###ENSIKOT vko13###
Kommentit (86)
Huhtikuuta ensikot! =)
Tässä kuussa se laskettu aika nyt sitten on¿ HUI! =)
Rinnoista on jotain puhetta ollut¿ mulla tuli ihan alusta heti yks kuppikoko lisää, mutta rinnat ei oo esim. aristaneet ollenkaan koko raskauden aikana.
Fio, ihanaa että kaikki oli innoissaan teidän vauvauutisesta =) Mun piti oman isän kanssa tehdä niin, että äiti kertoi isälle ja mä en ensimmäisiin viikkoihin isän kanssa puhunut sanaakaan vauvasta vaan annoin sen totutella ajatukseen kun tiesin että se kyllä sulateltuaan siihen lämpiää =D Ja nyt se onkin jo sitten ihan innoissaan.
Ankalle onnittelut eilisestä eräpäivästä ja tsempit viimeisten päivien jaksamiseen!
Mä tilasin netistä sellaset Carriwellin saumattomat pehmoliivit. Hyvältä tuntuu päällä. Eipä ne ulkonäöltään mitkään kaikkein hienoimmat ole, mutta se ei kyllä ollut mikään pääasia niiden liivien ostossa =D
Burde, hyvän anopin (tai siis kokelaan) oon kyllä saanut =) Ja ihana oli tosiaan kun oli miehen vanha kastemekko tallella kun mut on kastettu jonkun sukulaisen kanssa samassa mekossa jota ei meillä oo.
Äippälomasta¿ juu, sen aloituspäivän saa valita siitä väliltä 50-30 päivää ennen. Sen verranhan se on sitten sieltä loppupäästä tietysti pois. Mä aloitin sen 50 päivää ennen kun en tiennyt olisinko saanut riittävästi opintosuorituksia, ettei vaan tarvi opintotukia alkaa palauttelemaan. Ja sitten taas vanhempainrahakauden jälkeen jään vielä hetkeksi kotihoidontuelle ennen kun aktiiviopiskelu jatkuu. Taloudellisesti kun mulle oli ihan yks ja sama saanko opintotukea, minimiäitiyspäivärahaa vai kotihoidontukea¿
Jenni, koitahan nyt sitten kovasti lepäillä ja ottaa rauhassa ettei supparit kovasti ylly! Onneksi oli paikat kuitenkin vielä pysynyt kiinni!
Aprillipiloilta mä onnistuin eilen välttymään, mutta miestä oli jekutettu oikein kunnolla. Mies oli eilen siellä kaveriporukan pilkkikisoissa ja oli sinne saanut kaveriltaan puhelun, että heidän firmansa on ryöstetty. Omistavat siis yhdessä hohtokeilahallin ja siellä viime keväänä kävi varkaita kertaalleen. Mies oli mennyt pilaan oikein kunnolla ja ehtinyt jo kunnolla harmistua ennen kuin kaverinsa muistutti että on muuten aprillipäivä¿ =D Tämä kaveri oli halunnut tehdä jollekin pilan kun oli aamulla itse mennyt halpaan oikein kunnolla kun vaimonsa oli huijannut olevansa raskaana =D tällä pariskunnalla kun ei ole mitään aikeita lisää lapsia hankkia. Heillä ennestään on ala-asteikäiset lapset.
Omassa navassa ei ihmeitä. En tiedä olisiko tuo Paco vähän laskeutunut toissapäivänä alaspäin kun siitä asti on tuntunut alakerrassa välillä oikein kunnon vihlaisuja mitä ei aikaisemmin ole ollut. Maha tosin kyllä tuntuu edelleen olevan kurkussa asti¿
Mutta nyt saa tää romaani riittää¿ =)
[color=red]pikku-milli & paco 36+2[/color]
Siihen on kyllä vielä aikaa ja sitä ehtii vielä kyllä miettiä, mutta näin etukäteen kyselen... eli...
- Kuin ajoissa kelaan pitää ilmottaa, että koska sen alottaa?
Mulla on työsopimus 31.7. asti ja la 1.10. Eli 30pv ennen alotettuna äippäloma alkais n. 1.9.!? Eli mulla jää näillä näkymin elokuu " vapaaksi" . Oon koittanu miettiä, että miten sen elokuun käytän... varsinkin jos en oikeen jaksais olla sillon enää töissä..
Aion olla mahd. pitkään kotona eli äippäloman + vanhempainrahan + hoitovapaalla, jos ei tuu mitään mutkia matkaan... niin onko teijän mielestä siinä tapauksessa väliä, että loppuuko se äippäloma aiemmin? Vai kannattaisko mun olla työtön + ansiosidonnaisella se elokuu? Joutuiskohan sitä ansiosidonnaista oottaa kauan ennenku sen sais tililleen..?!
Kiva jos joku osais kertoo vähän vinkkiä! =)
Burde (14+0)
Joko taas on sunnuntai? Vastahan mä iloitsin siitä, että viikonloppu alkoi...
Mun pitäis tehdä viimeisiä koulujuttuja ennen valmistumista, ja mies lähtikin mun veljen kanssa punttikselle, että saisin olla rauhassa. Mutta kattia kanssa! Tämä mamma kampesi itsensä sänkyyn päiväunille heti kun niiden auto oli kaartanut pois pihasta. Väsytti vaan niin vietävästi ja lopulta annoin sitten periksi houkutukselle, kun ajattelin, että vauvakin varmaan haluaa nukkua vähän aikaa :) Ja ainahan sanotaan, ettei raskaana saa rehkiä liikaa...
Mä oon tehnyt 9. luokalla koulussa tosi kauniin kastemekon, ja nyt se saadaan vihdoin ottaa käyttöön. Arvatkaa olenko monta kertaa jo ehtinyt hypistellä sitä ja haaveilla vaavin ristiäisistä. Meillä on nimi jo valmiina, mutta ajateltiin paljastaa se muille vasta ristiäisissä.
Vai on Jennillekin tulossa jättivaavi! Sullahan onkin sopivasti viikkoja juuri pari enemmän kuin mulla, joten voin tarkkailla tilannetta ja mitä neuvolantäti sulle sanoo, kun synnytys alkaa lähestyä. Ei kai ne ainakaan kovin yliaikaiseksi anna mennä sitten, jos vauva oikeasti on tosi iso?
Nyt on pakko tarttua niihin kouluhommiin tai tästä ei tule taas mitään. Mukavaa sunnuntainjatkoa Enskat!
-Q- ja -q- 19+6
piti sanoa, että otahan rauhassa nyt, ettei tulis enää noita ikäviä supistuksia. Mutta onneksi kaikki oli siis lääkärin mukaan hyvin. Toi on varmaan ihan normaalia, jos on taipumusta supistella aikasessa vaiheessa. Mä en edes tiedä mikä se sellainen supistus on... Saas nähdä koska ne alkaa.
-Q-
Vielä ehtii kirjotella viikon 13 pinoon...
Tosi hienoa, mulla se sitten iski uudestaan nenän tukkoon ja olo on aika karsee... Tän viikon on olo ollu ihan jees, pieni yskä flunssasta jäljellä mut ei sen kummempaa, tänään kävin pidemmällä kävelylenkilläkin yleiskunnon palauttamiseksi ni kotiin päästyäni melkein heti se iski ton nenän tukkoon, en tiiä oisko menny poskionteloihin... suuta kuivaa kun ei pysty hengittämään nenän kautta :-( Täytyy aamulla yrittää töihin mut jos tuntuu huonolta ni ei muuta ku aikaa varaamaan työterveydestä. Ei tässä muuta mutta kun ei voi mitään lääkkeitä oikeen käyttää. Tosin luin jostain et raskauski voi aiheuttaa nenän tukkosuutta mut ei nyt ehkä ihan tällasta?!? Yleiskunto on kyllä ihan nollassa ja sen myötä vastustuskykykin. Plääh! Tästä tuli kyllä nyt oikeen valitusvirsi...
Mutta jotain positiivistakin :-) Sain ekaan ultraan ajan reilun parin viikon päähän, sillon tasan rv 12! Kyllä mä sitä ootan niin kovin! Sen jälkeen vois sit kertoa vanhemmille ja pikkuhiljaa sitten muillekin. Yhdelle äippälomalaiselle työkaverille kyllä jo kerroin ku suoraan kysy, on sit joku muuki kelle voi vaahdota kun te täällä :-D
Mutta nyt vaaka-asentoon sohvalle kattomaan Baari loppuun :-)
JoJo + Napero rv 9+4
..ehdin jo kirjottaa vaikka mitä niin tämä alkoi sekoilemaan taas!
Uus yritys..
Q siellä jatkaa hassutteluaan - vai Ankkalampi? Enpä ois osannut paremmin sanoa;D
Pitikin kertoa sulle että täältä löytyy myös semmonen eteenpäin töksöttävä massu, kuin taistelulaiva! Ja ylhäällä on, eli jos noita vanhan kansan enteitä ois uskominen niin meillekin olis tulossa poika..aika selvä " viiva" siellä ultrassa lääkärin mukaan kyllä viimeksi oli, mutta jää nähtäväksi!
Milli, meiltä löytyy myös miehen vanha kastemekko..mutta taidetaan käyttää tuota mun vanhaa kuitenkin, se on oikeastaan ainoa juttu mitä on minulta jäljellä. Sitä on käyttäneet myös siskon lapset aikoinaan joten tunnearvoa löytyy..miehen vanhemmat onkin sit säästäneet melkein kaikki miehen ja hänen siskonsakin käyttämät vauvanvaatteet joten tasapuolisuudenkin vuoksi otetaan se mun kastemekko käyttöön. Ja onhan se vähän tyttömäisempi, vaaleanpunainen ruusukekin on valmiina kun siskon nuorimmainen on tyttö.
Meidän neiti päätti muuten tehdä äitille aprillipilan! Illalla alkoi supistelemaan ja minä tietysti vähän jo innostuin, että nyt tuntuu erilaiselta kuin aikasemmin..mutta yö meni niin normaalisti kuin vain voi. Jotenkin ei kuitenkaan osaa olla enää edes pettynyt..
Toivottavasti kukaan teistä ei joutunut kovin pahasti jekutetuksi eilen;D!
Täällä on nyt sitten taas pitkä päivä yksin edessä, täytyy alkaa touhuilemaan jotain niin saa ajan kulumaan! Kaappeja on hyvä järjestellä ja tässähän ehtii varmaan tällä menolla kutoa vauville vaikka kuinka paljon lisää vaatetta, kun ei tuo näytä ulos haluavan..
Joten ei muuta kuin menoksi, iloista su-päivää kaikille!
-Ankka & 40+1 (huoh..!)-