Kuinka paljon teillä menee kuukautissuojiin rahaa kuukaudessa keskimäärin?
Joku sanoi että kymppi, no ei mulla kyllä mene, sellanen iso säästöpaketti siteitä joka maksaa n. 5-6€ kestää kolmet kuukautiset.
Kommentit (67)
Yksi paketti vuokkoset -siteitä. Semmoisia normaalikokoisia. Sitten varuilta vielä pikkuhousunsuojaa pidän yhden päivän. Eli 14 sidettä ja pari pikkuhousunsuojaa menee. Nyt laitettu kuparikierukka, joten vuodon pitäisi lisääntyä. Näkee sitten seuraavassa vuodossa millaiset on ja miten sidekustannukset. Myt siis n. 3€ ja kierto n 40 päivää.
Paketti Tampaxeja maksaa lähikaupassa n.4€ ja kestää kahdet menkat. Eli pari euroa/kk.
No jos jakaa ehkäisykeinon hinnan viidellä vuodella (kuukautiset jäi pois) niin melko vähän kun ehkäisykin hoitui siinä sivussa.
Just ostin uuden kuukupin, maksoi 30-40e. Edellinen oli käytössä 8-9 vuotta. Arviolta siis n 30-40snt/kk. Tarvittaessa pesu omalla intiimisaippualla, en siis ole ostanut erillisiä pesuaineita. Satunnaiselle desinfioinnille hankala laskea hintaa.
Lisäksi ekoina 1-2 yönä on side lisäksi varmuuden vuoksi, siteisiin menee siis lisäksi ehkä 20-30snt/kk.
Eli reilusti alle euron per kuukausi jää hintaa.
Olen käyttänyt 11v kuukuppia. Yhden kerran ostin uuden eli n. 35€/kuppi jää kustannuksella noin 50cnt/kk. Toisella kupilla on käyttöikää vielä noin 5v mikäli kestää saman 8v mitä edellinenkin. Silloin kokonaiskustannus tulee olemaan jotain 35cnt/kk.
Yöside paketti + paketti tamppooneja (+k-kippi). Lisäksi jonkinverran pikkuhousunsuojia tms. Kyllä mulla lähelle sitä kymppiä menee.
nimim. krooninen vuotoperäinen anemia
Mulla menee ihan maksimissa puolikas sidepaketti ja semmonen 2-päkki tamponeja. En pidä kaikista halvimpien merkkien tunnusta, ostan alwaysia ja ob:tä, niin on ees jotain mukavuutta siinäkin piinaviikossa. Eli mitähän se maksais, maksimissaan jotain 5,50 € /kk, kun rättipaketti maksaa noin 3 € ja tulpat on jotain 4 € luokkaa muistaakseni.
Kuukuppi tulee älyttömän halvaksi. Laskin 5 vuoden käytölle 0,58e/kk
0 e. Hormonikierukka pitää vuodot poissa :)
Minipillerit maksaa n 10 e kuussa ja niiden avulla kuukautiset eivät tule mulle ollenkaa.
Mulla on niin niukat vuodot, että ei mene varmaan edes pakettia kuukaudessa... Kuukautiset kestää sen kaksi päivää, huonona kuukautena kolme...
Kuukuppi 25 e, käyttöikä ainakin 5 v (edellinen taisi olla 7 v), mitäs siitä nyt tulee... Viidellä vuodella 0,42 euros kuussa, ja tietysti vähemmän jos kuppia käyttää pidempään.
Kuukautissiteisiin noin 4-5 euroa/ kk. Sisältää kahdet yöside paketit.
Virtsankarkailun siteisiin menee noin 20 euroa kuukaudessa. Enkä osta mitään tenaa vaan edullisimpia kaupan merkkejä isointa kokoa.
Yhtä tuskaa kun on runsaat kuukautiset ja virtsanpidätyskyvyssä ongelmia.
Pari euroa, riippuen siitä mitä sidemerkkiä ostan.
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi 25 e, käyttöikä ainakin 5 v (edellinen taisi olla 7 v), mitäs siitä nyt tulee... Viidellä vuodella 0,42 euros kuussa, ja tietysti vähemmän jos kuppia käyttää pidempään.
Lisään vielä, että kuukautiset olivat nuorena tosi epäsäännölliset, kierto oli lyhimmillään 21 ja pisimmillään 65 päivää. Alkoivat vielä hulvahtamalla, joten käytin esim. yöllä varan vuoksi sidettä jo ennen menkkojen alkua kun muuten näytti siltä kuin olisin taistellut yöllä Freddy Kruegerin kanssa... Kuukuppi on kyllä ollut pelastus, olisinpa tiennyt siitä jo teininä enkä vasta reilusti yli 20-vuotiaana!
Ostakaa suomalaista vuokkosia! Mikäli mahdollista. Ei mene ylikansallisiin luonnovaroja tuhoaviin, vaan hyvään ja luotettavaan suomalaiseen työhön. Vuokkosilla on yksi biohajoava sidepakettikin, itse ostan aina sitö jos on.
Hmm. Kuukuppi maksoi 20 € ja huollettuna kestää noin kymmenen vuotta eli 2 € vuodessa tekee hiukan vajaa 17 senttiä kuukaudessa.
Ihan kohtuullista.
Siteiden ja tamponien hinnat pitäis kyllä moninkertaistaa niin vähenis se luonnon raiskaaminen taas hiukan.
Vuoden alussa ostin tupla-pakkauksen Obeitä mutta en ole joutunut pakkausta aukaisemaan, ei ole kuukautisia enää tullut. Täytin 50 v viime vuonna ja taisivat nyt loppua kokonaan. 0 e/kk.
Pari isoa pakettia vuokkoset-siteitä kuukaudessa. Minulla kuparikierukka kun se on se ehkäisy joka sopii. Hormonit mukaan lukien hormonikierukka ei käy.
Vuokkosten yösidepaketti ja vuokkosten tavallinen sidepaketti per kk eli n. 4-5 e. En halua nuukailla vaan suosin suomalaista mielestäni parasta sidemerkkiä. Koko vuoden kestää pikkuhousunsuojapaketti ja Regular tamponipakkaus. Käytän vain uidessa tamponeja. Ja uiminen ei osu usein menkkojen aikaan.