilen illalla miehen siskon luona istumassa ja kylläpä oli piristävää pitkästä aikaa! Tässä onkin mennyt aika pitkään niin että ainoat sosiaaliset kontaktit on täällä koneella..mähän muutin siis tänne oulunsaloon miehen perässä eikä oo tämmösenä umpimielisenä tullu löydettyä kavereita. Välillä on tökkinyt pahastikin, mutta kun oon kotona ollut niin minkäs teet...kun se harrastuskin jäi jo viime keväänä! Siinä on ollut yksi syy lisää hoputtaa pikku-ankkaa ulos, että pääsis taas tekemään jotain.
Tässä samalla vastaus siihen liikuntakysymykseen...ensimmäiset pari kk testin tekemisen jälkeen tuli lähinnä maattua sohvalla, jotenkin " säikähdin" niin että jäi kaikenmoiset jumpatkin tekemättä! Liitoskivut oli välissä myös niin hirveitä etten oikeestaan saanut paljonkaan liikuttua, mutta loppuraskautta kohden olo on parantunut ja esim kävelemään pystyy ihan yhtä reippaalla tahdilla kuin normaalioloissa. Mikä on mulle jatkuva ihmetyksen aihe, olin jotenkin kuvitellut että loppuraskaus ois nimenomaan sitä aikaa kun on tukala olla ja vaikea tehdä oikeestaan mitään..! Mutta kyllä ootan kovasti sitä että pääsen taas ihan kunnolla potkiskelemaan=D
Milli, siitä ehkäisystä. Mulla on ollu 3 eri pillerimerkkiä joista tuli aika hirveät sivuoireet, ensimmäisistä varsinkin..olin varma että mulla on maksa räjähdyspisteessä kun ne aiheutti niin kovat kivut juuri tuonne maksanseudulle. Ja kaikista ollu jatkuvaa vuotoa tyyliin 2 viikkoa ilman, 2 viikkoa vuotoa..eli kovin mielellään en elimistöäni pillereillä myrkyttäis, mutta oon silti aatellut kokeilla jospa se mulle sopiva merkki joskus löytyisi. Sen kummemmin en oo asiaa miettinyt, vaikka kohtahan se alkaa (toivottavasti) olla ajankohtaista...!
Yes, täytyy päästää taas ukko tähän ja alkaa ite siivoomaan. Noi 3 ässää ei oo tehnyt mitään tähänkään asti mutta toivo elää;) Saa nähdä jos tänään sais edes jotain aikaan.
-Ankka & 39+4-
Fiorella: Ei meilläkään eka neuvola ollut mitenkään kovin aikaisin. Nyt menossa vko 24 ja kolmesti on ollut käyntejä tähän mennessä. Soittaa voi muulloinkin, jos kysymyksiä nousee (ja olenkin soitellut), mutta varsinaisia tapaamisia on aika harvoin. Nyt kaiketi hiukan tihenee käynnit.
Cactus: Mulla oli alkuraskaudessa ihmeellistä unettomuutta. Heräsin parin viikon ajan joka yö neljän maissa ja valvoin reilu tunnin. Meni onneksi ohi tuo ja nykyään herättää lähinnä vessakäynnit. Toivottavasti sinullakin unet paranee!
Eilen oli eka osa perhevalmennusta eli fysioterapeutin luento + jumppatuokio ja venyttelyharjoituksia. Oli ihan mukava puolitoistatuntinen. Kuusi muuta äitiä oli paikalla ja meidän isäntä ainoana miehenä :) Hän poistuikin eteiseen jumpan ajaksi ettei kauheasti häiritsisi läsnäolollaan vieraita. Luennolla oli tosi hyvää asiaa ja jumppaphjeita sai kotiinkin - nyt vaan pitäisi tsempata edes pari kertaa viikossa itsensä treenaamaan, selkää etenkin.
Joku pohti vessapaperirullan käyttämistä kuuntelulaitteena. Hyvän ystäväni isä on lääkäri ja hän on ainakin kuunnellut ystäväni masua vessapaperirullalla. Vahvistaa sykkeitä hiukan, mutta tuskin niitä amatööri kovin aikaisin kuulee (kultaseni ei ainakaan vielä ole onnistunut).
Tällä viikolla olisi tarkoituksena ostaa vaunut. Tavallaan on aikaista vielä, mutta mulla on nyt pääsiäiseen asti aika kiirettä yhden esiintymisen harjoitusten tiimoilla ja toukokuun alusta muutan kuukaudeksi muualle töiden takia. Ja sit alkaakin olla jännät paikat lähellä :) Oon kyllä ollut järkyttynyt siitä, että vaikka vaunujen hinnat ovat pilvissä niin niitä pidetään ikään kuin kertakäyttötavarana. Maaliskuun vauva-lehdessäkin oli joku tämän tyyppinen lause " ...heidän vaunuista - jo neljättä vuotta käytössä olleista - irtosi pyörä." Mun mielestä neljä vuotta ei ole mikään " jo" .
Tuosta pääsiäisprojektista vielä piti sanoa, että se on musikaalin tapainen juttu, jota ollaan treenattu tammikuusta asti. Onkin jännää miettiä, että mahtaako Emppulainen tunnistaa niitä biisejä synnyttyään, kun monta kuukautta olen joka päivä sen tunnin satsin hoilottanut läpi.
Ja vielä vanhaan galluppiin liittyen: olemme ajatelleet kokeilla kestovaippoja osan aikaa. Eli sekakäyttöä :) Mutta haluaisin tehdä itse taskuvaippoja ja ostaa sitten harsoja täytteeksi enkä oikein tiedä, millaisilla kaavoilla kannattaisi ruveta yrittämään. No, miehen sisko kuuluu johonkin kestovaippayhdistykseen, joten häneltä saanee neuvoja.
Q:lle (?) paranemisia nuhasta! Tylsä riesa...
Ankka-rukka, on hiukan hassua lukea pohdintojasi siitä, kuinka pitkiksi ajoiksi pikku-ankka on aikonut jäädä asumaan mahaan. Ehkä hän ei vaan aio noudattaa mitään perinteisiä irtisanomisaikoja ennakkoilmoituksineen, vaan eräänä kauniina päivänä (lähipäivinä) huomaat muuton lähteneen käyntiin. Toivotaan ainakin kovasti niin!!
Toivotaan myös, että tämä takatalvi kääntyisi kevääksi mahdollisimman pian! Olen semmoinen vilukissa, että lähinnä odotan kesähelteitä, että tarkenisi kunnolla.
Jaksamisia ja vointeja joka suuntaan!
Suippo ja Emppu 23+5