Nykymies ei uskalla sanoa omaa mielipidettään naiselle, kertoo asiantuntija iltiksessä
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201705162200133676_lz.shtml
Nykymies hännystelee ja peesailee naista ja piiloutuu naisen mielipiteiden taakse. Nykymies ei uskalla sanoa omaa mielipidettään, ei osaa olla suoraselkäinen. Siksi parisuhteet heikkenee ja seksuaalinen jännite niistä hiipuu. Naiset haluaisivat, että mies olisi Mies ja ottaisi kantaa, mutta mies vässyköi. Omankin kokemukseni mukaan näin on. Vaikka anelisin polvillani, että mies sanoisi oman (oikean) mielipiteensä johonkin asiaan eikä vain myötäilisi minua ja minun mielipidettä niin ei, miehestä ei saa mitään irti. Pah.
Kommentit (1120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä iso ongelma on nykykasvatuksen feminiinisyys. Pojista pitää kasvattaa poikia eikä tyttöjä - näettehän tuloksistakin, että naiset eivät feminiinisiin miehiin ole tyytyväisiä.
Tarvitsemme nopeasti poikien kasvatuksen vallankumouksen. Takaisin perinteisiä miehisiä arvoja ja ihanteita, kilpailua ja testosteronia. Tulee lopettaa ihmeellinen miehisyyden häpeäminen ja alkaa taas asettaa maskuliininen käytös sen ansaitsemalle korokkeelle.
Ajatelkaa, tämä on tulevaisuuden naisten hyväksi, koska heidän ei sitten tarvitse enää kärsiä perässävedettävistä epämiehistä.
Suomalainen mies ei puhu tunneistaan. Mieluummin hyppää järveen hukkumaan.
Miksi miehet eivät saa kertoa tunneistaan vaan pitää tarttua pulloon?
Luuletko, että ulkomailla "miehet puhuvat tunteistaan"? Ehkä Ruotsissa, missä muutenkin sukupuolierot halutaan tuhota kokonaan.
Juuri tuollainen "puhukaa tunteistanne" -kulttuuri on sitä myrkyllistä miesvihaa, joka tuhoaa suomalaisilta pojilta eväitä miehistymiseen. Ja sitten naiset valittavat liian epämiehekkäistä miehistä.
Oikeasti, naiset eivät ymmärrä miehiä, se on nähty todella räikeästi ja monta kertaa. Tarvittaisiin joku täysjärkinen miesasiamies sanomaan tämä asia tarpeeksi kärkkäästi julkisuudessa.
Miehet tekevät tunnetusti enemmän itsemurhia kuin naiset, mutta joo siis ihmeessä padotkaa tunteet sisällenne. Aina myös muistutetaan siitä, että miehet eivät ole ajatuksenlukijoita, mutta eivät ole naisetkaan. Jos ei osaa sanoa, että tämä tuntuu minusta pahalta, niin ei kannata haaveilla esimerkiksi kovin kaksisesta parisuhteesta.
Suomalaiset miehet surmaavat itsensä, koska eivät halua elää suomalaisten naisten kanssa.
No ettekö te luojan tähden aikuiset ihmiset voi sen verran ottaa vastuuta omista valinnoistanne, että jättäydytte sinkuksi jos ne naiset on niin kamalia?
Niinhän me jättäydytäänkin, samalla masentuen ja eristäytyen sosiaalisesta elämästä.
Eikö miehillä ole muita ystäviä kuin vaimo? Sukulaisia? Mitään sisältöä elämässä? Kauhistuttaa ajatuskin, että pitäisi olla jonkun ihmisen ainoa elämän sisältö ja tarkoitus.
Ulkopuolisena vastaan että kyllä näin usein on.
Tutkimusten mukaan miehillä ei usein ole välttämättä kavereita. Vaimo on paras ystävä ja työkaverit ja ehkä harrastuskaverit.Itse allekirjoitan asian. Nykypäivän naiset tykkää sosiaalisesti vilkkaista miehistä. Nämä miehet joilla ri ole kuin vaimo taas ovat 100% lojaaleja ja usein hyviä perheenisiä.
Minäkin allekirjoitan asia. Ei se tarkoita, ettei ole sisältöä elämässä, jos panostaa perheeseen, lapsiinsa, työhönsä ja johonkin harrastukseensa. Jos tuohon vielä lisäisi paljon kavereita, niin ei paljon miestä näkyisi kotona, eikä vaimoon tulisi paljoa panostettua. Moni nykynainen kuitenkin näköjään kaipaa tuollaista miestä, ettei vaan tulisi tylsää.
Kumma kyllä naisilla mahtuu elämään yleensä myös ystäviä ja silti pystyy olemaan ihan läsnä kotona. Kaverittomuus on minusta molemmille sukupuolille vaarallista, ei todellakaan ole hyvä, että ainut sosiaalinen kontakti ja kaveri on oma puoliso. Minusta parisuhteessa myös molemmilta pitää löytyä sellaista joustoa, että kaverisuhteiden ylläpitäminen onnistuu myös perheen perustamisen jälkeen. Mitäs sitten jos se ero tulee, ja kaikki kaverisuhteet on katkenneet kun on pitänyt "panostaa puolisoon"?
Naisille ystävyyden ylläpitäminen on puhumista, miehille yhdessä tekemistä. Nainen voi siis oikein hyvin viettää aikaansa ystävänsä kanssa puhelimessa samalla kun laittaa ruokaa, vahtii lapsia jne. Miehen taas on lähdettävä kotoa pois tapaamaan ystäväänsä ja tekemään tämän ystävänsä kanssa yhdessä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä että naiset eivät tiedä mitä haluavat. Naiset haluavat vallan kotona, mutta samlla haluaisivat että mies on vahva. Vähän sama juttu kuin vanhempiaan pomottava lapsi, joka on liian suurissa saappaissa ja kokee olonsa turvattomaksi.
Höpö höpö: nainen sanan tilalle "mies" ja pitää ihan paikkansa.
Se nyt on ihan tiedossa oleva tosiasia että naisilla on pääsääntöisesti päätösvalta kotona.
En ala nyt väittelemään kanssasi että onko tuo "tosiasia" vai ei. Mutta jos oletetaan että se on tosiasia. Niin miksi miehet sitten ovat luovuttaneet naiselle kaiken päätösvallan? Ei nainen jaksa olla se, joka aina päättää kaikesta. Se jolla on valta, on myös vastuu (päätöksistä). Ei nainen jaksa olla aina se, jolla on kaikki vastuu.
No ensinnäkin on sellainen asia kuin laki. Naisella on totaallinen päätäntävalta lapsesta. Nainen saa lain mukaan jopa raiskata miehen ja mies joutuu maksamaan elarit. Tai nainen voi tehdä abortin vaikka mies sanoisi mitä. Nainen voi myös antaa lapsen pois ilman että miehellä on siihen mitään sanomista. Ihan lain mukaan.
Mitä tulee parisuhteeseen niin ongelma on siinä että miehen suurin haave elämässä on saada parisuhde naisen kanssa. Mutta jos nainene i saa tahtoaan läpi joka asiassa niin nainen jättää miehen. Joten miehellä on kaksi mahdollisuutta: tehdä mitä nainen haluaa tai olla yksin. Jos valitsee yksinolon niin mies tulee olemaan ilman seksiä lopun elämäänsä lähes varmasti (keskimääräinen mies) ja hän tulee masentumaan ja syrjäytymään.
Siinä on keskimääräisen miehen valinnat.
"Rikoslain määritelmä
20 luku. Seksuaalirikoksista
1 § Raiskaus.[10]
Joka pakottaa toisen sukupuoliyhteyteen käyttämällä henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai uhkaamalla käyttää sellaista väkivaltaa, on tuomittava raiskauksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi.
Raiskauksesta tuomitaan myös se, joka käyttämällä hyväkseen sitä, että toinen tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden, pelkotilan tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan.
Yritys on rangaistava."
Nainen ei todellakaan ole yhtään sen oikeutetumpi raiskauksiin kuin mies.
Suomessa raiskauksesta saa vain ehdollista. Mutta edelleenkin mies joutuu maksamaan elatusmaksut jos nainen tulee raskaaksi.
Sitä paitsi se että mies yrittää todistaa että nainen raiskasi sen on melkoinen urakka. Yksikään poliisi ei usko että nainen pakotti miehen seksiin. Jo sen takia että naisella ei ole voimaa pakottaa miestä. Eikä meistä voi raiskata normaalioloissa nainen emätin yhdynnällä.
Kun ei poliisi usko sitäkään että nainen olisi hakannut miestä vaan nauraa päin naamaa. Kyllä olen nähnyt sen ihan itse kun poliisi nauraa miehelle joka soittaa poliisit kun nainen hakkaa.
Suomessa syntyvistä lapsista ei varmasti kovin moni ole saanut alkuaan niin, että nainen väkisin täysin vastoin miehen tahtoa sitoo miehen kiinni sänkyyn, tekee käsi- tai suupelillä hänelle seisokin ja sitten ratsastaa miehellä kunnes mies laukeaa. Tuo taitaa pikemminkin olla sinun fantasia, jonka toivot tapahtuvan sinulle. Todellisuudesta tuo on sen verran kaukana, että muuta syytä jutuillesi ei ole kuin fantasiasi levittäminen.
Kaverini on nähnyt kun nainen raiskaa miehen.
Aioin kirjoittaa tarkemman kuvauksen, mutta asianomaiset ehkä lukevat tätä palstaa, enkä viitsi jäädä asian levittämisestä kiinni. Mies oli kuitenkin humalatilansa takia täysin tajuton, eikä edes tiennyt mitä hänelle tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä että naiset eivät tiedä mitä haluavat. Naiset haluavat vallan kotona, mutta samlla haluaisivat että mies on vahva. Vähän sama juttu kuin vanhempiaan pomottava lapsi, joka on liian suurissa saappaissa ja kokee olonsa turvattomaksi.
Ei mies voi vastuuttaa naista tästä asiasta. Mies kantaa itse vastuun siitä, jos hän ei ole suoraselkäinen tai uskalla sanoa omaa mielipidettään. Älä vetoa siihen mitä naiset haluavat tai naiset eivät halua. Miehen tulee olla mies riippumatta siitä mitä "naiset haluavat".
Jos tosimies haluaa, että kotona on rauha maassa, hänen JOUTUU taipumaan, vaikka olisi mitä mieltä. Riittaa ei voi jatkaa loputtomiin, vaan se joko päättyy kompromissiin tai toisen voittoon. Jos kompromissia ei synny, mies häviää.... koska ei halua kinastella loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...Vaikka anelisin polvillani, että mies sanoisi oman (oikean) mielipiteensä johonkin asiaan eikä vain myötäilisi minua ja minun mielipidettä niin ei, miehestä ei saa mitään irti. Pah.
Ja sitten kun sanoo sen oman rehellisen mielipiteen, joka ei sovikkaan naiselle, niin hän kiukuttelee ja pihtaa pari kuukautta.
Älä viitsi olla idiootti. Minä nimenomaan haluan sen rehellisen mielipiteen, koska haluan tuntea mieheni. En pysty tutustumaan mieheeni, jos hän ei koskaan kerro mielipiteitään. Ja en ole pihdannut koskaan, vaan ollut aina se halukkaampi osapuoli. Libidoni sattuu olemaan korkea, varmaan siksi haluan aina seksiä. Minun mielestä pihtarit pitää jättää, oli ne sitten naisia tai miehiä. Olen myös sanonut aina miehilleni, että jos vaikuttaa siltä, että kiukuttelen turhasta, niin kannattaa vain kantaa minut sänkyyn ja ottaa minut, niin johan kiukutteluni loppuu. Koska minä kiukuttelen vain seksin puutteen vuoksi.
Ap.
Jaa ei vastaus kelvannut arvon rouvalle. Mielenkiintoinen asenne keskusteluun. Eli vain silloin saa vastata jos on samaa mieltä kanssasi?
Aikanaan yksi tyttöystävä kyseli mielipidettä verhojen valintaan ja ilmeisesti oli väärin vastata, että minulle on ihan se ja sama mitä siinä ikkunan edessä roikkuu.
Tai jos vaimo ehdottaa jotain kissanristiäistä tympeiden sukulaistensa luona ja sanon rehellisesti, että en halua lähteä, niin johan on sota pystyssä.
Sinä haluat kuulla totuuden, kaikki naiset eivät. Tai heille kelpaa vain heidän näkemyksensä mukainen totuus.
Sinun ongelmasi on halveksuva asenne kotia ja naisen sukulaisia kohtaan. Herää kysymys, että miksi sitten olit naisen kanssa ja mitä sait suhteesta? Luuletko, että jos olisi parisuhteessa miehen kanssa, mies hyväksyisi negatiivisen asenteesi? Minä en hyväksy tuollaista typerää suhteutumista edes teiniltä saati sitten aikuiselta mieheltä.
Et varmaan huomannut, että kohdistit neljä lausetta henkistä väkivaltaa tätä aiempaa vastaajaa kohtaan?
Ehkä ne vössykkä miehet on ottaneet opikseen, eikä mee samaan halpaan uudelleen? Siis tyttöystävä/vaimo pyytänyt miehen mielipiteen, sanomaan rehellisesti mitä on mieltä...Se mies on tyhmyyksissään uskonut, että voi kertoa. Seurauksena lähestulkoon ero ja pitkät keskustelut kumppanin huomioon ottamisesta ja toisen ihmisen mielipiteiden hyväksymisestä.
Toinen vaihtoehto:miehellä ei ole aavistustakaan asiasta, saati mielipidettä
Kolmas: asialla ei ole niin väliä, pääasia ettei tarvitse "keskustella" asiasta myöhemmin (lue: riidellä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies voi vastuuttaa naista tästä asiasta. Mies kantaa itse vastuun siitä, jos hän ei ole suoraselkäinen tai uskalla sanoa omaa mielipidettään. Älä vetoa siihen mitä naiset haluavat tai naiset eivät halua. Miehen tulee olla mies riippumatta siitä mitä "naiset haluavat".
Jos tosimies haluaa, että kotona on rauha maassa, hänen JOUTUU taipumaan, vaikka olisi mitä mieltä. Riittaa ei voi jatkaa loputtomiin, vaan se joko päättyy kompromissiin tai toisen voittoon. Jos kompromissia ei synny, mies häviää.... koska ei halua kinastella loputtomiin.
Mulle on psykologit sanoneet, että naisen kanssa ei kannata olla eri mieltä, tai ainakaan ilmaista sitä. Naiset ovat verbaalisesti miehiä lahjakkaampia ja pystyvät kyllä jatkamaan riitaa vaikka kuinka pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat myöntelijöitä.
Minä en ole. Siinä onkin isoin syy miksi olen sinkku.Naiset vihaavat jyrkkiä mielipiteitä asioista.
Liitot kestää vain sen pohjalta kuin miehet myötäilee.Oman parhaan kaverin emännän kanssa en tule yhtään toimeen. Koska häntä pitää myötäillä jatkuvasti. En tajua miten tossun alla elämää kaverini jaksaa...
No minä vihaan jyrkkiä mielipiteitä. En tule toimeen mustavalkoisen ajatusmaailman omaavien kanssa, koska on ihan mahdotonta keskustella mistään. Jotenkin minusta tuntuu, että tuo kaverisi emäntä on kaltaisesi, ja kaverisi taas tahdoton perässävedettävä.
Minä viihdyn sellaisen ihmisen seurassa, jolla on avoin ajatusmaailma ja joka myös kasvaa ja muuttuu ihmisenä, niin ettei ole täysin ennalta-arvattava.
Vauvapalstan olettajat taas vauhdissa.
Ensinnäkin olen erittäin joustava ihminen. Se että oman PERUSTELLUN mielipiteen asiaan aiheuttaa kiukku myrskyn tai itkun NIIN se on VOIVOI.
Mielipiteeni on aina perusteltuja. Naiset ja ylipäätänsä ihmiset joita pitää myötäillä on 100% itse joustamattomia.
Ei lisättävää enää.
No älä nyt kiihdy. Tottakai saat olla juuri sellainen kuin olet, minä vältän sinua ja kaltaisiasi ja yleensä onnistun siinä hyvin. Ei minun tarvitse itkeä eikä myrskytä, minulle riittää seuraa juuri niin paljon kuin tarvitsen ja haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa parisuhteesta on tullut loputon valtataistelu? Ja miksi ihmeessä?
Siinä, kun feminismi alkoi nostaa päätään.
Miksi?
Taisteleeko miehet samalla tavalla vallasta myös töissä? Meillä ainakin on vastuu alueet jaettu eikä sen jälkeen napista kaiken aikaa siitä että miksi sinä päätät tuosta, miksi minun mielipidettäni ei kuulla ja toteuteta kaikissa asioissa.Naiset ainakin taistelee keskenään.
En ole kyllä vielä missään työpaikassa nähnyt sellaista valtataistelua joka tässäkin ketjussa tulee esille vaikka naisvaltaisella alalla olenkin.
Jos jonkun tehtävänä on ollut hankkia verhot ei niitä kyllä kukaan ole lähtenyt vaihtamaan välittömästi sen takia että ei saanutkaan valita mieleisiään. Joskus toki on neuvoteltu ehkä riidellenkin siitä kuka seuraavalla kerralla saa verhot hankkia tai pitäisikö budjettia pienentää tai suurentaa. Enkä koskaan ole kuulut kenenkään sanovan myös toisen valitsemista verhoista että ei voisi vähempää kiinnostaa. Joskus niistä voidaan sanoa oma mielipide vaikka se ei valintaan enää vaikuttaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ketju on mitä mainioin osoitus siitä, kuinka miesten mielipiteet mitätöidään ja naisen pitää saada vaikka väkisin tuntea olevansa oikeassa ; ) Heli Vaaranenkin puhui samasta asiasta, ja siitäkös nousi myrsky mammapalstalla.
Minusta olisi kauhean mielenkiintoista kuulla tavallisten miesten mielipiteitä asiaan, mutta koska tiedän, että tämän palstan ulkopuolella suurin osa miehistä ei vihaa naisia ja käsittele maskuliinisuutta tympeästi jonkun puhumattomuuden ja testosteronin hajuisen kilpailuvietin kautta, on vaikea ottaa tosissaan viestejä kuten "miehet tekee itsemurhan koska ei kestä naisia", "miesten kehottaminen puhumaan tunteistaan on miesvihaa", "on aika asettaa maskuliininen käytös sen ansaitsemalla korokkeelle", "nainen saa lain mukaan raiskata miehen ja saa silti elarit", saatika että pystyttäisi puhumaan asiasta tekemättä törkeitä yleistyksiä kuten "KAIKKI naiset/miehet AINA sitä ja tätä".
Räksynräksyn. Tässäkin ketjussa on vaikka kuinka paljon asiallisiakin vastauksia, mutta kun ne eivät ole mieleisiäsi , alat rakentelemaan olkiukkoja ja haukkumaan miehiä.
Etkö todella näe omaa palstakäyttäytymistäsi? ; )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä iso ongelma on nykykasvatuksen feminiinisyys. Pojista pitää kasvattaa poikia eikä tyttöjä - näettehän tuloksistakin, että naiset eivät feminiinisiin miehiin ole tyytyväisiä.
Tarvitsemme nopeasti poikien kasvatuksen vallankumouksen. Takaisin perinteisiä miehisiä arvoja ja ihanteita, kilpailua ja testosteronia. Tulee lopettaa ihmeellinen miehisyyden häpeäminen ja alkaa taas asettaa maskuliininen käytös sen ansaitsemalle korokkeelle.
Ajatelkaa, tämä on tulevaisuuden naisten hyväksi, koska heidän ei sitten tarvitse enää kärsiä perässävedettävistä epämiehistä.
Suomalainen mies ei puhu tunneistaan. Mieluummin hyppää järveen hukkumaan.
Miksi miehet eivät saa kertoa tunneistaan vaan pitää tarttua pulloon?
Luuletko, että ulkomailla "miehet puhuvat tunteistaan"? Ehkä Ruotsissa, missä muutenkin sukupuolierot halutaan tuhota kokonaan.
Juuri tuollainen "puhukaa tunteistanne" -kulttuuri on sitä myrkyllistä miesvihaa, joka tuhoaa suomalaisilta pojilta eväitä miehistymiseen. Ja sitten naiset valittavat liian epämiehekkäistä miehistä.
Oikeasti, naiset eivät ymmärrä miehiä, se on nähty todella räikeästi ja monta kertaa. Tarvittaisiin joku täysjärkinen miesasiamies sanomaan tämä asia tarpeeksi kärkkäästi julkisuudessa.
Miehet tekevät tunnetusti enemmän itsemurhia kuin naiset, mutta joo siis ihmeessä padotkaa tunteet sisällenne. Aina myös muistutetaan siitä, että miehet eivät ole ajatuksenlukijoita, mutta eivät ole naisetkaan. Jos ei osaa sanoa, että tämä tuntuu minusta pahalta, niin ei kannata haaveilla esimerkiksi kovin kaksisesta parisuhteesta.
Suomalaiset miehet surmaavat itsensä, koska eivät halua elää suomalaisten naisten kanssa.
No ettekö te luojan tähden aikuiset ihmiset voi sen verran ottaa vastuuta omista valinnoistanne, että jättäydytte sinkuksi jos ne naiset on niin kamalia?
Niinhän me jättäydytäänkin, samalla masentuen ja eristäytyen sosiaalisesta elämästä.
Eikö miehillä ole muita ystäviä kuin vaimo? Sukulaisia? Mitään sisältöä elämässä? Kauhistuttaa ajatuskin, että pitäisi olla jonkun ihmisen ainoa elämän sisältö ja tarkoitus.
Ulkopuolisena vastaan että kyllä näin usein on.
Tutkimusten mukaan miehillä ei usein ole välttämättä kavereita. Vaimo on paras ystävä ja työkaverit ja ehkä harrastuskaverit.Itse allekirjoitan asian. Nykypäivän naiset tykkää sosiaalisesti vilkkaista miehistä. Nämä miehet joilla ri ole kuin vaimo taas ovat 100% lojaaleja ja usein hyviä perheenisiä.
Minäkin allekirjoitan asia. Ei se tarkoita, ettei ole sisältöä elämässä, jos panostaa perheeseen, lapsiinsa, työhönsä ja johonkin harrastukseensa. Jos tuohon vielä lisäisi paljon kavereita, niin ei paljon miestä näkyisi kotona, eikä vaimoon tulisi paljoa panostettua. Moni nykynainen kuitenkin näköjään kaipaa tuollaista miestä, ettei vaan tulisi tylsää.
Kumma kyllä naisilla mahtuu elämään yleensä myös ystäviä ja silti pystyy olemaan ihan läsnä kotona. Kaverittomuus on minusta molemmille sukupuolille vaarallista, ei todellakaan ole hyvä, että ainut sosiaalinen kontakti ja kaveri on oma puoliso. Minusta parisuhteessa myös molemmilta pitää löytyä sellaista joustoa, että kaverisuhteiden ylläpitäminen onnistuu myös perheen perustamisen jälkeen. Mitäs sitten jos se ero tulee, ja kaikki kaverisuhteet on katkenneet kun on pitänyt "panostaa puolisoon"?
Naisille ystävyyden ylläpitäminen on puhumista, miehille yhdessä tekemistä. Nainen voi siis oikein hyvin viettää aikaansa ystävänsä kanssa puhelimessa samalla kun laittaa ruokaa, vahtii lapsia jne. Miehen taas on lähdettävä kotoa pois tapaamaan ystäväänsä ja tekemään tämän ystävänsä kanssa yhdessä jotain.
Pitää varmaan osittain ihan paikkansa kyllä. Siksi sitä joustoa pitääkin löytyä, parisuhteen molemmille osapuolille pitää löytyä mahdollisuuksia ylläpitää ystävyyssuhteita haluamallaan tavalla. Kaverittomien miesten ihannointi lojaaleina ja hyvinä perheenisinä on typerää, sillä kaikki tarvitsevat ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Itse hankin kerran suihkuverhon joka soveltui oikein hyvin kylpyhuoneen väreihin.
Exäni näki sen ja seuraavana päivänä siinä oli äkillisesti ihan toinen uusi suihkuverho, joka oli tylsän näköinen kohokuvioitu muovikalvo ja lisäksi se haisi karmeasti kemikaaleille. Siihen se sitten jäi ja se oikean värinen siirtyi varastoon. Haju haihtui jo puolen vuoden kuluttua.
Ihan vain anekdoottina päätäntävallasta.
Miksi annoit hänen tehdä niin?
Koska mielipaha näkyi hänestä niin selvästi jos tein jotain mistä hän ei pitänyt.
Alussa yritin tasapuolista päättämistä asioista yhdessä, mutta se luisui pian siihen, että vain hänen päätöksensä oli se oikea. Jopa niin, että luulin joskus jostain asiasta, että siitä oli sovittu tehtävän kuten ehdotin, mutta sitten asia menikin hänen tavallaan ja kun sitä ihmettelin, niin hän kertoi minun mielipiteeni olleen huono ja siksi hän teki kuten itse halusi.
Meillä oli jopa hysteerinen itkukohtaus jopa siitä kun en antanut periksi siitä kumpaan päähän autosta laitetaan parempikuntoiset renkaat. Itki suihkun nurkassa ja väitti että rääkkään häntä.
Sitten vuoden kuluttua hän oli samaa mieltä kuin minä ja väitti olleensa aina juuri sitä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ketju on mitä mainioin osoitus siitä, kuinka miesten mielipiteet mitätöidään ja naisen pitää saada vaikka väkisin tuntea olevansa oikeassa ; ) Heli Vaaranenkin puhui samasta asiasta, ja siitäkös nousi myrsky mammapalstalla.
Minusta olisi kauhean mielenkiintoista kuulla tavallisten miesten mielipiteitä asiaan, mutta koska tiedän, että tämän palstan ulkopuolella suurin osa miehistä ei vihaa naisia ja käsittele maskuliinisuutta tympeästi jonkun puhumattomuuden ja testosteronin hajuisen kilpailuvietin kautta, on vaikea ottaa tosissaan viestejä kuten "miehet tekee itsemurhan koska ei kestä naisia", "miesten kehottaminen puhumaan tunteistaan on miesvihaa", "on aika asettaa maskuliininen käytös sen ansaitsemalla korokkeelle", "nainen saa lain mukaan raiskata miehen ja saa silti elarit", saatika että pystyttäisi puhumaan asiasta tekemättä törkeitä yleistyksiä kuten "KAIKKI naiset/miehet AINA sitä ja tätä".
AV-palstan miehistä harva edustaa ns. tavallista ja normaalia. Täällä on syrjäytyneiden ja naisvihaajien miesjoukko; etenkin näin päivällä. Ne normaalit on töissä.
Quuhyty2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Itse hankin kerran suihkuverhon joka soveltui oikein hyvin kylpyhuoneen väreihin.
Exäni näki sen ja seuraavana päivänä siinä oli äkillisesti ihan toinen uusi suihkuverho, joka oli tylsän näköinen kohokuvioitu muovikalvo ja lisäksi se haisi karmeasti kemikaaleille. Siihen se sitten jäi ja se oikean värinen siirtyi varastoon. Haju haihtui jo puolen vuoden kuluttua.
Koska mielipaha näkyi hänestä niin selvästi jos tein jotain mistä hän ei pitänyt.
Alussa yritin tasapuolista päättämistä asioista yhdessä, mutta se luisui pian siihen, että vain hänen päätöksensä oli se oikea. Jopa niin, että luulin joskus jostain asiasta, että siitä oli sovittu tehtävän kuten ehdotin, mutta sitten asia menikin hänen tavallaan ja kun sitä ihmettelin, niin hän kertoi minun mielipiteeni olleen huono ja siksi hän teki kuten itse halusi.
Meillä oli jopa hysteerinen itkukohtaus jopa siitä kun en antanut periksi siitä kumpaan päähän autosta laitetaan parempikuntoiset renkaat. Itki suihkun nurkassa ja väitti että rääkkään häntä.
Sitten vuoden kuluttua hän oli samaa mieltä kuin minä ja väitti olleensa aina juuri sitä mieltä.
Ai niin ja hän myös valitti siitä miten hän aina joutuu päättämään kaikesta.
No kai joutui kun mikään muu ei kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV-palstan miehistä harva edustaa ns. tavallista ja normaalia. Täällä on syrjäytyneiden ja naisvihaajien miesjoukko; etenkin näin päivällä. Ne normaalit on töissä.
Itse olen tauolla, juon teetä ja odotan että työkohde jäähtyy käsittelykuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räksynräksyn. Tässäkin ketjussa on vaikka kuinka paljon asiallisiakin vastauksia, mutta kun ne eivät ole mieleisiäsi , alat rakentelemaan olkiukkoja ja haukkumaan miehiä.
Etkö todella näe omaa palstakäyttäytymistäsi? ; )
No ne asialliset viestit ovatkin olleet mielenkiintoisia ja niihin on mielestäni tullut myös asiallisia vastauksia. Molemminpuolinen, keskustelun tappava vittuilu alkaa yleensä noista edellisessä viestissä mainituista.
Quuhyty2 kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Ai niin ja hän myös valitti siitä miten hän aina joutuu päättämään kaikesta.
No kai joutui kun mikään muu ei kelvannut.
Ihme hysteerikot sinua kiinnostaa.
.
Omassa lähipiirissäni kikaan nainen ei saa itkukohtauksia renkaista. 3 meistä vaihtaa ne itse (2 näistä sinkkuja, 3. muuten vain insinööri).
Vierailija kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Quuhyty2 kirjoitti:
Takuulla ihan helvetin kaunis nainen eli valittu pärstäkertoimella?
Hän se minut valitsi ja sitkeytensä takia hairahduin.
Ei hän ruma ole vieläkään... luultavasti... en ole nähnyt muutamaan vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsit sitten haukkumaan miehiä, päiväsi kohokohta? Ja mitätöimään kaikki miesten vastaukset tässäkin ketjussa omilla yleistyksilläsi ;) Täytyy sanoa, että ihminen joka kuvittelee että tänä päivänä tehdään töitä vain klo 8-16, on todella yksinkertainen noin muutoinkin.
Quuhyty2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tauolla, juon teetä ja odotan että työkohde jäähtyy käsittelykuntoon.
Sinun kokemuksistasi onkin ollut mielenkiintoista lukea.