Tälleen tosi arkana ihmisenä puhelinmyyjien soitot on ihan hirveitä
Ne soittavat mulle monta kertaa viikossa! Noi puhelut on aina tosi ahdistavia ja pitkiä, kun en osaa sanoa rumasti, saati lyödä luuria korvaan. Joudun sanomaan ei kiitos varmaan 5 kertaa aina ja puhelu kestääkin lähemmäs viittä minuuttia..
Miten muut arat ihmiset selviätte noista?
Kommentit (68)
Ota puhelinmarkkinointikielto ny ekaks
En vastaa tuntemattomiin. Tarkistan tiedot ja laitan estoon. Ei ongelmaa.
Kannattaa varmaan käydä puhumassa jollekin ammattilaiselle noista ongelmista. Kun saan selville, että kauppaa jotain turhaa, niin sanon vain suoraan "kiitos ei" ja painan punaista luuria. Harva soittelee enää uudestaan.
Kohteliaana ihmisenä en puhu toisen päälle, ja suunvuoroahan ei näiltä saa..
"nämä puhelut sitten muuten äänitetään että ei kannata v*ttuilla koska me kuunnellaan nää porukalla"
Että sillä lailla.
Hienoo.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa tuntemattomiin. Tarkistan tiedot ja laitan estoon. Ei ongelmaa.
OT, mutta esimerkiksi Fonectan sovellus on hyvä, koska se ilmoittaa "numerosta soitetaan poikkeuksellisen paljon". Noihin en ikinä vastaa.
En vastaa tuntemattomiin numeroihin. Kerran yritin olla rohkea ja vastasin. Myyjä selosti kauan aikaa ja kysyi sitten "Pistetäänkö tulemaan?" Vastasin kieltävästi. Myyjä puhui uudestaan yhtään tiivistämättä samat asiat tuotteesta, ja kysyi taas saman kysymyksen. Vastasin taas "ei kiitos". Myyjä alkoi kolmannen kerran selostamaan. Tuli ahdistunut olo ja rupesin itkemään. Löin luurin korvaan kun en kestänyt enää kuunnella.
Säätöä ollut myös te-toimiston kanssa. En vastannut kertaakaan kun sieltä soitettiin. Viestiin vastasin jonka sain. Ei vastattu takaisin, vaan pian saapui kirje, jossa pyydettiin tapaamiseen. Ja siellä olisi pitänyt puhua tämän henkilön kanssa, joka oli saanut minusta hullun kuvan kun en vastannut puheluihin tai edes soittanut takaisin. Muuten olisin ehkä mennyt. Onneksi työttömäksi ilmottautuminen ei niin tärkeää ollut. Aion aloittaa työt tai opiskelut syksyyn mennessä, ja taloudellinen tilanne on ok.
Vierailija kirjoitti:
Kielto koskee vain siihen sitoutuneita yrityksiä. Monet lehtimyynnit esimerkiksi käyttävät alihankkijoita, jotka eivät ole markkinointikiellon piirissä.
Sanon "kiitos ei" ja suljen sen jälkeen luurin. En jää kuuntelemaan myyntipuheita.
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaana ihmisenä en puhu toisen päälle, ja suunvuoroahan ei näiltä saa..
Sama ongelma minulla. Sitten vasta saa suunvuoron, kun pääsevät siihen "Laitetaanhan ehdottomasti sinullekin tulemaan tällainen!". Siihen vastaan sen ei kiitos ja sitten taas sama juttu alusta ja puhelu vaan venyy ja venyy..
Ap
Jos satun erehdyksessä vastaamaan puhelinmyyjälle, en sano mitään vaan lyön luurin korvaan heti kun se jaaritus alkaa. Olen myös arka ja kiltti, enkä kykene puhumaan päälle kun toinen selostaa henkeä vetämättä, joten näin on helpointa.
Vierailija kirjoitti:
tämä, ja sit voi myös lyyä luurin korvaan jos mahottomasti ahistaa.
En vastaa tuntemattomiin numeroihin.
http://www.asml.fi/kieltopalvelut
Tuo on ainakin mulla vähentänyt puhelinmyyntituputusta.
Automaattiin pitää muistaakseni sanoa vaan "kyllä".
Itse en vastaa tuntemattomiin numeroihin. Jos vastaan puhmyyjälle sanon vaan ei kiitos tällä kertaa. Joskus on kyllä ärsyttävää kun jankutetaan, oispa kanttia pistää vaan luuri kiinni...
Olen selvittänyt ongelman niin, etten vastaa ollenkaan tuntemattomiin numeroihin.
Yleensä kuulen suoraan onko koira haudattuna. Olen kieltäynyt aikakausilehdistä kertoen rehellisesti että juuri nyt olen työtön eikä ole rahaa. Yleensä myyjät ovat ystävällisiä kun kertoo oman tilanteensa.
Tänään tilasin hesarin kuukaudeksi, siis viikonlopun lehdet. Tarjous oli hyvä. Halusin edes pientä hemmoittelua. Kesä tulee. Puisto, piknik ja sanomalehti. Kesätapahtumat ja tarjoukset niihin. Ruutu + 2kk ajaksi. Juttelin myyjän kanssa. Hän kertoi tietävänsä miltä työttömyys tuntuu. Että hän on entinen markkinointipäällikkö. Kysyin uskaltaisinko itsekkin tuohon ryhtyä. Kokeile, olet supliikki. Puhelusta ja tilauksesta jäi hyvä mieli.
Mä aina sanon kohteliaasti että ei kiinnosta, kiitos ja näkemiin. Yleensä ne sanoo myös okei, kiitos näkemiin ja sulkee puhelimen. Jos eivät, niin sitten mä suljen.
Ja olen myös kohtelias ja vähän arkakin. Eli en nyt näe missä tämä ongelma?
Selviä kun en vastaa puhelimeen. Puhelun jälkeen katson numerolla soittajan. Jos olikin tärkeä, niin soitan takaisin.