Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäaitojen, itsekkäiden ja valehtelevien ihmisten arviointi/todellisen luonteen "tajuaminen"

Vierailija
18.05.2017 |

Tuli mieleen tuosta "kyky"-postauksesta tämä ja ajattelin aloittaa kokonaan uuden keskustelun aiheesta.

Olen monesti koulussa, työpaikoilla ja kavereiden esittelemien uusien tuttavuuksien kanssa tilanteessa, jossa huomaan pian, että joku tyyppi on pelkkää pintaa. Työpaikan narsisti tuli bongattua vuosia ennen kuin puolet osastosta oli sairaslomalla kyseisen tyypin vahingoittavan käytöksen vuoksi. Usein saan itse itselleni pskaa niskaan "ihanan, kivan ja positiivisen" ihmisen lyttäämisestä, ja moni ei sitten jälkikäteen enää muista, että taisin havaita ko. ihmisen epäaitouden jo ajat sitten. Nykyään puren hammasta ja olen hiljaa, koska en oikein jaksa, että minua pidetään myrkyllisenä tämän vuoksi.

Mutta olen viimeajat pohtinut, että mistä tämä ns. "kyky" nyt sitten juontaa juurensa. Olen omalla kohdallani tullut siihen tulokseen, että olen elänyt lapsuuden ja nuoruuden varpaillani. Perheessä sai pienestä saakka tarkkailla tuulta, äänenpainoja ja sanomisten kaksinaismerkityksiä. Ajauduin myös kaveriporukkaan, jossa oltiin ilkeitä, sarkastisia ja huijaavia ajoittain.

Muilla samankaltaista?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmiset, joilla ei ole eväitä tämän kaltaiseen arviointiin todnäk pitävät sinua ilkeänä ja kyynisenä. Eivätkä suostu uskomaan pahaa sanaa "ystävällisestä" ihmisestä.

Vierailija
2/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan järkeenkäyvältä, että harjaantuu ihmisen mikroilmeisiin, eleisiin ja asioiden yhdistelyyn enemmän, jos lapsesta asti sitä tekee. Jos on saanut elää tyytyväisen möllöttävää elämää ilman mitään ilkeämielisyyksiä niin sittenhän luottaa ihmisiin ihan eri tavalla. Ei se huono ole, tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tietyllä tapaa sama kyky. Mutta en näitä aistimuksiani mitenkään ilmi tuo, vaan hieman välttelen itse näitä henkilöitä. 

Aistin monesta, jos minusta puhutaan selän takana pahaa. Tai sitten monesti, jos kerron vaikka toistamiseen vaikka jotakin hieman yksityisempää asiaa itsestäni ja toinen vastaa hieman "epäluontevasti", niin huomaan että hän on puhunut asiasta jonkun muun kanssa ja tämä vastaus on oikeasti toisen mielipide. 

Välillä aika raskasta, koska ei mielestäni näitä asioita oikein voi tuoda ilmi. Varsinkaan en lähtisi muille mustamaalaamaan tiettyä henkilö vain omien arviointien takia. Suurin virhe mitä voi tehdä. En ihmettele, jos sinua pidetään myrkyllisenä tämän jälkeen. 

Vierailija
4/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut ihmiset on todella helppoja, voi vittuilla suoraan jos vaan pitää hymyn naamalla :D ap:n kaltaiset on vähän haaste, mutta tosiaan niin harvassa, että usein eivät saa syötettyä juttujaan muille

-vähän narsisti

Vierailija
5/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota kulisseja pitävää, omahyväistä, feikkaavaa porukkaa on blogit ja instagramit pullollaan. Se on nykyaikaa.

Vierailija
6/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tietyllä tapaa sama kyky. Mutta en näitä aistimuksiani mitenkään ilmi tuo, vaan hieman välttelen itse näitä henkilöitä. 

Aistin monesta, jos minusta puhutaan selän takana pahaa. Tai sitten monesti, jos kerron vaikka toistamiseen vaikka jotakin hieman yksityisempää asiaa itsestäni ja toinen vastaa hieman "epäluontevasti", niin huomaan että hän on puhunut asiasta jonkun muun kanssa ja tämä vastaus on oikeasti toisen mielipide. 

Välillä aika raskasta, koska ei mielestäni näitä asioita oikein voi tuoda ilmi. Varsinkaan en lähtisi muille mustamaalaamaan tiettyä henkilö vain omien arviointien takia. Suurin virhe mitä voi tehdä. En ihmettele, jos sinua pidetään myrkyllisenä tämän jälkeen. 

En ole riippuvainen kenen tahansa hyväksynnästä, joten en todellakaan kävele lasinsiruilla noin kuten sinä. Tämän vuoksi minulla on aidot, vahvat ja vakaat ystävyyssuhteet ja kaiken maailman pilipali-seläntakanapuhujat saa jatkaa matkaansa kun sellainen vastaan tulee.

Vierailija
7/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaha joku narsisteja kaikkialla -aloitus taas

Vierailija
8/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä hajottaa sen toisen ääripään laholatvat, jotka ei ymmärrä mitään veetuilua, huokauksia ja silmienpyörittelyä. Kiusallista sivustaseurattavaa kun jotakuta viedään ku litran mittaa.

Vierailija
9/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisestä mukamas erottaa aidon ja epäaidon, niin kerro minulle millainen on aito ihminen.

Vierailija
10/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah tätä av-neurootikkojen ketjua... ap todistelee, että omaa alitajuisia taitoja vaistota, kuka on aito ja kuka ei, ja vielä komppaa itseään väittämällä, että "kuka ei tätä usko itse, ei vaan omaa samaa taitoa"...

Eli jos olet eri mieltä, et vaan osaa ja oot kade...

Tuohon on paha sanoa muuta kuin että mites ne kaikki sadat kerrat ap, jolloin olet ollut jostakin sitä mieltä, että hän on itsekäs ja epäaito, mutta et koskaan saa muilta asiaa tukevaa kokemusta? Eli käytännössä kaikki kerrat, jolloin olet ARVANNUT VÄÄRIN?

Olet ihmisvihamielinen ja epäluuloinen. Joskus arvauksesi osuu oikeaan, enimmäkseen ei, mutta koska KAIKKI ihmiset (sinä mukaanlukien) ovat ajoittain epäaitoja ja ajoittain itsekkäitä eli sekä että, et myöskään yleensä saa selkeää vastatodistetta siitä, että olet tehnyt virhearvion.

Joten illuusiosi omasta selvänäköisyydestäsi jatkuu.

Ps. En toki väitä, ettetkö ehkä vaistoaisikin oman elämänkokemuksesi perusteella joitain teeskentelyjä herkästi, mutta kukaan ei vaistoa kaikkea ja jokainen tekee joskus virhepäätelmiä.

Vierailija
11/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah tätä av-neurootikkojen ketjua... ap todistelee, että omaa alitajuisia taitoja vaistota, kuka on aito ja kuka ei, ja vielä komppaa itseään väittämällä, että "kuka ei tätä usko itse, ei vaan omaa samaa taitoa"...

Eli jos olet eri mieltä, et vaan osaa ja oot kade...

Tuohon on paha sanoa muuta kuin että mites ne kaikki sadat kerrat ap, jolloin olet ollut jostakin sitä mieltä, että hän on itsekäs ja epäaito, mutta et koskaan saa muilta asiaa tukevaa kokemusta? Eli käytännössä kaikki kerrat, jolloin olet ARVANNUT VÄÄRIN?

Olet ihmisvihamielinen ja epäluuloinen. Joskus arvauksesi osuu oikeaan, enimmäkseen ei, mutta koska KAIKKI ihmiset (sinä mukaanlukien) ovat ajoittain epäaitoja ja ajoittain itsekkäitä eli sekä että, et myöskään yleensä saa selkeää vastatodistetta siitä, että olet tehnyt virhearvion.

Joten illuusiosi omasta selvänäköisyydestäsi jatkuu.

Ps. En toki väitä, ettetkö ehkä vaistoaisikin oman elämänkokemuksesi perusteella joitain teeskentelyjä herkästi, mutta kukaan ei vaistoa kaikkea ja jokainen tekee joskus virhepäätelmiä.

Kaikki ne sadat kerrat? Mitäköhän nyt oikein keuhkoat? Harvoin tulee vastaan ihmisiä, jotka on vahingollisella tavalla epäaitoja. Sosiaaliset tilanteet on usein tasapainoilua, joissa jokainen sortuu usein "epäaitouteen" mutta hyvällä tavalla. Halutaan olla avoimia, mukavia, kommentoidaan vähän itselle epätyypillisesti jne. Olen ehkä 8 ihmistä elämäni aikana tavannut, joiden kanssa oon mennyt heti varpailleni, ja varmaan myös tästä VÄHÄISYYDESTÄ johtuen en ole tajunnut, että olis ollut parempi olla tuomitsematta. Koska olen luullut, että asia on ilmiselvä kaikille muillekin. Sitten suuren hämmenyksen vallassa oon saanut seurata ihmeellistä teatteria, missä joku täys käärme makeilee joukot puolelleen ja lopulta jättää taakseen täystuhon.

Sä luit nyt paljon kaikkea teksistäni, jota siellä ei ollut. Jollain muulla on siis ylitulkintaongelma, kuin minulla.

Vierailija
12/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan helppoa: yksinkertaisesti kaikki muut ihmiset ovat pelkkää pintaa ja lähtökohtaisesti perseestä. En ymmärrä mitä ihmeellistä tämän "tajuamisessa" on? Olen tiennyt tämän aina.

Vierailija
13/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee raskasta koko ajan analysoida ja luokitella, kuka on aito ja kuka pintaa. Omakin olosi helpottuisi, jos antaisit muille hiukan armoa. Ihmiset ovat sellaisia kuin ovat ja silti ihmisiä.

Vierailija
14/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee raskasta koko ajan analysoida ja luokitella, kuka on aito ja kuka pintaa. Omakin olosi helpottuisi, jos antaisit muille hiukan armoa. Ihmiset ovat sellaisia kuin ovat ja silti ihmisiä.

Ei se ole mitään aktiivista ja tietoista. Ja joo, juurikin työpaikkani narsistia puolustettiin näillä samoilla sanoilla, en ymmärrä miksi pitäisi antaa armoa kenellekkään joka haluaa ja pyrkii tietoisesti vahingoittamaan muita. Kuten todettu, niin puolet osastosta saikulla hänen jäljiltään, pahiten kurmuutettu ollut puoli vuotta pois kun sai hänelle kiusattua täysromahduksen.

Ilkeille ja pahoille ihmisille armoa, miksi?

Vierailija
15/15 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Taas joku jeesus joka luulee olevansa niiiiiiin paljon parempi kuin muut. LOL!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme