Nykymies ei uskalla sanoa omaa mielipidettään naiselle, kertoo asiantuntija iltiksessä
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201705162200133676_lz.shtml
Nykymies hännystelee ja peesailee naista ja piiloutuu naisen mielipiteiden taakse. Nykymies ei uskalla sanoa omaa mielipidettään, ei osaa olla suoraselkäinen. Siksi parisuhteet heikkenee ja seksuaalinen jännite niistä hiipuu. Naiset haluaisivat, että mies olisi Mies ja ottaisi kantaa, mutta mies vässyköi. Omankin kokemukseni mukaan näin on. Vaikka anelisin polvillani, että mies sanoisi oman (oikean) mielipiteensä johonkin asiaan eikä vain myötäilisi minua ja minun mielipidettä niin ei, miehestä ei saa mitään irti. Pah.
Kommentit (1120)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kyllä perin kummallisia miehiä kirjoittelemassa. Omassa tuttavapiirissä miehet kyllä näyttää sanovan mieliliteitään vaimoilleen ihan rohkeasti eikä kukaan tunnu kamalasti pelkäävän eroa vaan ihan tasapainoisilta suhteilta näyttävät.
Totta, en tajua koko ketjua. Kaipa jengi haluaa taas öyhöttää, näitä ketjuja täällä riittää. Yleensä otetaan joku tutkimus, kysely, asiantuntija juttu ip lehdestä tyyliin; Hörökorvaisilla ihmisillä on taipumus kastella allensa yöllä, siitä sitten ei hörökorvaiset ja hörökorvaiset jankuttaa 1000sivua. Sama toimii mies/nainen etuliitejutuissa yleistämällä.
Nuo asiantuntijat tietää tottakai paremmin kuka sinä olet ja mitä haluat kun sinä itse.
Kyllä tuo otsikko on niiiin totta kun olla ja voi, että oikein ihmetyttää että tätä on kommentoitu yhtäkään kertaa, saati näin monta. Useimpien naisten elämäntehtävä kun tuntuu olevan jäkättää koko ajan miehen tekemisistä. Jos mun pitäis valittaa ees murto-osa, niin olisin eronnut jo ajat sitten. Ilmeisesti naiset ei vaan tajua tai myönnä sitä, että tekevät niin koko ajan. Nillitettään miehelle ja koko keskustelu kerrataan jokaiselle vastaantulijalle. Ei oikeasti jaksa kuunnella.
-N-
Se nyt vaan on niin että miehet haluaa löytää syyllisen kaikkeen jostain muusta kuin itsestään. Tekee nainen mitä vaan niin hän on pahan alku ja juuri. Jo raamatun keksineet miehet laittoivat kuvitteellisen Eevan poimimaan omenan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset haluavat väkisin riidellä puolisonsa kanssa? Miehet eivät halua. Tästä tässä on kysymys.
Miksi miehet kuvittelevat mielipiteen ilmaisun riitelynä? Tai erimielisyyden riitelynä? Eniten ärsyttää kysyä miehen mielipidettä isommissa hankinnoissa kuten sohva, kaikki on ihan samaa siihen asti kunnes sohva mätkähtää keskelle olkkaria. "Miks tämmönen? Mä olisin halunnu semmosen missä on sitä, tätä ja tota....."
Em. esimerkistä tulkitsen että miehet haluavat päästä kitisemään ja kiukuttelemaan kuin kakarat ja ovat siksi hiljaa kunnes päätökset on tehty ja pääsee valittamaan.
Koska miehet ei jaksa jankata asioista. Asiat pitäisi olla kerralla selvä.
Nainen:Haluatko lapsen?
Mies: En halua.
Sillä siisti. Asiaan ei enää palata IKINÄ!
Jos naiselle ei kelpaa niin sitten lähtee muualle.
Päteekö tämä sama niihin pienemmän kaliiberin kysymyksiinkin, kuten vaikka sohvan tai lomamatkan valintaan?
Pätee. Kerta pitäisi riittää eikä asiasta pitäisi jankata.
Wow, no nyt on periaatteen mies linjoilla. Koko elämä on valmiiksi suunniteltu 18-vuotiaana eikä piiruakaan muuteta myöhemmin. Kun parikymppinen tyttöystävä kysyy jotain, aihe on sillä käsitelty ja päätös pitää vielä viisikymppisenä.
Itse olen ollut miehen kanssa nuoresta. Kumpikin on kasvanut ja kehittynyt vuosien varrella, entiset mielipiteet on vaihtuneet moneen kertaan. Puolisosta löytyy vuosikymmeniä myöhemmin uusia puolia kuten myös minusta. Me oltaisiin erottu jo vuoden seurustelun jälkeen, jos emme olisi oppineet keskustelemaan ja ottamaan toisen mielipiteitä huomioon. Tuollaisesta jäykkäselkäisestä ihmisestä ei ole eliniän mittaiseen parisuhteeseen. Mutta kukin tavallaan, mitä nyt pitääkään tärkeänä.
Minulla on ollut muutama miesystävä, jotka on yrittäneet tuota "joo joo kulta" "kyllä kulta" "tehdään niin kuin sinä haluat kulta" mantraa. Eli jos olen kysynyt mielipidettä niin on tullut vastaukseksi tuollaista myötäilyä että minun mielipiteen mukaan vaan aina suoraan toimittaisiin. Olen raivostunut siitä joka kerta. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin se jos mies myötäilee ja esittää että minun mielipiteeni olisi hänen mielestä aina oikea tai paras mielipide. Prkl. Pinna kiristyy kun ajatteleekin tuota. Joka kerta ne on saaneet niskaansa suuttumiseni siitä että mikä on oikeasti sen miehen oikea mielipide, sen haluan kuulla enkä mitään myötäilyä. Sen sijaan en ole koskaan suuttunut jos ja kun mies sanoo suoraan mielipiteensä. Vaikka se olisi minun mielestä "väärä" mielipide. Olen aina sanononut vain että hyvä kun kerrot mielipiteesi ja ollut tyytyväinen. Noita myötäilijämiehiä tekisi mieli ravistella, jotta niistä saisi sen kuoren alta aidon miehen esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispuolisilta kirjoittelijoilta ei ole vieläkään tullut vastausta siihen kysymykseen miksi nainen katsoo oikeudekseen suuttua miehen mielipiteestä. Olisi kai eri asia jos on sovittu jostain ja mies ei toimi sovitulla tavalla niin silloin ymmärtäisin suuttumuksen. Kai jokaisella sentään on oikeus omaan mielipiteeseensä ja oikeus esittää se ilman että siitä nousee kolmasmaailmansota.Nyt ja aikaisemmin naiset ovat kommentoineet että eroa jos joutuu naista myötäilemään. Kysyn miksi naiset eivät itse eroa jos mies on sellainen jonka mielipiteestä pitää pahoittaa mielensä joka kerta ...
Miten niin nainen suuttuu?Miten niin nainen ei ota avioeroa?Sitähän tässä on yritetty juuri keskustella, että miestenkin pitäisi ilmaista ne mielipiteensä eikä olla vain joo-joo miehiä.Jos mies ilmaisee mielipiteen, niin sinustako naisen sitten pitäisi myötäillä? Uskoa? Ei saisi olla eri mieltä, vai mihin viittaa tuolla ihmeellisellä "suuttumisella"? Googlaa mitä dialogi ja keskustelu tarkoittavat.
Miksi sinä jankkaat koko ajan?Jos nainen haluaa punaiset verhot ja mies on eri mieltä niin on kaksi vaihtoehtoa: ero tai ne verhot tulee kuitenkin. Nainen EI hyväksy sitä että hän ei saa tahtoaan läpi parisuhteessa.
Höpö höpö. Kukaan ei eroa pelkästään verhojen takia. Miehet aina vetoavat joihinkin verhoihin ja tuikkukippoihin, vaikka oikeasti takana on kunnioituksen puute, kommunikaation puute, välinpitämättömyys, vähättely, ymmärtämättömyys. Mutta kun nämä asiat ovat liirumlaarumia, josta ei kannata puhua, tottakai se kulminoituu niihin verhoihin.
Mikä hemmetin vlinpitämättömyys? Miehiä EI kiinnosta jotkut verhot, sisustus tai onko kämpässä kukkia. Niillä ei ole mitään merkitystä.
Tajuatko että mies EI OLE nainen. Miestä ei kiinnosta tuollaiset asiat ollenkaan.
Täysin järjetöntä että naiset luulee että miehen pitäisi ajatella ja käyttäytyä kuin nainen.Juurihan tuossa sanoit, että mies on eri mieltä verhoista, mutta hän ei vaan uskalla sitä sanoa, vaikka ne punaiset verhot ottavat päähän. Nyt niillä ei olekaan mitään merkitystä. Koeta nyt päättää.
Tyypillinen jankuttajanainen ; )
Verhot ovat tässä keskustelussa lähinnä metaforana naisten toiminnalle. Kaikessa.
Niin. Ja tämä merafora näköjään kuvaa myös miehen osuutta. Valitetaan, kun nainen päättää itsenäisesti verhoista mutta heti perään huudetaan, ettei miestä edes kiinnosta ne verhot. Eli mikä se ongelma niiden verhojen kanssa oikeasti on? Halutaan ilmaista mielipide, mutta sitten sitä mielipidettä ei saa millään miehestä irti. Mitä nainen voi siis tehdä?
Ensiksi sinun pitäisi kysyä että haluaako mies edes niitä verhoja? Jos ei niin sitten pitää sopia siitä että antaako mies tässä periksi niin sinä annat jostain muusta?
Eli jos sinä oikeasti haluat verhot ja sohvan. Mies sanoo kumpaankin ei niin sinä saat vain verhot. Sohvaa ei hankita ollenkaan.
Jos mies sanoo että ei kiinnosta niin sitten et kysele enää mitään siitä. Etkä myöskään selosta niistä verhoista mitään.
Hyvin yksinkertaisia asioita.
Eli kun asunnossa ei ole sohvaa eikä ikkunassa verhoja, ja naisen mielestä kummatkin kuuluvat normaaliin asunnon varustelutasoon, niin miehellä on oikeus yksin, naisen mielipidettä huomioimatta päättää, että molempia ei tarvita.
Selvä homma. Onneksi mun mieheni on normaali ihminen.
Jälleen kerran SINÄ haluat määrittää mikä on oikein ja normaalia.
Mutta kun se koti ei ole vain sinun. Kompromissi EI ole sitä että sinä saat kaikki mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut muutama miesystävä, jotka on yrittäneet tuota "joo joo kulta" "kyllä kulta" "tehdään niin kuin sinä haluat kulta" mantraa. Eli jos olen kysynyt mielipidettä niin on tullut vastaukseksi tuollaista myötäilyä että minun mielipiteen mukaan vaan aina suoraan toimittaisiin. Olen raivostunut siitä joka kerta. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin se jos mies myötäilee ja esittää että minun mielipiteeni olisi hänen mielestä aina oikea tai paras mielipide. Prkl. Pinna kiristyy kun ajatteleekin tuota. Joka kerta ne on saaneet niskaansa suuttumiseni siitä että mikä on oikeasti sen miehen oikea mielipide, sen haluan kuulla enkä mitään myötäilyä. Sen sijaan en ole koskaan suuttunut jos ja kun mies sanoo suoraan mielipiteensä. Vaikka se olisi minun mielestä "väärä" mielipide. Olen aina sanononut vain että hyvä kun kerrot mielipiteesi ja ollut tyytyväinen. Noita myötäilijämiehiä tekisi mieli ravistella, jotta niistä saisi sen kuoren alta aidon miehen esille.
Ok, minä en katsoisi kenenkään raivoamista minuuttiakaan, saisit etsiä uuden miehen itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispuolisilta kirjoittelijoilta ei ole vieläkään tullut vastausta siihen kysymykseen miksi nainen katsoo oikeudekseen suuttua miehen mielipiteestä. Olisi kai eri asia jos on sovittu jostain ja mies ei toimi sovitulla tavalla niin silloin ymmärtäisin suuttumuksen. Kai jokaisella sentään on oikeus omaan mielipiteeseensä ja oikeus esittää se ilman että siitä nousee kolmasmaailmansota.Nyt ja aikaisemmin naiset ovat kommentoineet että eroa jos joutuu naista myötäilemään. Kysyn miksi naiset eivät itse eroa jos mies on sellainen jonka mielipiteestä pitää pahoittaa mielensä joka kerta ...
Miten niin nainen suuttuu?Miten niin nainen ei ota avioeroa?Sitähän tässä on yritetty juuri keskustella, että miestenkin pitäisi ilmaista ne mielipiteensä eikä olla vain joo-joo miehiä.Jos mies ilmaisee mielipiteen, niin sinustako naisen sitten pitäisi myötäillä? Uskoa? Ei saisi olla eri mieltä, vai mihin viittaa tuolla ihmeellisellä "suuttumisella"? Googlaa mitä dialogi ja keskustelu tarkoittavat.
Miksi sinä jankkaat koko ajan?Jos nainen haluaa punaiset verhot ja mies on eri mieltä niin on kaksi vaihtoehtoa: ero tai ne verhot tulee kuitenkin. Nainen EI hyväksy sitä että hän ei saa tahtoaan läpi parisuhteessa.
Höpö höpö. Kukaan ei eroa pelkästään verhojen takia. Miehet aina vetoavat joihinkin verhoihin ja tuikkukippoihin, vaikka oikeasti takana on kunnioituksen puute, kommunikaation puute, välinpitämättömyys, vähättely, ymmärtämättömyys. Mutta kun nämä asiat ovat liirumlaarumia, josta ei kannata puhua, tottakai se kulminoituu niihin verhoihin.
Mikä hemmetin vlinpitämättömyys? Miehiä EI kiinnosta jotkut verhot, sisustus tai onko kämpässä kukkia. Niillä ei ole mitään merkitystä.
Tajuatko että mies EI OLE nainen. Miestä ei kiinnosta tuollaiset asiat ollenkaan.
Täysin järjetöntä että naiset luulee että miehen pitäisi ajatella ja käyttäytyä kuin nainen.Juurihan tuossa sanoit, että mies on eri mieltä verhoista, mutta hän ei vaan uskalla sitä sanoa, vaikka ne punaiset verhot ottavat päähän. Nyt niillä ei olekaan mitään merkitystä. Koeta nyt päättää.
Verhot ovat tässä keskustelussa lähinnä metaforana naisten toiminnalle. Kaikessa.
Niin. Ja tämä merafora näköjään kuvaa myös miehen osuutta. Valitetaan, kun nainen päättää itsenäisesti verhoista mutta heti perään huudetaan, ettei miestä edes kiinnosta ne verhot. Eli mikä se ongelma niiden verhojen kanssa oikeasti on? Halutaan ilmaista mielipide, mutta sitten sitä mielipidettä ei saa millään miehestä irti. Mitä nainen voi siis tehdä?
Ensiksi sinun pitäisi kysyä että haluaako mies edes niitä verhoja? Jos ei niin sitten pitää sopia siitä että antaako mies tässä periksi niin sinä annat jostain muusta?
Eli jos sinä oikeasti haluat verhot ja sohvan. Mies sanoo kumpaankin ei niin sinä saat vain verhot. Sohvaa ei hankita ollenkaan.
Jos mies sanoo että ei kiinnosta niin sitten et kysele enää mitään siitä. Etkä myöskään selosta niistä verhoista mitään.
Eli kun asunnossa ei ole sohvaa eikä ikkunassa verhoja, ja naisen mielestä kummatkin kuuluvat normaaliin asunnon varustelutasoon, niin miehellä on oikeus yksin, naisen mielipidettä huomioimatta päättää, että molempia ei tarvita.
Selvä homma. Onneksi mun mieheni on normaali ihminen.
Jälleen kerran SINÄ haluat määrittää mikä on oikein ja normaalia.
Mutta kun se koti ei ole vain sinun. Kompromissi EI ole sitä että sinä saat kaikki mitä haluat.
Mitä sinun mielestä kuuluu normaaliin kodin kalustukseen? Kiikkutuoli? Nojatuoli? Pelkästään pari puujakkaraa? Sänky vai pelkkä patja lattialla? Jos toinen haluaa kodista äärimmäisen askeettisen, hänen ei kannata pariutua naisen kanssa, joka rakastaa sisustamista vaan etsiä yhtä askeettisesta pitävä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, minä en katsoisi kenenkään raivoamista minuuttiakaan, saisit etsiä uuden miehen itsellesi.
Niin. No he kyllä jaksoivat katsoa jos suutuin. Minä olin se joka lopetti ne suhteet, kyllästyin perässä vedettäviin kivirekiin. Mutta minä olin heille väärä ja he minulle vääriä. Tuhoon tuomittu tuollainen suhde jossa mies vain myltäilee ja nainen suuttuu siitä että mues vain myötäilee. Onneksi olen ollut myös usean sellaisen miehen kanssa, joka uskaltaa minulle kertoa mielipiteensä. Ne ovat olleet riidattomia suhteita. Nykyinen liittokin on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo otsikko on niiiin totta kun olla ja voi, että oikein ihmetyttää että tätä on kommentoitu yhtäkään kertaa, saati näin monta. Useimpien naisten elämäntehtävä kun tuntuu olevan jäkättää koko ajan miehen tekemisistä. Jos mun pitäis valittaa ees murto-osa, niin olisin eronnut jo ajat sitten. Ilmeisesti naiset ei vaan tajua tai myönnä sitä, että tekevät niin koko ajan. Nillitettään miehelle ja koko keskustelu kerrataan jokaiselle vastaantulijalle. Ei oikeasti jaksa kuunnella.
-N-
Miehet ovat myös valittamisen mestareita. Samanlailla kuin sinä. Nillität siitä että naiset nillittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä raivoamista ei edes tule, jos sanot oman mielipiteesi etkä joojottele.
Vierailija kirjoitti:
-N-
Ja sinä nillität siitä että naiset nillittää. Ihme valittajia kaikki ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-N-Ja sinä nillität siitä että naiset nillittää. Ihme valittajia kaikki ihmiset.
Jaa joku kerkesi jo viedä mun nillittämiskommentin. Mutta niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. No he kyllä jaksoivat katsoa jos suutuin. Minä olin se joka lopetti ne suhteet, kyllästyin perässä vedettäviin kivirekiin. Mutta minä olin heille väärä ja he minulle vääriä. Tuhoon tuomittu tuollainen suhde jossa mies vain myltäilee ja nainen suuttuu siitä että mues vain myötäilee. Onneksi olen ollut myös usean sellaisen miehen kanssa, joka uskaltaa minulle kertoa mielipiteensä. Ne ovat olleet riidattomia suhteita. Nykyinen liittokin on sellainen.
Kivat sulle, joskus törmäät minunkaltaiseen mieheen joka opettaa sinullekin käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä tänne kirjoittavia vässykkämiehiä. Joo, kyllä minä saatan raivostua jostain mieheni mielipiteestä, mutta mitä sitten. Raivostukoon takaisin jos tuntuu siltä. Ei minua kannata pelätä. Jos mies pelkää minua niin en oikein kyllä kunnioita sitä miestä sen jälkeen.
Mielipuoli olet. Normaali ihminen ei todellakaan suutu toisen ihmisen mielipiteistä. Normaali ihminen ei myöskään halua suuttua toisin kuin sinä.
Ei normaaleiden ihmisten elämässä ole normaalisti sellaista että toinen suuttuu tai tulee riita. Jos sinulla on usein riitoja niin eroa ja muuta elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä raivoamista ei edes tule, jos sanot oman mielipiteesi etkä joojottele.
Tasapainoinen normaali ihminen ei raivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-N-Ja sinä nillität siitä että naiset nillittää. Ihme valittajia kaikki ihmiset.
Tämäpä just. Eri mieltä ei saa eikä voi olla. Kuten juuri todistit(te). Asian kommentointi lyhyesti on eri asia kun jokapäiväinen valitusvitsi. Ei lisättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen maksaa verhot omalla rahallaan, niin vielä sittenkinkö mies on sitä mieltä, että verhoja ei hankita, jos mies ei niitä halua? Saako nainen kieltää mieheltäkin hankinnat, jos hän ei niitä halua? Mies haluaisi ostaa robottiruohonleikkurin, nainen sanoo ei ja mies leikkaa ruohon entiseen malliin, niinkö? Kauheaa valtataistelua ja vääntöä tuollainen parisuhde.
Koti on myös miehen. ei nainen voi hankkia sinne huonekaluja (verhot voi niihin rinnastaa) ilman miehen hyväksyntää.
Kotiin liittyvä tontti on myös naisen. Mielestäsi siis mies ei voi omilla rahoillaan hankkia haluamaansa robottiruohonleikkuria, jos nainen sanoo että ei?
Koti on myös naisen. Eli mies ei siis voi omilla rahoillaan edes hankkia haluamaansa taulutelkkaria, jos nainen on sitä mieltä, että se 25 vuotta vanha, 21 tuumainen putkitelkkari riittää?
Mennäänkö näillä, vai haluatko ostaa vokaalin?
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee mieluummin niinkuin nainen tahtoo, jottei tulisi riitaa ja sen seurauksia...Onko tämä jokin yllätys?
Normaalissa parisuhteessa riidan seuraus on useinmiten sovinto, molempia tyydyttävä kompromissi ja usein myös erittäin tyydyttävä sovintoseksi. Terveessä ja normaalissa parisuhteessa riidat puhdistavat parhaimmillaan ilmaa ja pahimmillaankin aiheuttavat vain sen, että molempia kaduttaa ja molemmat pyytävät toisiltaan anteeksi. Ei sellaisen ihmisen kanssa kannata olla parisuhteessa, joka kohtelee puolisoaan niin kaltoin, että tämän pitää riitaa välttääkseen alistua toisen määräysvallan alle.Minusta tämä ketju on huolestuttava. Ilmeisesti tässä ketjussa kirjoittavat miehet eivät ole normaalissa parisuhteessa edes olleet enkä voi välttyä ihmettelemästä, että mistä se johtuu. Totuus kuitenkin on, että Suomessa on läjäpäin tasapainoisia, kunnollisia ja terveeseen parisuhteeseen kykeneviä tavallisia naisia ja miehiä. Miten ihmeessä tälle palstalle on osunut näin paljon miehiä, jotka ovat ryhtyneet suhteisiin vain jonkinlaisten naispuolisten tyrannien kanssa? Eikö siihen kumppaniin enää viitsitä tutustua ennen sitoutumista? Vai perustetaanko nykyään perhekin samalla kaavalla kuin Tinderissä etsitään mätsejä, eli lähes kokonaan ulkonäön perusteella?
Johtusko se siitä, että miehiltä ei yleensä paremmin kysellä mielipiteitä tai sit niillä ei ole painoarvoa. Nää "kunnolliset ja terveet" parisuhteet ei välttämättä sitä ole, kun aletaan tonkimaan pintaa syvemmältä. Kaikki vaan näyttää ulospäin hyvältä.Toiseks tää on aika jännä kuvitelma naisilta, että täällä kirjoittelisi miehistä vaan se pohjasakka. Näinkö paljon arvostetaan miehiä vai yrittääkö naiset väistellä totuutta tällä keinoin?
Ei tuo kirjoittaja puhunut mistään pohjasakasta vaan ihmetteli samaa mitä minäkin, että miksi miehet haluavat olla suhteessa, joissa heillä on paha olla. Ja vaimolle ei edes voi sanoa, että on paha olla, koska vaimo suuttuu. Ihmisellä on vain yksi elämä, miksi se pitää pilata olemalla suhteessa, jossa he eivät ole onnellisia. Voi olla, että vaimokaan ei ole onnellinen. Toisen vaan pitäisi saada suu auki ja kertoa rehellisesti, miltä tuntuu. Parhaimmillaan se on uuden alku heille yhdessä.
Niinpä.Minä olin parisuhteessa juuri tällainen kuin tässä on kuvailtu. Halusin asioiden menevän juuri niin kuin olin ajatellut. Halusin jauhaa asioista lähes loputtomiin. Suunnittelin matkoja vain ilmoitusluonteisena asiana. Painostin miestä puhumaan jne. Mies sanoi, että olen kamala. Yritin parantaa käytöstäni, mutta en pystynyt parantamaan tarpeeksi ja kuulin edelleen että olin kamala. Mies teki myös pari isoa virhettä. Sanoin, että nyt ei auta enää mikään muu kuin ero. MUTTA kaikesta kamalasta, mitä olin tehnyt 11 vuoden aikana, ero oli miehen mielestä kamalinta. Mies huusi ja raivosi, miten voin tehdä hänelle näin. Sanoin, että mikä järki jatkaa, kun hän ei selvästikään ole kanssani onnellinen tai edes tyytyväinen.En vieläkään ymmärrä, miten vaikeaa miehelle oli erota, vaikka oli tehnyt vuosien aikana varsin selväksi, että elämä kanssani oli kärsimystä. Miksi hän sitten olisi halunnut jäädä siihen kärsimykseen? Voisiko joku eroa viimeiseen asti vastustava (mies?) kertoa tähän vastauksen?
Koska nykyään tavismiehelle uuden puolison hankkiminen on keskimäärin miljoona kertaa vaikeampaakuin naiselle. Kumppanin kanssa asuessa saa säännöllisesti seksiä ja pystyy jakamaan kodin työt. Kun nämä kaksi asiaa on vastakkain eikä mies lähde "etsimään onnea uudesta parisuhteesta" niin voit kuvitella miten vaikeaa uuden puolison hankkiminen tavismiehelle on.
Niin. Eli kerrohan vielä miksi miehille on niin vaikeaa olla sinkkuna. Minäkin olen ollut tässä kaksi ja puoli vuotta sinkkuna eikä minulla ole mitään pakottavaa tarvetta hankkia kumppania, jos mitään superyksilöä ei satu tulemaan vastaan. Tiedän, että samaa takkuamista se taas olisi, joten ehkä parempi kuitenkin näin. En halua parisuhdetta pelkästään säännöllisen seksin tai kotitöiden takia. Haluan parisuhteen vain, jos joku oikeasti minua tarpeeksi kiinnostaa.
Palstalla on lukemattomia ketjuja, joissa MGTOW-miehet ovat omista ajatuksistaan kertoneet,
mutta YLLÄTYS YLLÄTYS, nämä miehet on haukuttu naisten toimesta maanrakoon "et ole koskaan pillua saanutkaan, mikropenis"-länkytyksin. Mitä se mahtaakaan kertoa teistä naisista?Itse asiassa kukaan ei noihin ketjuihin ole tullut mitään mikropenisjuttuja sanomaan. Se länkytys on ihan vain omassa päässäsi. Niissä ketjuissa ihmetellään, miksi määrittelet itsesi naisten kautta ja mainostat tätä ominaisuuttasi naisille, vaikka sehän on ristiriidassa sen edustamasi ajatusmaailman kanssa. Sinä toivot, että naiset katkeroituisivat sinulle sinun valinnastasi, joten tämä toiveesi heijastuu myös siihen tulkintaasi näistä viesteistä. Sinulle on monta kertaa sanottu niissä ketjuissa, että okei, heippa, pidä hauskaa, mutta sinä alat jauhamaan, että nyt naiset suuttuivat.
Taas on se naisen mielipide ainoa ja oikea ; ) Kyllä noissa ketjuissa on käytetty hyvinkin räävitöntä kieltä miehiä kohtaan. Kerrotko millä tapaa MGTOW-mies muka määrittää itsensä naisten kautta?
MGTOW-mies todellakin haukutaan palstalla maanrakoon, samansisältöistä tekstiä tuottava "itsenäinen, voimakas ja rohkea sinkkunainen" kerää palstamammojen sympatiat ja hurraahuudot.
Et näe tässä minkäänlaista ristiriitaa?
Se ristiriita on siinä, että omille teilleen lähtenyt, naiset taakseen jättänyt mies tulee naisvaltaiselle palstalle kertomaan olevansa mies, jota naiset ja naisten mielipiteet eivät kiinnosta.
Siitä saa hyvin nostetta aatteelleen, kun käy tällä palstalla.
Olisiko tässä yksi mahdollinen selitys tälle mainitsemallesi ristiriidalle. MGTOW-miehillä on taustalla tämä aate, jota he haluavat julistaa. MGTOW tulee nettiin kertomaan kuinka kamalia kaikki naiset ovat ja kuinka mahdollisimman monen miehen tulisi tästä syystä luopua naisista ja parisuhteista naisten kanssa. Harvalla sinkkunaisella puolestaan on mitään tällaista vastaavaa aatetta jota julistaa. He vain toteavat, että heitä ei henkilökohtaisesti parisuhde kiinnosta ja se siitä, muut eläkööt tavallaan.
Ehkä naisista tuntuu tuollainen "sinkkuusaatteen" julistaminen, levittäminen ja sen paremmuuden korostaminen oudolta, koska suurin osa naisista taitaa itse pitää tällaisia elämänvalintoja kunkin yksilön henkilökohtaisina päätöksinä, ei jonkinlaisina yleispätevinä totuuksina.
Tämäkin on jo ketjussa teille selitetty. MGTOW-mies voi olla naisten kanssa tekemisissä, mutta OMILLA ehdoillaan. Älä tule femspleinaamaan asiaa, josta et selkeästi edes mitään ymmärrä.
Tottakai MGTOW-mies voi olla tekemisissä naisten kanssa. Tämä ei kuitenkaan poista sitä faktaa, että MGTOW on aate, ideologia, jota MGTOW-miehet tulevat nettiin levittämään ja edistämään. Jo henkilö jolle kommentoin kertoi MGTOW-miesten tulevan tänne hakemaan "nostetta aatteelleen".
MGTOW siis ei ole ainoastaan yksilön henkilökohtainen valinta, jollainen sinkkuuden valitseminen puolestaan monille sinkkunaisille on. Nämä ovat molemmat tosiasioita, ei mitään "femspleinaamista".
Ja nyt, arvoisa keskustelukumppanini, onko sinulla haluja keskustella itse asiasta, vai haluatko ainoastaan mitätöidä toisten keskustelijoiden asialliset argumentit mitään ymmärtämättömien femspleinaamisena?
MGTOW on MGTOW-miehille elämäntapa, siinä missä sinkkunaisen sinkkuuskin.
Tämäpä alkoi nyt kiinnostamaan...
Jos siis MGTOW on samalla tavalla elämäntapa miehille kuin vapaaehtoinen sinkkuus sinkkunaisille, niin miksi tälle elämäntavalle on keksitty oma, nimenomaan miehille suunnattu nimi Men Going Their Own Way?
Miksi MGTOW haluaa erottua saman elämäntavan valinneista naisista ja mihin tarvitaan omaa nimenomaan miehille tarkoitettua yhteisöä, jos kyse ei kuitenkaan ole muusta kuin kunkin ihmisen henkilökohtaisesta elämänvalinnasta sukupuoleen katsomatta, ilman sen kummempaa ideologiaa?
Miksi MGTOW liike on aktiivinen sosiaalisessa mediassa ja internetissä, jos kyse ei ole aatteesta, jota halutaan edelleen levittää ja jonka ideologialle halutaan lisää suosiota?
Miksi MGTOW-miehet, sinäkin, tulevat tällekin palstalle suht säännöllisesti kertomaan aatteestaan ja linkittämään YouTube-videoita, jos koko asialla ei sen suurempaa tarkoitusta ole, kuin että mä nyt oon valinnut olla sinkku, mutta muiden valintoihin mua ei kiinnosta vaikuttaa?
Joo totta. Täällä on kolkut sivua jankkaamista siitä, että mies ei muka uskalla sanoa naiselle jos haluaa jotain tai ei halua jotain. Koska muuten nainen suunnilleen lyö tai ainakin jättää. Nuo jutut kuulostaa siltä että mies on mennyt kimppaan ihan epäsopivan naisen kanssa. Pitää valita sellainen nainen joka haluaa samoja asioita ja jolla on samanlainen arvomaailma (arvot ohjaavat sitä mitä haluaa elämässä ja millaista elämää haluaa elää). Jos nainen näin valittu niin ei tarvi pelätä mitään jättämisiä siitä jos sanoo mitä haluaa (koska luultabasti haluaa aika samaa asiaa).