Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykymies ei uskalla sanoa omaa mielipidettään naiselle, kertoo asiantuntija iltiksessä

Vierailija
17.05.2017 |

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201705162200133676_lz.shtml

Nykymies hännystelee ja peesailee naista ja piiloutuu naisen mielipiteiden taakse. Nykymies ei uskalla sanoa omaa mielipidettään, ei osaa olla suoraselkäinen. Siksi parisuhteet heikkenee ja seksuaalinen jännite niistä hiipuu. Naiset haluaisivat, että mies olisi Mies ja ottaisi kantaa, mutta mies vässyköi. Omankin kokemukseni mukaan näin on. Vaikka anelisin polvillani, että mies sanoisi oman (oikean) mielipiteensä johonkin asiaan eikä vain myötäilisi minua ja minun mielipidettä niin ei, miehestä ei saa mitään irti. Pah.

Kommentit (1120)

Vierailija
821/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee mieluummin niinkuin nainen tahtoo, jottei tulisi riitaa ja sen seurauksia...

Onko tämä jokin yllätys? 

Normaalissa parisuhteessa riidan seuraus on useinmiten sovinto, molempia tyydyttävä kompromissi ja usein myös erittäin tyydyttävä sovintoseksi. Terveessä ja normaalissa parisuhteessa riidat puhdistavat parhaimmillaan ilmaa ja pahimmillaankin aiheuttavat vain sen, että molempia kaduttaa ja molemmat pyytävät toisiltaan anteeksi. Ei sellaisen ihmisen kanssa kannata olla parisuhteessa, joka kohtelee puolisoaan niin kaltoin, että tämän pitää riitaa välttääkseen alistua toisen määräysvallan alle.

Minusta tämä ketju on huolestuttava. Ilmeisesti tässä ketjussa kirjoittavat miehet eivät ole normaalissa parisuhteessa edes olleet enkä voi välttyä ihmettelemästä, että mistä se johtuu. Totuus kuitenkin on, että Suomessa on läjäpäin tasapainoisia, kunnollisia ja terveeseen parisuhteeseen kykeneviä tavallisia naisia ja miehiä. Miten ihmeessä tälle palstalle on osunut näin paljon miehiä, jotka ovat ryhtyneet suhteisiin vain jonkinlaisten naispuolisten tyrannien kanssa? Eikö siihen kumppaniin enää viitsitä tutustua ennen sitoutumista? Vai perustetaanko nykyään perhekin samalla kaavalla kuin Tinderissä etsitään mätsejä, eli lähes kokonaan ulkonäön perusteella?

Johtusko se siitä, että miehiltä ei yleensä paremmin kysellä mielipiteitä tai sit niillä ei ole painoarvoa. Nää "kunnolliset ja terveet" parisuhteet ei välttämättä sitä ole, kun aletaan tonkimaan pintaa syvemmältä. Kaikki vaan näyttää ulospäin hyvältä.

Toiseks tää on aika jännä kuvitelma naisilta, että täällä kirjoittelisi miehistä vaan se pohjasakka. Näinkö paljon arvostetaan miehiä vai yrittääkö naiset väistellä totuutta tällä keinoin?

Ei tuo kirjoittaja puhunut mistään pohjasakasta vaan ihmetteli samaa mitä minäkin, että miksi miehet haluavat olla suhteessa, joissa heillä on paha olla. Ja vaimolle ei edes voi sanoa, että on paha olla, koska vaimo suuttuu. Ihmisellä on vain yksi elämä, miksi se pitää pilata olemalla suhteessa, jossa he eivät ole onnellisia. Voi olla, että vaimokaan ei ole onnellinen. Toisen vaan pitäisi saada suu auki ja kertoa rehellisesti, miltä tuntuu. Parhaimmillaan se on uuden alku heille yhdessä.

Niinpä.

Minä olin parisuhteessa juuri tällainen kuin tässä on kuvailtu. Halusin asioiden menevän juuri niin kuin olin ajatellut. Halusin jauhaa asioista lähes loputtomiin. Suunnittelin matkoja vain ilmoitusluonteisena asiana. Painostin miestä puhumaan jne. Mies sanoi, että olen kamala. Yritin parantaa käytöstäni, mutta en pystynyt parantamaan tarpeeksi ja kuulin edelleen että olin kamala. Mies teki myös pari isoa virhettä. Sanoin, että nyt ei auta enää mikään muu kuin ero. MUTTA kaikesta kamalasta, mitä olin tehnyt 11 vuoden aikana, ero oli miehen mielestä kamalinta. Mies huusi ja raivosi, miten voin tehdä hänelle näin. Sanoin, että mikä järki jatkaa, kun hän ei selvästikään ole kanssani onnellinen tai edes tyytyväinen.
En vieläkään ymmärrä, miten vaikeaa miehelle oli erota, vaikka oli tehnyt vuosien aikana varsin selväksi, että elämä kanssani oli kärsimystä. Miksi hän sitten olisi halunnut jäädä siihen kärsimykseen? Voisiko joku eroa viimeiseen asti vastustava (mies?) kertoa tähän vastauksen?

Koska nykyään tavismiehelle uuden puolison hankkiminen on keskimäärin miljoona kertaa vaikeampaakuin naiselle. Kumppanin kanssa asuessa saa säännöllisesti seksiä ja pystyy jakamaan kodin työt. Kun nämä kaksi asiaa on vastakkain eikä mies lähde "etsimään onnea uudesta parisuhteesta" niin voit kuvitella miten vaikeaa uuden puolison hankkiminen tavismiehelle on.

Se on jännää, että meille tavisnaisille miehen hankkiminen on niin helppoa, että senkun menee ulos ja napsii mukaan haluamansa, mutta silti miehet eivät siinä diilissä saa naista. Jotenkin omalla laskuopilla kun se menee niin, että aina kun nainen pääsee parisuhteeseen miehen kanssa niin mieskin pääsee parisuhteeseen. Juu juu, tietyissä ikäluokissa on enemmän miehiä kuin naisia, mutta kun nyt puhutaan ihmisten muuttumisesta parisuhteen aikana ja eroamisesta vuosien ja jopa vuosikymmenien suhteesta, niin puhutaan ikäluokista joissa naisia ja miehiä on yhtä paljon. Ja silti tosiaan naiset senkun poimivat miehiä tuosta vaan mutta miehet ne vaan joutuvat olemaan vasten tahtoaan yksin. Hassua.

Minulla on tässä myös matematiikkaongelma - mutta olenkin vain nainen.

Yleensä vastauksena on, että jollakin (muutamilla) miehillä on useita näitä parisuhteita (mormonejako täällä on?) ja sitten suurin osa jää täysin ilman.

Mitenhän tän vääntäs rautalangasta. Siis keskimäärin miehillä ja naisilla on yhtä paljon parisuhdekokemusta, mutta miehillä ne kokemukset kerääntyy enemmän samoille yksilöille. On miehiä, jotka on olleet useammassa parisuhteessa ja miehiä, jotka eivät ole päässeet parisuhteeseen. Toki naisilla on myös molempia ryhmiä, mutta suhdeluku on tasaisempi.

No niin tulihan se sieltä. 20 naista ja 20 miestä. Jokaisella naisella 2 parisuhdetta ja ne jakautuu siten, että Jaskalla 20 ja Jormalla 20, ja 18 miestä vetää käteen ikänsä. ;-)

Okei, sovitaan että minä olen yksi niistä 20 naisesta. Miten minä saan parisuhteen sormia napsauttamalla, jos Jaska ja Jorma ovat jo uudessa parisuhteessa? Jos lasketaan, että "aktiivisia parisuhdevuosia" so, sellaisia kun perustetaan perhe ja eletään perheessä, jossa on alaikäisiä lapsia, on vaikkapa 40, niin kenen kanssa minä pariudun sitten kun olen kahden vuoden suhteen jälkeen eronnut Jaskasta ja seuraavien kahden vuoden jälkeen Jormasta? Oman laskuoppini mukaan jäljelle jää 36 parisuhteetonta vuotta, jos esimerkkisi pitää paikkansa.

Ai että "saisit kyllä miehen mutta et kelpuuta"? Niin saisivat myös esimerkkisi 18 miestä. Kun riman laskee tarpeeksi alas niin varmasti saa miehen/naisen. Mutta eihän puolison saaminen silloin ole naisille "miljoona kertaa helpompaa" vaan vaatii ihan yhtä paljon uhrauksia kuin miehiltäkin.

Vierailija
822/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naispuolisilta kirjoittelijoilta ei ole vieläkään tullut vastausta siihen kysymykseen miksi nainen katsoo oikeudekseen suuttua miehen mielipiteestä. Olisi kai eri asia jos on sovittu jostain ja mies ei toimi sovitulla tavalla niin silloin ymmärtäisin suuttumuksen. Kai jokaisella sentään on oikeus omaan mielipiteeseensä ja oikeus esittää se ilman että siitä nousee kolmasmaailmansota.

Nyt ja aikaisemmin naiset ovat kommentoineet että eroa jos joutuu naista myötäilemään. Kysyn miksi naiset eivät itse eroa jos mies on sellainen jonka mielipiteestä pitää pahoittaa mielensä joka kerta ...

Miten niin nainen suuttuu?

Miten niin nainen ei ota avioeroa?

Sitähän tässä on yritetty juuri keskustella, että miestenkin pitäisi ilmaista ne mielipiteensä eikä olla vain joo-joo miehiä.

Jos mies ilmaisee mielipiteen, niin sinustako naisen sitten pitäisi myötäillä? Uskoa? Ei saisi olla eri mieltä, vai mihin viittaa tuolla ihmeellisellä "suuttumisella"? Googlaa mitä dialogi ja keskustelu tarkoittavat.

Miksi sinä jankkaat koko ajan?

Jos nainen haluaa punaiset verhot ja mies on eri mieltä niin on kaksi vaihtoehtoa: ero tai ne verhot tulee kuitenkin. Nainen EI hyväksy sitä että hän ei saa tahtoaan läpi parisuhteessa.

Höpö höpö. Kukaan ei eroa pelkästään verhojen takia. Miehet aina vetoavat joihinkin verhoihin ja tuikkukippoihin, vaikka oikeasti takana on kunnioituksen puute, kommunikaation puute, välinpitämättömyys, vähättely, ymmärtämättömyys. Mutta kun nämä asiat ovat liirumlaarumia, josta ei kannata puhua, tottakai se kulminoituu niihin verhoihin.

Mikä hemmetin vlinpitämättömyys? Miehiä EI kiinnosta jotkut verhot, sisustus tai onko kämpässä kukkia. Niillä ei ole mitään merkitystä.

Tajuatko että mies EI OLE nainen. Miestä ei kiinnosta tuollaiset asiat ollenkaan.

Täysin järjetöntä että naiset luulee että miehen pitäisi ajatella ja käyttäytyä kuin nainen.

Huoh. Mies kertoo kuinka nainen jätti hänet koska hänellä ei ollut mielipidettä uusiin verhoihin, hän sanoi "en tiedä" ja nainen pakkasi tavarat ja lähti, uskomatonta eikö? Totuus: 10 vuotta oli mies sanonut joka asiaan "en tiedä". Miten lapset kasvatetaan? En tiedä. Mitä tehdään lomalla? En tiedä. Haetko lapset huomenna kun minulla on menoa? En tiedä. Kumpi sohva valitaan? En tiedä. Nainen ei lähtenyt niiden verhojen takia, se oli vain viimeinen niitti. Ei mielipiteetöntä vässykkää voi mieheksi kutsua.

Lapsen kasvatus ei ole joku asia jota suunnitellaan. Miten noin normaalista asiasta on saatu tehtyä joku hirveä projekti?

Loma on lepäämistä ja rauhoittumista varten. Viimeinen asia mitä pitää tehdä on suunnitella lomaa.

Kysyitkö edes että haluaako mies sitä helkutin sohvaa?

Koska tuossa kyllä tulee se ilmi että miestä ei edes kiinnosta kun sinä et kuuntele. Mies sanoo kerran että ei halua sohvaa niin sinä jankutat niin kauan että se sohva ostetaan. Sitten kaupassa kysyt että minkä värinen? No miksi mies sanoisi mitään kun et kuitenkaan kuuntele.

Minä esim. sanon vain kerran mielipiteeni. En IKINÄ rupea toistelemaan kantaani. Jos ihminen ei kerrasta tajua niin painukoot hemmettiin.

Naisilla on vaan se tapa että asiaa jankutetaan niin kauan kuin saadaan haluttu lopputulos.

Naisilla.... taas nämä "kaikki naiset". Monestako naisesta parisuhteessa sinulla edes on kokemusta? Onko edes yhdestä?

Toi on säälittävää. Että yrität haukkua ja mollata toisia keskustelijoita. Äärettömän lapsellista touhua.

Minulla on ollut useitakin suhteita. Viime vuonna heitin vaimon ulos kämpästä kun en enää sitä touhua jaksanut kuunnella.

Eli sinulla on ollut yksi parisuhde ja sen perusteella väität, että naiset sitä ja naiset tätä.

Ihan jokainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle miehelle parisuhde on tärkeämpi asia kuin monelle naiselle. Tilastotkin osoittavat, että parisuhteessa oleva mies elää pidempään ja on terveempi kuin sinkkumies. Naisten kohdalla yhtä suurta eroa ei ole. Mies kuitenkin asettaa parisuhteelle paljon vähemmän odotuksia ja vaatimuksia kuin nainen. Parisuhde, joka naisen mielestä on huono, voi miehen mielestä olla ihan riittävän hyvä. Ainakin niin hyvä, että se on parempi vaihtoehto kuin sinkkuus, joten mies ei halua erotakaan. Naisille parisuhde  - ja myös koti - on usein elämän keskiö, miehille taas perusta, jolle muun elämänsä rakentaa. Miehelle parisuhde tarkoittaa yhteisen talouden jakamista, seksiä, kotia ja perhettä (jos lapsia haluaa). Mies voi toteuttaa elämänsä muita mielenkiintoisia asioita kodin ulkopuolella. Työssä, harrastuksissa ja kavereidensa kanssa. Koti on miehelle paikka, johon palataan rentoutumaan ja rauhoittumaan. Siksi miehet eivät halua, että kotona riidellään. Mies on ihan tyytyväinen, kun kotona on rauha maassa, vaikka se edellyttäisikin, että miehen tätyy antaa naisen päättää kotiin ja parisuhteeseen liittyvistä asioista. 

Tähän voisi lisätä, että naisille parisuhde on uuden alku, miehille päätepysäkki. Nainen haluaa, että suhteessa mennään koko ajan  eteenpäin, mies ei halua. 

Nainen haluaa , että mies muuttuu, mies haluaa ettei nainen muutu. Toisin tuppaa aina käymään.

IHAN KAIKILLE NAISILLE VINKKINÄ, edes sen riemurasianne voimin ette tule koskaan yhdenkään miehen luonnetta muuttamaan, vaikka itsellenne niin jatkuvasti uskottelettekin.

Totta, jokainen eroni on johtunut siitä etten muuttunut, joka on ilmeisesti suuri järkytys naisille. Minusta ei tullut kynnysmattoa jonka yli kävellään joka asiassa ja tehdään kaikki mitä nainen haluaa. No erohan siitä tulee kun projekti parisuhde taas epäonnistui, kaikki ei mennyt niinkuin nainen haluaa, joten etsintä jatkuu kunnes se kynnysmatto löytyy. 

Mielellään kynnysmatto paksulla lompakolla jolloin se projekti on mielekkäämpää suhde on vain ja ainoastaan NAISEN oma henk.kohtainen itsekäs projekti jossa vain ja ainoastaan NAISEN kaikki tarpeet, halut ja asiat pitää täyttyä. Mies on yhdentekevä jonka pitää olla hiljaa kun nainen toteuttaa omaa itsekästä projektiaan.

Vierailija
824/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenlehtien lukuisat itseanalyysijutut pitäisi lailla kieltää, koska moni nainen saa sieltä aivan vääriä tapoja ratkaista parisuhteen ongelmia. Asia on vähän sama kuin sairas ihminen joka hakee netistä oireisiinsa sopivia tauteja ja sitten asiantuntetemattomana tekee väärän diagnoosin eikä aisiantuntijan (koulutetun lääkärin) lausuntoa uskota, koska netissä sanottiin sitä sun tätä. Siis vaikka ne oireet sopis tusinaan eri taudeista.

Vierailija
825/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee mieluummin niinkuin nainen tahtoo, jottei tulisi riitaa ja sen seurauksia...

Onko tämä jokin yllätys? 

Normaalissa parisuhteessa riidan seuraus on useinmiten sovinto, molempia tyydyttävä kompromissi ja usein myös erittäin tyydyttävä sovintoseksi. Terveessä ja normaalissa parisuhteessa riidat puhdistavat parhaimmillaan ilmaa ja pahimmillaankin aiheuttavat vain sen, että molempia kaduttaa ja molemmat pyytävät toisiltaan anteeksi. Ei sellaisen ihmisen kanssa kannata olla parisuhteessa, joka kohtelee puolisoaan niin kaltoin, että tämän pitää riitaa välttääkseen alistua toisen määräysvallan alle.

Minusta tämä ketju on huolestuttava. Ilmeisesti tässä ketjussa kirjoittavat miehet eivät ole normaalissa parisuhteessa edes olleet enkä voi välttyä ihmettelemästä, että mistä se johtuu. Totuus kuitenkin on, että Suomessa on läjäpäin tasapainoisia, kunnollisia ja terveeseen parisuhteeseen kykeneviä tavallisia naisia ja miehiä. Miten ihmeessä tälle palstalle on osunut näin paljon miehiä, jotka ovat ryhtyneet suhteisiin vain jonkinlaisten naispuolisten tyrannien kanssa? Eikö siihen kumppaniin enää viitsitä tutustua ennen sitoutumista? Vai perustetaanko nykyään perhekin samalla kaavalla kuin Tinderissä etsitään mätsejä, eli lähes kokonaan ulkonäön perusteella?

Johtusko se siitä, että miehiltä ei yleensä paremmin kysellä mielipiteitä tai sit niillä ei ole painoarvoa. Nää "kunnolliset ja terveet" parisuhteet ei välttämättä sitä ole, kun aletaan tonkimaan pintaa syvemmältä. Kaikki vaan näyttää ulospäin hyvältä.

Toiseks tää on aika jännä kuvitelma naisilta, että täällä kirjoittelisi miehistä vaan se pohjasakka. Näinkö paljon arvostetaan miehiä vai yrittääkö naiset väistellä totuutta tällä keinoin?

Ei tuo kirjoittaja puhunut mistään pohjasakasta vaan ihmetteli samaa mitä minäkin, että miksi miehet haluavat olla suhteessa, joissa heillä on paha olla. Ja vaimolle ei edes voi sanoa, että on paha olla, koska vaimo suuttuu. Ihmisellä on vain yksi elämä, miksi se pitää pilata olemalla suhteessa, jossa he eivät ole onnellisia. Voi olla, että vaimokaan ei ole onnellinen. Toisen vaan pitäisi saada suu auki ja kertoa rehellisesti, miltä tuntuu. Parhaimmillaan se on uuden alku heille yhdessä.

Niinpä.

Minä olin parisuhteessa juuri tällainen kuin tässä on kuvailtu. Halusin asioiden menevän juuri niin kuin olin ajatellut. Halusin jauhaa asioista lähes loputtomiin. Suunnittelin matkoja vain ilmoitusluonteisena asiana. Painostin miestä puhumaan jne. Mies sanoi, että olen kamala. Yritin parantaa käytöstäni, mutta en pystynyt parantamaan tarpeeksi ja kuulin edelleen että olin kamala. Mies teki myös pari isoa virhettä. Sanoin, että nyt ei auta enää mikään muu kuin ero. MUTTA kaikesta kamalasta, mitä olin tehnyt 11 vuoden aikana, ero oli miehen mielestä kamalinta. Mies huusi ja raivosi, miten voin tehdä hänelle näin. Sanoin, että mikä järki jatkaa, kun hän ei selvästikään ole kanssani onnellinen tai edes tyytyväinen.
En vieläkään ymmärrä, miten vaikeaa miehelle oli erota, vaikka oli tehnyt vuosien aikana varsin selväksi, että elämä kanssani oli kärsimystä. Miksi hän sitten olisi halunnut jäädä siihen kärsimykseen? Voisiko joku eroa viimeiseen asti vastustava (mies?) kertoa tähän vastauksen?

Koska nykyään tavismiehelle uuden puolison hankkiminen on keskimäärin miljoona kertaa vaikeampaakuin naiselle. Kumppanin kanssa asuessa saa säännöllisesti seksiä ja pystyy jakamaan kodin työt. Kun nämä kaksi asiaa on vastakkain eikä mies lähde "etsimään onnea uudesta parisuhteesta" niin voit kuvitella miten vaikeaa uuden puolison hankkiminen tavismiehelle on.

Se on jännää, että meille tavisnaisille miehen hankkiminen on niin helppoa, että senkun menee ulos ja napsii mukaan haluamansa, mutta silti miehet eivät siinä diilissä saa naista. Jotenkin omalla laskuopilla kun se menee niin, että aina kun nainen pääsee parisuhteeseen miehen kanssa niin mieskin pääsee parisuhteeseen. Juu juu, tietyissä ikäluokissa on enemmän miehiä kuin naisia, mutta kun nyt puhutaan ihmisten muuttumisesta parisuhteen aikana ja eroamisesta vuosien ja jopa vuosikymmenien suhteesta, niin puhutaan ikäluokista joissa naisia ja miehiä on yhtä paljon. Ja silti tosiaan naiset senkun poimivat miehiä tuosta vaan mutta miehet ne vaan joutuvat olemaan vasten tahtoaan yksin. Hassua.

Minulla on tässä myös matematiikkaongelma - mutta olenkin vain nainen.

Yleensä vastauksena on, että jollakin (muutamilla) miehillä on useita näitä parisuhteita (mormonejako täällä on?) ja sitten suurin osa jää täysin ilman.

Mitenhän tän vääntäs rautalangasta. Siis keskimäärin miehillä ja naisilla on yhtä paljon parisuhdekokemusta, mutta miehillä ne kokemukset kerääntyy enemmän samoille yksilöille. On miehiä, jotka on olleet useammassa parisuhteessa ja miehiä, jotka eivät ole päässeet parisuhteeseen. Toki naisilla on myös molempia ryhmiä, mutta suhdeluku on tasaisempi.

No niin tulihan se sieltä. 20 naista ja 20 miestä. Jokaisella naisella 2 parisuhdetta ja ne jakautuu siten, että Jaskalla 20 ja Jormalla 20, ja 18 miestä vetää käteen ikänsä. ;-)

Okei, sovitaan että minä olen yksi niistä 20 naisesta. Miten minä saan parisuhteen sormia napsauttamalla, jos Jaska ja Jorma ovat jo uudessa parisuhteessa? Jos lasketaan, että "aktiivisia parisuhdevuosia" so, sellaisia kun perustetaan perhe ja eletään perheessä, jossa on alaikäisiä lapsia, on vaikkapa 40, niin kenen kanssa minä pariudun sitten kun olen kahden vuoden suhteen jälkeen eronnut Jaskasta ja seuraavien kahden vuoden jälkeen Jormasta? Oman laskuoppini mukaan jäljelle jää 36 parisuhteetonta vuotta, jos esimerkkisi pitää paikkansa.

Ai että "saisit kyllä miehen mutta et kelpuuta"? Niin saisivat myös esimerkkisi 18 miestä. Kun riman laskee tarpeeksi alas niin varmasti saa miehen/naisen. Mutta eihän puolison saaminen silloin ole naisille "miljoona kertaa helpompaa" vaan vaatii ihan yhtä paljon uhrauksia kuin miehiltäkin.

Elizabeth Taylorkin taisi olla 3x Richard Burtonin kanssa naimisissa ja ero välillä?

Matematiikkaongelma on ilmeinen. :-)))))

Vierailija
826/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naistenlehtien lukuisat itseanalyysijutut pitäisi lailla kieltää, koska moni nainen saa sieltä aivan vääriä tapoja ratkaista parisuhteen ongelmia. Asia on vähän sama kuin sairas ihminen joka hakee netistä oireisiinsa sopivia tauteja ja sitten asiantuntetemattomana tekee väärän diagnoosin eikä aisiantuntijan (koulutetun lääkärin) lausuntoa uskota, koska netissä sanottiin sitä sun tätä. Siis vaikka ne oireet sopis tusinaan eri taudeista.

Auts...sä luet naistenlehtien analyysejakin ja teet niitä testejä?

Olet todella outo mieheksi.:-))))

Vierailija
827/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naispuolisilta kirjoittelijoilta ei ole vieläkään tullut vastausta siihen kysymykseen miksi nainen katsoo oikeudekseen suuttua miehen mielipiteestä. Olisi kai eri asia jos on sovittu jostain ja mies ei toimi sovitulla tavalla niin silloin ymmärtäisin suuttumuksen. Kai jokaisella sentään on oikeus omaan mielipiteeseensä ja oikeus esittää se ilman että siitä nousee kolmasmaailmansota.

Nyt ja aikaisemmin naiset ovat kommentoineet että eroa jos joutuu naista myötäilemään. Kysyn miksi naiset eivät itse eroa jos mies on sellainen jonka mielipiteestä pitää pahoittaa mielensä joka kerta ...

Miten niin nainen suuttuu?

Miten niin nainen ei ota avioeroa?

Sitähän tässä on yritetty juuri keskustella, että miestenkin pitäisi ilmaista ne mielipiteensä eikä olla vain joo-joo miehiä.

Jos mies ilmaisee mielipiteen, niin sinustako naisen sitten pitäisi myötäillä? Uskoa? Ei saisi olla eri mieltä, vai mihin viittaa tuolla ihmeellisellä "suuttumisella"? Googlaa mitä dialogi ja keskustelu tarkoittavat.

Miksi sinä jankkaat koko ajan?

Jos nainen haluaa punaiset verhot ja mies on eri mieltä niin on kaksi vaihtoehtoa: ero tai ne verhot tulee kuitenkin. Nainen EI hyväksy sitä että hän ei saa tahtoaan läpi parisuhteessa.

Höpö höpö. Kukaan ei eroa pelkästään verhojen takia. Miehet aina vetoavat joihinkin verhoihin ja tuikkukippoihin, vaikka oikeasti takana on kunnioituksen puute, kommunikaation puute, välinpitämättömyys, vähättely, ymmärtämättömyys. Mutta kun nämä asiat ovat liirumlaarumia, josta ei kannata puhua, tottakai se kulminoituu niihin verhoihin.

Mikä hemmetin vlinpitämättömyys? Miehiä EI kiinnosta jotkut verhot, sisustus tai onko kämpässä kukkia. Niillä ei ole mitään merkitystä.

Tajuatko että mies EI OLE nainen. Miestä ei kiinnosta tuollaiset asiat ollenkaan.

Täysin järjetöntä että naiset luulee että miehen pitäisi ajatella ja käyttäytyä kuin nainen.

Huoh. Mies kertoo kuinka nainen jätti hänet koska hänellä ei ollut mielipidettä uusiin verhoihin, hän sanoi "en tiedä" ja nainen pakkasi tavarat ja lähti, uskomatonta eikö? Totuus: 10 vuotta oli mies sanonut joka asiaan "en tiedä". Miten lapset kasvatetaan? En tiedä. Mitä tehdään lomalla? En tiedä. Haetko lapset huomenna kun minulla on menoa? En tiedä. Kumpi sohva valitaan? En tiedä. Nainen ei lähtenyt niiden verhojen takia, se oli vain viimeinen niitti. Ei mielipiteetöntä vässykkää voi mieheksi kutsua.

Lapsen kasvatus ei ole joku asia jota suunnitellaan. Miten noin normaalista asiasta on saatu tehtyä joku hirveä projekti?

Loma on lepäämistä ja rauhoittumista varten. Viimeinen asia mitä pitää tehdä on suunnitella lomaa.

Kysyitkö edes että haluaako mies sitä helkutin sohvaa?

Koska tuossa kyllä tulee se ilmi että miestä ei edes kiinnosta kun sinä et kuuntele. Mies sanoo kerran että ei halua sohvaa niin sinä jankutat niin kauan että se sohva ostetaan. Sitten kaupassa kysyt että minkä värinen? No miksi mies sanoisi mitään kun et kuitenkaan kuuntele.

Minä esim. sanon vain kerran mielipiteeni. En IKINÄ rupea toistelemaan kantaani. Jos ihminen ei kerrasta tajua niin painukoot hemmettiin.

Naisilla on vaan se tapa että asiaa jankutetaan niin kauan kuin saadaan haluttu lopputulos.

Naisilla.... taas nämä "kaikki naiset". Monestako naisesta parisuhteessa sinulla edes on kokemusta? Onko edes yhdestä?

Toi on säälittävää. Että yrität haukkua ja mollata toisia keskustelijoita. Äärettömän lapsellista touhua.

Minulla on ollut useitakin suhteita. Viime vuonna heitin vaimon ulos kämpästä kun en enää sitä touhua jaksanut kuunnella.

Eli sinulla on ollut yksi parisuhde ja sen perusteella väität, että naiset sitä ja naiset tätä.

Ihan jokainen.

Opi lukemaan

Vierailija
828/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auts...sä luet naistenlehtien analyysejakin ja teet niitä testejä?

Olet todella outo mieheksi.:-))))

Kiitos. Niin minä olenkin vaikken tuohon analyysien lukemiseen ja testien tekemiseen olekaan syyllistynyt.

Vierailija
829/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monasti kirjoittanut, että naisen luonteenominaisuus on psykopaattinen jopa narsismin ylittävä egoistisuus, johon perustuu naisen koko elämä, käyttäytyminen ja hänen elämäänsä liittyvät asiat.

Tämä on mahtava ketju, jossa naiset jälleen kerran todistavat, heidän itsensä edes ymmärtämättään väittämäni todeksi.

Vierailija
830/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monasti kirjoittanut, että naisen luonteenominaisuus on psykopaattinen jopa narsismin ylittävä egoistisuus, johon perustuu naisen koko elämä, käyttäytyminen ja hänen elämäänsä liittyvät asiat.

Tämä on mahtava ketju, jossa naiset jälleen kerran todistavat, heidän itsensä edes ymmärtämättään väittämäni todeksi.

Ja kerrankin ketju, jossa naisille on laitettu luu kurkkuun, ja kerrottu suoraan mitä miehet heistä ajattelevat.

Erittäin harvinaista tällä palstalla, mielettömän hienoa toimintaa palstan miehiltä. Olen ylpeä teistä, samoin ketjun muutamasta fiksusta naisestakin. Se, meneekö mikään sanotuista asioista naisille jakeluun taitaa tosin olla aika turha toivo, kuten ketju itsessään osoittaa  ;)

Vierailija
831/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaa nyt naiset kerron teille faktaa....

Miehenä ja lukemattomien perheen isien kanssa vitsaillaan aina siitä asiasta että esim naiselle voi sano mielipiteitä esim huonekalukaupassa mutta ne ei yleensä kelpaa =D

Eli sama mitä sanoo...

Näin se vaan usein on. Joten siksi monesti miehet sanovat ihan sama koska heidän mielipiteensä kumotaan aina..

Teidän vaimojenne on varmaan hauska kuunnella tuota naureskelua. Vaimo on kuitenkin kysynyt mielipidettä ja vastaus on aina ihan sama.

Miljoonannen kerran, miehen mielipiteellä ei ole teille naisille mitään merkitystä.

Vai vaihdatko sinä sen maalaisromanttisen sisustuksesi kukkasohvineen ja kevätverhoineen miesluolan tyyliseksi, jos mies niin haluaa? Et.

Miksi pitäisi olla vain toinen kahdesta äärimmäisyydestä? Tässä välillä on useita sisustusratkaisuja, jotka ovat sekä kivan näköisiä että käytännöllisiä. Olen käynyt monen sinkkumiehen kotona ja voin sanoa, että useimmat eivät ole miesluolia. Moni mies on panostanut jopa enemmän kuin minä naisena. Jopa verhoihin ja kynttilöihin. Ja astioihin sekä viinilaseihin, kukkavaasia unohtamatta. Jos menen joskus yhteen erään kivan miehen kanssa jota nyt tapailen, niin kyllä ne minun Ikean lautaseni menevät kierrätykseen miehen astiaston tieltä. Varmaan menevät verhonikin...

Vierailija
832/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain todettava, että nykymiehelle yksin eläminen on vain moninverroin parempi ratkaisu, kun parisuhde naisen kanssa. Eihän ihmiset, naiset muutu ja pahemmaksi menee miesten kannalta koko ajan, jolloin ajatuskin tuollaisesta parisuhdehelvetistä puistattaa.

Eiköhän oma loppuelämä mene ihan sinkkuna ja teen siitä mielekkään itselleni :) 

Vierailija
833/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kirjoitat mielipiteesi niihin moninaisiin ketjuihin, joissa naisia syytetään siitä, että he laittavat vireille valtaosan avioeroista. Sinun arviosi mukaan naiset tekevät todella fiksun liikkeen, kun pelastavat miehet ikuiselta kurjuudelta. En siis edelleenkään ymmärrä, miksi miehet menevät parisuhteisiin naisten kanssa. Väkisinkö ne naiset pakottaa vai miksi? Seurustelu siten, että kummallakin on oma asunto, voisi olla kompromissi, mutta onko sekin väärin?

Vierailija
834/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaa nyt naiset kerron teille faktaa....

Miehenä ja lukemattomien perheen isien kanssa vitsaillaan aina siitä asiasta että esim naiselle voi sano mielipiteitä esim huonekalukaupassa mutta ne ei yleensä kelpaa =D

Eli sama mitä sanoo...

Näin se vaan usein on. Joten siksi monesti miehet sanovat ihan sama koska heidän mielipiteensä kumotaan aina..

Teidän vaimojenne on varmaan hauska kuunnella tuota naureskelua. Vaimo on kuitenkin kysynyt mielipidettä ja vastaus on aina ihan sama.

Miljoonannen kerran, miehen mielipiteellä ei ole teille naisille mitään merkitystä.

Vai vaihdatko sinä sen maalaisromanttisen sisustuksesi kukkasohvineen ja kevätverhoineen miesluolan tyyliseksi, jos mies niin haluaa? Et.

Miksi pitäisi olla vain toinen kahdesta äärimmäisyydestä? Tässä välillä on useita sisustusratkaisuja, jotka ovat sekä kivan näköisiä että käytännöllisiä. Olen käynyt monen sinkkumiehen kotona ja voin sanoa, että useimmat eivät ole miesluolia. Moni mies on panostanut jopa enemmän kuin minä naisena. Jopa verhoihin ja kynttilöihin. Ja astioihin sekä viinilaseihin, kukkavaasia unohtamatta. Jos menen joskus yhteen erään kivan miehen kanssa jota nyt tapailen, niin kyllä ne minun Ikean lautaseni menevät kierrätykseen miehen astiaston tieltä. Varmaan menevät verhonikin...

Niin, nyt tilanteesi on tuo. Ei hätää, kyllä sinustakin vielä "aina oikeassa oleva" nainen ehtii kuoriutumaan.

Pistää vain silmään tuo , että olet niin kovasti sen miehen materian perään, miehestä itsestään et puhu juurikaan mitään  ; )

Vierailija
835/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kerrankin ketju, jossa naisille on laitettu luu kurkkuun, ja kerrottu suoraan mitä miehet heistä ajattelevat.

Erittäin harvinaista tällä palstalla, mielettömän hienoa toimintaa palstan miehiltä. Olen ylpeä teistä, samoin ketjun muutamasta fiksusta naisestakin. Se, meneekö mikään sanotuista asioista naisille jakeluun taitaa tosin olla aika turha toivo, kuten ketju itsessään osoittaa  ;)

Olen nyt mietiskellyt sanojanne ja pakko on tunnustaa, olen huono ja itsekäs vaimo. Mies tulee tunnin kuluttua töistä. Hän mahtaa ilahtua, kun kerron ottavani eron. Olen ollut siinä luulossa, että meillä on hyvä parisuhde, mutta ei voi mitään.

Vierailija
836/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo erotilasto on siinä mielessä vääristävä, että miehet on vain laiskempia niitä tekemään. Suhde on jo kuollut miehenkin osalta ja tunteet naista kohtaan aikoja aikoja sitten, odotetaan vain että nainen tajuaa häipyä.

Vierailija
837/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos mies vaikka sanoo, että hänen mielestään rajut pikapanot, anaaliseksi, kolmen kimppa ja parinvaihto voisivat tuoda virkistystä heidän seksielämäänsä, niin.... PIIP, PIIP, HÄLYTYS,HÄLYTYS: VÄÄRÄ MIELIPIDE!"Okei, eli yhdessä ollaan, ja ollaan ilmeisesti sovittu että seksiä ei harrasteta muiden kanssa. Mieskään ei halua että naisensa panee vieraita miehiä. Sitten aletaan ehdottelemaan parinvaihtoa ja kolmansia pyöriä. Onpa tosiaan jännä jos asia ei saa kannatusta. Kolmas pyöräkin varmaan pitäisi olla toinen nainen, eikä mies ;)

Sun reaktiosi on juuri tyypillinen esimerkki, miten käy. Mies ilmaisi mielipiteensä, jonka sinä tulkitsit heti ehdotukseksi. Monet miehet ovat oppineet, että ei kannata sanoa omaa mielipidettään, koska siitä ei seuraa mitään hyvää. 

Mutta jos se nainen ei lämpene miehen mielipiteelle, niin miehellä on taas syytä parkua, kun hänen mielipidettään ei huomioida. 

Ei mies paru sitä, että hänen mielipidettään ei huomioida. Naiset parkuvat, kun miehet eivät ilmaise mielipiteitään. Naiset odottavat parisuhteelta paljon enemmän kuin miehet, joten miehelle on ihan ok sanoa "ihan sama, päätä sinä" kuin alkaa ilmaisemaan mielipitetään. Miehille huonokin seksi on parempi vaihtoehto kuin ei seksiä ollenkaan. Naisilla on toisinpäin. 

Kyllä tässä ketjussa on aika parkumista miehiltä.

Minusta se  ei ole parkumista, jos kertoo, että mies ei ilmaise mielipidettään, koska miehen mielipiteellä ei yleensä ole naiselle mitään väliä. Minä olen nainen ja ymmärrän erittäin hyvin miehiä tässä asiassa. Juuri tuollaiset kommentit kuin tuo sinun, että miehet "parkuvat" on osoitus siitä, että miehen mielipiteen esittäminen on sinusta "parkumista" eli siten väheksyt miehen esittämää mielipidettä. Miehen mielipide on väärä, huono tai ainakin "parkumista". 

Sanoisin, että ihan yhtä lailla on asioita, joissa naisen mielipiteellä ei ole miehelle väliä. Jos naisen mielestä lapsen pitää syödä terveellisesti ja mennä ajoissa nukkumaan, kyse on vain naisen oikusta ja nipottamisesta, josta ei tarvitse välittää. Kaikki naisten harrastukset ovat hömppää (toisin kuin miesten) jne.

Nainen ei voi yksin päättää mitä lapset syö tai ei syö. Riippuen lapsen iästä (kouluikäinen pystyy jo itsekkin päättämään mitä syö) niin lapsenkin pitää saada osallistua päätökseen.Mutta kun se tuntuu että ei miehen eikä lapsen mielipiteellä ole väliä vaan äidin ainoastaan.Mitä sä selität jostain harrastuksista jotka ei edes koske aihetta?

Tottakai nainen voi yksin päättää mitä lapset syövät, jos hän on se, joka tekee ruoat. Jos meillä lapset saisivat päättää, mitä syödään, meillä syötäisiin pelkkiä nuudeleita ja paahtoleipää. Tai jos ex-mieheni olisi asiasta päättänyt, meillä olisi syöty pelkkää lihapiirakkaa ja pizzaa (tämä on ihan helposti havaittavissa siitä, miten lapset nykyisin syövät, kun ovat isänsä luona).Harrastukset olivat esimerkki siitä, miten naisten tekemisiin suhtaudutaan vähätellen ja niillä ei ole miehille väliä. Miten se ei muka koske aihetta? Eihän ne tietenkään ole samoja asioita, joista naiset eivät miesten mielipiteissä välitä, mutta liittyvät kyllä aiheeseen.

Miten naisen harrastus koskee miestä? Yhtäkään miestä ei kiinnosta mitä aninen harrastaa koska asia ei millään tavalla koske miestä.Nainen EI todellakaan päätä yksin mitä lapset syö. Miten voi olla noin narsistinen ihminen kuin sinä joka luulet olevasi jotebkin parempi ihminen kuin muut?

Niin, tiedän sen, ettei yhtäkään miestä kiinnosta, mitä nainen harrastaa. Siksipä naiset usein joutuvatkin niistä harrastuksista luopumaan, kun mies "unohtaa" naisen sovitut menot ja sitoumukset. Tasavertaisessa parisuhteessa miestä kyllä kiinnostaisi ja asia koskisi miestäkin, mutta ei tässä todellisuudessa.Syömisasiaan kommentoin äskeisessä viestissä. Lue se ajatuksella.

Ei ole kyllä koskaan koskenut toista osapuolta toisen harrastukset yhdenkään pariskunnan elämässä mitä ikinä itse olen nähnyt.Kummallakin on omaa aikaa mitä se saa käyttää mihin haluaa.

Öö, vaatisikohan se oma aika jotain siltä toiselta osapuolelta, mitä luulet?

Ei vaadi. Kun silloin se toinen saa tehdä mitä sitä huvittaa.

Katsos maailma ei pyöri sen toisen ihmisen ympärillä vaan hän on vaan yksi ihminen minun elämässäni ja minä hänen.

No niin. Eli ei ole mitään omaa aikaa eikä omia harrastuksia, jos toinen ei ole kiinnostunut sen eteen mitään tekemään. Niinhän minä alun perin sanoinkin.

Mitä sen toisen pitäisi tehdä? Hakata päätä seinään?

Oma aika = tee mitä huvittaa. Mikä tossa on niin järjettömän vaikeata?

Luvata vaikka vahtia niitä lapsia sen jumpan ajan!

Voi helvetin aasi. Parisuhde = pikkulapsiperhe jossa nainen käy jumpassa?

Nyt puhutaan parisuhdeasioista yleisellä tasolla, ei sinun omasta pienestä kuplastasi.

Kokeile sitä parisuhdetta joskus, vaikka ilman niitä lapsiakin ja tule sitten kertomaan miten sinun tekemisesi eivät mitenkään kuulu sille toiselle tai vaikuta hänen elämäänsä.

Sitähän tämä keskustelu juuri onkin, ja myös sitä että te naisetkin osaisitte katsoa sinne peiliin.

Otollinen parisuhdeikä on kaikilla ihmisillä teini-iästä jopa yli satavuotiaisiin, mutta naisena tartutte joka ikiseen lillukanvarteen, jumppatuokiostanne jouluverhoihin. Se teiltä naisilta onnistuu luonnostaan, suurempaa kokonaisuutta ette kykene hahmottamaan.

Ilmankos se "lasikatto" teillä niin usein onkin vastassa.

Okei, sinusta toisen tekemiset eivät kuulu parisuhteessa toiselle, minusta kuuluvat. Ja tämä on sinusta lillukanvarsia, minusta koko parisuhteen perusta että toiseen voi luottaa.

Vierailija
838/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno, hyvä jos te eroatte, se on parasta mitä miehelle tulee ikinä tapahtumaan.

T.Eronnut mies

Vierailija
839/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kirjoitat mielipiteesi niihin moninaisiin ketjuihin, joissa naisia syytetään siitä, että he laittavat vireille valtaosan avioeroista. Sinun arviosi mukaan naiset tekevät todella fiksun liikkeen, kun pelastavat miehet ikuiselta kurjuudelta. En siis edelleenkään ymmärrä, miksi miehet menevät parisuhteisiin naisten kanssa. Väkisinkö ne naiset pakottaa vai miksi? Seurustelu siten, että kummallakin on oma asunto, voisi olla kompromissi, mutta onko sekin väärin?

Keskustelu koskee edelleenkin parisuhteen kommunikointia.

Olet mitä ilmeisimmin roikkunut liikaa palstalla, teillä palstamammoillahan on aina kaikkeen vastauksena se ero. Oli sitten kyse vaikka pajunkissojen kukinta-ajankohtaan liittyvästä erimielisyydestä Keminmaalla vuonna 1987. -eri

Vierailija
840/1120 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno, hyvä jos te eroatte, se on parasta mitä miehelle tulee ikinä tapahtumaan.

T.Eronnut mies

En minä ainakaan aio erota, olen onnellinen mieheni kanssa :) Hänkin ainakin vaikuttaa onnelliselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan