Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exit-plan työelämästä

Vierailija
18.05.2017 |

Onko palstalla muita, jotka haaveilevat suhteellisen nuorella iällä voivansa jättäytyä työelämästä ja tulla silti toimeen? Mitä olette tehneet haaveenne eteen?

Itse olen 37 ja kuuden vuoden päästä on velat maksettu. Sijoitusomaisuutta tällä hetkellä lisäksi noin 200t. Pääomatuloja (netto) vuodessa nyt noin 15t. Kuuden vuoden kuluttua sen verran hyvä potti, että velattomassa kämpässä voi elellä suhteellisen mukavasti, jos ei kauheasti vaadi matkustelua jne. Kovasti toiveena olisi vähän kiristää aikataulua vielä.

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
142/146 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nyt alkaa olla asiat sillä mallilla, että päästään irrottautumaan kunhan käytännön asiat on saatu hoidettua. Ollaan nelikymppisiä ja Bitcoin on tehtävänsä tehnyt. Myydään puolet potista, jolla maksetaan lainat loppuun ja ostetaan kakkosasunto unelmiemme kohteesta. Muilla pääomatuloilla sit eletään asiallisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
144/146 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin mukava kuulla ja tosia teidän asiat on hyvässä kuosissa. Toinen asia on se tietenkin se että, miten te itse pärjäätte tulevaisuudessa kun teidän ei tarvi mennä mihinkään aamulla? Minulle ainakin syntyisi pieni pelko siinä vaiheessa jos ei olisi kiirettä mihinkään. Pelkään että vaikka teidän tulevaisuus näyttää hyvältä silti se ei tuo varsinaista nautintoa koska ihminen tarvitse jatkuva suoritusta sekä useiden asioiden oppimista:) 

Vierailija
145/146 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuloista suurimmalti osin, noin 30% velkavivulla myös osan ajasta. Itsellä vasta 50k€ salkku mutta mukanakin ollut vasta alle kolme vuotta eli tuo suurin vipu, 2008 romahdus on itseltä jäänyt hyödyntämättä. Aika- akseli itsellä tästä hetkestä noin 20v joten aikaa on vielä ja vähintään yksi taantuma kaiken järjen mukaan joka ei huoleta vaan lähinnä odotan sitä hyödyntämisen toivossa

Vierailija
146/146 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te, joilla on vaikka 100000e sijoitusrahaa olette siihen päässeet? Oletteko ihan tyhjästä lähteneet, vai oletteko esim vanhemmilta saaneet alkupääomaa? Tokihan näitä korkoa korolle laskelmia aina näkee, mutta tällainen 100e/kk sijoittaminen kartuttaa omaisuutta kyllä ihan toivottoman hitaasti.

Ylläoleva siis vastaukseni tähän. Tuloni vaihtelevat per kk isosti. Välillä saan sijoituksiin satasen kuussa ja välillä 2500€, keskimäärin kuitenkin 400€ luokkaa plus lapsien salkkuun vajaan satasen.