Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle jää kaikkien menojen jälkeen 350 euroa. Olenko köyhä?

keskituloinen
15.05.2017 |

Olen sairaanhoitaja. Säästöön menee 100 e. Asumiseen n 950

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla jää kaikkien menojen jälkeen 350 €, niin eikös sen pitäis jäädä säästöön? Outo aloitus.

Vierailija
2/13 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on suhteellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä lasket menoihin. Itsellä jää n. 100e menojen jälkeen tällä hetkellä. Lasken menoihin aivan kaiken pakollisen ruuasta alkaen.

Vierailija
4/13 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa logiikkaa. Samaa mieltä edellisen kanssa.

Vierailija
5/13 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken menoihin pakolliset kulut. En omista autoa.  mulla on kolme lasta. Vaatteet ja kaikki ylimääräinen esim leffat / ravintolat menee tuosta 350 e:stä . Mun mielestä tosi tarkkaan pitää harkita jokainen ylimääräinen esim leffailta. Ei puhettakaan että voisin ostaa esi pyörää ilman säästöä. Luottoa ei voi edes harkita, koska pelivara on noin pieni.  Ja ruuan osuus on VAIN 500 euroa ja en todellakaan osta kallista. 

Mä olen oikeasti keskituloinen :) Tuloni katsotaan melko hyviksi. 

Vierailija
6/13 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää 500 e kk kun olen maksanut lainan, yhtiövastikkeen ja lapseni harrastuksen.

Vuosittain ei kovin muuta laskua tule, sähkölasku 4 kk välein, vakuutus kerran vuodessa, kerran vuodessa myös koulukuvat. Ja ruuat.

Mutta vähintään 2 x vuodessa tulee joku isompi lasku ja siksi pitää pitää vararahasto tilillä jatkuvasti.

Vierailija
7/13 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Köyhä ei voi asua noin kalliisti.

Vierailija
8/13 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempaan ei mahduta. Vuokrat on minimissään tätä luokkaa pk seudulla. Ja asunto on pieni, 55 m2. 

Vierailija
9/13 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et silti ole köyhä. En minäkään, vaikka kuukaudessa en saa mitään säästöön ja nettokin palaa elämiseen, eli asumiseen ja ruokaan ja lasten elättämiseen. Mun br tulot ovat ns riittävän hyvät.

Vierailija
10/13 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kovat asumiskulut. Taidat asua aika kivasti. Et varmaan ole miettinyt pienempää asuntoa halvemmalta alueelta? Saattaisi jäädä satoja euroja kk enemmän elämiseen. Itselläni jää asumiskulujen, auton kulujen ja ruuan jälkeen noin 800 euroa kk budjetoimatonta rahaa. Laitan suurimman osan säästöön ja tällä hetkellä säästöjä on kertynyt jo noin 25000 eur. Olen alle 30 vuotias insinööri.

Vierailija
11/13 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan hullummin. Kun minulle jäi palkasta 300€ yli kuukaudessa, ostin sijoitusasunnon.

Vierailija
12/13 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko päihteet tosta 350 eurosta vai lasketko ne menoiksi? Siitä se on kiinni.

Vierailija
13/13 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole köyhä, asumiskulut on suuret.. Minulle jää vuokran, ruoka- ja talouskulujen jälkeen vielä reilut 1100 euroa käteen.. Vaikka palkkani ei ole iso! Ollaan veloja, joten lapsiin ei mene rahaa. Autolla en aja, pyörällä kaikki matkat. Lainoja ei ole.

Asumiskulut ovat vain 350 e per hlö avomieheni kanssa. Nyt vasta olen herännyt, että alan säästää suurimman osan tuosta rahasta tulevaisuutta varten.. hieman menee joka kuukausi pieniin ostoksiin\ravintolaan\leffaan tmv. ihan vaan omaksi iloksi, se sallittakoon. :)