Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon teillä menee kuukautissuojiin rahaa kuukaudessa keskimäärin?

Vierailija
15.05.2017 |

Joku sanoi että kymppi, no ei mulla kyllä mene, sellanen iso säästöpaketti siteitä joka maksaa n. 5-6€ kestää kolmet kuukautiset.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppia olen käyttänyt 8 vuotta. Ensimmäistä käytin 6 vuotta, sitten ostin kaksi uutta kun oli niin kivat värit ja toinen isolla alennuksella. Rahaa noihin kolmeen mennyt 60€, lisäksi muutama itse 8 vuotta sitten kestovaippojen ylijäämäkankaista ommeltu kestoside öiksi varalle jos tulvii yli. Niille en laske hintaa. Kuukupeilla käyttöikää ehkä 12 vuotta vielä, eli n. 3€/vuosi, 0,25€/kk siis.

Ennen meni 2 pakettia yösiteitä, 1 tavallisia ja 1-2 pkt tamponeja.

Vierailija
62/67 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30,- kuukautissuojiin (ja kymppi lääkkeisiin). Runsaat ja kivuliaat menkat, ehkä adenomyoosista johtuen.

Viimeksi kuukautisten alkaessa tosi paljon etuajassa, ekassa kaupassa oli vain "tavallisia" siteitä. Paketissa oli monen pisaran kuvat ja teksti 8h. 8 min oli lähempänä. Seuraavassa kaupassa oli onneksi megaisoja inkontinenssisuojia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään kuukuppi kestää?

Vierailija
64/67 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ja sama kirjoittaja toitottaa kuukupin käyttöiäksi 11-12 vuotta xD

En nyt tiedä mihin tämä viittasi? Mutta itse käytin edellistä kuppia 10 vuotta, eikä siinä vielä siinä vaiheessakaan vikaa ollut, mutta ostin uuden ihan esteettisistä syistä (värjäytymään tulee vuosien varrella).

Niin että yksi ja sama henkilö kirjoittaa kaikki nuo kuukuppini kesti 12 vuotta.

Okei, en nähnyt yhtään sellaista viestiä..

Vierailija
65/67 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan euroakaan. Ostin joskus syksyllä viimeksi tukkupaketin siteitä.

Vierailija
66/67 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30,- kuukautissuojiin (ja kymppi lääkkeisiin). Runsaat ja kivuliaat menkat, ehkä adenomyoosista johtuen.

Viimeksi kuukautisten alkaessa tosi paljon etuajassa, ekassa kaupassa oli vain "tavallisia" siteitä. Paketissa oli monen pisaran kuvat ja teksti 8h. 8 min oli lähempänä. Seuraavassa kaupassa oli onneksi megaisoja inkontinenssisuojia.

Mulla menee myös särkylääkkeitä paketti eli n. 5€/kk, muuten ei juuri kuluja tule kuukupilla.

Vierailija
67/67 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestositeisiin 8 vuotta sitten n. 200 euroa. Lisäksi noin 5 pakettia Vuokkosia vuodessa + paketti Tampaxeja. 

Kestositeitä käytän töissä ja kotona. Jos olen reissussa tai muuten sellaisessa paikassa missä on hankala poistua vessasta käytetyn siteen kanssa, niin käytän kertakäyttöisiä. Tamponeja käytän uidessa tai varmistuksena.  

Kuukuppiakin olen kokeillut, mutta mulla uusiutuu aina kysta emättimee ja kuppi ei siksi toimi mulla. 

Menkat kestää 6-7 päivää ja kierto on n. 32 päivää. Kestositeitä on n. 20 kpl ja ne pitää pestä kerran menkkojen aikana, että riittävät. Siitä arvioisin että n. 40 sidettä menee viikossa.

N. 1,5 e/kk + kuukupin ja kestositeiden hinta jaettuna 8 vuodelle 2,5 e/kk eli n. 4 e/kk yhteensä.