Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seppälä anelee ostajia pelastamaan ketjun varmalta lopulta

Vierailija
18.05.2017 |

Tällainen viesti tuli Seppälältä: "Tule mukaan Saneeraustalkoisiin! Taistellaan yhdessä kotimaisen muotiketjun puolesta." Lisäksi luvataan 40% alennus yhdestä tuotteesta sunnuntaihin saakka.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettisivujen great girls-mallisto kertoo tarkalleen miksi en ole vuosiin ostanut Seppälästä. Kesä tulossa, mutta kaikki vaatteet mustaa, harmaata, tummansinistä, viininpunaista. Mallit mitäänsanomattomia, laatu perus halpalaatua. 

Miksi ihmeessä vaivautua kun muualta saa pluskoossakin kauniita, laadukkaita vaatteita?

Onko se todella vielä tuolla karsealla great girls nimellä? Ei kukaan halua edes mennä tuolle osastolle, kun nykyisin on saatavilla oikeasti kauniita ja muun kuin teltannäköisiä isompia vaatteita ilman typerää ihmisten erottelua.  

Lindexkin tajusi, ettei kukaan halua mennä siihen läskinurkkaukseen, vaan poisti Generous-malliston ja lisäsi kokovalikoimaa perusmallistoon.

Vierailija
42/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nettisivuilla ja etusivu näytti ihan tyylikkäältä, mutta sitten kun klikkasin naisten mallistoon perusvaatteiden ja great girls-sivuille, vanha Seppälä-tyyli iski silmille. Ankeaa trikoorytkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä shoppailin siellä ihan innoissani, mutta nykyään tuntuu, että sieltä saa jatkuvasti kallistuvia ja hirveän huonolaatuisia vaatteita, ja osa esim. neuleista on nyppyisiä jo rekissä 🙄  Ikävää toki ihan periaatteen tasolla, että suomalainen vaateketju on vaarassa joutua konkkaan. Itse en kuitenkaan näe siellä mitään, minkä ostamalla haluaisin vähäisillä pennosillani osallistua tähän saneeraamiseen.

Juuri toissapäivänä kävin siellä, monet vaatteet oli hienoja ja tyylikkäitä, mutta materiaalien laatu ja istuvuuslupaus ei lainkaan vakuuttanut, ja hintalaput olivat tähän nähden suhteettomia. 

Vierailija
44/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ole vuosiin löytänyt seppälästä mitään ostamisen arvoista. Teininä löytyi jotain välillä, mutta siihen se sitten jäikin. Olen 26v ja ei siellä ole mitään minulle. Teinivaatemallisto on ja sitten sellainen kummallinen 30+ tätimallisto, joka ei silti sovi kolmekymppisille eikä vanhemmillekaan. Ehkä eniten se sopii 20-vuotiaille, jotka haluavat näyttää tätimäisiltä "aikuisilta", tai juurikin pikkukaupunkien muodista vieraantuneille asukkaille.

Vierailija
45/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokauppa kuntoon. Siinäpä oma ohjeeni. Nykyiset verkkosivut on huonot!

Vierailija
46/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa Valkean liikkeessä lopetettiin miesten vaatteiden myynti.

Vierailija
47/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkokauppa kuntoon. Siinäpä oma ohjeeni. Nykyiset verkkosivut on huonot!

Täysin samaa mieltä, nettikauppa on ihan luokattoman huono. Itse vaikka en välttämättä tilaisi netistä, haluan käydä ensin katsomassa verkosta mitä kaupasta löytyy ja sitten vaan liikkeessä sovittamassa ja ostamassa. Seppälän nettikaupasta minkään etsiminen on tuskaa kun (ainakaan mobiililla) ei voi hakua rajata esim värin tai hinnan perusteella?? Älytöntä. Kyllä musta ihan itseään saavat syyttää kaupan kaatumisesta, jos yritys nykyaikasuutta kohti on noin heikkoa...

Vierailija
48/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain myös ton viestin.

Eipä siinä mitään, hyvinkin voisin mennä jotain ostamaan.

Vierailija
49/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkääm ajatellut että minä olisin hyvä seppälän uudistaja. Haluaisin ostaa sieltä, ostin sieltä nuorena paljon vaatteita (kaikkia niitä eläin ja snoopy kuvioisia yövaatteita mm). Nyt sieltä ei löydy vaatteita enää kenellekään. Ihan vasta pari vko sitten näin heidän ikkunassaan pitkästä aikaa todella kivan näköisiä vaatteita, oli pinkki musta vaalea neule ja joku toinenkin pinkki paita. Menin sovittamaan, mutta valitettavasti kaikki vaatteet sisälsivät polyesteriä, jota en periaatteen vuoksi osta. Pieniä fiilauksia noihinkin olisi tarvinnut, suunnittelijalla ei heillä taida olla kovin hyvä käsitys kohderyhmästään(toisaalta onko kellään) eikä siitä mitä kuluttajat suomessa toivoo.

Uskon, että nuoret, fuiksut aikuiset voisivat olla heidän kohderyhmänsä. Heillä pitäisi olla hyviä perusvaatteita, laadukkaissa materiaaleissa (ei mikromuoveja), tarpeeksi pitkiä paitoja, perusvärejä ja muotivärejä , ja ei samanlaisia kuin muissa paikoissa.

Vierailija
50/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä enää mikään pelasta. Koko konsepti pitäisi laittaa täysin uusiksi koska nykyisellään se ei pärjää mitenkään isojen halpavaateketjujen kanssa.

Kuka sitten upottaisi miljoonia ja miljoonia uppoavan ketjun täysuudistukseen? Ei varmaan montaa vapaaehtoista kättä nouse.

