Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###ENSIKOT vko13###

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisa: Mulle sillä ei ole merkitystä, että onko se pois lopusta (tiesin tuon etukäteen), koska olen opiskelija ja äp-raha tulee miniminä joka tapauksessa. Opinnoista olen pois vuoden, koska muu ei oppilaitoksessani ole mahdollista (pieni koulu, kurssit kerran vuodessa, opetus käytännönläheistä ja hankala suorittaa itsenäisesti...). On siis ihan sama millä rahalla olen kotona tuon ajan. Opinnot loppuvat tuokokuun lopussa enkä usko (en ole edes hakenut) saavani töitä kesäkuuksi, kun laskettuaika on heinäkuun lopussa. Jotain rahaa olisi kesäkuussa kuitenkin saatava..

Vierailija
62/86 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkCyan]Heippa pitkästä aikaa!

Tajusin just, etten ole pinoutunut kai koko viikkoon. Olen kyllä lueskellut teidän juttujanne, mutta en ole saanut itsestäni irti niin, että olisin jotain itse naputellut. Jotenkin on sellainen vetämätön olo, ettei jaksais mitään. Oppilaatkin jo vinkuvat parin viikon takaisia matikan kokeita, kun en ole niitäkään tarkistanut. Tänään sain sentään viime viikon äikänkokeet tarkistettua. Muutenkin koko työnteko maistuu puulta. (Niki siitä kyselikin) Oon jo vakavasti miettinyt hakevani elokuussa saikkua, ettei tartte enää loman jälkeen mennä töihin... Meillä onneks tes:n mukaan saa olla 60 päivää vuodessa saikulla ja mulla kaikki vielä tallella.

Piti oikein aukaista WordPad ja kirjoitella tähän, jotta voin samalla lueskella ja kommentoida muiden juttuja. Tavallisella vastauspohjalla kun ei voi lueskella pinoja samalla.

Ultra- ja neuvolakuulumisia oli ainakin Sippuliinilla, kristallilla, jennillä ja jollain muilla. On se vaan niin ihanaa nähdä oma pikkuinen siellä masussa, vaikka kuinka pieni olis. Ja neuvolan hyvät neuvot ja uutiset on aina tervetulleita. Kun vaan kaikki tädit ois yhtä mukavia - ei sellaisia kuin ankalla.

Cactus kyseli alkuraskauden ultraa. Mä kävin yksityisellä menkoista laskettuna rv 7+5, mutta ultra näytti vasta 7+0. Silloin syke näkyi. Menkoista laskettuna 9+0 olin äippäpolilla ultrssa ja sielläkin tuo 5 päivää vähemmän eli 8+2 ja siellä saatiin ultran kautta kuuluviinkin syke. Nyt sitten lasken noitten aikaisempien mukaan ja eiköhäsn siis la:kn mene marraskuulle.

Ehkäisystäkin on kirjoiteltu. Me ei olla siitä vielä puhuttu, mutta mulla on sellainen ajatus, etten ainakaan mitään hormonaalista halua ihan lähivuosina, sen verran on naama kukkinut pillereitten lopetuksen jälkeen. Itse kyllä haluaisin pikkukakkosen pian ekan perään. Mutta siis tuohan voi muuttua kovinkin, jos vaikka EkaVekaralla on kauhee koliikki tai muuten alku vaikeeta. Jää nähtäväksi...

Juupa-juu, eipä nyt muuta tule mieleeni. Eipäs kun tuleepas. Olemme menossa lauantaina katsomaan sukulaistemme 1kk vanhaa tyttöä ja hänelle kävin ostamassa pienen vaaleanpunaisen bodyn lahjaksi. Samalla tuli hypisteltyä muitakin ihania vauvanvaatteita. Edellee sain kuitenkin jätettyä muut kauppaan, sillä en oikein ole löytänyt sellaisia neutraaleja kivoja vielä. Kun ei siitä sukupuolesta vielä tiedä.

No nyt kyllä jätän tilaa muillekin ja palaan taas myöhemmin. (Tänään muuten alkaa Tehis - jihuu!)

Sateisesta ja sumuisesta ilmasta huolimatta hyviä vointeja kaikille!!!

-Amy ja EkaVekara rv9+2[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos sulla tänään rakenneultra vai oonko mä nyt ihan sekasin?? Jos muistin kerrankin oikein niin kuulumisia tänne kiitos:)

kaikille ultrassa käyneille onnitteluja ihanista kuulumisista!

Queen rv21+1

Vierailija
64/86 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun Queen muistit, että meillä tosiaan oli tänään rakenneultra! Ja tässä olis nyt sitten kuulumisia:

Kaikki on hyvin!!! Meille tulee (todennäköisesti) terve vauva!!! Ruudulta vilkutteli niin komea POIKA, että kyllä äidin sydän siinä meinasi pakahtua! :) Aivan ihana pienokainen ja sillä oli kova meno käynnissä, nyrkkeilyä ja potkuja joka suuntaan niin että ultrausanturikin tärisi! Hihii, äidinvaisto piti paikkansa, koska mulla on koko ajan ollut niin vahva poikaolo. Eihän se tietysti ihan 100% varmaa ole, mutta kätilökin sanoi, että jos tämä ei ole poika niin hän kyllä ihmettelee. Ja nähtiin me itsekin se ihan selvästi, joten ei juurikaan epäilytä.

Kätilö oli aivan ihana ja jutteli paljon ja kertoi koko ajan, mitä oli mittaamassa ja mitä tulokset merkitsi jne. Oli selvästi innoissaan työstään ja me juteltiin paljon muustakin lastenhoidosta jne. eikä vaan pelkästään ultrasta. Ihanaa tuollainen! Kun esikoista odottaa, niin on aina kiva päästä juttelemaan muiden kokeneempien äitien ja isien kanssa.

Kuten np-ultrassa, vauva oli nytkin 3 päivää vanhemman kokoinen, mutta ei sitä laskettua aikaa aleta muuttamaan. Meille on siis tulossa iso vauva, kääks! :) Mieskin oli syntyessään 5050g, joten jos sellainen poju pitää synnyttää, niin taitaa olla paikat kovalla koetuksella! Sain kätilöltä kehuja masustakin, kun se lähtee nätisti eteenpäin enkä ole muuten levinnyt sivusuunnassa. Poikamaha siis :)

Voi että olen kyllä nyt niin onnellinen, että ihan leijun! Käytiin miehen kanssa töiden jälkeen syömässä juhlan kunniaksi ja mieskin alkaa tosiaan innostua tästä koko ajan enemmän. Kai tuo ultra tuo sitä toivottua konkreettisuutta asialle, kun hän ei ressu vielä tunne mitään potkuja. Kätilö tosin tunsi potkut myös jo tärinänä anturissa ja sanoi, että ihan pian mies voi tuntea ne jo myös masun päälle :)

Kaupasta ostin ihanaa vaaleansinistä lankaa, ja alan heti neuloa vaunupeittoa. Mukaan tarttui myös yhdet ihanat pikkumiehen lappuhaalarit ja sellaiset söpöt krokopöksyt! :)

Anteeksi, en nyt voi kommentoida mitään muiden juttuja, kun olen vaan niin onnellisen täynnä tätä omaa napaani ja kaikki ajatukset pyörii meidän pikkuisen pojun ympärillä! Huomenna sitten taas palaan varmaankin normaaliin päiväjärjestykseen ja saan jalat takaisin maanpinnalle. Huiskutukset kaikille Enskoille ja kiitos kun olette jaksanut kannustaa, vaikka välillä meinasi jo jännittää vähän liikaakin!

Ikionnellinen -Q- ja -q- 19+3

Vierailija
65/86 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava taas, kun viikonloppu on jo ihan ovella... Saa ottaa rennosti ja ehtii puuhailla kaikenlaista. Minusta työnteko rajoittaa ihan liikaa muuta elämää... Ja odotankin innolla sitä äitiyslomaa!!

Uhkasinkin miestä jo, että tehdään niin monta lasta, ettei mun ihan heti tarvis mennä takas töihin...

Liikunnasta oli joskus tässä puhetta, niin vastailenpa minäkin siihen. Minulla siis liikunta tulee pääasiassa tallilla hevosten parissa. Omia heppoja löytyy, joten ainakin vielä alkuvaiheessa on tarkoitus itse ratsastella. Varmaan siihen asti, kun hyvältä tuntuu. Siellä tulee myös oltua aika paljon sellaista hyötyliikuntaa, kun kävelee edestakaisin... Mutta kävelylenkit tulevat varmaan eteen viikkojen edetessä ja ratsastuksen vähetessä.

Ja ehkäisystä raskauden jälkeen ei ole vielä puhuttu, koska ollaan niin alkuvaiheessa, niin se on vielä hyvin kaukainen ajatus...

Kiitos kaikille, jotka vastasivat kysymykseeni alkuraskauden ultran sopivasta ajankohdasta. Minä sitten taidan mennä sinne silloin 7+6... vielä kolme pitkää viikkoa pitäisi odottaa...

Sitten se varmaan vähän helpottaa, kun saa jotain todistetta pikkuisen olemassaolosta.

On kyllä mukava, kun tänään pääsee jo seuraavalle viikolle. On jo rv 5+0. tuntuu hienolta... =)

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

-cactus- rv 5+0

Vierailija
66/86 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää päivät menee loppujen lopuksi aika nopeasti, vaikka tympeää tämä odottaminen onkin..

Amy on maisemissa, kiva! Mietinkin missä piileksit...

Siitä meidän neuvolantädistä tosiaan, onneksi kyseessä on sijainen ja meidän oma, ihana täti tulee takaisin pääsiäisen jälkeen. Onpa sitten tekemässä kotikäynnin (JOS tämä yks nyt edes syntyy..!) ja mies jo uhosikin ettei meille saa edes kukaan muu tulla kotikäynnille kuin tää oma täti, niillä on alusta asti toiminu kemiat hienosti=D

Quierolla oli niin herttainen ultraraportti että nousi kyyneleet silmiin<3 Onnentäyteistä tekstiä, tuntui lämmittävän sydänjuuria myöten täälläkin... onnittelut teille!!!! Ihanaa, pikku-Q on pikkupoika...!

Sitten taas sitä omaa napaa..eilisen kauppareissun jäljiltä oli tosi kipeä olo, voitte kuvitella että olin aivan innoissani! Selkää ja muita paikkoja vihloi, supisteli, välillä ei pystynyt liikkumaankaan. No, tuli semmonen olo että ois ihanaa mennä saunaan fiilistelemään ja vauhdittamaan tilannetta...mutta kuinkas kävikään?! Saunan jälkeen olo oli taas niin kuin IKINÄ ei olis mistään vihlonutkaan, aivan täydellisen upea siis. Tai mikä upea...Seksistä, saunasta ja siivouksesta saa nyt sitten jättää suosiolla saunan pois, SE EI TOIMI!! Takapakkia vaan jos jotakin>=/ Tyhmä sauna, nyt saa täällä nyyhkiä kun se vei kaiken ihanan, tervetulleen kivun pois!

Mutta enpä ruikuta enempää. Käydään ostamassa vihdoin tänään mobile tuohon sängyn päälle + muuta pientä vauvakamaa, jospa se toimis houkuttimena pikkuankkulille...toivossa on hyvä elää mutta kyllä mä tosissani kohta kysyn missä toivossa!

Hauskaa perjantaipäivää & viikonlopun alkua...saadaan näköjään luntakin lisää sen kunniaksi!

- Ankka & itsepäinen villiankkuli 39+6-

Vierailija
67/86 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viikko on kyllä ottanut voimille... tänä aamuna tokaisin, että jos loppuelämän arki on tällaista kuin tämä viikko on ollut, en taidan jaksaa... ja kai se täytyy myöntää, että vauvan myötä arki varmaan vielä vähän kiireentyy! Huhhuh.

Mutta tänään on viikon viimeinen työpäivä, puolelta päivin päästään juhlistamaan työporukan kanssa esimiehen 30:siä, remppamiehet lähtee viikonlopun viettoon ja mieskin tulee yöllä kotiin! Ihana päivä... :)

Eilen illalla tajusin, että rinnat on nyt pullahtaneet oikein kunnolla. Kuvittelin, että näillä isoilla hinkeillä säästyisi uusien liivien ostamiselta, mutta kun reilu kuukausi sitten ostamani liivit eivät todellakaan enää riitä, niin pakko kai se on uskoa, että isoihinkin rintoihin voi tulla rutkasti lisää kokoa raskauden myötä. Pelottaa vaan, miltä nää sitten näyttää, jos jossain vaiheessa täyttyvät vielä maidosta.

Oletteko muut tottuneet ajatukseen, että teistä tulee äitejä? Että olette vastuussa pienestä sitten koko ajan. Minä olen tätä lasta tosiaan pitkään toivonut, mutta silti asian konkretisotuminen pikku hiljaa on herättänyt kamalan paniikin siitä, että entäs jos inhoankin sitä pientä, kun se itkee, en osaa tehdä mitään oikein, en tiedä milloin pitää ruokkia tai mitä laittaa päälle. Pohjimmiltani tiedän, että tällaiset ajatukset on hulluja, mutta ehkä on ihan hyvä potea niitä näin alkuvaiheessa. Sanokaa nyt joku, että olo helpottuu loppua kohti... :D

Muuten olen löytänyt pitkästä aikaa taas työmotivaatiota, jostain syystä ajatus siitä, että syksyllä ehkä pääsen hyvillä mielin poistumaan töistä on auttanut jaksamaan nykyisten hommien kanssa. Ja lupauduin vielä eilisissä keskusteluissa ottamaan lyhyitä lisäprojekteja siihen asti, kunnes jään pois töistä. Minä olin suunnitellut käyttäväni viimeiset lomat kuukautta ennen äippälomaa, mutta saa nähdä pitäiskö sittenkin ottaa ne rahana ja jäädä sille saikulle, jos se on aiheellista.

Sit pikaisesti muiden kuulumisiin, kun omaa napaa on saanut vuodatettua tarpeeksi... Q:lle onnittelut ihanasta ultrasta! Ankalle toivon, että vauva kohtapuoliin päättää tulla, vaikka onhan tässä vielä huomiseen aikaa, jos oikein täsmällinen vauva on. Ja muiden kuulumisia en sitten taidakaan enää muistaa...

-Osse ja Santeri rv 8+2

Vierailija
68/86 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin vihdoinkin kömpiä sängystä ylös... Vaikka nenä on aivan tukossa ja usein saikin käydä pisulla nukuin silti yllättävän hyvin. Alkuyön supisteli/poltteli kipeästi ja Pertsa mylläs, kun reippailin ulkona eilen niin paljon, mut heti ku se vaihe meni ohi niin johan tuhisin... Mieski puhuttelee minua välillä pikkuveturiksi, vaikka en mie niin pieni kyllä ole :D

Saunasta synnytyksen käynnistäjänä epäilen kans olevan mitään vaikutusta, sillä ite ainaki tottunu käymään saunassa 5-7 kertaa vko:ssa. Olo vain rentoutuu siellä. Liikunta ja siivous saa mulla ainaki kipeät supparit jo nyt aikaan, seksistä ei hetkeen kokemusta :/ Miestä edelleen ahistaa hieman ajatus " tökkimisestä pikkuista päähän" ... On siinä mulla sairaanhoitaja, vaan eipä tuo juuri minua ahista kun tietää että se on ohimenevää...

Q:lla tosiaan herkistävä kokemus ultrassa :)

Mietin tuossa yks päivä kans, että oishan se ihan erilaista ku tietäis kumpi tulossa, mutta ihan hyvä näinki, lisää jännitystä ;)

Äidin vaistojen heräämisestä/ tottumisesta ajatukseen äitiydestä... Hmm... Minusta tuntuu, että se on menny vaihtelevasti koko raskauden ajan. Välillä ajatus on ollu ihan selvä ja mikään ei huoleta, sitten taas seuraavana päivänä miettii tosiaan kaikenlaista. Loppua kohden jännittää enempi elämä sit synnytyksen jälkeen, kuten jo aijemmin mainittin, entä kuin ite synnytys. Hirveästi en ole kuitenkaan jaksanu vielä päätäni vaivata asialla, vaan yritän rauhallisin mielin vain odotella sitä päivää kun pikkuinen on maailmassa, kunhan puitteet on hyvät elämä opettaa kaiken tarvittavan sittenkin. Turha huolehtia etukäteen, kun ei etes tiiä minkälainen persoona sieltä on tulossa.

Minusta 40 viikkoa on aika pitkä aika, mutta kuitenkin niin lyhyt, että lapsen syntymä taitaa kuitenki päässä yllättämään ;)

Jep, mut nyt yks nappisilmä tuijottaa tuossa vieressä jo niin tarkasti, että taitaa olla aika lähteä viemään sitä pissalle :)

Palaillaan taas :)

Vierailija
69/86 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis en oo pitkään aikaan käyny palstailemassa... ja nyt päätin pikasesti tulla kertomaan, että hengissä ollaan - koko 2 hengen, 1n masuvauvan ja 1n koiran joukkue. =)

Muutto on ohi. Sain siitä hyvästä hirmusen väsymyksen ja kaupan päälle vielä kamalan flunssan. =( Mulla olis tossa 2 vyövuoroo tulossa.. saa nähä joutuuko sen jälkeen saikulle, kun niistä toipuminen on niin hankalaa ilman mitään flunssaakin. En kyllä oo nytkään kovin työkuntonen, mutta oon niin laiska etten jaksa nyt lähtee mistään saikkulappua hakemaan ja töissä joutuisvat sitten kauheella kiireellä yökköä hommaamaan... joten koitan sinnitellä seur. kaks yötä.

En oikeen jaksa nyt kirjotella sen kummemmin... menen takasin lepämään... laitan kuiteski pari kuvaa liitteeks jos huvittaa käydä kattomassa. =)

Penni-Enni rv 12+5 3D

http://i22.photobucket.com/albums/b342/terstil/1253d3.jpg

Penni-Enni rv 12+5 edestä norm.ultra

http://i22.photobucket.com/albums/b342/terstil/125etu.jpg

Masukuva rv 13+3

http://i22.photobucket.com/albums/b342/terstil/133.jpg

=0) Burde ja Penni-Enni 13+5

Vierailija
70/86 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas hiukan pirteempänä kuin eilen. Eikä vähiten siksi, että tänään on perjantai. ;o) Ja työtkin on jo ohi. Jes!!! (Sain muuten eilen korjattua ne kahdet kokeet, joista jupisin *tyytyväisenä taputtaa itseään olalle*)

Ihanat oli Q:n ja poikasen kuulumiset. Leijuminen siis suotavaakin!

Kivaa, että ankka oli kaipaillut. Pienestä sitä ihminen tulee hyvälle mielelle. =) Toivotaan, ettei pikkuankka enää kauaa odotuta itseään.

Osborne mietti rintoja. Ja niitä olen minäkin miettinyt, mutta hiukan toisella asenteella: onpas mukavaa, ku ei tartte geeliliiveillä enää topata, kun alkaa edes hiukan tulla muotoa ilmankin. No, okei - on mulla sentään ollut B-kuppi ennestäänkin, mutta mukavaahan se ois pian päästä edes hetkeks Ceehen. Jänskättää vain, että kuinka noitten käy sitten imetyksen jälkeen. (En uskalla edes ajatella!)

Burdelle onnea uuteen kotiin ja pikaista paranemista! Ihania teidän kuvat.

Minä odottelen miestä kotiin ja taidetaan sitten lähteä illaks mökille saunomaan ja rentoutumaan. Ja viikonloppuna siis haistelemaan 1kk tyttöä sekä kummipoikaa ja kaksoisveljeään, jotka ovat nyt 1v1kk. Eli vauvaisa viikonloppu tulossa.

Voikaa hyvin ystäväiseni!

-Amy ja EkaVekara rv 9+3

Vierailija
71/86 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi haukotus kun meinaa väsyttää. Heräsin tänään jo seiskalta kun miehen kello soi enkä sitten enää saanut unta. Viime yönä heräsin taas kertaalleen siihen kun supisti kipeesti. Nyt se tosiaan jo sattui! Mutta luulenpa ettei tää kipu oo vieläkään mitään siihen verrattuna mitä on tulossa¿ =D

Fio,mitenkäs meni vanhemmille vauvauutisten kertominen eilen?

Q:lle onnittelut ihanista ultrakuulumisista! Ja onnea pienestä pojasta =)

Ankka, oon kuullut että monella muullakin sauna on lopettanut supparit¿ toivotaan nyt että kohta pääsette jo nyyttiä hakemaan!!!

Osborne, kummasti tässä ajan myötä on kypsynyt ajatukseen että kohta sitä oikeasti on pienen ihmisen äiti. =) Ja masulle kun puhuu niin ihan automaattisesti kyllä puhuu itsestään äitinä =D

Ihania kuvia burdella =)

Mä jäin taas yöksi yksin¿ miehellä on huomenna kaveriporukan kanssa jokavuotiset perinteiset pilkkikilpailut =D mies parka vaan joutui lähtemään auton kanssa liikenteeseen ;)

Tänään kävin anoppikokelaan kanssa shoppailemassa¿ halusi lähteä ostamaan meille pinnasänkyyn patjaa ja siinä samalla sitten osti vinon pinon muutakin tavaraa. Tuttipulloa, harsoja, pieniä vaatteita jne¿ ihana kun nuo molemmat tulevat mummut on ihan yhtä sekaisin innostuksesta =D Ai juu, miehen äiti toi myös miehen vanhan kastemekon meille. Ihana mekko oli, vähän erilainen kun yleensä. Mekko on ihan yksinkertainen pellavasta tehty eli ei ole valkoinen.

Taidanpa palata takaisin telkkarin ääreen¿ ai niin, tänään alkoi taas uusi viikko =)

[color=red]pikku-milli & paco 36+0[/color]

Vierailija
72/86 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisalle ja burdelle tsemppiä flunssan kanssa kärvistelyyn! Mä oon vieläkin tukossa,vaikka tää alko jo viikko sitten... Mutta toivottavasti te pääsette helpommalla, etenkin Lisa, ettet vaan joudu nuhaisena synnyttämään. Luulen, että siinä tilanteessa olis ihan kiva, jos henki kulkis hyvin!

Osborne ja amy oli pohdiskellut noita rintoja... Ihme juttu, mutta mulla on ihan tän viikon aikana tullut uudestaan rinnat ikään kuin vähän kipeiksi. Ja lisäks ne on nyt yhtäkkiä turvonnut silleen, että kaikki vanhat rintsikat puristaa. Kummallista on myös se, että rintoja tuntuu kutittavan ihan koko ajan! Täytynee huomenna lähteä alusvaateostoksille. Kalliiksi tulee tää raskaus, kun koko vaatekaappi täytyy laittaa uusiksi! Te, joilla on tullut maitoa rinnoista jo raskauden aikana, milloin se alkoi? Eikös sulla ollut tullut jo maitoa Queen?

Arvatkaapas mitä muuten huomasin? Katsoin vasta eilen illalla ennen nukkumaanmenoa, että mitä se kätilö raapustikaan neuvolakorttiin - ja hui! Eilen oli 19+3, ja vauva vastasi viikkoja 20+2!!! Meille on tulossa jättiläisvauva!!! Np-ultrassakin oli 3 päivää isompi kuin piti, ja nyt jo 6 päivää! Hedelmöityksen ajankohta on siis meillä tarkasti tiedossa, kun pikkuquu sai alkunsa inssillä. Joopa joo, poika on tullut selvästi isäänsä :) Toivottavasti ei sentään isoisoäitiinsä, joka painoi syntyessään 6 kiloa!!!

Äitiyteen kypsymisestäkin olitte jutellut... Mä oon jotenkin luonnollisesti omaksunut tän asian ja ainakaan vielä ei ole pelottanut yhtään. Ajattelen vaan, että kun vaavi tulee meille, niin halaan ja pussaan sitä lujaa ja kaikki menee hienosti! :D Mä ainakin juttelen masulle joka päivä ja oon laulanut vähän lastenlaulujakin jo :)

Viime viikolla tuntui, että masu ei ollut kasvanut yhtään, mutta jotenkin kai se, kun tunsin viime viikonloppuna ekat kunnon liikkeet, vaikutti henkisestikin niin, että nyt taas tuntuu, että masu on kasvanut aivan valtavasti! Siis jostain on ihan yhtäkkiä ilmestynyt oikein kunnon pallo, melkein jo vaikea nähdä sen " yli" kun katsoo varpaita :) Aikasemmin aina on synnytyskin tuntunut tosi kaukaiselta asialta, mutta nyt sitä oikeasti alkaa jo vähän miettiä, että hei - mä oikeasti synnytän tän vauvan ja meille tulee ihan oikea lapsi! Jännä kun eilen jo puhuttiin synnytystapa-arvioista tai siis niiden tekemisajankohdasta yms. kätilön kanssa. Aika menee kuin siivillä, ja mullakin jo puoliväli häämöttää!

Tänään varmistui myös kesälomapäivät ja se, että jään äippälomalle 10.7. :)

Ankalle pitkää pinnaa viimeisten tuntien/päivien/viikkojen odotukseen! Toivotaan, että edes joku noista ässistä tehoaisi ja pikkuvaakku tajuaisi pian tulla maailmaan!

Ei ole kyllä pikkumillilläkään enää kauaa odoteltavaa. Minäkin muistan hyvin, kun sulla oli viikkoja 20+jotain!

Hieman pohdiskelevaksi heittäytynyt -Q- ja -q- 19+4

Vierailija
73/86 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q, mulla on esimaitoa tullut jostain 18+ lähtien, mutta jos on rintsikat niin ei valu. Ainoostaan jos vaikka illalla on yöppärissä ilman rintsikoita niin johan lorisee... =D

Menee kyllä aika oikeesti ihan hirmuista vauhtia. Kun itestä tuntuu että ihan vastahan mä tein sen positiivisen testin ja nyt onkin enää neljä viikkoa laskettuun aikaan. Mä vielä kuvittelin, että tää kevät menis hitaasti kun oon ollut jo kaks kuukautta kotona, mutta kummasti se aika vaan rientää.

p-m & paco 36+0

Vierailija
74/86 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjottelen pakkaamisen lomassa..lähdetään äipän kanssa vklopuks mummolaan loikoilemaan kun mies lähtee lätkäturnaukseen:)

Kuolen varmaan nauruun vklopun aikana, me ollaan äiskän kanssa semmosia turhan naurajia ettei varmaan pahempia löydy, riittää että nähdään toisemme niin alkaa jo hihitys;)..yritettiin viime vuonna käydä yhdessä joogassa mutta häirittiin koko ryhmää kun ei pokka pitänyt millään siinä toisiamme mitä ihmeellisimmillä solmuilla katellessa, säälistä muita kohtaan mä vaihdoin ryhmää;)

Q:Mulla tais alkaa muutama viikko takaperin se maidontulo..ei sitä nyt onneks mitenkään mahottomasti tule mutta välillä varsinki iltaisin tulee muutama tippa ihan itestään ja jos menee puristamaan niin sitä tulee reilumminkin..hassua kun rinnat menee jotenki tosi tummiks silloin ku maitoa tulee?

Mukavaa vkloppua kaikille!

Queen rv 21+2

Vierailija
75/86 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on taas hulinaa ollu :)

Q: Voi kun niin hymyssä suin sain lukea sinun ultrakuulumisia ja muitakin juttuja! Tuntuu ainakin että siellä vauva menee niin oikeaan osoitteeseen kuin vain voi :) Toivotaan nyt kumminkin ettei se vaavi aivan jättiläiseksi siellä masussa kasva.. Itsekkin olen pari juttua isoista vastasyntyneistä lukenut ja alkanut synnytys entistä enemmän pelottamaan. Kaikki muu on okei, mut se synnytys..... Mistähän mullekki tämä kammotus on tullu?? Mut sekin on jännä et odotan enemmän sitä synnytyksen jälkeistä elämää kuin nyt tätä odotusaikaa.. Mut olen silti päättäny nauttia tästä sillä tämä on melko ainutlaatuinen kokemus.

Ankka: Hui! Tännään on sinun laskettu aika!!! Toivottavasti jotain alkaa pian jo tapahtumaan :)

Osse: Olipas kyllä suoraan niin minun ajatuksia nuo valmiudesta puheet.. Vaikka tosissaan ollaan pitkään yritetty ja toivottu tätä lasta niin silti viime aikoina välillä tulee paniikinomaisia ajatuksia et jos olenki aivan kamala äiti! Ja sekin pelottaa kun olemme melko nuoria kumminkin, niin miten ihmiset suhtautuvat meidän tapaamme kasvattaa lasta. Ei kai huomaa että olen joskus vähän epävarma itsestäni.. :)

Mutta uskon kumminkin että kaikki menee hyvin, tavalla tai toisella :)

Milli: olipas mukava kun muistit meidän aikomuksen kertoa omille vanhemmille ;) Niinku Amyki sanoi: Ihminen tulee hyvälle tuulelle pienistäki asioista :)

No, Kaikille tärkeimmille ollaan nyt kerrottu, ja KAIKKI on ollut aivan innoissaan, varsinki oma isäni, jonka reaktiota vähä epäilin. Nyt raukkanen oli aivan täpinöissään kun hänestä tulee vaari :) Miehen vanhemmat ei varmaan oikein vielä ymmärtäny et heille tulee eka lastenlapsi, onnittelivat tietty, mutta sitten uppoutuivat aivan ajatuksiinsa. Näissä hormoonikieputuksissa otin sen melkein loukkauksena kun eivät alkaneet hössöttämään kun yleensä sellaisia ovat, mutta yritin ajatella järjellä et ehkä ne tarvii vähä sulattamisaikaa :)

Ja meidän eräs ystäväpariskunta ( jotka itse ovat lapsettomia ja tiesivät meidänki yrityksestä) liikuttui kyllä ihan tosissaan, sillä vaimo alkoi itkemään silmät päästään ja halaili ja pyyteli anteeksi " vollotustaan" .. Mieki tietty siinä vähä tihrustelin :)

Mutta kuitenki on niin ihana olla kun kaikki läheisimmät nyt tietää ja voi olla paljon vapaammin :) ensimmäinen yö muuten viime yö jolloin nukuin oikeasti hyvin! Ja siitäkin saatiin kiitosta että kerrottiin näin aikaisin! Monet olisivat kuulemma loukkaantuneet jos oltais kovinki pitkälle venytetty. Että kaikin puolin jäi kyllä hyvä fiilis tästä :)

Paitsi että... TÄmä kuvotus pahenee koko ajan ja närästys on aivan kamalaa kans. Yhdessä nämä saa minut tosi huonovointiseksi. Eikä tietty sovi unohtaa että edelleen väsyttää kamalasti!

Mutta nyt loppuu tämä ja alan valmistautumaan töihin lähtöön :)

fio ja rae rv 6+6 ( huomenna alkaa uusi viikko!!)

Vierailija
76/86 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei tää niin hauskalta tunnu..ois ollut NIIN ihanaa saada vauvi täsmällisenä maailmaan! Edelleenkään ei sinänsä haittais vaikka tuolla vielä hetken molskisi, mutta pelkään tosissani että kohta on semmonen jätti tulossa ettei ulos mahdu! Itepä oon tietysti sortunut mässäilyyn (ja on ollu todella kuolemansynnin veroista sellaista) mutta kuitenkin. Ja ois niin kiva päästä pian taas kuntoa kohottamaan..jospa minäkin saisin itteni vielä joskus yhtä taitavaksi kuin tuo ukkoseni on meidän harrastuksen parissa! Alkaa olla ikävä jo treenaamaan , tuli vähän turhan pitkä tauko ensin sen loukkaantumisen ja sitten tän raskauden myötä..

Mulla on nyt niin pää sekasin taas, kaikenlaisten mainitsemattomien asioiden kanssa, etten nyt muista ees kuka sanoi/kysyi mitä (vaikka äsken teidän tekstit luinkin!!) mutta hurjasti kiitoksia kaikille jotka voimia ja tsemppiä tänne lähetätte..on tosiaan kiva tietää että täällä on porukkaa hengessä mukana!

Siihen rinta-asiaan mun kyllä piti kommentoida, muistin just! mulla on nää entisestäänkin mahtavat meijerit kasvanu tasaisesti pitkin raskautta, ei kiva sillä rintsikoita ei löydy enää kuin erikoisliikkeistä ja sen tietää että kalliiksi tulee..Mutta; pisaraakaan ei ole vuotanut koko aikana ja mua vähän huolestuttaa että käykö niinkuin kaverille aikoinaan. Hän on myös tämmönen rintavampi tapaus ja tissithän oli tietysti paisuneet kunnolla raskauden aikana, mutta vuotaneet ei ollenkaan. Eikä alkanu maitoa tulemaan synnytyksen jälkeenkään, oli sairaalassa saanut tabletit joiden piti saada maidoneritys käyntiin mutta ei, pisaraakaan! Kaikkien kolmen lapsensa kohdalla sama juttu, mutta hyvinhän nuo on korvikkeellakin kasvaneet..eihän noille asioille VOI mitään, jos nyt noin sattuu käymään! Siksi en oo vielä imetysliiveihinkään satsannut, katotaan ensin kuin käy.

Kauheeta pötköä tämä mun kirjotus, varmaan sekavaakin kuin mikä..tänään on jotenkin niin ihmeellinen päivä, tuntuu että ei toimi pää ollenkaan! Tänne vois sitten lähettää telepaattisesti supistuksia..tai lapsivettä vielä mieluummin, merkkais varmaa lähtöä kun ei tää vauveliini ole tosiaan edes laskeutunut. Ois kiva päästä hommiin ja unohtaa nää muut ikävät asiat mitä täällä tapahtuu! Ei ihan heti tarvis vaivata ihmisten käytöksellä päätä kun olis se ihana, pieni ja vielä viaton ihmisenalku sylissä! Mutta eiköhän tässä vielä saa odotella..

Lopettelen ennen kuin alan tosissaan valittaa, on taas niin tunteet pinnassa että..! Älkäähän antako kenenkään huijata tänään, kovin pahasti ainakaan;)

-Ankka & rv40 tasan, eräpäivä!!!-

Vierailija
77/86 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, taisin säästyä piloilta tämän päivän... Hyvä niin, sillä flunssa jatkuu, joten huumori ei ole kaikkista parhain.

Täällä ollu tämän päivän hiljasta, taitaa kaikki olla rauhottuneet viikonlopun viettoon. Ihan hyvähän se, tämä pinon hiljasuus kertoo vain sen, että kaikilla on muutaki elämää ;D

Sen verran mies sai raahattua minua kaupoilla tänään, että ostin Pertti-Irmelille vähän vaatteita ja itelle imetysliivit. Ihan vain prismasta Triumphin kaarituettomat hinta tais olla 24.90¿. Miettiny olen kyl, et kävis katsomassa yhdellä jälleenmyyjällä nuita Carriwell:n liivejä. Ainaki moni kehunu niitä ja hinta aika edullinen. Tiiä sit miltä päällä tuntuu... Vikana yleensä se, et ei taho kokoja löytyä. Ja tietty ei voi olla vielä ihan varma kuin suuriksi nää daisarit nyt sit turpoaa...

Muuten Pertsa tuntuu voivan ihan hyvin. Kovasti liikkeellä edelleen. Välillä tuntuu sellaista pientä kipua kuin hän raapisi vatsaani sisäpuolelta... Nauroin jo, et ulos se haluaa :)

Nyt telkan ääreen mieki kömmin... Rauhallista vattan kasvatusta kaikille!

*lähettää ankalle telepaattisesti supistuksia

ja lapsiveden lorahduksia* :D

Lisa & Pertti-Irmeli 35+4

Vierailija
78/86 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisa, mun synnytys on aikoinaan lähtenyt käyntiin niin, että kuulemma olin itse pitkillä kynsillä raapaissut lapsivesipussin rikki. Onneksi se oli siis ihan lasketun ajan tienoilla, etten sentään aikaisemmin ollut pyrkinyt maailmaan. Hihii, olin varmaan hassu näky pitkine kynsineni, ja tumma " turkkikin" mulla oli kuulemma ollut. Se nyt onneksi lähti pois pian synnytyksen jälkeen, mutta oli sitä äiti vähän ihmetellyt :)

Ihania kertomistunnelmia fiolla! Hienoa, että oma isä oli niin iloinen uutisista, ja eiköhän ne miehenkin vanhemmat pian ala hössöttää, kunhan tottuvat ajatukseen uudesta pikkuisesta tulokkaasta. Eikö olekin kivaa, kun nyt saa nauttia tosiaan raskaudesta, kun ei tarvitse salailla? Mäkin olin tosi onnellinen silloin, kun vihdoin sain kerrottua töissä. Nykyään mulla on yks ultrakuva työkoneella työpöydän taustakuvana :)

Meillä kävi tänään arkkitehti, joka lupasi tehdä vähän suunnitelmia ja piirustuksia meidän talonlaajennusta varten. Me asutaan pienessä vanhassa omakotitalossa, ja tarkoitus olis siis laajentaa tätä isommalle perheelle sopivaksi. Nyt ei vielä ole kiire, mutta olishan se kiva, että saatais lapsille omat huoneet siinä vaiheessa, kun ne alkaa niitä kaivata. Arkkitehdilla oli heti hienoja ideoita talon korottamisesta osittain kaksikerroksiseksi, ja lisäksi voitais tehdä joku ihana aurinkoterassi sinne 1. kerroksisen osan kohdalle. Wau! Ei tollasta kyllä itse keksi, ihanaa kun on olemassa ammattilaisia!

Senkin unohdin muuten kertoa, että rakenneultrassa selvisi, että mulla istukka on sittenkin eteisistukka. Np-ultrassa vielä sanottin, että istukka tulee nätisti kohdun pohjalle. Mutta kuulemma se on vähän vaikea vielä sanoa siinä vaiheessa, kun istukkaa voi olla kehittymässä jopa etuseinämällä ja takaseinämällä. Mutta siis kätilön mukaan istukka on varmasti vaimentanut vauvan liikkeitä, ja siksi en tuntenut niitä kovin aikaisin.

Minäkin lähetän paljon suppareita Ankalle! Toivotaan, että ankkalampi tyhjenee pian :)

-Q-

Vierailija
79/86 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koitan pikakirjotuksella kirjottaa, kun pitäis olla lääkkeitä jakamassa, mutta täällä mä vaan pyörin... niin että jos on kirjotusvirheitä niin SORRY. =)

Pikku-Milli: Kivoja anoppikokelas-shoppailu kuulumisia sulla! On tosi kiva, että on niin kiva anoppi sulla.. =) Ja ihana varmaan se kastemekko... ainakin voisin kuvitella. Musta ainakin olis kiva kastaa meijän vauva mun tai miehen vanhalla kastemekolla, mutta kummallakaan ei ole tallessa. =(

Queiro: Ihania ultra kuulumisia sulla! =) Äkkiä on viikot menny, kun mä niin muistan sen ku ilmotit plussasta vasta-alkajissa ja nyt oot jo muutamaa viikko vaille puolessa välissä.. =)

Fio: Kiva kuulla, että muut on ottanu vauvauutiset hienosti vastaan! Nyt voikin hyvillä mielin nauttia raskaudesta, kun ei tartte sitä salailla tms.

Mulla oli kans alussa paljon närästystä, mutta se meni sitten onneks ohi!! Inhottavaa se kyllä oli... =/

Lisa: Mä oon kans miettiny, että ostaisko sellaset carriwellit... että jos niihin päädyt niin kerrohan kokemuksia niistä.. =)

Osborne: Mulla ei oo ainakaan vielä tullu mitään äitiyskriisejä... Oon lapsesta asti halunnu kotiäidiks, niin ehkä siinä suurin syy. Mut mä kyllä luulen, että jossain vaiheessa varmaan sekin vielä tulee.

Jenni: No sulla alkaakin kiva odotus -> että saat äitiyspakkauksen.. Se on ainakin musta yks semmosista raskausajan hienoista hetkistä, ja odotan kovasti sitä päivää, kun saadaan meijän oma hakee postista.

Kristall ja Queenbzz: Molemmilla oli hyviä rakenneultra kuulumisia!! Onneks olkoon molemmille! =0)

Niki: Mä oon aina nähny aika erikoisia unia ja ne on täällä töissäkin tullu yleisiks huvin aiheiks. =) Nyt raskausaikana oon nähny vielä enemmän unia ja esim. just viime yönä näin sellasta unta, että odotin vauvaa ex-heilalle vaikka olin naimisissa nykysen mieheni kanssa.. Vähänkö olin surkeena aamulla kun heräsin... vaikka se oli vaan unta. =/

WcAnkka: Eräpäivä oli ja ilm. meni? =/ Pikku ankkulilla on niin hyvät oltavat siellä masussa, että ei malttais tulla pois... No onneks hän ei kuiteskaan ikuisiks ajoiks sinne jää. =) ..Odottavan aika on pitkä. Toivottavasti se nyt lähtis pian laskeutuu maata kohti, mutta ei kuitenkaan millään barrikaadi-ryminällä. =)

Äippälomasta olis yks kysymys: saako sen alotus päivän valita (vapaasti) ite sen 30-50pv:n väliltä?

Oma napa:

Tänään vaihtu taas viikko.. jee! =) Nyt siis on 14+0. Niin tää raskaus etenee... Tosin miehen sisko on rv 22 ja voi vitsit että oon kade. =0) Olispa ittekin niin pitkällä... jo yli puolen välin, rakenneultran kokeneena ja äippäpakkausta tilaamassa.... =) Noh. Onneks toivottovasti se aika joskus koittaa.

En nyt oikeen osaa oikeen mitään omia kuulumisia sen kummemmin kirjotella... on vaan koko ajan mielessä noi tyhjät lääketarjottimet tossa vieressä. Pitää mennä täyttämään ne, etteivät enää vaivaa...

Jaa mut hei.. se vielä. Ukko on alkanu kans vähän heräilee tähän vauva touhuun... Kysyi yks päivä, että koskas se pinnasänky mennään ostamaan?? =) Mä olin ihan ihmeissäni kun ei se aiemmin oo sellasia höpöttäny.. =D

Burde ja Penni-enni rv 14+0

Vierailija
80/86 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin sit eilen yöllä/illalla äitipolilla.. Supistuksia oli torstai-iltana, perjantaina iltapäivästä ja lauantaina koko päivän. Kaikki noi ajat olin vaan makoillut sängyssä/sohvalla ja silti niitä vaan tuli. Lauantaina iltapäivällä sain ne loppumaan päivystyksen ohjeilla ottaa kaks panadolia ja käydä lämpimässä suihkussa. Sit kuitenki illalla ne alko taas ja kun soitin uusiks päivystykseen, niin sieltä käskettiin tuleen näytille. Onneksi (!) päivystyksessä selvis, ettei kohdunsuulla ym. ollut tapahtunut mitään muutosta. Lääkärin mukaan ihan normaaleja harjotussupistuksia siis vaikka pahimmillaan tuli makuullakin 15-20 min välein ja heti ylös noustessa muuttu kipeiksi. Kätilö käski kuitenki ottaa rauhallisesti ja levätä paljon + ottaa panadolia kaks kerralla jos ei levolla lopu. Kyllä säikähdettiin kumpikin miehen kanssa, mutta onneksi selvittiin sit sillä säikähdyksellä. Tänään oonki voinut jo paljon paremmin, vaikka oon ollut hereilläkin jo pari tuntia..

Eli mä lähetän noi mun supparit ankalle ja muille niitä kaipaaville seuraavaksi 3 kuukaudeksi!

Samalla käynnillä lääkäri ultras nopeesti vauvaa ja meilleki on tulossa jättivauva. Sekä rakenneultrassa että tässä koko on 5 päivää edellä kalenterin viikkoja (vaikka luotan noihin kalenterin viikkoihin aika tarkkaan). Painoarvio oli 810 g.. mun parin kirjan mukaan lapsen " pitäis" painaa näillä viikoilla alle 500g??

Nyt voisin taas mennä vähän varalta kuitenki makoilemaan..

Jenni 23+2(/24+0?)