Millainen on komea nainen?
Miten hän eroaa vaikka kauniista tai söpöstä naisesta?
Kommentit (65)
Hyvännäköinen pohjanmaalainen nainen.
Pitkä ja leveäharteinen, jollain tapaa miesmäinen ulkoiselta olemukseltaan.
Minua on sanottu komeaksi.
Itse miellän sen kyllä kuuluvan miesten määritelmäkis. Eli en tiedä, ottaako kohteliasuutena vaiko ei. Vaikutelma on kuitenkin tullut, että positiivista tarkoittavat.
Olen pitkä 178-senttinen, hoikka ja ryhdikäs. En mielestäni kaunis, mutta näinkin on sanottu. Iso nenä löytyy ja pitkät jalkaterät eli 40 on koko.
Olen sinut itseni kanssa, niin minua saa sanoa miksi haluaa. Ei siinä mitään.
Ruotsin miljonääriäitien Gunilla. Kookas, näyttävä, hieman hevosnaamainen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvännäköinen pohjanmaalainen nainen.
Pohjanmaalainen on komia eikä komea. Ja tuo komia tarkoittaa sielläpäin enemmänkin samaa kuin hyvännäköinen eikä ihan samaa kuin komea.
Kauneus on feminiinistä ja komeus maskuliinista. Pitkä, kenties roteva ja miehekkäät piirteet omaava nainen. Ollut vissiin isovanhempien aikaan Pohjanmaan maaseudulla haluttu naisihanne.
Vierailija kirjoitti:
Miten hän eroaa vaikka kauniista tai söpöstä naisesta?
Minusta se riippuu enemmän sanojasta kuin siitö naisesta mitä sanaa käytetään. Toiset käyttää sanaa komea, toiset ehkä kaunis-sanaa. Vaikka tarkoittavat ihan samaa.
Mun mielestä Marion Rungista ja Satu Silvosta esim. voi käyttää sanaa komee nainen.
Esim Martina Aitolehti on mielestäni "komea nainen".
Pitkä tai ainakin pitkähkö Y-mallinen nainen voi olla komea näky ja näin ollen voi sanoa komeaksi.
En kyllä koskaan ole sanonut, koska se kai voi olla loukkaavaa?
Olen sanonut upea.
Ehkä komean synonyymiksi kävisi näyttävä. Minuakin on joskus sanottu komeaksi ja olen 175 pitkä ja aika ryhdikäs.
Tulee heti ekana mieleen jollain tapaa hyvin vaikutusvaltainen, jopa pelottava, nainen ja se heijastuu olemuksesta välittömästi. Pitkä, tyylikäs ja kasvoiltaan enemmänkin persoonallinen, mutta kuitenkin hyvännäköinen. Luonteeltaan ainakin älykäs, itsevarma ja kunnianhimoinen. Katseita kääntävä ilmestys. Lähin esimerkki Samantha Jones Sinkkuelämää-sarjasta, vaikkei hänkään aivan täysin näitä kriteereitä täytä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä komean synonyymiksi kävisi näyttävä. Minuakin on joskus sanottu komeaksi ja olen 175 pitkä ja aika ryhdikäs.
Nimenomaan näyttävä! Mieltäisin kyllä positiiviseksi kehuksi, jos komiaksi kutsuttais :'D
Silmät ja ilmeet vaikuttavat.
Jos on tyytyväinen, empaattinen ja aito se huokuu kauneutena kasvoista.
"Mun isäin oli sotamies ;ja nuori,kauniskin", sanoi Runeberg aikanaan runossaan 'Sotilaspoika'...
'Komeaksi' sanoisin, jotain näyttävän näköistä naista,jossa on paitsi ulkonäköä ,myös nk. särmää.
Vaikkapa niinkuin näyttelijä Niina Nurminen, tai Mari Rantasila.
Oikein komeita naisia minusta molemmat ja minulta tuo sana on pelkästään positiivinen,ihailevaja arvostava määre ihmisestä.
Eli on niitä komeita naisiakin ja kauniita miehiäkin.
Eino Makunen kirjoitti:
Kauneus on feminiinistä ja komeus maskuliinista. Pitkä, kenties roteva ja miehekkäät piirteet omaava nainen. Ollut vissiin isovanhempien aikaan Pohjanmaan maaseudulla haluttu naisihanne.
Itseäni on kutsuttu komiaksi, ja olen piirteiltäni aika feminiininen :)
Kerran laivan käytävllä tuli kaksi romanipoikaa vastaan. Toinen kännissä, toinen vielä enemmän. Jälkimmäisen harhaileva katse osui minuun ja poika sanoi: Taivahan komia nainen!
Ehkä eniten hilpeyttä herättänyt kommentti koskaan.
Komea nainen on näyttävä, itsevarma, hyvä ryhtinen, pitkä , ei mikään hentoinen, voi olla isokin, tissiä, peffaa, vyötäröä.
Muinaisista näyttelijöistä tulee mieleen Sophia Loren.
Martina Aitolehti tai sinkku elämän Samatha eivät ole komeita, liian hentoisia komeaksi.
Minua on kutsuttu toisinaan komeaksi naiseksi.
Itse ajattelen komean naisen olevan pitkä, ryhdikäs ja näyttävä.
Komea nainen on itsavarma, hän kantaa itsensä ja vaatteensa tyylillä.
Komea nainen pukeutuu näyttävästi, eroaa massasta.
Komea nainen voi olla joko kaunis perinteisellä tavalla, tai sitten persoonallisella tavalla
Karita Mattila, Arja Saijonmaa, Riitta Uosukainen
Näyttävä ilmestys- pitkä, rintava ja itsevarma.