Tälleen tosi arkana ihmisenä puhelinmyyjien soitot on ihan hirveitä
Ne soittavat mulle monta kertaa viikossa! Noi puhelut on aina tosi ahdistavia ja pitkiä, kun en osaa sanoa rumasti, saati lyödä luuria korvaan. Joudun sanomaan ei kiitos varmaan 5 kertaa aina ja puhelu kestääkin lähemmäs viittä minuuttia..
Miten muut arat ihmiset selviätte noista?
Kommentit (68)
Joo, nehän yleensä aloittaa tyyliin että esittelee pikaisesti itsensä ja kysyy heti perään mitä kuuluu tai jotain muuta mihin kohteliaana vastaat jotain ja sitten alkaa se "soittelen tässä mukavan asian tiimoilta kun kuulut tähän pieneen tarkoin valittuun ryhmään joka saa upeat edut..." Tai jopa antaa ensin ymmärtää että saat jotain ilmaiseksi ja sitten käy vasta myöhemmin ilmi että saadaksesi tämän sinun pitää tilata jotain joka maksaa tietyn verran. Minäkään en ennen kehdannut olla tyly ja kuuntelin kiltisti kaikki litaniat mutta kannattaa vaan opetella sanomaan heti alkuun "ei kiitos, en ole kiinnostunut." Sitten luuri kiinni ennen kun alkaa vastalauseet. Pahempia on mulle nykyään erilaiset hyväntekeväisyys järjestöt jotka haluavat rahaa. Ei ole rahaa kaikkiin osallistua ja olenkin nykyään tehnyt selväksi soittajille että vaikka tarkoitus on hyvä en osallistu koska kaikkeen en voi ja olen itse valinnut ne kohteet joita haluan avustaa. En lähde sen enempää väittelemään vaan jos soittaja edelleen jatkaa niin totean vaan "etkö kuullut, sanoin jo etten nyt osallistu? Kiitos ja mukavaa päivän jatkoa". Joskus olen tallentanut jonkun innokkaan tyrkyttäjän numeron muistiin nimellä "älä vastaa".
Puhelinmarkkinointikielto, juuri uusin sen kolmeksi vuodeksi eteenpäin. Ei ole tullut yhtään myyntisoittoa viimeisen kolmen vuoden aikana.
http://www.vauva.fi/comment/29799348#comment-29799348
Vierailija kirjoitti:
Suoramarkkinointikielto on minulla hoitanut tuon asian 100% teholla.
https://www.asml.fi/kieltopalvelut/
Tuon joutuu aina kolmen vuoden välein jotta se pysyisi voimassa. Puhelun hinta on 0.39 euroa eli vuodessa mainospuheluiden pysymisestä poissa joutuu maksamaan 0.13 euroa.
Minulla oli sama vaiva joskus, olin hirveän arka nuorena ja yleensä vain suljin luurin. Enkä vastannut tuntemattomiin numeroihin. Nykyisin vastaan, koska ei tiedä jos se on vaikka lääkäri joka soittaa tms. ja puhelinmyyjille sanon heti ennen litanian aloittamista, etten osta mitään kiitos kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ota puhelinmarkkinointikielto ny ekaks
Eipä nuo paljoa auttaneet. Kommentti oli vain "ahaa, en minun tiedoissa mitään lue"...
Vierailija kirjoitti:
En vastaa tuntemattomiin numeroihin.
Toiset eivät voi toimia noin. Työn takia on vastattava, eikä minulla ole kaikkien lastemme kaverien puhelinnumeroita muistissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa tuntemattomiin numeroihin.
Toiset eivät voi toimia noin. Työn takia on vastattava, eikä minulla ole kaikkien lastemme kaverien puhelinnumeroita muistissa.
Siis lastemme kaverien vanhempien numeroita.
Ota salainen numero ja tee suoramarkkinointikielto.
Tämä tuntuu jotenkin hassulta, kun en osaa samaistua AP:n tilanteeseen. Miksi puhelimeen vastaaminen voi olla niin kauheaa. Ihminen siellä luurin toisessakin päässä on. Ymmärtää puhetta, mutta jos ei kuuntele, niin siitä punaisesta luurista saa puhelun lopetettua.
Vierailija kirjoitti:
Jos et viitsi opetella hoitamaan tällaisia tilanteita (keinoja on monia, kuten täällä on jo vastailtu), niin sitten kyllä ansaitset sen ahdistuksen. Kaikkia vässyköitä se leipä elättää...
Jos en kykenisi selviytymään puhelinmyyjien soitoista, niin sittenhän minulle tulisi kotiin ne kaikki mahdolliset lehdet ja minulla olisi päällekkäisiä vakuutuksiakin useampia noin esimerkiksi. Mielestäni kerroin jo aloituksessa, että osaan kyllä sanoa heille ei kiitos, mutten osaa lopettaa puhelua lyhyeen. Sain monia hyviä vinkkejä, joita kannattaa kokeilla. Toivoisin puhelinmyyntisoiton päättyvän kohteliaisiin heippoihin molempien osapuolten osalta kuten mikä tahansa asiakaspalvelutilanne, mutta useimmiten se on liikaa pyydetty, kun ne myyjät vaan jankuttaa ja jankuttaa.
Ap
Sano, että olet sokea tai jos tuntuu liian rankalta tuo, niin sano, että olet samalla alalla ja saat ko. lehdet työpaikalta. Mikäli myyvät jotain muuta, niin sitten vaan siihen sopivaa. Voit myös ilmoittaa, että sinulla on se kielto, niin saattavat reagoida siihenkin, mutta mihinkään nettikyseilyihin ei kannata jatkossa numeron laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et viitsi opetella hoitamaan tällaisia tilanteita (keinoja on monia, kuten täällä on jo vastailtu), niin sitten kyllä ansaitset sen ahdistuksen. Kaikkia vässyköitä se leipä elättää...
Jos en kykenisi selviytymään puhelinmyyjien soitoista, niin sittenhän minulle tulisi kotiin ne kaikki mahdolliset lehdet ja minulla olisi päällekkäisiä vakuutuksiakin useampia noin esimerkiksi. Mielestäni kerroin jo aloituksessa, että osaan kyllä sanoa heille ei kiitos, mutten osaa lopettaa puhelua lyhyeen. Sain monia hyviä vinkkejä, joita kannattaa kokeilla. Toivoisin puhelinmyyntisoiton päättyvän kohteliaisiin heippoihin molempien osapuolten osalta kuten mikä tahansa asiakaspalvelutilanne, mutta useimmiten se on liikaa pyydetty, kun ne myyjät vaan jankuttaa ja jankuttaa.
Ap
Yksi konsti millä lopettaa puhelu on (varsinkin hyväntekeväisyysavustusjutuissa) kysyä, että onhan teillä nettisivut? ja sanoa, että ottaa itse selvää paremmalla ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaana ihmisenä en puhu toisen päälle, ja suunvuoroahan ei näiltä saa..
Sama ongelma minulla. Sitten vasta saa suunvuoron, kun pääsevät siihen "Laitetaanhan ehdottomasti sinullekin tulemaan tällainen!". Siihen vastaan sen ei kiitos ja sitten taas sama juttu alusta ja puhelu vaan venyy ja venyy..
Ap
Kohtelias ja arka minäkin olen, silloin kun vastaan, mutta olen oppinut erilaisia vastahyökkäystekniikoita, kiitos puhelinasiakaspalvelussa vietettyjen työvuosien, samoin olen oppinut keskeyttämään surutta ja lyömään luuria korvaan. Kysyn suoraan 'Mistä firmasta soitat? Mitä myyt?' tms mikä pistää soittajalta pasmat vähän sekaisin, sitten totean rauhallisesti: 'Nyt on paras, että lopetetaan tämä puhelu tähän. Kiitos ja hyvää päivänjatkoa' ja sitten puhelu poikki. Yleensä en vastaa tunnistamattomiin numeroihin ja niitä googlettaessa tulee 99% 'telemarkkinointiyritys'
Jep kyllä se luurin korvaan lyöminen on helpoin.. vielä ahdistavampia on nää kauppakeskuksissa olevat myyjät. Aina yritän kulkee ohi kun en niitä huomaiskaan, enkä vastaa mitään vaik ne yrittää huhuilla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ne jankuttavat siksi että pomot piiskaavat niitä jankuttamaan tai muuten tulee potkut. On turha odottaa että puhelinmyyntisoitto päättyisi kohteliaisiin heippoihin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, nehän yleensä aloittaa tyyliin että esittelee pikaisesti itsensä ja kysyy heti perään mitä kuuluu tai jotain muuta mihin kohteliaana vastaat jotain ja sitten alkaa se "soittelen tässä mukavan asian tiimoilta kun kuulut tähän pieneen tarkoin valittuun ryhmään joka saa upeat edut..." Tai jopa antaa ensin ymmärtää että saat jotain ilmaiseksi ja sitten käy vasta myöhemmin ilmi että saadaksesi tämän sinun pitää tilata jotain joka maksaa tietyn verran. Minäkään en ennen kehdannut olla tyly ja kuuntelin kiltisti kaikki litaniat mutta kannattaa vaan opetella sanomaan heti alkuun "ei kiitos, en ole kiinnostunut." Sitten luuri kiinni ennen kun alkaa vastalauseet. Pahempia on mulle nykyään erilaiset hyväntekeväisyys järjestöt jotka haluavat rahaa. Ei ole rahaa kaikkiin osallistua ja olenkin nykyään tehnyt selväksi soittajille että vaikka tarkoitus on hyvä en osallistu koska kaikkeen en voi ja olen itse valinnut ne kohteet joita haluan avustaa. En lähde sen enempää väittelemään vaan jos soittaja edelleen jatkaa niin totean vaan "etkö kuullut, sanoin jo etten nyt osallistu? Kiitos ja mukavaa päivän jatkoa". Joskus olen tallentanut jonkun innokkaan tyrkyttäjän numeron muistiin nimellä "älä vastaa".
Minä olen myös tallentanut 'älä vastaa' :D Monet hyväntekeväisyysjärjestöt käyttävät myös telemarkkinointifirmoja eli se sama soittaja on voinut myydä sinulle ensin omega-kalanmaksaöljykapseleita, sitten seuraavalla soitolla boxereita ja kolmannella kummilapsia :)
Perustin yrityksen ja jo alkoi puheluita tulla.
Minulle ei ole mikään ongelma puhua törkeästi päälle ja kieltäytyä tarjouksista. Ja lopettaa puhelu kesken jos ei hyvällä uskota.
Kertaakaan ei ole soitettu takaisin -silloin toki olisikin jo kevyt kenttäraivo päällä ja käytös sen mukaista.
Yhtä kaikki: älkää soittako minulle.
Mikset voi vain lyödä luuria korvaan? Et sä sitä ihmistä tunne. Ei se sua haittaa käyttäytyä niin. Sit sä vastaat, että mutta sitä toista voi haitata. Aha. Eli parempi, että hän voi haitata sua piittamatta paskaakaan siitä, että haittaa sua? Omapahan on logiikkasi, jos et muuta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ne soittavat mulle monta kertaa viikossa! Noi puhelut on aina tosi ahdistavia ja pitkiä, kun en osaa sanoa rumasti, saati lyödä luuria korvaan. Joudun sanomaan ei kiitos varmaan 5 kertaa aina ja puhelu kestääkin lähemmäs viittä minuuttia..
Miten muut arat ihmiset selviätte noista?
Puhelinmarkkinointikielto blokkaa 99% soitoista, mulle tulee ehkä yksi kahden vuoden sisällä. Enkä vastaa vieraisiin numeroihin, jos tärkeä asia, soittaja soittaa monta kertaa uudestaan heti tai laittaa perään tekstarin, puhelinmyyjät ei koskaan tee niin
Mä en vastaa ollenkaa outoihin numeroihin jos en oota mitää puhelua. Ja jos erehyn vastaamaa puhelinmyyjälle ni kuuntelen sen hetken ku se ehtii kertoa mistä soittaa ja sit lyön vaa luurin kii. Ei sen vaikeempaa. Emmä niiden juttuja ala kuuntelemaa ku en todellakaa tilaa mitää. Eivät oo yrittäneet kertaakaa soittaa uuestaa perään kun oon lyöny luurin korvaa.
Opettelet sen punaisen luurin käytön. Se on kivaa, kun ymmärrät, että sinulla on siihen täysi oikeus. Se on sinun puhelin, se myyjä soitti siihen ilman sinun lupaasi ihan pyytämättä. Se myyjä häiritsi sinua ja sinä et salli sitä. Lyöt luurin korvaan. Harjoittele vaikka kaverin kanssa, kun pääset alkuun, se sujuu hyvin. Sinulla on siihen täysi oikeus milloin tahansa myyjän jutun aikana, vaikka olisit ensin vastannut, että voit kuunnella. Kun et halua enää kuunnella, laita luuri korvaan. Näin minä toimin, enkä mieti asiaa sen enempää.