Nyt vaan reippaasti se armonlaukaus yritykselle ja kohti uusia seikkailuja.

Vierailija
51/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lle ei tosiaan kannata avata kauppaketjua, se on pääsy kielletty alta aikayksikön.

Badabum .. zing.

Vierailija
52/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi ikävää, mutta nyt olisi vika mahis uudistua ja helvetin äkkiä.

Vierailija
53/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun tilanne on noin epätoivoinen, on loppu aika väistämättä käsillä. Kannattavaa liiketoimintaa ei valitettavasti rakenneta säälipisteillä, vaan kysynnän täytyy olla aitoa. Työntekijöiden puolesta aina harmittaa, mutta Seppälä on ihan oikeasti tullut ketjuna ja brändinä tiensä päähän jo ajat sitten. Ihmettelen että se on vieläkin pystyssä, olisin kuvitellut konkurssin korjanneen jo 5-10 vuotta sitten. 

Vierailija
54/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden suunnitteluun pitäisi panostaa ja verkkokauppa kuntoon. Mikseivät kannattaisi vaikka suomalaisten nuorten suunnittelijoiden printtejä? Seppälän alerekissä oli joku aika sitten kaksi t-paitaa, joiden printeistä ei voinut ajatella mitään muuta kuin mitä v*ttua. Toisessa oli erilaisia numeroja ja numerosarjoja (rumalla fontilla), numerojen alla luki silver - l'amour. Toisessa paidassa oli teksti "sun is to flowers what smiles are to humans! :)" siis oikeasti oli tuo hymiö noin kirjoitettuna. Ja kyseessä sen aikuisten malliston, Seppälä Woman, paitoja :D

Vierailija
55/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni Seppälä kun koittaa kilpailla muiden massamuotiketjuliikkeiden kanssa, eikä tule pärjäämään (niinkun jo huomattu on). Jos etsin vaikka ihan peruspuuvilla toppia tai t-paitaa, ilman mitään plaaplaa-tekstejä, niin Seppälässä sellainen perustoppi maksaa 13 euroa, kun Henkkamaukassa vastaava maksaa 8 euroa. Ja kuitenkin kiinalaista työtä ovat, niin miksi ihmeessä ostaisin edes 5 euroa kalliimmalla kun viereiseen liikkeeseen menemällä säästän tuonkin 5 euroa. Ja nyt kun ihmisiä on paljon työttömänä niin tosiaan se raha ratkaisee. Lisäksi näiden massamuotiketjuen asiakkaita ovat myös teinit ja opiskelijat, joilla sitä rahaa ei ole rajattomasti käytössään, niinkuin ei tosin kellään, mutta pääasiakaskunta kun on varmaan nuorehkot ihmiset...

Lindexin muistan rämpineen myös hieman jumahtaneessa imagossa ja tylsässä maineessa joskus 10-15 vuotta sitten. Mutta jotain tapahtui ja Lindex nosti profiiliaan, vaatteet ovat raikkaita, houkuttelevia jne. Mallisto ei vaihdu niin usein kuin esim. H&M:ssä, mutta liike pärjää varmasti silti paremmin kuin Seppälä. Ulkomainen omistaja vaikuttaa ehdottomasti myös tässä pärjäämisessä.

Seppälän "imagonkohonnusyritykset" ovat viime vuosina olleet lähinnä...eeehh..niin mitä? Jotakin yhteistyöjuttuja Antti Tuiskun tai Minna Parikan(?) kanssa, mutta eivät ne ole olleet niin houkuttelevia että suuri osa ihmisistä olisi ollut edes tietoinen ko. kampanjoista. Lisäksi juurikin nuo tummat, synkät sävyt ympäri vuoden. Sukkia ja sukkahousuja olen tykännyt sieltä ostaa, samoin muutamat rintsikat olen ostanut. Wet'n Wild -meikkejä olen jäänyt kaipaamaan, niiden hinta-laatusuhde on/oli erinomainen.

Vierailija
56/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha selitellä ja vinkua laadun perään (jota niin harva oikeasti ostaa). Nettikauppa vain rulettaa ja erityisesti varmaan niiden keskuudessa jotka olisivat kohderyhmää. Teinit jaksaa kierrellä shoppailemassa, ei muut.

Vierailija
57/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälä oli 80-luvulla hot, sen jälkeen mennyt tasaisesti alamäkeen.

Vierailija
58/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellekin tuli tuo viesti. Riipaisi ensin, mutta sitten järki käteen: Panin kaiken toivoni uuteen omistajaan, mutta mikään ei muuttunut. Mitäänsanomattomia, PIENIÄ kokoja, ei jatkoon. Itse olen tyypillinen suomalainen nainen, en ns, rimppakinttu. Ei mitään minulle siellä.

59/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, kun suomalaiset firmat menee nurin. Mutta vaikea on kilpailla kiinafirmojen kanssa.

Kiinalaisfirmojen? HAH! Taidat tarkoittaa ruotsalaisia (mm. H&M, eräs maailman suurimmista) ja tanskalaisia (mm. Jack&Jones). Kyllä ruotsalaiset osaavat tehdä bisnestä. ;-)

Vierailija
60/74 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaalisen noloa oli edes yrittää avata liikkeitä ulkomailla (lähinnä Venäjällä ja Baltian maissa) niinkin typerällä nimellä kuin "Seppälä". Menisikö joku suomalainen liikkeeseen nimeltä "Młynarczyk"?

Suomalaiset ei vaan osaa näinkään yksinkertaisia asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi