Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys toimeentulotuesta

Vierailija
17.05.2017 |

Saan kelan työttömyyskassan ja asumistuen,eli elän tuen avuilla.Saamani tuki menee vuokraan,ruokamenoihin ja laskuihin.Karkeasti saan tukia noin 500e+320e yhteensä.En pysty maksamaan kaikkia laskujani ja olen joutunut siirtämään eräpäivää seuraavaan kuuhun kun taas saan tuen Kelalta.Minulla ei ole säästöjä enkä saa tutuilta apuja.Käsittääkseni toimeentulotukea haetaan vain ääritapauksissa esim.jos on ulosotossa tai yksinhuoltajana.Voinko siis hakea ttt tässä tilanteessa vaikka asun yksin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä toimeentulotukea voi hakea vaikka ei olisikaan ulosotossa tai yksinhuoltaja! Monet- monet muutkin hakee. Sellaisetkin jotka eivät ole eläissään olleet ulosotossa ja silti niillekin vaan myönnetään toimeentulotukea.

Se haku on ihan matikaa: tulot miinus menot. Jos menee alle sen rajan mitä ihmisellä pitää laskujen jälkeen jäädä elämiseen, niin tukea myönnetään. Eivät tarkista että onko ulosotossa eivätkä muuta laskelmia sen mukaan että onko yksinhuoltaja vai eikö ole. 

Laita hakemus menemään. Kyllä se siitä sitten selviää.

Vierailija
2/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuitenkin että todelliset menot on eri asia kuin Kelan huomioimat menot. Ei Kela noteeraa esim. luottokorttivelkoja tai osamaksujen lyhennyksiä mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet kyllä saamaan toimeentulotukea jos sinulla ei ole omaisuutta (säästöjä, osakkeita, kiinteistöjä,

kallista autoa tms.) Perusosa yksineläjällä on kai n. 400€, joka pitäisi jäädä käteen VÄLTTÄMÄTTÖMIEN laskujen (vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus yms.) jälkeen. Kelan sivuilta löytyy myös laskuri.

Laita heti hakemus tiliotteineen ja laskukopioineen Kelan nettisivuilla, tällä hetkellä päätöksiin menee edelleen kauemmin kuin normaalisti. Voit ottaa valokuvat laskuista ja liittää tiliotteet esim. pdf:nä nettin kautta. Siinähän se selviää.

Vierailija
4/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mutta sen takia kysyin koska on ihmisiä joilla ei oikeasti mene hyvin tai ei ole varallisuutta eivätkä saa muualta avustusta.

Saan juuri ja juuri maksettua tarvittavat menot ja nimenomaan en tee turhia ostoksia vaan lasken tarkkaan mitä seuraavalla kerralla ostan.Juuri kituutin Fairy purkin loppuun pienen pisaran käyttämällä joka kerta,no tulipa testattua senkin kestävyys.

Jos tulee jokin yllättävä sadan euron lasku niin en kyllä pystyisi maksamaan.Sen olen huomannut että jotkut firmat ovat ihan ymmärtäväisiä ja antavat lisäaikaa,jos selittää oman taloudellisen tilanteensa.

Katsoin Kelan sivuilla olevan laskurin avulla että saisin muutaman satasen toimeentulotukea,joka auttaisi tähän hätään.Olen kyllä kuullut että hakemuksissa menee nyt kauemmin.

Eniten stressaa kun en tiedä kuinka kauan tämä työttömyys vielä jatkuu.Olen vielä "nuori" ja haluan tehdä töitä,en mädäntyä kotona tekemättä mitään.Pelkään jos en saa pian töitä lamaannun ja eristäydyn kaikesta.

Vierailija
5/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli,Suomessa moni elää tuilla.Laita hakemus menemään vaan.

Vierailija
6/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkia laskuja sulle sit oikeen tulee? :o

Vierailija
7/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulet kyllä saamaan toimeentulotukea jos sinulla ei ole omaisuutta (säästöjä, osakkeita, kiinteistöjä,

kallista autoa tms.) Perusosa yksineläjällä on kai n. 400€, joka pitäisi jäädä käteen VÄLTTÄMÄTTÖMIEN laskujen (vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus yms.) jälkeen. Kelan sivuilta löytyy myös laskuri.

Laita heti hakemus tiliotteineen ja laskukopioineen Kelan nettisivuilla, tällä hetkellä päätöksiin menee edelleen kauemmin kuin normaalisti. Voit ottaa valokuvat laskuista ja liittää tiliotteet esim. pdf:nä nettin kautta. Siinähän se selviää.

Laitoin alapeukun siksi että tuo perusosa lasketaan menoihin mukaan eli sen perusosan saa kokonaan JOS ei ole mitään muita tuloja/tukia

Eli tulot miinus menot sis perusosan...

Vierailija
8/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan kelan työttömyyskassan ja asumistuen,eli elän tuen avuilla.Saamani tuki menee vuokraan,ruokamenoihin ja laskuihin.Karkeasti saan tukia noin 500e+320e yhteensä.En pysty maksamaan kaikkia laskujani ja olen joutunut siirtämään eräpäivää seuraavaan kuuhun kun taas saan tuen Kelalta.Minulla ei ole säästöjä enkä saa tutuilta apuja.Käsittääkseni toimeentulotukea haetaan vain ääritapauksissa esim.jos on ulosotossa tai yksinhuoltajana.Voinko siis hakea ttt tässä tilanteessa vaikka asun yksin?

Huh 820 euroa/kk. käteen. Ei ei tässä ole mitään järkeä.

Vierailija
9/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta ei saa edes rahaa kotivakuutukseen, lääkärilaskuihin tai lääkkeisiin. Näin Helsingissä. En olisi ikinä uskonut että jopa sossu hoiti nämä asiat paremmin.

Vierailija
10/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kituuttaa, kun se toimeentulotuki on sun oikeutesi siinä kuin muidenkin. Eikä sen saaminen sua veltostuta, jos sitä pelkäät. Sulla jää enemmän energiaa työn tai koulutuspaikan hakemiseen, kun ei tarvi koko ajan laskea senttejä.

Vierailija
11/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea voi hakea kuka vaan. Kyllä ne siellä sitten päättävät ketkä saa ja paljonko?

Vierailija
12/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelasta ei saa edes rahaa kotivakuutukseen, lääkärilaskuihin tai lääkkeisiin. Näin Helsingissä. En olisi ikinä uskonut että jopa sossu hoiti nämä asiat paremmin.

Kumma, että sain itse juuri Kelalta takaisin maksamani kotivakuutusmaksun n.100e.

Onko ap sekaisin vai mitä, tottakai aina voi hakea toimeentulotukea ja kannattaakin, jos epäilee vähänkin. Ei niitä kiinnosta käytätkö Fairyä vai et. Jos vuokran jälkeen jää käteen alle 500 niin hakemus menemään, ei se mitään maksakaan.

Vierailija
13/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuostahan ei varmaan mene yhtään vuokraankaan..?

Vierailija
14/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Olen töissä kasvihuoneella ja saan kuussa melkein saman verran palkkaa kuin sinä saat rahaa tuista.

Saat siis olla päivät tekemättä yhtään mitään ja saat rahat käyttöösi?

Miksi minulla on niin huono palkka?

Olen päivän jälkeen hyvin väsynyt ja viikonloppuisinkin todella väsynyt. Sinä varmasti jakselet hyvin kun et tee mitään kormittavaa.

Vierailija
15/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuostahan ei varmaan mene yhtään vuokraankaan..?

Eikös vuokra makseta asumistukena? Ja menee suoraan vuokranantajalle.

Vierailija
16/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet pois noista tuista. Ei veronmaksajilla ole varaa maksaa tuollaisia summia. Moni ei saa töistäkään tuollaisia summia saatana!

Vierailija
17/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnarttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu. Olen töissä kasvihuoneella ja saan kuussa melkein saman verran palkkaa kuin sinä saat rahaa tuista.

Saat siis olla päivät tekemättä yhtään mitään ja saat rahat käyttöösi?

Miksi minulla on niin huono palkka?

Olen päivän jälkeen hyvin väsynyt ja viikonloppuisinkin todella väsynyt. Sinä varmasti jakselet hyvin kun et tee mitään kormittavaa.

Ihanko kokopäivätyöstä tuollainen palkka? Eli tuntipalkka joku 4-5 euroa? Totta vitussa tarvitset paremman palkan.

Jos taas osapäivätyöstä, niin oot oikeutettu osittaiseen työttömyyskorvaukseen. Ja asumistukeen joka tapauksessa, jos ruokakunnassa ei ole sua rikkaampia.

Se ei oo toimeentulotukea hakevan vika, että sä et osaa pitää huolta itestäs.

Vierailija
18/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma, että sain itse juuri Kelalta takaisin maksamani kotivakuutusmaksun n.100e.

Onko ap sekaisin vai mitä, tottakai aina voi hakea toimeentulotukea ja kannattaakin, jos epäilee vähänkin. Ei niitä kiinnosta käytätkö Fairyä vai et. Jos vuokran jälkeen jää käteen alle 500 niin hakemus menemään, ei se mitään maksakaan.

Monelle työssäkäyvällekään ei jää vuokran jälkeen kuin satanen tai pari käteen...

Vierailija
19/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä ap maksaa vuokran ja näköjään yrittää maksaa muutkin laskut kun ei ole tt tukea hakenut.

Ap, saat tt tukea. Laita hakemus menemään.

Vierailija
20/25 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle työssäkäyvällekään ei jää vuokran jälkeen kuin satanen tai pari käteen...

Niin, ja silloin kannattaa hakea toimeentulotukea. Ei se ole mikään työttömysetuus!

t. itsekin pienipalkkainen, töissäkäyvä toimeentulotuen saaja