Miksi köyhillä on usein monta lasta?
Siis, ihmetyttää. Itselläni on yksi, toista en halua vaikken köyhä olekaan mutta kyllähän lapsi tulee maksamaan. Luulisi että köyhillä olisi vain yksi lapsi tai ei lapsia ja elatuskykyisemmilla useampi mutta asia näyttää olevan päinvastoin?
Kommentit (25)
Elatuskykyyn nähden, tarkoitan. Ei kolme lasta ole välttämättä paljoa - paitsi, jos on työttömänä tai pätkätöissä niin on se paljon elatuskykyyn nähden. Ap
No minä olisin tilastollisesti rikas jos lapsia ei olisi niin paljon, nyt olen köyhä, koska on monta lasta. Toisaalta jos lapsia ei olisi, niin rahat kyllä menisi huvituksiin liukkaasti. Nyt ei ole varaa isommin pröystäillä, mutta elämä on mukavan täyteläistä. En voi valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan korkeimmassa tuloluokassa on eniten myös lapsia. Ihan itse voi tarkistaa Tilastokeskuksen sivuilta.
Harvoja kiinnostaa faktat enää.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan köyhiä, kolme lasta. Syödään hyvää ja ravitsevaa ruokaa, matkustetaan ulkomaille vähintään kaksi kertaa vuodessa. Kotimaanmatkailuakin harrastetaan useamman kerran vuodessa. Voi äly hoi..
Minkä mittapuun mukaan olette köyhiä? Meillä on yksi lapsi (enempää ei saatu), eikä meillä kyllä ole varaa matkustaa ulkomaille edes kerran vuodessa, esim. passit maksaa liikaa. Pidän itseäni köyhänä.
Koska lapsi antaa hyvän syyn olla kotona taas pari vuotta.