*älykäs* koira :D
En nyt lähde hekumoimaan älykkyydellä mutta olihan tuo ainakin melko älykkään näköistä kun sakemanni syö ruokaa kupilta ja kuppi oli laitettu melko korkeelle tasolle (koiran alapuolella kuitenkin) niin koira aina osas vetää kupin itseensä päin kun yletti pöydän reunoja ja oli tippumassa. Hyvissä ajoin ennen tippumista hampailla veti keskelle pöytää :'D
Kommentit (54)
Mun koira ne inhoaa vesisadetta. Lenkille kuitenkin mennään säällä kuin säällä. Vastaantulijoille näyttelee että olen kuristamassa häntä. Lyö jarrut päälle niin että hihna on kireellä ja jakoi surkean näköisenä "kattokaa ny miten mua rääkätään". Kyllä hävettää.
Käytiin äsken lenkillä ja tuolla on ihanan lämmin. Meidän koira on paksuturkkinen. Koira on melkein pennusta asti opetettu että kun tullaan kesällä ulkoota kotiin, niin pääsee viilentävään suihkuun. Koira siis läähättää pahasti ja kuolat valuu.
Tänään oli taas sellainen päivä. Tultiin siis kotiin, ja koira ihan kuumissaan , ensin joi kylmää vettä, mutta se ei riittänyt niin herra meni yläkertaan pesuhuoneen eteen ja tassutti sitä, sitten katsoi mua silleen et vietsä mut pesulle :D Avasin oven ja sinne se köpötti ihan perälle , suihkun alle, ja otti kaikki viileet vedet vastaan tyytyväisenä.
Niin ja näin se on itse pyydellyt nyt joka kesä.<3
AP
Vierailija kirjoitti:
Käytiin äsken lenkillä ja tuolla on ihanan lämmin. Meidän koira on paksuturkkinen. Koira on melkein pennusta asti opetettu että kun tullaan kesällä ulkoota kotiin, niin pääsee viilentävään suihkuun. Koira siis läähättää pahasti ja kuolat valuu.
Tänään oli taas sellainen päivä. Tultiin siis kotiin, ja koira ihan kuumissaan , ensin joi kylmää vettä, mutta se ei riittänyt niin herra meni yläkertaan pesuhuoneen eteen ja tassutti sitä, sitten katsoi mua silleen et vietsä mut pesulle :D Avasin oven ja sinne se köpötti ihan perälle , suihkun alle, ja otti kaikki viileet vedet vastaan tyytyväisenä.
Niin ja näin se on itse pyydellyt nyt joka kesä.<3
AP
Meidän koira myös menee suihkusta vettä etsimään jos vesikuppi pääsee tyhjenemään. Tietää heti, että kuppi on tyhjä, kun koira ruoputtaa vessanovea :)
Meidän koira kulkee vapaana ja ei mene ikinä autotielle vaan kävelee tien viertä pitkin tai karkaa omasta pihasta. Ei lähde eläinten tai ihmisten perään. Tai säiky ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se aika jännää miten niin pieni ääni kuin kakkapussin repäisy rullasta saa koiran tulemaan innoissaan.
Koirat on innoissaan kun tietävät pääsevänsä kakille. Kissat on innoissaan kun kuulevat herkkupussin rapinan ja kirmaavat heti paikalle. Tietävät saavansa herkkuja. 😁
Kummatkohan on älykkäämpiä?
Niin niitä poliisikissoja tai huumekissoja saati rahakissoja ym. on todella paljon...
Puhumattakaan opaskissoista.
Tuli mieleen lisää juttuja mun koirasta niin pakko oli tulla lisäämään tähän ketjuun:
Eli mun koira oli pentuna ja nuorempana huono syömään. Saattoi paastota kaksi päivääkin joskus kolme! Vatsa oli sekaisin ja pakko se oli saada syömään joten rupesin syöttämään sitä. En siis pakoittanut syömään vaan yiritn parhaani saada maistamaan, ja usein maisstoikin. Tajusin että jos annan namin aina välissä kun syö ja maistelee niin koira innostui syömäänkin. Tätä jatkui pitkään ja selvisi että koiralla on allergioita.
Nykyään kun ei tee muutenvaan mieli syödä niin se menee vsyömään noin 90% lautasesta ja tulee pummimaan namia.
Minä taas joskus retkahdan tyhmänä ja annan nameja jotta koira söisi :D eli saattaa syödä 90% lautasesta tyhjäksi , saa namin, ja sitten menee syömään loput ja saa taas namin.
(alunperin sai vaan namin kun lautanen oli tyhjä)
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen lisää juttuja mun koirasta niin pakko oli tulla lisäämään tähän ketjuun:
Eli mun koira oli pentuna ja nuorempana huono syömään. Saattoi paastota kaksi päivääkin joskus kolme! Vatsa oli sekaisin ja pakko se oli saada syömään joten rupesin syöttämään sitä. En siis pakoittanut syömään vaan yiritn parhaani saada maistamaan, ja usein maisstoikin. Tajusin että jos annan namin aina välissä kun syö ja maistelee niin koira innostui syömäänkin. Tätä jatkui pitkään ja selvisi että koiralla on allergioita.
Nykyään kun ei tee muutenvaan mieli syödä niin se menee vsyömään noin 90% lautasesta ja tulee pummimaan namia.
Minä taas joskus retkahdan tyhmänä ja annan nameja jotta koira söisi :D eli saattaa syödä 90% lautasesta tyhjäksi , saa namin, ja sitten menee syömään loput ja saa taas namin.
(alunperin sai vaan namin kun lautanen oli tyhjä)
ap
Oho sori kirjoitusvirheistä :D
Vierailija kirjoitti:
Meidän koira ymmärtää mitä koira tarkoittaa. Usein ulkona sanon ' koira tulee' yms, ja heti se ettii että missä, ja joskus niskavillat pystyssä koska on usein alussa jännittynyt muista koirista.
Meidän pikkukoira vastaavasti ymmärtää mitä kissa tarkoittaa. Muuttuu heti valppaammaksi, jos joku sanoo kissa, ja jos sanan toistaa, rupeaa myös haukkumaan ja yrittää katsoa ikkunoista ulos, josko ulkona olis kissoja. Ymmärtää myös mitä tarkoittaa "lenkille", "ulos leikkimään pallolla" ja "leikkimään" (=leikitään sisällä) ja osaa neuvoa miten mennään lenkille (haetaan hihna jne.). On joskus myös ymmärtänyt pyytää meitä avaamaan oven pesuhuoneeseen, kun on ollut pahoinvoiva ja pitänyt päästä oksentamaan. Paljon helpompi siivota pesuhuoneen lattia kuin esim. keittiön. Fiksu tyttö :)
Meidän koirat osaa kalenterin ja kellon. Viikonloppuisin mennään koirapuistoon ja muuten tavalliseen puistoon. Jos ollaan menossa mökille, ne pakkaa omat lempilelut omaan koiratarvikekassiin.
Kyllähän koirat oppii... ulkotarhasta joku tulee hakemaan pois, kun tulee siihen portille istuskelemaan, tassua antaa kun jotain omistajan/muun juuri syömää haluaa, ruokakaapin ovella vingutaan kun sieltä jotain haluaa jne...
Myös paksuturkkinen koira ja VIHAA suihkua. Järveen kyllä menee mielellään, mutta suihkussa ulvoo ja ulisee ja näyttää niin surkealta, että ei viitsi viedä suihkuun jos ei ole ihan pakko.
Kaksi koiraa juttelee...
" HAU HAU "
" HAU HAU "
" VUF VUF "
" Älä muuta puheen aihetta! "
Ap nostelee jos vaikka löytyy kellään lisää hauskoja juttuja <3
Koitan aina lisäillä itsekkin kun muistan.
Annan aina koiralle puruluun kun me ihmiset on syöty iltaruoka. Jos en heti annakaan luuta, niin koira tuijottaa minua odottavasti. Hetken päästä se siirtyy vähän lähemmäs tuijottamaan. Ja sitten taas lähemmäs. Jos en vieläkään nouse persiiltäni tulee koira luokse, nostaa tassut syliini ja tuijottaa siitä ihan lähietäisyydeltä. Varmasti ei pääse puruluu unohtumaan :)